🎉🎉 تولد ۶ سالگی اسکورایز 🎉🎉

رزرو مشاوره تخصصی

آشنایی با دبیرستان های خارج از کشور

آشنایی با دبیرستان های خارج از کشور

مهران حسینی

1401 - 10 - 18

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

دبیرستان های خارج از کشور  یکی از روش‌های ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و دستیابی به شغل مورد نظر است. بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندانشان در بهترین مدارس خارج از کشور تحصیل کنند. تحصیل زیر ۱۸ سال در خارج از کشور می‌تواند در مدارس اروپایی، یا مراکز آموزشی کشورهایی مانند آمریکا و اروپا باشد. ممکن است امکان تحصیل از راه دور، تحصیل رایگان و استفاده از بورسیه نیز وجود داشته‌باشد. به منظور تحصیل در این کشورها باید به شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی فرزندان، دقت شود.

بسیاری از والدین فرزند خود را در مقطع دبیرستان ثبت‌نام ‌‌می‌کنند. در این صورت دانش‌آموز باید شرط سنی زیر 18 سال را دارا باشد. سوالاتی مانند اینکه آیا امکان تحصیل دانش‌آموزان ایرانی در دبیرستان‌های اروپایی وجود دارد؟ شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دبیرستان‌های خارج از کشور به چه صورت است؟ را در این مقاله پاسخ خواهیم داد.

دبیرستان های خارج از کشور

مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های تحصیل دانش‌آموزان در بهترین مدارس و دبیرستان های دنیا است. فرقی ندارد مدرسه مورد نظر در اروپا یا آمریکا باشد. در هر صورت هر کدام از این دبیرستان‌ها، شرایط ویژه‌ای برای پذیرش دانش‌آموزان دارند. به منظور تحصیل در مدارس خارج از کشور باید در ابتدا یک درخواست از طرف دانش‌آموز به مدرسه مورد نظر ارسال شود. در صورت تایید مدارک و شرایط دانش‌آموز، با درخواست وی موافقت خواهدشد. اخذ پذیرش تحصیلی اولین قدم برای دریافت ویزا دانش‌آموزی است. با تکمیل بودن مدارک هویتی و تحصیلی، باید گواهی تمکن مالی نیز ارائه شود. به منظور تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور باید شرایط اخذ پذیرش و اپلای، دریافت ویزای دانش‌آموزی و هزینه‌های تحصیل به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

دانش‌آموزان زیر 18 سال می توانند مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنند و در صورت اخد پذیرش، در آن مرکز آموزشی ثبت‌نام کنند. دبیرستان‌ها با شهرت جهانی در کشورهایی مانند انگلستان و آلمان مقصد اصلی دانش‌آموزان برای تحصیل هستند. علاوه بر این دو کشور، آمریکا و کانادا نیز شرایط ویژه‌ای را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند. به عنوان مثال در بسیاری از این مدارس می توان از بورسیه تحصیلی استفاده کرد. درواقع بهترین شرایط تحصیلی برای دانش‌آموزان زیر 18 سال در کشورهای انگلستان، آلمان، آمریکا و کانادا ارائه می‌شود.

بهترین کشور برای در مقطع دبیرستان

افراد مهاجر باید در مدارس بین‌المللی خارجی که به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، تحصیل کنند. این مدارس اغلب شرایط را برای اسکان دانش‌آموز نیز فراهم می‌کنند. به همین دلیل بیشتر والدین تصمیم می‌گیرند که فرزند خود را در مدارسی ثبت‌نام کنند که خوابگاه دارند. کشورهای متعددی این امکانات رفاهی را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم می‌کنند؛ اما اغلب افراد تمایل دارند که کشورهایی مانند انگلستان، آلمان، آمریکا و کانادا را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند. علاوه بر شرایط رفاهی، بالا بودن سطح آموزش در این کشورها، از دلایل اصلی انتخاب آن‌‌ها به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان است.

تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور موجب تحمیل هزینه‌های بسیار زیادی به والدین می‌شود. ممکن است در صورت عدم آشنایی با شرایط زندگی و تحصیل در این کشورها، دانش‌آموز شرایط سختی را حتی در کشورهای پیشرفته، تجربه کند. از این رو باید قبل از اقدام برای تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور، با وکیل مهاجرتی در این زمینه مشورت شود.

با توجه به میزان بودجه والدین برای تحصیل و زندگی فرزندشان، باید کشور مورد نظر انتخاب شود. بدیهی است که کشورهای نام برده شده بسیار گران هستند؛ بنابراین والدین باید از تمکن مالی مناسب برخوردار باشند. در این صورت امکان اخذ ویزای همراه دانش‌آموزی نیز برای والدین فراهم است و با توجه به قوانین هر کشور می‌توان از آن استفاده کرد.

تحصیل دبیرستان در انگلستان

تحصیل در مدارس انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی یکی از رویاهای والدین برای فرزندانشان است. در کشورهای پیشرفته مانند انگلستان نظام آموزشی سطح بالایی وجود دارد. مقطع دبیرستان به عنوان آخرین مرحله تحصیلی دانش‌آموزان قبل از ورود به دانشگاه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور می‌توان انگلستان را انتخاب کرد؛ البته قبل از انتخاب این کشور باید آشنایی کاملی با شرایط مدارس بین‌المللی این کشور داشته‌باشید.

همانطور که می‌دانید در صورت تحصیل در دبیرستان کشور انگلیس و اخذ مدرک، امکان ورود به دانشگاه‌های معتبری مانند آکسفورد و کمبریج فراهم می‌شود. در نتیجه بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندشان مقطع دبیرستان را در کشور انگلیس به اتمام برساند. بسیاری از دانش‌آموزان زیر 18 سالی که در کشور انگلستان تحصیل کرده‌اند، به راحتی وارد دانشگاه شده اند و بعد از آن به دلیل نرخ بیکاری پایین در این کشور، شغل مورد نظر خود را پیدا کرده‌اند. در این صورت شرایط برای دریافت اقامت انگلستان نیز برای این افراد ساده‌تر شده‌است.

 در سیستم آموزشی در این کشور مقطع دبیرستان شامل سال دوازدهم و سیزدهم است. دانش‌آموز می ‌تواند این دو سال را از سن 16 سالگی شروع و در سن 17 سالگی به اتمام برساند. در دوره متوسطه 3 موضوع به دانش‌آموز ارائه می‌شود که می‌تواند از بین ‌آنها یک مورد را انتخاب کند؛ البته انتخاب هیچ یک از این موضوعات اجباری نیست. دروسی مانند شیمی، تاریخ یا علوم ورزشی در این حالت به دانش‌آموز ارائه می‌شوند.

به منظور اخذ پذیرش از مدارس انگلستان، دانش‌آموز باید مدارکی مانند شناسنامه، پاسپورت، ریز نمرات، کارنامه تحصیلی و ... را ارائه دهد. برخی مدارس مانند کالج St Paul’s Girls’ School، مدرسه Westminster School و مرکز آموزشی Wycombe Abbey School جزو بهترین مدارس در این کشور هستند.

دبیرستان‌های آلمان

اخذ پذیرش دبیرستان‌های خارج از کشور بهتر است مراکز آموزشی در آلمان را نیز مورد بررسی قرار دهید. پذیرش در دبیرستان‌های آلمان دارای شرایط متفاوتی است. اگر قصد دارید که در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید باید ابتدا مدرک خود را در مقطع دبیرستان در این کشور دریافت کنید؛ زیرا تنها کسانی حق ورود به دانشگاه‌های کشور آلمان را دارند که مقاطع پایین تر را در آلمان گذرانده باشند. جمهوری فدرال آلمان یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا است و به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای این قاره شناخته‌شده‌است. از این رو مطمئنا امکانات آموزشی و رفاهی بسیار زیادی برای پذیرش دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان وجود دارد.

به منظور پذیرش در دبیرستان‌های آلمان نیز باید قبل از هرچیز موفق به اخذ پذیرش شوید. درواقع یکی از روش‌های مهاجرت تحصیلی برای دانش‌آموزان، اخذ پذیرش از مدارس کشورهای پیشرفته مانند آلمان است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان بین‌المللی در این کشور فراهم شده‌است. این مدارس شبانه‌روزی هستند و امکان آموزش زبان آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی نیز در این مدارس وجود دارد.

به منظور پذیرش در مدارس خصوصی آلمان برای دانش‌آموزان زیر 18 سال، باید شهریه پرداخت شود؛ زیرا مدارس بین‌المللی به صورت خصوصی اداره می‌شوند. در این صورت والدین باید تمکن مالی مناسب برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را برای فرزندان خود دارا باشند. البته در صورتی که دانش‌آموز به زبان آلمانی مسلط باشد امکان پذیرش وی در دبیرستان دولتی به صورت رایگان وجود دارد! مدارس متوسطه آلمان به دو صورت جایگزین (Ersatzschulen) و تکمیلی (Ergänzungsschulen) هستند.

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال در آمریکا

کشور آمریکا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا، شرایط متنوعی برای بورسیه تحصیلی زیر 18 سال دارد. این بورسیه تحصیلی برای رده سنی 13 تا 18 سال ارائه می‌شود. دانش‌آموز باید در مقطع قبلی نمرات سطح بالایی کسب کند. رنج نمرات باید در سطح +B باشند تا بتواند نسبت به اخذ بورسیه اقدام کند. تسلط به زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین شروط برای اعطای بورسیه تحصیلی در این کشور است. تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور ممکن است دارای شرایط ویژه ای در هر کشور باشد. بورسیه‌های تحصیلی زیر 18 سال آمریکا در مقطع دبیرستان، عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی لوسمی 2016
  • بورسیه تحصیلی Survivor Cancer Survivor
  • انواع بورسیه مربوط به بنیاد اولشن
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه بریگام
  • بورسیه Baer Reintegration

انتخاب مدرسه مناسب برای تحصیل، یکی از اولین قدم‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. به همین دلیل می‌توانید از بین مدارس کشور آمریکا بهترین مراکز آموزشی را انتخاب کنید و درخواست خود را ارسال نمایید. هر کدام از انواع بورسیه تحصیلی زیر 18 سال در آمریکا، دارای شرایط مخصوص به خود هستند که باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند.

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال در کانادا

یکی از روش‌های پذیرش در دبیرستان‌های خارج از کشور، دریافت بورسیه تحصیلی است. در این صورت تمام یا بخشی از هزینه پذیرش و اپلای به صورت رایگان در نظر گرفته خواهدشد. تحصیل دانش‌آموزان در این مقطع سنی مشروط به معرفی سرپرست و قیم خواهدبود. باید گفت که کانادا برای دانش‌آموزان بین‌المللی امکان استفاده از اپلای رایگان را فراهم نکرده است. در این حالت در صورتی که دانش‌آموز ممتاز باشد امکان تخفیف در میزان شهریه وجود دارد. به همین دلیل استفاده از بورسیه تحصیلی زیر 18 سال در کانادا عملا امکان‌پذیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در مدارس کانادا و شرایط ارسال دانش آموزان روی لینک کلیک کنید.

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال در آلمان

برای مهاجرت تحصیلی افراد زیر 18 سال به کشورهای اروپایی، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها اخذ بورسیه تحصیلی است که موجب می‌شود فرد به صورت رایگان مدرک دیپلم خود را دریافت کند. باید بدانید که تحصیل در نظام آموزشی آلمان به صورت رایگان است. همین امر موجب شده‌است که امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در این کشور برای دانش‌آموزان بین‌المللی وجود نداشته‌باشد. به همین دلیل امکان استفاده از بورسیه تحصیلی زیر 18 سال در آلمان وجود ندارد.

همانطور که گفته‌شد دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور مانند آلمان را دارند می‌توانند با یادگیری زبان آلمانی، به صورت رایگان در مدارس دولتی تحصیل کنند. تحصیل در دبیرستان‌های آلمان شرایط متفاوتی با دیگر کشورهای اروپایی دارد. در اکثر این کشورها امکان استفاده از بورسیه تحصیلی وجود دارد. در این حالت متقاضیان می‌توانند از تحصیل رایگان به صورت بورسیه استفاده کنند.

مشاوره در خصوص تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور

دبیرستان یکی از بهترین مقاطع برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی است. به همین دلیل بسیاری از والدین فرزند خود را در این مقطع ثبت‌نام می‌کنند تا شرایط بهتری برای ورود به دانشگاه‌های معتبر داشته‌باشد. تیم قوی و حرفه‌ای اسکورایز اطلاعات مفید و گسترده‌ای را در خصوص تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور در اختیار شما قرار خواهدداد. عدم اطلاع از شرایط این مدارس می‌تواند منجر به انتخاب نادرست شود. باید بدانید که در خصوص انتخاب مدرسه زمان بسیار ارزشمند است و شما نباید با یک انتخاب نادرست آینده تحصیلی و شغلی فرزند خود را به خطر بیاندازید. از این رو با دریافت یک مشاوره تخصصی می‌توانید نقش موثری در پیشرفت فرزند خود در آینده داشته‌باشید.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران