پکیج پایان تابستان
رزرو مشاوره تخصصی

شرایط گرفتن پاسپورت آمریکا 2024

شرایط گرفتن پاسپورت آمریکا 2024

امیرحسین عقیلی

1403 - 06 - 26

پاسپورت آمریکا یکی از کمیاب‌ترین مدارکی است که هر مهاجر می‌تواند به دست آورد. جالب است بدانید که تنها 42 تا 47 درصد آمریکایی‌ها پاسپورت دارند. آمریکا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت است و افرادی که قدم به خاک این کشور می‌گذراند تلاش می‌کنند تا با استفاده از روش ‌های اخذ پاسپورت آمریکا، گذرنامه دریافت کنند.

درواقع اعتبار و مزایای قابل توجه گذرنامه آمریکایی باعث این علاقه شده است و شما با داشتن پاسپورت، از حقوق و مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند خواهید شد. برای گرفتن تابعیت آمریکا و دریافت این مدرک مسیرهای متفاوتی وجود دارند، اما متأسفانه ایرانیان با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو هستند. این مسئله باعث شده است که کسب اطلاعات درباره روش های اخذ پاسپورت آمریکا برای ایرانیان، از ضروری‌ترین اطلاعات مهاجرت شما به این کشور محسوب شود.

در این مقاله با انواع پاسپورت آمریکا آشنا می‌شویم و سپس شرایط و روش های اخذ پاسپورت آمریکا را مرور می‌کنیم. در نهایت اطلاعات مفیدی در خصوص مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت آمریکا، هزینه و شرایط تمدید این سند ارزشمند در اختیار شما قرار می‌دهیم.

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

انواع پاسپورت آمریکا

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

انواع پاسپورت آمریکا

پاسپورت آمریکایی چندین نوع دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند برای مهاجرانی که قصد درخواست پاسپورت دارند مفید باشد. جالب است بدانید که در آمریکا، پاسپورت‌ها به دو شکل دفترچه‌ای و کارتی صادر می‌شوند. به نوع دفترچه‌ای که دارای صفحات ویزا است passport book می‌گویند. در مقابل نوعی از پاسپورت کارتی وجود دارد که آن را کارت پاسپورت می‌نامند.

کارت پاسپورت یک کارت پلاستیکی در ابعاد جیبی است که شهروندی شما را اثبات می‌کند. البته شما با دریافت این کارت تنها می‌توانید به کانادا، برمودا، مکزیک و کشورهای کارائیب سفر کنید. همچنین کارت پاسپورت برای سفرهای هوایی معتبر نیست و هزینه دریافت آن کمتر از هزینه اخذ پاسپورت دفترچه‌ای است.

پاسپورت معمولی

پاسپورت معمولی یا همان Regular Passport، یک گذرنامه است که برای کلیه شهروندان صادر می‌شود. تمام کسانی که توانسته‌اند شهروندی آمریکا را به دست آوردند می‌توانند برای صدور این پاسپورت درخواست دهند. مدت اعتبار این گذرنامه عموماً برای افراد بالای 16 سال، 10 سال است؛ درحالیکه کودکان (افراد زیر 16 سال) پاسپورت‌های 5 ساله دریافت می‌کنند. جلد این پاسپورت به رنگ آبی تیره است.

پاسپورت خدماتی

نوع دیگری از پاسپورت آمریکا، پاسپورت خدماتی یا همان Service passport با جلد خاکستری است. این نوع از پاسپورت به کسانی داده می‌شود که به‌عنوان یک مأمور یا نماینده، از سمت دولت ایالت متحده، برای انجام کاری غیرشخصی به خارج از کشور سفر می‌کنند. زمان اعتبار این گذرنامه طبق صلاحدید دولت تعیین می‌شود.

پاسپورت رسمی

پاسپورت رسمی یکی دیگر از پاسپورت‌های این کشور است که عموماً به شهروندان و کارمندان آمریکایی و بستگان آن‌ها داده می‌شود. این پاسپورت با جلد قهوه‌ای‌رنگ در واقع به‌منظور انجام وظایف رسمی دولتی یا مأموریت‌های نظامی برای افرادی در این سمت‌ها صادر شده و عموماً 5 سال اعتبار دارند.

پاسپورت دیپلماتیک

پاسپورت دیپلماتیک نیز همان‌طور که از نامش مشخص است مختص افرادی است که در دستگاه دولت آمریکا مشغول هستند. این افراد می‌توانند شامل رئیس‌جمهور، اعضای فعلی کابینه، اعضای کنگره، قاضیان ارشد، رئیس دیوان عالی و چند پست مهم دیگر شود. این پاسپورت نیز مانند دیگر پاسپورت‌های فرعی 5 سال اعتبار دارد و جلد آن نیز به رنگ مشکی است.

پاسپورت اضطراری

نوع دیگر از پاسپورت آمریکایی وجود دارد که در شرایط اضطراری برای شهروندان این کشور صادر می‌شود. شهروندان آمریکایی می‌توانند از داخل یا خارج از آمریکا برای این پاسپورت درخواست بدهند. این پاسپورت عموماً 1 سال اعتبار دارد و به‌منظور شرایط اضطراری مانند مرگ و تشییع جنازه یکی از اعضای خانواده، دزدیده شدن یا گم‌شدن گذرنامه اصلی و یا موارد دیگر به فرد داده می‌شود. افراد با این پاسپورت می‌توانند نزدیک به دو هفته به خارج از این کشور سفر کنند. بعد از دریافت گذرنامه اصلی، این گذرنامه از فرد صلب می‌شود.

مجوز مسافرت و ورود مجدد

مهاجرانی که بعد از ورود به این کشور موفق به دریافت اقامت دائم می‌شوند می‌توانند از این مجوز استفاده کنند. در اصل این مجوز یک پاسپورت کامل نیست؛ اما افرادی که هنوز موفق به گرفتن تابعیت آمریکا نشده‌اند و تنها اقامت دائم در این کشور دارند می‌توانند از این سند استفاده کنند تا به کشورهای دیگر و یا به کشور خودشان سفر کنند.

آشنایی با شرایط کلی اخذ پاسپورت آمریکا

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

آشنایی با شرایط کلی اخذ پاسپورت آمریکا

همان‌طور که گفتیم شرایط اخذ پاسپورت آمریکا بسیار دشوار هستند و شما برای دریافت این گذرنامه نیاز دارید تا مراحل زیادی را پشت سر بگذارید. به‌منظور اینکه شما بتوانید برای گذرنامه آمریکایی درخواست بدهید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن سطح قابل قبولی در زبان انگلیسی (4 مهارت اصلی شما باید به سطحی رسیده باشد که به‌خوبی بتوانید با محیط ارتباط برقرار کنید که این موضوع در آزمون شهروندی مورد بررسی قرار می‌گیرد)
  • شما باید از یکی از روش‌های مهاجرت استفاده کنید تا به اقامت موقت در آمریکا دست پیدا کنید.
  • باید اقامت دائم آمریکا را بعد از ورود به این کشور به دست آورید.
  • یکی از اصلی‌ترین شرایط اخذ پاسپورت آمریکا، گرفتن تابعیت آمریکا است. به همین دلیل باید آزمون شهروندی را پشت سر بگذارید.
  • باید در مراسم ادای سوگند شهروندی شرکت کنید.
  • باید وفاداری خود را به قانون اساسی این کشور اثبات کنید.
  • حتماً باید قبل از ارائه درخواست اخذ پاسپورت، حداقل 3 الی 5 سال در این کشور حضور داشته باشید. البته لازم است بدانید که این مدت ممکن است برای افراد با شرایط مختلف تغییر کند.
  • درباره تاریخ و فرهنگ آمریکا اطلاعاتی مقدماتی داشته باشید. (در طول آمادگی برای آزمون شهروندی آمریکا شما با این موارد آشنا خواهید شد)
  • فرم N-400 که فرم مربوط به گرفتن تابعیت آمریکا است را باید پیش از درخواست پاسپورت تکمیل کرده و به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا ارائه کرده باشید.

روش ‌های اخذ پاسپورت آمریکا

دریافت شهروندی آمریکا و سپس درخواست برای دریافت پاسپورت این کشور یکی از چالش‌برانگیزترین فرایندهای اداری برای ایرانیان محسوب می‌شود. درواقع ایرانیان نسبت به ملیت‌های دیگر، با محدودیت‌های بیشتری در این راه مواجه هستند. به‌صورت کلی افراد می‌توانند از روش‌هایی مانند دریافت ویزای کاری، سرمایه‌گذاری، تحصیلی، تولد فرزند و یا ازدواج، اقامت دائم و شهروندی این کشور را کسب کنند، اما موضوع این است که آمریکا برای ایرانیان ویزای کاری صادر نمی­کند (به‌استثنای ویزای نخبگی در موارد خاص) و هزینه سرمایه‌گذاری در این کشور به‌قدری زیاد است که برخی را از این مسیر منصرف می‌کند. به این ترتیب، بهترین روش‌های اقدام برای پاسپورت آمریکا از طریق ازدواج و مسیر تحصیلی است. در این قسمت درباره هر دو این روش به شما توضیحاتی ارائه می‌کنیم:

اخذ پاسپورت آمریکا از طریق تحصیل

آمریکا یکی از پرطرفدار ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است. بسیاری از افرادی که قصد گرفتن تابعیت آمریکا را دارند، مهاجرت تحصیلی به آمریکا را به راه‎های دیگر ترجیح می‌دهند؛ چرا که هم کم‌هزینه‌تر است و هم می‌تواند باعث رشد شخصی شود. دانشجویان بین‌المللی بعد از اتمام مدت تحصیل می‌توانند اقامت موقت خود را تبدیل به اقامت دائم کنند و بعد از گذشت 5 سال برای شهروندی آمریکا درخواست دهند.

در این مسیر شما به‌عنوان یک دانشجوی فارغ‌التحصیل نیاز دارید که یک شغل برای خود انتخاب کنید و سپس با دریافت ویزای کاری اقامتتان را در این کشور ادامه دهید. البته شما می‌توانید حتی بعد از تحصیل نیز با یک فرد آمریکایی‌تبار ازدواج کنید و پاسپورت آمریکا را از طریق ازدواج به دست آورید.

پاسپورت آمریکا از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های اخذ پاسپورت آمریکا، ازدواج با فردی آمریکایی است. خوشبختانه قوانین این کشور به شهروندانش اجازه می‌دهد که بتوانند با افرادی خارج از کشور و غیرآمریکایی ازدواج کنند. به این منظور شما می‌توانید در صورت داشتن شرایط از دولت درخواست ویزای نامزدی کنید. ویزای نامزدی به شما اجازه می‌دهد که برای ازدواج و عقد رسمی وارد خاک این کشور شوید. این نوع ویزا با نام ویزای K1 شناخته می‌شود و عموماً دریافت آن بین 3 ماه تا 1 سال طول می‌کشد.

بعد از اینکه به‌صورت رسمی ازدواج کردید، شما می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. همچنین 3 سال بعد از ازدواج، شما قادرید با شرکت در آزمون شهروندی برای گرفتن تابعیت آمریکا درخواست دهید. در صورت دریافت گرین کارت، حالا می‌توانید به راحتی پاسپورتتان را نیز بدست آورید. برای گرفتن پاسپورت آمریکایی از طریق ازدواج، شما باید شرایطی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم را رعایت کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت آمریکا

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت آمریکا

مدارک یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ پاسپورت آمریکا هستند. چه بخواهید برای پاسپورت آمریکایی از طریق ازدواج اقدام کنید و چه از روش تحصیلی، در هر دو مسیر باید مدارک مشخصی را ارائه کنید تا درخواست شما توسط ادارات مربوطه در روند بررسی قرار بگیرند. پاسپورت آمریکا به‌صورت کلی توجه وزارت امور خارجه ایالات متحده صادر می‌شود؛ به این ترتیب شما باید مستندات زیر را به این سازمان ارسال کنید و یا به‌صورت حضوری آن‌ها را ارائه دهید:

  • کلیه مدارک هویتی شامل اصل شناسنامه و کارت ملی
  • فرم درخواست گذرنامه که فرم DS-11 نام دارد. (شما می‌توانید این فرم را پیش از ارائه پر کنید؛ اما حتماً باید امضای آن را در حضور یکی از کارمندان وزارت انجام دهید؛ در غیر این صورت از شما پذیرفته نخواهد شد)
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی (دقت داشته باشید که نباید این عکس‌ها را به روی فرم ضمیمه کنید؛ چرا که این کار توسط خود کارمند وزارت باید انجام بگیرد)
  • یک نسخه کپی از پشت و روی گرین کارت
  • مدارک شهروندی که ثابت می‌کند شما موفق به گرفتن تابعیت آمریکا شده‌اید.
  • درصورتی‌که می‌خواهید برای کودکان و اعضای خانواده‌تان نیز پاسپورت آمریکا را دریافت کنید باید مدارک اضافی مرتبط را نیز ارائه دهید.

مراحل دریافت پاسپورت آمریکا

اگر بتوانید شرایط اخذ پاسپورت آمریکا را مهیا کنید و مدارک موردنیازتان را گرد هم آورید، دیگر مراحل دریافت پاسپورت آمریکا برای شما دشوار نخواهد بود. شما می‌توانید برای دریافت پاسپورت آمریکا به یک مرکز پذیرش گذرنامه مراجعه کنید. عموماً مراکزی مانند دفاتر پست آمریکا و کتابخانه‌های عمومی این کار را برای شما انجام می‌دهند و حتماً نیاز به مراجعه به مقر وزارت امور خارجه نیست.

در ابتدا شما باید فرم درخواست پاسپورت را پر کنید. این فرم همان‌طور که گفتیم با نام DS-11 در دسترس است و شما می‌توانید آن را در سایت وزارت امور خارجه پیدا کنید. سپس باید با جمع‌آوری مدارکی که در بالا ذکر شد، به یکی از مراکز مربوطه مراجعه کنید. اگر عکس پاسپورتی جدیدی ندارید بهتر است عکس جدید بیندازید تا با تغییرات چهره شما مغایرت خاصی نداشته باشد. سپس باید هزینه درخواست پاسپورت را واریز کنید و فیش واریز را نیز به همراه مدارک ارائه دهید. در نهایت، 11 هفته طول می‌کشد تا مدارک شما بررسی شود و در صورت موافقت برای شما ارسال گردد. قابل توجه است که ممکن است برخی از مراکز با دریافت مبلغی بین 50 تا 70 دلار این کار را زودتر انجام دهند و 3 تا 4 هفته کار شما را جلو بی‌ندازند.

هزینه اخذ پاسپورت آمریکا

هزینه اخذ پاسپورت آمریکا برای اولین‌بار چیزی در حدود 170 الی 200 دلار برای شما تمام خواهد شد؛ البته اگر برای خدمات اضافه مانند دریافت سریع پاسپورت درخواست نداده باشید. توجه داشته باشید که شما باید در زمان دریافت پاسپورت مشخص کنید که کدام نوع پاسپورت آمریکایی مد نظر شماست. جزئیات هزینه اخذ پاسپورت آمریکا به‌صورت زیر است:

 

نوع پاسپورت

هزینه

هزینه پذیرش و بررسی مدارک

پاسپورت دفترچه‌ای

$130

$35

کارت پاسپورت

$30

$35

هر دو

$160

$35

همچنین اگر نیاز به سریع‌تر شدن روند اخذ پاسپورتتان دارید می‌توانید از دو سرویس زیر استفاده کنید تا مدارک شما، هم سریع‌تر مورد بررسی قرار گیرند و هم پاسپورتتان سریع‌تر ارسال شود.

سرویس

هزینه

توضیحات

Expedited Service

$60

در این صورت به‌جای اینکه میانگین 10 هفته برای بررسی مدارکتان منتظر بمانید، طی دو الی سه هفته مدارک شما بررسی می‌شوند.

همچنین شما می‌توانید پول خود را در صورت عدم بررسی سریع مراجع، پس بگیرید.

تحویل 1 الی 2 روزه

$21.36

با این سرویس بعد از طی‌شدن مراحل بررسی مدارک، پاسپورت شما از طریق پست سریع به دست شما می‌رسد. درواقع وزارتخانه به‌جای استفاده از پست مخصوص همیشگی که اندکی تأخیر دارد، از سرویس‌های سریع‌تر پستی استفاده می‌کند تا طی 2 روز پاسپورت را در آدرس تحویل بگیرید.

اعتبار پاسپورت آمریکا

با توجه به آماری که توسط سایت Passport Index منتشر شده است؛ در سال 2024، پاسپورت آمریکا در رتبه 8 از لیست معتبرترین پاسپورت‌های جهان قرار گرفته است. شما با گرفتن تابعیت آمریکا و دریافت این پاسپورت می‌توانید به‌راحتی به 174 کشور دنیا سفر کنید که برخی از این کشورها نیاز به ویزا ندارند (Visa-free)، برخی در بدو ورود به کشور به شما ویزا می‌دهند (Visa on arrival) و برخی نیاز به ویزای الکترونیکی دارند (eVisa). همچنین با این پاسپورت برای کشور به 24 کشور دنیا نیازمند دریافت ویزای رسمی هستید.

در جدول‌های زیر لیست کشورهایی که با پاسپورت آمریکا می‌توان از طریق ویزاهای مختلف به آن‌ها سفر کرد را مشاهده می‌کنید:

کشورهایی که بدون ویزا می‌توانید به آن‌ها سفر کنید

Albania

Andorra

Angola

Antigua and Barbuda

Argentina

Armenia

Austria

Bahamas

Barbados

Belgium

Belize

Bosnia and Herzegovina

Botswana

Brunei

Bulgaria

Canada

Cape Verde

Central African Republic

Chile

Colombia

Costa Rica

Croatia

Cyprus

Czech Republic

Denmark

Dominica

Dominican Republic

Ecuador

El Salvador

Estonia

Fiji

Finland

France

Gabon

Georgia

Germany

Greece

Grenada

Guatemala

Guyana

Haiti

Honduras

Hong Kong

Hungary

Iceland

Ireland

Israel

Italy

Jamaica

Japan

Kazakhstan

Kiribati

Kosovo

Kyrgyzstan

Latvia

Lesotho

Liechtenstein

Lithuania

Luxembourg

Macao

Malaysia

Malta

Marshall Islands

Mauritius

Mexico

Micronesia

Moldova

Monaco

Mongolia

Montenegro

Morocco

Mozambique

Namibia

Netherlands

Nicaragua

North Macedonia

Norway

Palau

Palestine

Panama

Paraguay

Peru

Philippines

Poland

Portugal

Romania

Saint Kitts and Nevis

Saint Lucia

Saint Vincent and the Grenadines

San Marino

Sao Tome and Principe

Senegal

Serbia

Seychelles

Singapore

Slovakia

Slovenia

South Africa

South Korea

Spain

Swaziland

Sweden

Switzerland

Taiwan

Tajikistan

Thailand

Trinidad and Tobago

Tunisia

Türkiye

Ukraine

United Arab Emirates

United Kingdom

Uruguay

Vanuatu

Vatican

کشورهایی که در مقصد به شما ویزا می‌دهند

Bahrain

Bangladesh

Bolivia

Burkina Faso

Burundi

Cambodia

Comoros

Egypt

Ethiopia

Gambia

Ghana

Guinea-Bissau

Indonesia

Iraq

Jordan

Kuwait

Laos

Lebanon

Madagascar

Malawi

Maldives

Mauritania

Nepal

Oman

Qatar

Rwanda

Samoa

Saudi Arabia

Sierra Leone

Solomon Islands

Somalia

Tanzania

Timor-Leste

Togo

Tonga

Tuvalu

Zimbabwe

     

کشورهایی که نیاز به ویزای الکترونیکی دارند

Australia

Azerbaijan

Benin

Bhutan

Cameroon

DR Congo

Ivory Coast

Djibouti

Guinea

India

Kenya

Myanmar

New Zealand

Nigeria

Pakistan

Papua New Guinea

South Sudan

Sri Lanka

Uganda

Uzbekistan

Vietnam

       

کشورهایی که نیاز به ویزای رسمی دارند.

Afghanistan

Algeria

Belarus

Brazil

Chad

China

Congo

Cuba

Equatorial Guinea

Eritrea

Iran

Liberia

Libya

Mali

Nauru

Niger

North Korea

Russia

Sudan

Suriname

Syria

Turkmenistan

Venezuela

Yemen

 

شرایط تمدید پاسپورت آمریکا

اگر پیش‌ازاین موفق به دریافت پاسپورت آمریکایی شده‌اید و حالا زمان تمدید آن رسیده است، دولت آمریکا این امکان را به شما می‌دهد که از داخل یا خارج از این کشور برای تمدید پاسپورت اقدام کنید. خوب است بدانید که تمدید پاسپورت از داخل ایران هم برای شهروندان آمریکایی قابل‌انجام است؛ چرا که می‌توانید تمام مراحل را به‌صورت اینترنتی پیگیری کنید. از شرایط تمدید پاسپورت آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت قبلی فرد باید با مشخصات خود فرد درخواست‌دهنده مطابقت داشته باشد. (در صورت تغییر نام حتماً باید مدارک تغییر اسم خود را ارائه دهید)
  • پاسپورت شما باید حتماً طی 15 سال گذشته صادر شده باشد؛ در غیر اینصورت باید درخواست پاسپورت جدید دهید.
  • بهتر است 9 ماه قبل از اتمام اعتبار پاسپورت خود برای تمدید پاسپورت آمریکایی اقدام کنید.
  • اگر کمتر از 6 ماه از اعتبار پاسپورت شما باقی مانده است حتماً قبل از سفر آن را تمدید کنید.
  • اگر از افرادی هستید که به‌صورت مرتب در حال سفر هستید؛ در زمان درخواست تمدید پاسپورت آمریکا، گزینه مربوط به گذرنامه 52 صفحه‌ای را فعال کنید تا صفحات بیشتری به پاسپورت شما اضافه شود و دائم به دلیل کمبود صفحه مجبور به تمدید پاسپورت نباشید.
  • افرادی که پاسپورت آن‌ها گم شده است یا به سرقت رفته است باید برای اخذ پاسپورت اقدام کنند و نمی‌توانند پاسپورت قبلی را تمدید کنند.
  • افراد زیر 16 سال قادر به تمدید نیستند و باید برای آن‌ها درخواست پاسپورت جدید داده شود.

مدارک تمدید پاسپورت آمریکا

مدارک تمدید پاسپورت آمریکا به نسبت مدارک اخذ پاسپورت بسیار کمتر است. شما برای تمدید به این مدارک نیاز خواهید داشت:

  • فرم مرتبط با تمدید پاسپورت (می‌توانید آن را از سایت وزارت امور خارجه این کشور دانلود کنید)
  • پاسپورت قبلی
  • عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه تمدید
  • مدارک تغییر اسم (در صورت وجود)

مراحل تمدید پاسپورت آمریکا

مراحل تمدید پاسپورت آمریکا بسیار ساده است و شما نیاز ندارید که مانند دفعه اول به‌صورت حضوری به مرکز مراجعه کنید. در واقع شما ابتدا باید فرم‌های مرتبط با این درخواست (عموماً فرم DS-82 در نظر گرفته می‌شود) را پر کنید. دقت داشته باشید که اگر به دلیل گم‌شدن و یا به سرقت رفتن پاسپورت نیازمند دریافت پاسپورت جدید هستید، باید فرم‌های دیگری را برای مرکز ارسال کنید.

 

مراحل تمدید پاسپورت آمریکا

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

سپس باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید، هزینه تمدید پاسپورت آمریکا را از طریق سایت وزارت امور خارجه ایالت متحده واریز کنید و رسید واریز را نیز در کنار مدارک قرار دهید. حالا شما می‌توانید هم به‌صورت اینترنتی و هم به‌صورت ارسال پستی، مدارک را برای مراکز امور گذرنامه بفرستید تا بررسی شوند. این بررسی می‌تواند چند هفته طول بکشد. در صورت موافقت، پاسپورت جدید شما برایتان ارسال خواهد شد.

هزینه تمدید پاسپورت آمریکا

هزینه تمدید پاسپورت آمریکا، به‌تبع از هزینه اخذ آن برای اولین‌بار بسیار کمتر است و به‌نوعی شما دیگر نیاز ندارید که 35 دلار اضافه را برای بررسی و قبول مدارکتان به وزارت و مراکز مربوطه بپردازید. از آنجا که پاسپورت‌های آمریکایی به دو صورت پاسپورت دفترچه‌ای و کارت پاسپورت در دسترس هستند، هزینه تمدید به‌صورت زیر است:

نوع پاسپورت

روش های اقدام

هزینه

پاسپورت دفترچه‌ای

ارسال پستی مدارک – اقدام آنلاین

$130

کارت پاسپورت

ارسال پستی مدارک – اقدام آنلاین

$30

هر دو

ارسال پستی مدارک – اقدام آنلاین

$160

نتیجه‌گیری

گرفتن تابعیت آمریکا و به دنبال آن اخذ پاسپورت این کشور می‌تواند برای هر ایرانی مسیری پرفرازونشیب باشد. آسان‌ترین مسیر برای مهاجران ایرانی، اقدام از طریق تحصیل و یا گرفتن پاسپورت آمریکایی از طریق ازدواج است. برای اینکه بتوانید پاسپورت آمریکا را دریافت کنید شرایط زیادی وجود دارد که نیازمند سال‌ها تلاش است. همچنین آماده‌سازی برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت آمریکا مانند گرین کارت زحمت زیادی از شما می‌طلبد. اما در نهایت این اتفاق غیرممکن نیست و شما بامطالعه دقیق شرایط و تلاش بیشتر می‌توانید به یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان دست پیدا کنید.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران