test

دبیرستان های اروپا برای ایرانیان چه شرایطی دارد

دبیرستان های اروپا برای ایرانیان یکی از رویاهای والدین برای فرزندانشان است. کشورهای اروپایی به عنوان

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 10 - 18
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

دبیرستان های اروپا برای ایرانیان

دبیرستان های اروپا برای ایرانیان یکی از رویاهای والدین برای فرزندانشان است. کشورهای اروپایی به عنوان مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی از طرف ایرانیان، انتخاب می‌شوند. به همین منظور باید با شرایط تحصیل در مدارس، هزینه تحصیل، بهترین مدارس، قوانین و امکانات آموزشی در کشورهای اروپایی، آشنا شد.

 برخی از کشورها در اروپا عضو اتحادیه انگلستان هستند و برخی دیگر مانند انگلستان از این اتحادیه جدا شده‌اند. این موضوع تاثیر زیادی در کیفیت آموزشی مدارس اروپایی ندارد. همانطور که می‌دانید تحصیل در اروپا در مقطع دبیرستان مزایای بی‌شماری دارد. دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل می‌توانند به راحتی بعد از اتمام دوره دبیرستان به دانشگاه وارد شوند. حتی در کشورهایی مانند آلمان نیز که دانشجوی خارجی نمی‌پذیرند، نیز از این طریق می‌توان در مقاطع بالاتر تحصیل کرد.

اروپا به عنوان یک قاره امن، مکان مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی است. مدارس در کشورهایی مانند انگلستان، آلمان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند. دانش‌آموز می‌تواند در این کشورها در مقطع دبیرستان به زبان انگلیسی در مدارس بین‌المللی شبانه‌روزی، تحصیل کند. در صورت ارائه خدماتی مانند خوابگاه، نیازی به دریافت ویزای همراه برای والدین دانش‌آموز نیست.

بعد از انتخاب مدرسه مورد نظر برای دبیرستان های اروپا برای ایرانیان، باید از طریق سایت به آن مرکز آموزشی درخواست ارائه شود. در صورتی که مدارک و شرایط فرزند شما با معیارهای مدرسه هماهنگ باشد، با درخواست وی موافقت شده است و درواقع فرزند شما پذیرش شده‌است. با اخذ اپلای دانش‌آموزی، امکان طی کردن مراحل بعدی برای دریافت ویزا وجود دارد. با دریافت ویزای دانش‌آموزی می‌توان در مدارس معتبر اروپایی، تحصیل کرد. 

بهترین کشور اروپایی برای تحصیل در مقطع دبیرستان

همانطور که ذکر شده در کشورهای اروپایی مدارس بین‌المللی بسیار زیادی برای تحصیل در مقطع دبیرستان، وجود دارند. به منظور دبیرستان های اروپا برای ایرانیان باید مدارک مقاطع قبلی ارائه شوند. کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان انتخاب مناسبی برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه می‌باشند. دانش‌آموزان بعد از تحصیل در مقطع دبیرستان و اخذ دیپلم، می‌توانند در دانشگاه‌های معتبر این کشورها پذیرش شود. برخورداری از یک نظام آموزشی با کیفیت بالا موجب شده‌است که کشورهای اروپایی اولین انتخاب برای تحصیل در این مقطع باشند.

انتخاب بهترین کشور اروپایی برای تحصیل در مقطع دبیرستان امر دشواری است؛ زیرا هر کدام از کشورها بر اساس نظام آموزشی نوین به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. برنامه درسی در این کشورها بسیار کامل و جامع است. در مدارس شبانه‌روزی خصوصی که مخصوص مهاجران است، امکانات بسیار ویژه آموزشی و رفاهی در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد.

مدارس خصوصی انگلستان امکانات متنوعی را برای تحصیل در رشته مورد نظر در اختیار دانش‌آموز، قرار می‌دهند. به همین دلیل این کشور را می‌توانیم به عنوان برترین کشور اروپایی در این زمینه، نام ببریم. در ادامه به لیست دبیرستان‌های برتر این کشور اروپایی اشاره خواهیم کرد.

  • مدرسه Wycombo abbey
  • کالج Brighton
  • مدرسه Westminister
  • مدرسه St paul
  • کالج Eton
  • کالج Concord

تحصیل در اروپا

همانطور که گفته‌شد، تحصیل در اروپا به عنوان یک قاره پیشرفته و دارای امکانات آموزشی، یک رویا برای بسیاری از دانش‌آموزان است. تحصیل در مدارس خارج از کشور در صورتی می‌تواند راه را برای پیشرفت دانش‌آموز هموار کند که درست انتخاب شود. به همین دلیل بسیاری از والدین برای دبیرستان های اروپا برای ایرانیان فرزندانشان، بسیار تحقیق می‌کنند. تنها یک وکیل مهاجرتی که در این زمینه اطلاعات جامعی دارد می‌تواند شرایط را برای تحصیل فرزندان در کشورهای اروپایی تسهیل کند.

امکان تحصیل دانش‌آموز در مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی وجود دارد. دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در کشورهای مختلف به شکل‌های مختلفی گذرانده می‌شود. سن آغاز تحصیلات در کشورهای اروپایی مختلف ممکن است با هم متفاوت باشد. از این رو باید به هنگام اخذ پذیرش به این نکته توجه شود.

امکان تحصیل رایگان با بورسیه در برخی از کشورهای اروپایی وجود دارد؛ البته در برخی از کشورها امکان استفاده از بورسیه وجود ندارد. تحصیل در کشوری مانند آلمان رایگان است و دانش‌آموز خارجی با فراگیری زبان آلمانی می‌تواند، به صورت رایگان در این کشور تحصیل کند. به دلیل هزینه بالای تحصیل و زندگی در اروپا، والدین ترجیح می‌دهند که فرزندشان برای مقطع دبیرستان درخواست دهد.

کسانی که دارای اقامت دائم کشورهای اروپایی هستند و یا شهروند این کشور هستند به راحتی می‌توانند فرزند خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند. در این صورت نیازی به پرداخت هزینه برای تحصیل در آن کشور نیست. با توجه به شرایط تحصیل در مدارس بین‌المللی، والدین باید دارای تمکن مالی مناسب باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند هزینه‌های تحصیل در مدارس اروپا فرزندانشان را پرداخت کنند.

تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور

تحصیل در دبیرستان‌های خارج از کشور، یکی از روش‌های ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر است. دبیرستان های اروپا برای ایرانیان بهترین و راحت‌ترین روش برای اخذ اقامت دائم بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی و یافت شغل است. در این صورت فرزند شما از نوجوانی با فرهنگ کشور مورد نظر آشنا خواهدشد و شرایط برای زندگی وی در این کشور بهتر خواهدبود. کشورهایی مانند انگلستان و آلمان به دلیل تقاضای بیشتر، انتخاب مناسب‌تری هستند. از این رو در بین دبیرستان‌های خارج از کشور، مراکز آموزشی این کشورها طرفداران بیشتری دارند.

برای تحصیل در دبیرستان‌های کشورهای اروپایی دانش‌آموز باید زیر 18 سال سن داشته‌باشد. برنامه آموزشی و روش تدریس در این مراکز با هم متفاوت است. امکان تحصیل دانش‌آموز در مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی وجود دارد. کشورهایی مانند سوئیس مقصد اصلی فرزندان افراد ثروتمند برای تحصیل هستند و به دلیل گران‌بودن شهریه، برای دانش‌آموزان عادی انتخاب مناسبی نیستند.

دبیرستان های اروپا برای ایرانیان با دیگر کشورها تفاوت چندانی از نظر تعداد مقاطع و روش تدریس ندارد؛ اما در این مدارس اروپایی امکانات آموزشی بسیار زیادی وجود دارد. همچنین برای دانش‌آموزان بین‌المللی امکان استفاده از خوابگاه نیز وجود دارد. در این صورت باید هزینه‌ای برای این امکانات رفاهی و آموزشی در مدارس خصوصی پرداخت شود. با انتخاب بهترین مدارس اروپا می‌توانید سهم زیادی در موفقیت فرزند خود داشته‌باشید. انتخاب رشته در مقطع دبیرستان انجام می‌شود و این موضوع می‌تواند در آینده تحصیلی و شغلی فرد بسیار موثر باشد. از این رو باید با وسواس بیشتری دبیرستان و رشته تحصیلی را انتخاب کرد.

قوانین مدارس اروپا

سیستم آموزشی در مدارس اروپایی قوانین بسیار متفاوتی با دیگر کشورها ندارد؛ اما هر کشور اروپایی ممکن است دارای تفاوت‌هایی از نظر زمان شروع سال تحصیلی، سیستم آموزشی، روش تدریس و مدت زمان تحصیل با دیگر کشورها داشته‌باشد. به همین دلیل ممکن است دبیرستان های اروپا برای ایرانیان، برای افراد مختلف متفاوت باشد. مقطع متوسطه در اروپا شامل یک دوره آموزشی 10 تا 15 ساله است.

شروع سال تحصیلی در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. والدین باید بر همین اساس برای اخذ پذیرش و ویزا اقدام کنند. سن شروع تحصیل نیز از 5 تا 7 سال در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا در کشور سوئد در 7 سالگی دانش‌آموز باید به مدرسه برود. به همین دلیل زمان اخذ مدرک دیپلم بعد از اتمام مقطع دبیرستان نیز ممکن است در 16 تا 18 سالگی باشد. هر دانش‌آموز باید در هفته 30 تا 35 ساعت درس بخواند و این میزان برای مقاطع تحصیلی مختلف، ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر اجرای برنامه درسی به صورت منظم، برنامه‌های خارج از کلاس مانند موسیقی، ورزش و نویسندگی نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

تحصیل در مدارس خارج از کشور

دبیرستان های اروپا برای ایرانیان باید به طور کامل قوانین آن مطالعه شود. تحصیل در مدارس خارج از کشور یکی از راه‌های پیشرفت دانش‌آموز در زمینه‌های مختلف تحصیلی است. با توجه به امکانات ویژه مدارس بین‌المللی، این مراکز آموزشی انتخاب بهتری برای تحصیل در مقطع دبیرستان هستند.

در مقطع متوسطه دروس به صورت تخصصی ارائه نمی‌شوند و بیشتر برنامه درسی شامل مباحث عمومی است. نمرات به صورت کیفی برای هر دانش‌آموز در نظر گرفته‌می‌شوند. به این صورت که بهترین نمره بسیار خوب و بدترین بسیار ضعیف است. یکی از شرط‌های اصلی برای پذیرش دانشجو، گذراندن دورهای ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است.

امکانات مدارس اروپا

مدارس خصوصی مانند مراکز آموزشی شبانه‌روزی، دارای امکانات متعددی هستند. امکانات مدارس اروپا با کشورهایی مانند آمریکا برابری می‌کند. این مدارس به صورت خصوصی اداره می‌شوند و بسیاری از شهروندانی که مقیم هستند نیز تمایل دارند که فرزندشان در این مدارس تحصیل کند. این موضوع به دلیل ارائه امکانات آموزشی متنوع است. کیفیت بالای نظام آموزشی موجب می‌شود که استعداد دانش‌آموزان در سنین کم کشف شود. دبیرستان های اروپا برای ایرانیان با توجه به امکانات این کشورها، یکی از گزینه‌های اصلی برای دانش‌آموزان خارجی است.

امکانات خارج از برنامه آموزشی یکی دیگر از ویژگی‌های مدارس اروپایی است. در نتیجه دانش‌آموز در مکان آموزشی فعال و پویا رشد می‌کند که موجب می‌شود آینده تحصیلی و شغلی بهتری داشته باشد.

شرایط تحصیل در اروپا

به منظور دبیرستان های اروپا برای ایرانیان دانش‌آموز باید زیر 18 سال داشته‌باشد. تنها در این صورت است که امکان تحصیل در این مقطع برای وی فراهم می‌شود. با توجه به شرایط تحصیل در اروپا می‌توان نسبت به دریافت ویزای دانش‌آموزی اقدام کرد. امکان تحصیل در مدارس اروپایی به زبان انگلیسی وجود دارد و دانش‌آموزان از خدمات و امکاناتی مانند غذا و خوابگاه می‌توانند استفاده کنند.

همچنین امکان یادگیری چندین زبان در طی دوران تحصیل برای دانش‌آموزان، فراهم می‌شود. تحصیل در مدارس دولتی این کشورها مانند سایر نظام های آموزشی به صورت رایگان است. انگلستان، مجارستان، ترکیه، آلمان و اتریش شرایط و امکانات ویژه‌ای را برای تحصیل در مقطع دبیرستان برای دانش‌آموزان خارجی فراهم کرده‌اند. با توجه به شرایط تحصیل در اروپا، بسیاری از والدین تصمیم می‌گیرند و فرزندشان در این کشورها در مقطع دبیرستان تحصیل کند.

مشاوره در خصوص شرایط دبیرستان‌های اروپا برای ایرانیان

همانطور که می‌دانید با تحصیل در مقطع دبیرستان امکان ورود به دانشگاه به صورت ساده‌تری وجود دارد. به این معنی که والدین بیشتر تمایل دارند که برای تحصیل فرزند خود در خارج از کشور، مقطع دبیرستان را انتخاب کنند. ما در موسسه اسکورایز قصد داریم که شرایط دبیرستان‌های کشورهای مختلف را به شما اعلام کنیم. بنابراین می‌توانید با دریافت مشاوره تخصصی، اطلاعاتی مهمی را در خصوص دبیرستان‌های خارج از کشور به دست آورید. با توجه به اینکه ایرانیان بیشتر تمایل دارند که فرزندشان در دبیرستان‌های اروپایی تحصیل کند، اسامی مراکز آموزشی مناسب به شما اعلام خواهدشد. دریافت مشاوره تخصصی در این حوزه می‌تواند ورود به این مراکز را آسان تر کند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز