نصفشو بده ویزا شو !

چگونه وقت سفارت بگیریم؟

چگونه وقت سفارت بگیریم؟

Poorya gheysarian

Poorya gheysarian

1398 - 10 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

وقت سفارت چگونه تعیین می­شود؟

پاسخ: وقت سفارت کشورها توسط کنسولگری یا سفارت و یا توسط شرکت­های کارگزاری تعیین می­شود. چندین شرکت کارگزاری شناخته شده در ایران برای کشورهای مختلف وقت سفارت تعیین می­کنند. شما با جستجوی عبارت "وقت سفارت آلمان" (به طور مثال کشور المان ذکر شد) می­توانید اطلاعات گرفتن وقت سفارت را برای کشور آلمان مشاهده کنید. برای کشورهای دیگر هم می­توانید به همین صورت عمل کنید. برخی کشورها کارگزاری ندارند و بایستی مستقیما به خود کنسولگری یا سفارت خانه درخواست بدید.

 

از چه راهی خودم وقت سفارت بگیرم؟

پاسخ: ابتدا با جستجوی اینترنتی مشخص کنید که وقت سفارت آن کشور را کارگزاری تعیین می­کند یا سفارت خانه و یا کنسول­گری آن. پس از آن می­توانید خودتان با ورود به سایت کارگزار و یا سفارت مربوطه، وقت سفارت خود را تعیین کنید. اگر خودتون بگیرین مزیت داره و آن هم این است که می­توانید برنامه­ریزی دقیق­تری نسبت به سفرتان داشته باشید.

 

کدام کشورها در ایران کنسولگری ندارند؟

پاسخ: برخی از کشورها به دلایل سیاسی یا جغرافیایی ممکن است در داخل کشور ایران سفارت و یا کارگزاری نداشته باشند. در این صورت بایستی به کشور دیگری برای گرفتن ویزا مسافرت کنید. ابتدا به سایت کنسولگری یا کارگزاری بروید و از کشورهایی که کنسول گری در آن­ها موجود است مطلع شوید. از مهم­ترین کشورهایی که در ایران سفارت ندارند شامل آمریکا، کانادا و ... است.

 

آیا برای گرفتن وقت سفارت از طریق آزانس­های مسافرتی اقدام کنم؟

پاسخ: شما در هنگام تعیین وقت سفارت در برخی موارد بایستی بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر هتل و بیمه مسافرتی به همراه فرم درخواست ویزای خود را به افسران ویزا تحویل دهید. اشتباهی در هر کدام از این مدارک ممکن است منجر به رد شدن درخواست ویزا شود. آژانس­های مسافرتی معمولا سابقه­ی طولانی در زمینه اخذ ویزا، وقت سفارت کشورهای مختلف، سیستم­های تعیین وقت سفارت و زمان دقیق باز شدن آن­ها دارند. اگر فکر می­کنید در تهیه مدارک و پر کردن فرم ویزا مشکلی ندارید، خودتان برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید. توصیه ما این است که مراحل و مدارک مورد نیاز را قبلا به طور کامل از طریق سفارت یا کارگزاری بپرسید و با اطلاعات کامل اقدام کنید. می­توانید از کسانی که قبلا تجربه­ی موفقی داشته­اند کمک بگیرید. حدالامکان در این زمینه ریسک نکنید و با شکیبایی اطلاعات کامل کسب کنید.

 

چند روز قبل از مراجعه به سفارت بایستی وقت را رزرو کنم؟

پاسخ: تعیین وقت سفارت بسته به سیستم وقت­دهی سفارت یا کارگزاری آن کشور متفاوت است. ممکن است، 1 روز 1 ماه و حتی یکسال بعد نوبت مراجعه شما به سفارت فرا برسد. برای اطلاع دقیق از سیستم وقت دهی بایستی به سایت آن کنسول گری مراجعه کنید.

 

چگونه می­توانم به زمان­های موجود وقت سفارت دسترسی پیدا کنم؟

پاسخ: اگر می­خواهید به وقت­های خالی سفارت هر کشوری دست پیدا کنید، باید در روزهای مختلف به سایت تعیین وقت سفارت کشور مورد نظر وارد شوید تا با الگوریتم آن به طور کامل آشنایی پیدا کنید. کسب اطلاعات از افرادی که قبلا موفق به گرفتن وقت شده­اند می­تواند مفید باشد. پیگیری­های مکرر اینترنتی شانس شما را افزایش می­هد.

 

وقت فوری سفارت چیست؟

پاسخ: در صورتی که زمان کمی برای سفر دارید باید وقت فوری سفارت را اخذ کنید تا بتوانید در کم­ترین زمان ممکن برای اخذ ویزا اقدام کنید. بسته به شرایط وقت فوری سفارت این امکان را می­دهد تا در کمتر از دو هفته به سفارت وارد شوید.

 

نکات مهم دیگر چیست؟

پاسخ: برای اطمینان بیشتر حدالامکان خودتان وقت بگیرید و به افراد سودجو اعتماد نکنید. حتما وقت اعلام شده را بررسی کنید. در هنگام وقت گرفتن احتمال خواستن صفحه­ی اول پاسپورت شما توسط سفارت وجود دارد. سعی کنید یک عکس کاملا واضح و طبق استانداردهای خود سایت وارد بارگذاری کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز