هرچه باید درباره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا بدانید

شرایط اپلای، کار در حین تحصیل و بعد از اپلای و جزئیاتی که باید راجع به اپلای اروپا بدانید.

Scorize_Admin kl

Scorize_Admin kl

1400 - 04 - 13
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اگر شما هم جزء افرادی هستید که می­خواهید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنید، حتماً برایتان این سوال پیش آمده است، که چگونه اپلای کنیم؟

شما باید ابتدا اقدام به بررسی و کسب اطلاعات در مورد اخذ پذیرش از دانشگاه­های معتبر خارج از کشور را انجام دهید. شرایط، هزینه، مدارک مورد نیاز آکادمیک و مدت زمان پذیرش درخواست خود را بررسی کنید.

معمولاً در وب سایت رسمی دانشگاه­ها، اطلاعات جامع و کاملی از جزئیات رشته و برنامه تحصیلی آن دانشگاه، بارگذاری می­شود.

دریافت بورسیه تحصیلی در اروپا، به دلیل بالا بودن سطح نظام آموزشی در آن، هدف بسیاری از افراد در سراسر دنیا است.

اگر هدف شما برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه­های معتبر و ادامه تحصیل در آن­ها جدی است، پیشنهاد می­کنیم در این مقاله با ما همراه شوید تا اطلاعاتی از جزئیات مراحل دریافت پذیرش از این دانشگاه­ها کسب کنید.

بورسیه چیست و برای دریافت آن چه شرایطی لازم است؟

بورسیه شامل کمک هزینه‌هایی است که به دانشجویانی که سطح بالای علمی دارند، تعلق می‌گیرد.

این کمک هزینه ممکن است، به صورت نقدی یا به صورت بخشی از شهریه و در مواردی تمامی شهریه دانشجو، به او اختصاص می‌یابد.

دانشجویان همواره در کلیه مقاطع تحصیلی که شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است، می‌توانند تقاضای بورسیه کنند.

برای ارسال درخواست دریافت بورسیه محدودیتی وجود ندارد، فقط کافی است در مقطع تحصیلی آخر، معدل بالایی کسب کرده و یا چندین مقاله معتبر چاپ شده را، به همراه بقیه مدارک، در رزومه خود بیاورند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا

شرایط بورسیه تحصیلی در کشورهای اروپایی در مقطع کارشناسی ارشد

همواره اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد، راحت از مقطع کارشناسی است و متقاضیان اخذ بورسیه در اروپا با داشتن رزومه قوی می­توانند به راحتی برای معتبرترین دانشگاه­های اروپا درخواست داده و بورسیه دریافت کنند.

بیشتر دانشگاه­ها فرم­های اخذ پذیرش تحصیلی را به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار داده­اند، تا متقاضیان بعد از پر کردن، مدارک مورد نیاز را هم، آپلود کنند.

راه دیگر ثبت اخذ پدیرش تحصیلی، ارسال مدارک با کمک پست، به دانشگاه مربوطه است.

همچنین این امکان وجود دارد، که همزمان به چندین دانشگاه مورد نظر، مدارک و روزمه خود را ارسال کنید.

هنگام ثبت درخواست به صورت آنلاین به جزيیات توجه کنید. ابتدا گزینه­های انتخاب رشته و دانشگاه را الویت­بندی کرده و هنگام تکمیل فرم به آن دقت کنید، چراکه هر انتخاب نشان دهنده شانس شما برای دریافت بورسیه در دانشگاه مدنظرتان است.

در این قسمت از مقاله به توضیح مختصری در مورد برخی از کشورهای اتحادیه اروپا می­پردازیم، که شرایط ایده ­آلی برای پذیرش دانشجویان دارند.

تمامی شهروندان اتحادیه اروپا، می­توانند به صورت رایگان در دانشگاه­ ادامه تحصیل بدهند، اما برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، با پرداخت هزینه اندک این امکان فراهم است.

آلمان

تحصیل در دانشگاه­های دولتی و معتبر آلمان، برای دانشجویان بین­المللی، بدون توجه به ملیت آن­ها، کاملاً رایگان است.

از مزایای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در آلمان می­توان به، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان همکاری با محققین مطرح بین­المللی، بهره­مندی از امکانات پیشرفته آموزشی و در نهایت زندگی در کشوری با بالاترین سطح رفاه، را نام برد.

دانشجویان تقریباً با گذراندن 120 واحد در طول حدوداً 2 سال مدرک فوق لیسانس خود را دریافت می­کنند. برای آشنایی بیشتر با بورسیه تحصیلی در کشور آلمان، مقاله شرایط لازم برای بورسیه در کشور آلمان را بخوانید.

مدرک زبان، ارائه رزومه قابل دفاع پژوهشی و مدرک کارشناسی در رشته مرتبط از دانشگاه معتبر، از مهم­ترین مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه­های آلمان است.

اتریش

اتریش از جمله کشورهایی است، که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه­های آن، نیازی به ارائه مدرک زبان بین المللی، برای دانشجویان خارجی ندارد.

زبان رسمی اتریش، آلمانی است، به همین دلیل زبان آموزش در دانشگاه ­ها نیز آلمانی است.

اتریش بر خلاف آلمان، محدودیت سنی برای پذیرش دانشجو ندارد.

دانشگاه وین شناخته­ شده­ ترین دانشگاه اتریش است، که دروس در آن به زبان انگلیسی تدریس می­شود. رشته­ های مثل اقتصاد، علوم کامپیوتر، فلسفه، بانکداری و مطالعات شهری از جمله رشته­های موجود در این دانشگاه است.

فنلاند

فنلاند، این کشور هزار دریاچه، در آخرین رتبه ­بندی جهانی رفاه اجتماعی، جز کشورهای برتر شمرده می­شود. همین امر باعث شد که این کشور مقصد مناسبی برای زندگی و ادامه تحصیل شود.

تحصیل در فنلاند تا سال 2017 رایگان بود، اما در حال حاضر با پرداخت هزینه اندک و بدون نیاز به مدرک زبان، به صورت آنلاین در آزمون پذیرش دانشگاه شرکت کنید و در صورت قبولی ادامه تحصیل بدهید.

تحصیل در بیشتر دانشگاه­های فنلاند به زبان فنلاندی و سوئدی، و در برخی دانشگاه­ها به زبان انگلیسی است. تحصیل به زبان فنلاندی رایگان و به زبان انگلیسی غیر رایگان و با ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 امکان­ پذیر است.

رشته ­هایی که در کشور فنلاند به زبان انگلیسی، ارائه می­ شوند شامل: پزشکی، حقوق، علوم اجتماعی، کامپیوتر و مدیریت کسب و کار است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند

نروژ

نروژ از جمله کشورهای عضو شینگن است که به دلیل جمعیت اندک، از رفاه اجتماعی بالایی برخوردار است.

تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی در نروژ، رایگان است، اما هزینه زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه زیادتر است.

دانشگاه اسلو جزء برترین دانشگاه­های نروژ است که سال 2020 در رتبه­بندی­های مختلف جهانی از جمله : تایمز، QS و شانگ های، رتبه بالایی کسب کرده است.

تحصیل در دانشگاه­های نروژ، در مقطع کارشناسی فقط زبان نروژی است، اما در مقطع کارشناسی ارشد امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی هم فراهم است. 

اگرچه آب و هوای نروژ بسیار سرد است، اما به دلیل موقعیت­های شغلی فراوان این کشور بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان، همواره افراد زیادی تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند.

سوئد

اگر سوئد را برای زندگی و ادامه تحصیل انتخاب کرده­اید، حتما با مزایا و معایب اقامت در این کشور آشنا هستید. سوئد برعکس مساحت آن جمعیت خیلی زیادی ندارد و اغلب به زبان انگلیسی صحبت می­کنند.

از مزایای تحصیل در این کشور که مهد جایزه نوبل است، می­توان به زیبایی پایتخت آن، شهر استکهلم اشاره کرد، که از خانه­های تاریخی و دریاچه­های زیبا تشکیل شده است.

مالیات­های فراوان، آب و هوای بسیار سرد، نداشتن مالکیت قطعی خانه و هزینه­های بالای زندگی از معایب زندگی در این کشور اروپایی است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور سالانه حدود 13 هزار یورو است.

از جمله رشته­های پرطرفدار این کشور می­توان به، معماری و طراحی داخلی و مهندسی فناوری اطلاعات اشاره کرد.

شرایط کار در کشورهای اروپایی بعد از فارغ­ التحصیلی

داشتن شغل بعد از فراغت از تحصیل، دغدغه بسیاری از دانشجویانی­ست که، برای بالا بردن کیفیت زندگی خود مهاجرت کرده­اند. 

در برخی از کشورهای اروپایی این امکان برای دانشجویان وجود دارد که در حین تحصیل برای رفاه بیشتر و زندگی راحت­تر، ساعاتی را به کاری مشغول شوند و درآمد ماهیانه به دست آورند.

این نکته حائز اهمیت است که در کشورهای اروپایی همچون اتریش و آلمان، اگر دانشجویان مهارت بالایی در زبان آلمانی کسب کنند، موقعیت­های بیشتری برای داشتن شغل مناسب خواهند داشت.

یکی از مزایای جالب کار بعد از تحصیل در آلمان، این است که بعد از گذراندن مدت زمان کوتاهی، از طرف دولت آلمان به شاغلین کارت آبی (Blue Card) اختصاص داده می­شود که به کمک آن می­ توانند برای استخدام و کار در کل اتحادیه اروپا شانس خود را امتحان کنند.

برای فارغ التحصیلان دانشگاه­های اروپا، بعد از کسب شغل مناسب و تسلط کامل به زبان آلمانی، ویزای کاری صادر می­شود. داشتن این ویزا یکی از روش­های رسیدن به اقامت دائم کشور آلمان در سال 2021 است، و متقاضی بعد از دو سال، با ارائه پاسپورت و بیمه سلامت به همراه ضمانت­نامه مالی، می­تواند برای درخواست اقامت خود اقدام کند.

شرایط کار در کشورهای اروپایی بعد از فارغ‌التحصیلی

هزینه زندگی در اروپا

قاره اروپا به عنوان دومین قاره کوچک دنیا، محل زندگی بین از 10 درصد جمعیت جهان است. این قاره بعد از آسیا بالاترین تراکم جمعیت را دارد.

در قاره اروپا، آلمان و فرانسه جزء کشورهایی هستند که متقاضیان بالایی برای مهاجرت دارند، که در این مقاله به توضیحات مختصری در مورد پرطرفدارترین کشورها و شرایط پذیرش آن­ها پرداختیم.

هزینه­ های زندگی برای مهاجرین از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه در کنار سختی­ های مهاجرت، تأمین هزینه­ های زندگی و داشتن رفاه نسبی، دغدغه همه متقاضیان است. این هزینه ­ها با توجه به سبک زندگی هر فرد و کشوری که برای زندگی انتخاب کرده است، مشخص می ­شود.

بیشتر شهرهای ارزان قیمت اروپا در منطقه شرقی این قاره قرار دارند، البته شهرهای مرکزی اروپا هم هزینه های تقریباً مناسبی برای زندگی دارند.

به طور متوسط هزینه زندگی در کشورهای اروپایی برای یک خانوده 4 نفره تقریباً بین 2000 تا 3500 یورو در ماه است.

البته فراموش نکنید که زندگی در شهرهای ارزان قیمت به معنی پایین بودن کیفیت زندگی در آن­­ها نیست و اغلب این کشورها شرایط ایده ­آل و مناسبی برای مهاجرت و تحصیل دارند.

در چند خط بخوانید

 ما در این مقاله به معرفی بسیاری از نکات و مواردی که باید درباره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تحصیل در مدارس اروپا بدانید، پرداختیم. اگر شما از دسته افرادی هستید که می‌خواهید برای ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید، این مقاله به شما و دوستان شما می‌تواند کمک کند. البته اگر نکات یا موارد دیگری نیز برای شما مهم بوده برای ما در زیر همین مقاله بنویسید تا بیشتر درباره این موضوعات صحبت کنیم.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز