مطمئن‌ترین راه مهاجرت به کانادا: سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

سپیده سالاری

سپیده سالاری

1399 - 06 - 13
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

یکی از مطمئن‌ ترین راه‌ های گرفتن اقامت کانادا، سرمایه گذاری در این کشور است. بسیاری از مدیران ارشد، تجار، کارآفرینان و افرادی که در زمینه مدیریتی تجربه کافی دارند، می‌ توانند مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را انتخاب کنند.

در ضمن اگر شرایط استفاده از سایر روش‌ های مهاجرت به کانادا را نداشته باشید، سرمایه گذاری و کارآفرینی می‌ تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. استفاده از برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت، چون برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا با این هدف ایجاد شده که افراد باتجربه و ماهر بتوانند فعالیت مناسبی در این کشور داشته باشند.

به یاد داشته باشید سرمایه گذاران باید توان مدیریتی بالایی داشته باشند و بتوانند در زمینه توسعه و تولید این کشور تاثیر مثبتی بگذارند.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

اولین سوالی در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری برای بسیاری بوجود می‌ آید، این است که "سرمایه گذاری در کانادا و اخذ اقامت این کشور چه مزایایی به همراه دارد؟" همچنین همه قبل از اقدام به سرمایه گذاری و مهاجرت می‌ خواهند بدانند کدام کشور گزینه بهتری برای مهاجرت است. در ادامه ما مزایایی که سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به این کشور برای شما به دنبال دارد را با هم بررسی می‌کنیم.

  • استفاده از مهاجرت استانی با قیمت مناسب

زمانی که گرفتن اقامت کانادا از طریق استانی را با مهاجرت به سایر کشورها از طریق سرمایه گذاری مقایسه می‌ کنیم؛ به این نتیجه می رسم که هزینه مهاجرت به استانهای کانادا از طریق سرمایه گذاری بسیار مناسب‌ تر است. شما با سپرده گذاری ۱۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار دلار کانادا می‌ توانید اقامت این کشور را بگیرید.

  • در کانادا ایرانیان زیادی زندگی می‌ کنند که بیشتر آنها در شهرهای نیوبرانزویک، کلگری، ساسکاچوان، مونترال، ونکوور و تورنتو مقیم هستند.
  • ایرانیانی که تا به حال به کانادا مهاجرت کردند، عقیده دارند که به راحتی می‌توان با فرهنگ و حال و هوای مردم این کشور خو گرفت.
  • با مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت در این کشور شما از مزایای زندگی در یک کشور جهان اولی بهره‌مند خواهید شد. در ضمن پاسپورت این کشور از اعتبار بالایی برخوردار است.
  • بعد از سرمایه گذاری شما و خانواده‌ تان می‌ توانید از خدمات بیمه درمانی رایگان این کشور تا آخر عمر خود استفاده کنید. در ضمن با مشغول شدن به کار در این کشور می‌ توانید بیمه درمان کامل دندان را هم در اختیار داشته باشید.
  • با مهاجرت به کانادا فرزندان شما از تحصیل برخوردار می‌ شوند. در ضمن بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به افراد مقیم کانادا وام‌ های تحصیلی می‌ دهند. در ضمن برخی از رشته‌ها علاوه بر اینکه رایگان هستند، دارای هزینه‌ های کمک تحصیلی نیز می‌ باشند که ماهیانه به فرد پرداخت می‌ شود.
  • کانادا کشور خلوت و پهناوری است که در آن دیدنی‌ های طبیعی بسیار زیادی قرار دارد. 

شرایط مهاجرت کانادا از طریق سرمایه گذاری

در این بخش ما شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را با شما در میان می‌ گذاریم. قبل از انجام هر کاری شما باید این نکات را بدانید تا بتوانید روند انجام کارهای مربوط به مهاجرت خود را آگاهانه پیش ببرید.

  •  انتخاب وکیل معتمد

 در این مرحله شما باید به دنبال وکیل‌های رسمی مهاجرتی باشید که قابل اعتماد باشند. بهترین راه برای پیدا کردن یک وکیل یا شرکت مهاجرتی مناسب این است که به سابقه و نمونه کارهای موفق آنها دقت کنید.

  • بررسی دقیق شرایط

در این مرحله وکیل‌ها یا متخصصان امور مهاجرتی باید شرایط شما را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند تا ببینند چه راهکارهایی برای مهاجرت کانادا از طریق سرمایه گذاری پیش روی شما قرار دارد.

  • تکمیل کردن پرونده طبق آخرین قوانین وضع شده توسط دولت کانادا

 در این مرحله شما باید تمامی مدارکی که برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیاز دارید را آماده کرده و در اختیار ارگان یا سازمان‌ های مربوطه بگذارید. با گرفتن وکیل با تجربه و یا کار کردن با شرکت‌ های مهاجرتی حرفه‌ ای می‌ توانید به راحتی این مراحل را پشت سر بگذارید. برخی از این مدارک باید زمانی که شما داخل ایران هستید آماده شوند و قسمت دیگری از مدارک بعد از ورود به کانادا باید در اختیار دولت کانادا قرار گیرند.

نکته مهمی که در این بخش باید مد نظر قرار دهید این است که هر ساله از سراسر جهان تعداد زیادی پرونده مربوط به سرمایه گذاری در کشور کانادا، به سفارت‌ های این کشور ارسال می‌ شود. طبق آماری که اداره مهاجرت کانادا منتشر کرده است ۳۶ درصد پرونده‌های ارائه شده به این سازمان دارای نقص مدارک می‌ باشند و مورد قبول قرار نمی‌ گیرند.در ضمن بسیاری از پرونده‌ های غیر قابل قبول مربوط به افرادی هستند که وکیل یا شرکت مهاجرتی خوبی انتخاب نکرده اند.

گزینه‌ های پیش رو برای مهاجرت کانادا از طریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد مهاجرت کانادا از طریق سرمایه گذاری را دارند، گزینه‌ های مختلفی پیش رو دارند که هر کدام از آنها مزایا و معایبی را میتواند برای فرد به دنبال داشته باشد. بسته به اینکه شما در چه استانی قصد سرمایه گذاری یا ثبت شرکت دارید، جزئیات مربوط به مهاجرت شما می‌ تواند متفاوت باشد. در ادامه سرمایه‌ گذاری در استان‌ های مختلف کانادا را با هم بررسی می‌ کنیم:

سرمایه گذاری در استان ساسکاچوان

سرمایه گذاری در این استان به دو بخش کشاورزی و غیر کشاورزی تقسیم می‌ شود. برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شما باید ۵۰۰ هزار دلار کانادا دارایی و سابقه کارکردن در عرصه کشاورزی را داشته باشید. همچنین سن شما باید زیر ۴۰ سال باشد و مدارکی به همراه داشته باشید که تایید کند دارایی شما ۳۰۰ هزار دلار کانادا است. برای بخش غیر کشاورزی شما باید ۵۰۰ هزار دلار دارایی و یک کسب و کار با ارزش ۳۰۰ هزار دلار داشته باشید تا بتوانید در این استان سرمایه گذاری کنید و اقامت کانادا را بگیرید. در ضمن برای هر دو روش شما نیاز به مدرک زبان آیلتس با نمره ۵ دارید.

سرمایه گذاری در استان کبک

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استان کبک شما می‌ توانید مبلغ ۳۵۰ هزار دلار را در اختیار یک بانک کانادایی قرار دهید که به عنوان واسطه بین شما و دولت عمل خواهد کرد. این روش به عنوان یکی از سریع ترین روش‌ های مهاجرت به کانادا شناخته می‌ شود. چرا که برای استفاده از آن شما نیاز به مدرک زبان ندارید و به محض ورود با خانواده خود می‌ توانید مقیم دائم کانادا شوید.

سرمایه گذاری در استان پرنس ادوارد

برای سرمایه گذاری در این استان شما نیاز به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار کانادا دارید. برای مهاجرت به این استان در کانادا شما باید دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی و مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۵ باشید. در ضمن با راه اندازی کسب و کار در این استان شما باید در آنجا زندگی کنید و روی روند کسب و کار خود نظارت کامل داشته باشید.

سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا ونکوور

برای سرمایه گذاری در این استان شما باید ابتدا مبلغ ۴۰۰ هزار دلار کانادا را برای خرید یک کسب و کار هزینه کنید. بعد از آن دارایی‌ هایی مانند املاک و یا پول نقد به نام خود یا همسرتان باید بیشتر از ۶۰۰ هزار دلار کانادا باشد. فاکتور بعدی که ملزم به رعایت آن هستید آیلتس با حداقل نمره ۵ است. همچنین کسب و کاری که راه اندازی می‌کنید باید برای یک کانادایی ایجاد اشتغال کند. بعد از اینکه این مراحل را طی کردید، می‌ توانید درخواست اقامت دائم در کانادا کنید و علاوه بر زندگی در این استان حضور مستمری در کسب و کار یا شرکتی که راه اندازی کردید داشته باشید. 

سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک

برای سرمایه‌گذاری در استان نیوبرانزویک قبل از همه چیز باید ثابت کنید که ۶۰۰ هزار دلار کانادا املاک دارای سند رسمی دارید. بعد از آن باید مبلغ ۱۰۰ هزار دلار سپرده گذاری کنید و ۵۰ هزار دلار هزینه‌ های مرتبط با امور مهاجرتی در این استان را پرداخت نمایید. در ضمن داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۵ الزامی است.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، بسته به اینکه در کدام استان قصد سرمایه گذاری و اقامت دارید می‌ تواند متفاوت باشد. بهترین روش مطلع شدن از این شرایط نیز بررسی دقیق قوانین به روز شده است، چرا که برای پیشبرد بهتر روند گرفتن مهاجر دولت کانادا و ایالت‌ های مختلف در این کشور هر ساله اقدام به بازبینی و تغییر قوانین می‌ کنند. روش پیشنهادی ما این است که برای اطلاع دقیق از این تغییرات و سایر شرایط بین المللی تاثیرگذار روی روند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری حتما با افراد یا سازمان‌ های معتبر در این زمینه صحبت کنید. متخصصین ما در سایت اسکورایز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و می‌ توانند به سادگی راهکارهای لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهند.

سوالات متداول

  •    حداقل بودجه برای سرمایه گذاری استانی در کانادا چقدر است؟ 

جدای از مسائل مربوط به تمکن مالی و نشان دادن دارایی‌ها به دولت کانادا شما باید جمعاً حداقل ۳۰۰ هزار دلار سرمایه اولیه داشته باشید

  •     آیا امکان گرفتن اقامت کانادا با خرید خانه وجود دارد؟

 بر خلاف بسیاری از کشورها، شما نمی‌توانید اقامت کانادا را با خرید خانه در این کشور بگیرید

  •     آیا می‌توان بدون استفاده از وکیل روند کارهای مربوط به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را طی کرد؟ 

شاید در اوایل مسیر تصور کنید که کارهای مربوط به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را طی کنید؛ اما به یاد داشته باشید که برداشتن یک قدم غلط می تواند ماه‌ها برنامه های شما را بهم بریزد و حتی باعث شود که شرایط مناسبی که برای مهاجرت و گرفتن اقامت کانادا وجود دارد از دست برود

  •     آیا شرایط سیاسی ایران ممکن است باعث بروز مشکلاتی در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری شود؟

 بله، برخی از مراحل برای شما ممکن است پیچیده شود. برای حل چنین مشکلاتی باید حتما سراغ شرکت‌های مهاجرتی حرفه‌ای بروید. اینطور روند کارها با اطمینان بیشتری پیش خواهد رفت
همچنین شما می‌توانید جهت اپلای تحصیلی کانادا و دریافت مشاوره با کارشناسان خبره مجموعه تماس حاصل فرمایید. 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز