◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

تحصیل در مدارس کانادا + هزینه و شرایط تحصیل

تحصیل در مدارس کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته، طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه بیشتر خانواده ها ت

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 10 - 25
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته، طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه بیشتر خانواده ها تمایل به تحصیل فرزندانشان در مدارس کشورهای پیشرفته مانند کانادا دارند. استفاده از مزایا و امکانات آموزشی این مدارس، یکی از دلایل اصلی مهاجرت تحصیلی است. کشور کانادا به منظور تحصیل مهاجران، شرایط ویژه‌ای را فراهم کرده‌است. به همین دلیل بسیاری از افراد قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند را دارند. در مدارس کانادا برای مهاجران از سیستم آموزشی نوین دارای رتبه جهانی، استفاده می‌شود. قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی باید با انواع مدارس کانادا و شرایط پذیرش آن‌ها آشنا شوید.

هزینه تحصیل در کانادا با توجه به نوع مدرسه و امکانات آموزشی و رفاهی آن، متفاوت می‌باشد. همچنین در این حالت باید به مقطع تحصیلی نیز توجه شود. افراد مهاجر برای تحصیل و ثبت‌نام در مدارس دولتی کانادا باید شهریه پرداخت کنند؛ زیرا این افراد به عنوان دانش‌آموز خارجی شناخته می‌شوند. به طور معمول برای تحصیل در مدارس خارج از کشور، باید هزینه‌ای در نظر گرفت. در برخی مواقع که والدین اقامت دائم داشته‌باشند، فرزندان نیز به صورت رایگان می‌توانند تحصیل کنند. گاهی نیز افراد از طریق بورسیه در مدارس کانادا به صورت رایگان تحصیل می‌کنند.

دانش‌آموزان در سیستم آموزشی مدارس کانادا (K-12) از سن 5 تا 6 سال، می‌توانند وارد مهد کودک شوند. مانند بیشتر کشورها نیز دوره 12 ساله آموزشی، از ابتدایی تا دیپلم باید طی شود. در برخی از ایالت‌های کانادا مانند کبک، این دوره 11 ساله است و بعد از آن نیز باید دوره دو ساله پیش‌دانشگاهی گذرانده شود. در این مقاله با این سیستم آموزشی، هزینه تحصیل در مدارس کانادا و لیست بهترین مدارس این کشور آشنا خواهیدشد.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل در مدارس کانادا در مقاطع مختلف مانند دبستان و دبیرستان با یکدیگر متفاوت است. شهروندان کانادا و کسانی که اقامت دائم دارند، نسبت به مهاجران هزینه کم‌تری پرداخت می‌کنند. اغلب هزینه تحصیل در مراکز آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی بیشتر است. هزینه هر مقطع در این کشور به صورت میانگین در نظر گرفته می‌شود. شهریه مدارس شبانه و روزانه نیز با یکدیگر متفاوت است. زیرا در مدارس شبانه امکان اسکان دانش‌آموز نیز فراهم می‌شود. به همین دلیل امکانات رفاهی نیز در تعیین هزینه تحصیل تاثیرگذار هستند.

دانش‌آموزان در کشور کانادا باید مقاطع ابتدایی و دبیرستان را در یک دوره 11 الی 12 ساله طی کند. شهریه و هزینه تحصیل نیز به صورت سالانه باید پرداخت شود. در صورتی که تمایل به تحصیل فرزند خود در کانادا دارید باید برای دریافت ویزای دانش‌آموزی، گواهی تمکن مالی را ارائه دهید. در ادامه هزینه تحصیل در مدارس کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی را ذکر خواهیم کرد.

به منظور تحصیل در مدارس کانادا باید با هزینه های این مراکز آموزشی در مقاطع مختلف آشنا شوید. همانطور که گفته شد، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در این کشور از سنین 6 الی 12 سالگی می‌توانند تحصیل کنند. باید به این نکته توجه کنید که دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مقطع دبستان باید یک فرد را به عنوان قیم یا سرپرست معرفی کنند.

در صورتی که سرپرست نتواند به کانادا مهاجرت کند باید در این کشور برای آن‌ها سرپرست قانونی تعیین شود. دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس شبانه کانادا (Boarding school) تحصیل کنند که در این صورت امکان اسکان نیز فراهم می‌شود. هر دانش‌آموز باید برای گذراندن مقطع تحصیلی ابتدایی در این مدارس به صورت سالانه مبلغی در حدود 8000 تا 16000 دلار کانادا را پرداخت کنند.

دوره متوسطه که از آن با نام مقطع دبیرستان یاد می‌شود در کانادا از سن 12 سالگی شروع و تا سن 18 سالگی ادامه دارد. شرایط سنی و مدت زمان دوره آموزشی در کبک با دیگر ایالت‌های این کشور متفاوت است. در سایر استان‌ها این دوره از پایه هفتم شروع می‌شود و تا پایه دوازدهم ادامه دارد. باید به این نکته توجه کنید که شهریه مدارس در مقطع دبیرستان با مقاطع ابتدایی متفاوت است. همچنین هزینه‌های سالانه برای تحصیل در مدارس شبانه با روزانه یکی نیستند.

به دلیل امکانات رفاهی ارائه شده به دانش‌آموز در مدارس شبانه، شهریه آنها نیز بیشتر است. در مراکز آموزشی روزانه در مقطع دبیرستان باید به طور میانگین مبلغ 8800 الی 49550 دلار کانادا پرداخت شود. این میزان شهریه با توجه به نوع مدارس در ایالت‌های مختلف، متفاوت است. به منظور تحصیل در مدارس شبانه در مقطع دبیرستان نیز باید در حدود 44975 الی 68580 دلار کانادا پرداخت شود.

لیست بهترین مدارس کانادا

به منظور تحصیل در مدارس کانادا گزینه‌های متعددی وجود دارد. برای مهاجران امکان ثبت‌نام در مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی وجود دارد. در لیست بهترین مدارس کانادا می‌توان از مدارسی نام برد که از سیستم آموزشی قوی و امکانات رفاهی مناسبی بهره می‌برند.

مدارس دولتی با توجه به بودجه دولتی اداره می‌شوند و این بودجه از طرف دولت فدرال تامین می‌شود. مدارس خصوصی نیز به صورت روزانه فعالیت دارند و با مدارس دولتی از نظر ساختار، متفاوت هستند. در مدارس شبانه‌روزی نیز امکاناتی مانند خوابگاه در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی قرار می‌گیرد. دانش‌آموزانی که از طریق این مدارس فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در بهترین دانشگاه‌ها به تحصیل خود ادامه دهند. لیستی از بهترین مدارس کانادا عبارتند از:

مدرسه تورنتو (TFS)

  • زبان تحصیل در این مدرسه، فرانسوی و انگلیسی می‌باشد. این مدرسه در سال 1962 در تورنتو کانادا تاسیس شد. در مقاطع اولیه مانند پیش‌دبستانی تا پایه دهم، زبان تحصیل دانش‌آموزان فرانسوی است. از پایه یازدهم امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم می‌شود.

مدرسه رویال کراون (Royal Crown)

  • این مدرسه برای تحصیل از پایه نهم تا دوازدهم است. خدمات آموزشی و رفاهی مدرسه رویال کراون به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود. ایجاد محیطی پویا برای تحصیل موجب شده‌است که این مدرسه در لیست بهترین مدارس کانادا قرار بگیرد.

مدرسه Bishop's college school

  • این مدرسه در ایالت کبک قرار دارد و 260 دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند. در حدود 40 درصد از دانش‌آموزان این مرکز آموزشی، بین‌المللی هستند. برای دانش‌آموزان نمونه در این مدرسه، پرداخت شهریه با تخفیف محاسبه می‌شود.

مدرسه ویلیام (William Academy)

  • یکی از مدارس top کانادا است که به صورت خصوصی امکانات آموزشی خود را ارائه می‌دهد. برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توان این مدرسه را انتخاب کرد. علاوه بر خوابگاه، امکانات رفاهی دیگری مانند کتابخانه، سالن ورزشی و آزمایشگاه علمی نیز در این مجموعه وجود دارند.

تحصیل در مدارس کانادا برای مهاجران

در صورتی که قصد دارید برای تحصیل فرزندان به کشور کانادا مهاجرت کنید، باید اطلاعات جامعی در مورد مدارس بین‌المللی کسب کنید. تحصیل در مدارس کانادا برای مهاجران شرایط متفاوتی نسبت به شهروندان این کشور دارد. مدارس کانادا برای مهاجران اغلب به صورت شبانه‌روزی هستند. همانطور که در این مقاله اشاره شده یکی از بهترین مدارس کانادا با نام Bishop's college school، به صورت بین‌المللی است و 40 درصد از دانش‌آموزان آن، مهاجر هستند. لیست مدارس کانادا برای مهاجران عبارتند از:

  • مدرسه دخترانه Balmoral Hall School
  • مرکز آموزشی ST John’s-Ravenscourt School
  • مدرسه King’s-Edgehill School
  • موسسه آموزشی Rothesay Netherwood School
  • مدرسه Brentwood College School
  • مرکز Bodwell High School
  • مدرسه Bishop’s College School
  • موسسه آموزشی LCBI High School

تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

بیشتر خانواده ها تمایل دارند که فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس کانادا در مقطع دبیرستان ثبت‌نام کنند. این امر موجب می‌شود که برای تحصیل دانش‌آموز هزینه کمتری پرداخت شود و او بتواند بلافاصله به راحتی به دانشگاه برود. بعد از اتمام دانشگاه نیز شرایط برای کسب شغل مورد علاقه وی نیز فراهم می‌شود؛ اما مدارس ابتدایی در کانادا نیز هر ساله پذیرای دانش‌آموزان بین‌المللی هستند.

برخی از خانواده‌ها نیز که در کشور کانادا مقیم هستند، می‌توانند فرزندان خود را در سنین پایین در این مدارس ابتدایی ثبت‌نام کنند. این امر موجب می‌شود که کودک از ابتدا با فرهنگ و رسوم این کشور آشنا شود و در ارتباط برقرار کردن با همسالان خود، دچار مشکل نشود. لیست مدارس ابتدایی کانادا عبارتند از:

  • دبستان Alberta Distance Learning Centre
  • مدرسه ابتدایی Airdrie Koinonia Christian School
  • دبستان Covenant Canadian Reformed School
  • مدرسه ابتدایی Elmer S. Gish School
  • دبستان Mamawi Atosketan Native School
  • مدرسه ابتدایی Theresetta Catholic School

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

همانطور که می‌دانید کشور کانادا دارای سیستم آموزشی بسیار پیشرفته است. این نظام آموزشی شهرت جهانی دارد و امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان از سراسر دنیا در آن وجود دارد. استفاده از زیرساخت‌های پیشرفته، دوره‌های متنوع و گوناگون، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی موجب شده است که این کشور به عنوان مقصد اصلی مهاجرت تحصیلی به کانادا انتخاب شود. همچنین پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا از دیگر کشورها آسان‌تر است. همچنین بعد از اتمام تحصیلات مقطع دبیرستان، شرایط برای ورود به دانشگاه‌های این کشور فراهم می‌شود.

با وجود شغل‌های متنوع و پایین بودن نرخ بیکاری، فرد می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، اقامت کانادا را دریافت کند. مزایای تحصیل در مدارس کانادا به مراتب بیشتر از سایر کشورها است؛ زیرا این کشور شرایط آموزشی و رفاهی بیشتری در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌دهد.

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس کانادا

به منظور تحصیل در مدارس کانادا ابتدا باید به سایت مدارس این کشور در مقطع دبستان یا دبیرستان، مراجعه کنید. برای پذیرش در مدرسه مورد نظر باید مدارک خود را ارائه دهید. دریافت مجوز ورود به مدارس کانادا، یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی است. در ادامه به مدارک لازم برای تحصیل در کانادا اشاره خواهیم کرد.

  • پر کردن فرم درخواست به مدرسه در کانادا برای مهاجران
  • ارائه گذرنامه
  • درج آدرس متقاضی تحصیل در مدرسه مورد نظر
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی دوره قبل و ترجمه رسمی آن
  • ارائه ریز نمرات به همراه ترجمه
  • یک قطعه عکس پاسپورتی

بعد از ارائه درخواست به مدرسه مورد نظر برای مهاجران در کانادا، باید منتظر پذیرش از این مدارس باشید. در این صورت برگه پذیرش را به همراه مدارک دیگر باید برای اخذ ویزای دانش‌آموزی، ارائه کنید. تحصیل در مدارس خارج از کشور مانند کانادا دارای مراحل مختلفی است که باید توسط قیم یا سرپرست کودک به درستی طی شوند. در این صورت در مدت زمان کوتاه‌تری امکان دریافت ویزای دانش‌آموزی فراهم می‌شود.

مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی در کانادا

برای تحصیل در مدارس کانادا باید مراحل مختلفی برای اخذ ویزای تحصیلی طی شوند. در درجه اول باید مدارکی مانند پاسپورت، مدارک هویتی و گواهی تمکن مالی ارائه شوند. در این صورت امکان اخذ پذیرش و ویزای دانش‌آموزی کانادا فراهم می‌شود. قیم و سرپرست قانونی افراد زیر 18 سال می‌تواند برای دریافت ویزای دانش‌آموزی اقدام کند. مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا عبارتند از:

  • مراجعه به سایت اداره مهاجرت کانادا gc.ca
  • انتخاب نوع ویزا (study)
  • انتخاب گزینه Get a Study Permit
  • انتخاب گزینه How to Apply
  • پاسخ به سوالات در قسمت Apply Online
  • ساخت اکانت
  • آپلود مدارک
  • انتخاب گزینه درخواست انگشت نگاری برای فرزندان 14 سال به بالا
  • درج اطلاعات بانکی
  • پرداخت هزینه انگشت نگاری
  • گرفتن وقت از دفاتر vac کانادا در کشورهای اطراف ایران برای انگشت نگاری
  • سابمیت پرونده و ارسال نامه انگشت نگاری
  • ارسال پاسپورت فرزند برای درج لیبل ویزا به سفارت های کانادا در کشورهای اطراف ایران

مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی و تحصیل در مدارس خارج از کشور را می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت طی کنید. داشتن تمکن مالی مناسب برای طی کردن این مراحل بسیار اهمیت دارد. همانطور که ذکر شد برای انگشت نگاری دانش‌آموزان سنین 14 سال به بالا باید به سفارت کانادا در کشورهای مجاور ایران مراجعه کرد که در این صورت میزان هزینه‌های اخذ ویزا، نیز افزایش پیدا خواهدکرد.

بعد از دریافت ویزای دانش‌آموزی امکان دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی نیز امکان پذیر است. از این رو والدین می‌توانند به عنوان قیم و سرپرست، فرزند خود را همراهی کنند. این نوع ویزا نیز دارای مراحل مختلفی است و برای دریافت آن باید مدارک مختلفی ارائه شود. ارائه مدارکی مانند پاسپورت و شناسنامه در این صورت الزامی است.

تمکن مالی تحصیل در مدارس کانادا

همانطور که می‌دانید در هنگام اخذ ویزای دانش‌آموزی برای تحصیل در مدارس خارج از کشور باید برگه تمکن مالی معتبر ارائه شود. این برگه اثبات می‌کند که والدین توانایی پرداخت شهریه و سایر هزینه‌های تحصیل و زندگی فرزندشان را در کشور مورد نظر دارند. با توجه به تقاضای زیاد برای تحصیل در کانادا، باید برگه تمکن مالی نیز برای ثبت‌نام در مدارس این کشور ارائه شود. به منظور تحصیل در موسسات عالی این کشور باید سالانه 15000 دلار برای سال اول تحصیل پرداخت شود. بودجه زندگی در یک سال نیز در حدود 1000 دلار است که باید به آن توجه شود.

برگه تمکن مالی برای تحصیل در مدارس کانادا نشان می‌دهد که شما برای تامین هزینه های تحصیل، زندگی، هزینه بلیط هواپیما و ... بودجه کافی در اختیار دارید. در این صورت امکان اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا برای شما فراهم خواهدشد. باید توجه کنید که هزینه تحصیل در شهرهای مختلف کانادا با هم متفاوت است.

شرایط سنی تحصیل در مدارس کانادا

همانطور که ذکر شد کودکان از سن 6 الی 18 سالگی در یک دوره 12 ساله در مدارس کانادا تحصیل می‌کنند. به همین دلیل باید دانش‌آموزان شرط سنی کمتر از 18 سال را دارا باشند. معمولا والدینی که در این کشور اقامت دارند، در همان 6 سالگی کودک خود را در مدارس کانادا ثبت‌نام می‌کنند؛ اما والدینی که در ایران سکونت دارند اغلب فرزندان خود را در مقطع دبیرستان ثبت نام می‌کنند.

امکان ثبت نام کودکان در سنین 3 تا 6 سالگی نیز برای مقطع پیش‌دبستانی وجود دارد. در این صورت کودک از 6 سالگی می‌تواند وارد مقطع دبستان یا ابتدایی شود. در این مقطع تا پایه ششم باید دانش‌آموز مقطع دبستان را به اتمام برساند. بعد از آن نیز مقطع دبیرستان از پایه هفتم تا دوازدهم است. داشتن شرایط سنی مناسب برای ثبت نام و تحصیل در مدارس کانادا، بسیار اهمیت دارد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی در مدارس کانادا

کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که هر ساله تعداد زیادی دانش‌آموز از سراسر دنیا را در مدارس خود پذیرش می‌کند. همانطور که می‌دانید بعد از اخذ اپلای تحصیلی کانادا دانش‌آموزی باید نسبت به دریافت ویزا اقدام شود. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی در مدارس کانادا به عوامل زیادی بستگی دارد. در بهترین حالت و بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای کارهای جانبی مانند انگشت نگاری، 11 هفته طول می‌کشد تا بتوانید ویزای دانش‎‌آموزی کانادا را اخذ کنید. همانطور که ذکر شد این مدت زمان در بهترین حالت در نظر گرفته شده‌است. البته ممکن است حتی در مدت زمان کوتاه‌تری نیز بتوان موفق به اخذ ویزای دانش‌آموزی شد. این موضوع در سایت رسمی سفارت کانادا نیز ذکرشده‌است.

امکان ارائه درخواست به صورت آفلاین یا آنلاین نیز برای دانش‌آموزان وجود دارد. در صورت اقدام به صورت آفلاین، متقاضیان ایرانی باید به کنسولگری کانادا در کشورهای مجاور مراجعه کنند. در صورتی که شما به صورت آنلاین برای دریافت ویزای دانش‌آموزی اقدام کنید، طبیعتا مدت زمان کمتری برای دریافت ویزا نیاز است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی

به منظور تحصیل در مدارس کانادا، امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد. از بورسیه تحصیلی در این کشور با عناوینی مانند scollarship و Grant یاد می‌شود. بسیاری از دانش‌آموزان ممتاز تمایل دارند که برای تحصیل در مدارس کانادا از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای اخذ بورسیه و تحصیل رایگان، امکان استفاده از این مزیت در مقطع دبیرستان بسیار دشوار است.

در صورتی که دانش‌آموز در مدارس کانادا مشغول به تحصیل باشد و بتواند نمرات ممتاز کسب کند، می‌تواند از تخفیف شهریه برای سال بعد استفاده کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که دانش‌آموزان برای دریافت بورسیه، مقاطع تحصیلی را با نمرات بالا طی کنند. این نوع بورسیه بیشتر برای مقطع دبیرستان قابل اتخاذ است و با توجه به نوع مدرسه و ویژگی‌های آن، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مدارس کانادا، متفاوت خواهدبود. مدارس خصوصی بین‌المللی اغلب دارای شهریه‌های بالا هستند و از این طریق امکان اخذ تخفیف در میزان شهریه وجود دارد.

تحصیل در مدارس کاتولیک کانادا

یکی از انواع مراکز آموزشی کانادا، مدارس کاتولیک هستند. در سه ایالت آنتاریو، ساسکاچوان و آلبرتا مدارس کالتولیک کانادا فعالیت دارند. ممکن است در سایر ایالت‌های کشور کانادا نیز مدارس کاتولیک وجود داشته‌باشند؛ اما به دلیل خصوصی بودن، دانش‌آموزان باید برای تحصیل در مدارس کانادا شهریه پرداخت کنند. امکان پذیرش دانش‌آموزان غیر کاتولیک در برخی از مدارس عمومی وجود دارد. اما به طور کلی باید پدربزرگ، مادربزرگ یا والد دانش‌آموز کاتولیک باشد تا بتواند در این مدارس پذیرش شود. در بیشتر مدارس کاتولیک در کشور کانادا این مورد جزو شروط اصلی هنگام ثبت‌نام دانش‌آموز است.

بدیهی است که در این مدارس علاوه بر دروس عمومی، برنامه درسی دینی نیز ارائه می‌شود. این مطالعات دینی بر نظام اعتقادی کاتولیک تمرکز دارد. در مدارس کاتولیک کانادا از یک لباس فرم خاص استفاده می شود. والدین دانش‌آموزان باید این لباس فرم را از طریق فروشگاه مد نظر مدرسه خریداری کنند. لباس فرم این مدارس با سایر مدارس ممکن است دارای تفاوت‌هایی باشد.

مهاجرت تحصیلی به مدارس کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در مدارس کانادا یک موقعیت مناسب جهت پیشرفت دانش‌آموزان در سراسر دنیا است. باید به این نکته توجه کنید که امکان مهاجرت تحصیلی به مدارس کانادا بدون مدرک زبان نیز میسر است. درواقع برای درخواست ویزای دانش‌آموزی ارائه مدرک زبان اجباری نیست؛ اما باید به این نکته توجه کنید که برای پیشرفت تحصیلی، دانش زبان ضروری است. اختیاری بودن ارائه مدرک زبان برای تحصیل در کانادا به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود. حتی در انواع روش‌های مهاجرتی، نمره مدرک زبان مد نظر قرار نمی‌گیرد.

باید توجه کنید که دریافت ویزای دانش‌آموزی دارای مراحل پیچیده‌ای است. افراد زیادی سالانه درخواست خود را برای تحصیل در مدارس کانادا ارائه می‌دهند. بدیهی است کسانی که دارای مدرک معتبر زبان هستند شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از درخواست برای مهاجرت تحصیلی، نسبت به دریافت مدرک زبان و ارتقای دانش زبان اقدام کنید. سطح علمی مراکز آموزشی کانادا بسیار بالا است و شما هزینه کمتری نیز برای تحصیل در این کشور پرداخت خواهید کرد. البته برای دریافت ویزای دانش‌آموزی باید برگه تمکن مالی توسط والدین دانش‌آموز برای تحصیل در مدارس کانادا ارائه شود. مدارکی مانند زبان در اولویت برای مهاجرت تحصیلی نیستند، اما می‌توانند در سریع‌تر شدن پروسه دریافت ویزا کمک‌کننده باشند.

ساعات مدارس کانادا

دانش‌آموزان خارجی از سراسر دنیا در مدارس کانادا ثبت‌نام می‌کنند. آشنایی با قوانین این مدارس می‌تواند برای این دانش‌آموزان مفید باشد. به عنوان مثال دانش‌آموز باید ساعات مدارس کانادا را بداند تا در طول هفته بتواند در سر کلاس‌ها حضور داشته باشد. در این مدارس باید از روز دوشنبه تا جمعه، در مدرسه سپری شود. این بازه زمانی مربوط به مدارس خصوصی و دولتی است و ممکن است مدارس شبانه‌روزی دارای زمان‌بندی متفاوتی باشند. دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی کانادا باید ساعت 8:30 صبح در کلاس درس حاضر باشند. ساعات حضور دانش‌آموز از زمان ذکرشده تا 3 یا 3:30 بعدازظهر ادامه دارد. در این مدت 1 ساعت برای صرف نهار وقت در اختیار دانش‌آموز قرار داده‌می‌شود.

باید به این نکته توجه کنید که ممکن است ساعت مدارس کانادا در مقاطع مختلف با هم متفاوت باشد. این ساعات بستگی به شرایط هر مدرسه ممکن است متغیر باشد. در هنگام اخذ اپلای دانش‌آموزی و مراجعه به سایت مدرسه مورد نظر، می‌تواند از ساعات حضور در مدرسه نیز مطلع شد.

شروع ترم تحصیلی مدارس کانادا از چه ماهی است؟

همانطور که می‌دانید، کشور کانادا از ایالت‌های متعددی تشکیل شده است. طبق تقویم آموزشی رسمی کانادا، سال تحصیلی در بیشتر ایالات این کشور از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. تاریخ پایان مدارس نیز در ماه اول تابستان، یعنی ژوئن است. در ایالت کبک کانادا، این تاریخ‌ها متفاوت هستند. سیستم آموزشی این ایالت، برای آغاز مدارس، ۳۱ آگوست و برای پایان مدارس، ۲۱ ژوئن را در نظر گرفته است. مدارس این کشور در مناسب‌های خاصی نیز تعطیل هستند که از جمله مهم‌ترین آنها، تعطیلات ۱۴ روزه کریسمس است.

سلامت دانش آموزان در مدارس کانادا چگونه تضمین می‌شود؟

سلامت و بهداشت دانش آموزان برای مسئولین آموزشی در تمامی ایالات کانادا بسیار حائز اهمیت است. در بدو ورود به مدارس دانش آموزان بایستی گواهی مبنی بر تزریق برخی واکسن‌ها را ارائه کنند و در صورت نداشتن این گواهی، به مراکز پزشکی مربوطه معرفی می‌شوند تا این روند را پشت سر بگذارند. همین‌طور برای دانش آموزان دوره‌های سلامت روان نیز در نظر گرفته می‌شود. این دوره‌ها کاملا رایگان هستند. پرستاران و کارشناسان مخصوص مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی نیز در مدارس حضور دارند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، به رفع آن بپردازند.

اگر دانش آموزان به هر دلیلی در مدارس شبانه روزی این کشور مشغول به تحصیل شوند نیز، بابت سلامت آنها می‌توانید کاملاً آسوده خاطر باشید. چرا که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این مدارس به صورت چندبرابری رعایت می‌شوند. نکته مهم دیگر در زمینه سلامت دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در کانادا این است که انواع بیمه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای این دانش آموزان وجود دارد. با توجه به نوع مدرسه و تمکن مالی، می‌توانید دانش آموز خود را نیز بیمه کنید.

مشاوره جهت اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس کانادا

به منظور اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس کانادا مانند میزان شهریه، هزینه زندگی و ... باید نسبت به دریافت مشاوره تخصصی و حرفه‌ای در زمینه مهاجرت تحصیلی، اقدام کنید. تنها مشاوران با تجربه می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. تیم اسکورایز به دلیل ارائه مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در مدارس خارج از کشور، طبیعتا اطلاعات جامع و کاملی را در این حوزه در اختیار شما قرار خواهد داد. از این رو با درک درست از وضعیت و شرایط تحصیل در کشور کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی، می‌توان انتخاب بهتری داشت. مشاوران هزینه تحصیل در کانادا را به صورت جامع و کامل برای شما شرح خواهندداد و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، انتخاب کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز