شرایط اپلای آلمان

ادامه تحصیل در آلمان می تواند یک فرصت بی نظیر برای طی کردن پله های موفقیت باشد.

محمدرضا طیران

محمدرضا طیران

1398 - 11 - 26
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

 

کشور آلمان از قدرتمندترین کشورهای اقتصادی اتحادیه اروپا می باشد و بی شک اپلای آلمان و ادامه تحصیل در آلمان می تواند یک فرصت بی نظیر برای طی کردن پله های موفقیت باشد. آلمان کشوری است که دارای پاسپورت قوی در جهان می باشد دارندگان پاسپورت این کشور از مزایای بسیاری بهره مند می شوند. بنا بر قوانین مصوب کشور آلمان،  دولت آلمان دخالت بسیار کمی در سیستم آموزشی در این کشور دارد و هر استان یا ایالت به صورت کاملا مستقل قوانین آموزشی خود را وضع می کند و دانشگاه های آن ایالت موظف به اجرای آن قوانین می باشند.

اپلای آلمان

 

 پیدا کردن دانشگاه برای ادامه تحصیل در آلمان

پذیرش دانشگاه آلمان و انتخاب یک برنامه تحصیلی متناسب با علایق شما اولین قدم برای برنامه ریزی تحصیلات در آلمان است. تصور نمی شود این یک مشکل اساسی باشد زیرا اکثر دانشگاه های آلمان در سطح کیفیت جهانی بی نظیر هستند.  آلمان دارای حدود 35 دانشگاه بزرگ می باشد که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد و علاقمندان اپلای آلمان می توانند در این مقاطع پذیرش بگیرند. قبل از اقدام برای اپلای باید تمامی جنبه ها اهم از رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی باید انتخاب شود چرا که تعدد رشته ها و دانشگاه ها باعث می شود انتخاب این موضوع سخت باشد.

بررسی الزامات دانشگاه ها برای اپلای آلمان

اکنون که تصمیم گرفتید در کدام دانشگاه و در کدام برنامه تحصیلی می خواهید شرکت کنید باید کلیه الزامات را برای اپلای آلمان و پذیرش بررسی کنید. برای این منظور وب سایت دانشگاه و بخش الزامات پذیرش آنها را بررسی می کنید.  پس از بررسی مجدد مدارک مورد نیاز ، زمان آن رسیده که درخواست را ارسال کنید. این برنامه می تواند بصورت آنلاین انجام شود ، اما ممکن است دانشگاه هایی وجود داشته باشند که فقط برنامه ها را بصورت حضوری یا از طریق پست دریافت کنند. برای دیدن اینکه از چه طریق می توانید درخواست خود را ارائه دهید ، با دانشگاه خود تماس بگیرید. بیشتر دانشگاههای آلمان بخشی از پلت فرم برنامه های آنلاین دانشگاه ملی هستند که با نام UniAssist شناخته می شوند. علاوه بر این ، دانشگاه هایی وجود دارند که بستر پذیرش آنلاین خود را در وب سایت خود اجرا می کنند.شما باید درخواست خود را به محض باز شدن درخواست درخواست ارسال کنید و سپس منتظر نامه پذیرش باشید.

اپلای آلمان

 

 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان زیاد نمی باشد. هزینه تحصیل در کشور آلمان برای دانشجویانی که اپلای آلمان می گیرند رایگان می باشد. تنها هزینه هایی که دانشجو متقبل می شود هزینه های زندگی خود می باشد و از بابت آموزش از دانشجو هزینه ای دریافت می شود.  از جمله شرایط زندگی دانشجویی در آلمان می توان با امکان شغل پاره وقت در کنار تحصیل اشاره کرد. دولت آلمان مطابق قوانین خود اجازه کار به دانشجویان برای 10 الی 25 ساعت در هفته را می دهد و دانشجو از این طریق می تواند . هزینه زندگی در کشور آلمان حداقل 450 یورو در ماه می باشد که بیشترین هزینه آن در قسمت مسکن می باشد. دانشجویانی که اپلای آلمان را می گیرند اگر قصد دارند که به صورت دائم در کشور آلمان زندگی کنند و ادامه تحصیل دهند باید تسلط کامل به زبان آلمانی داشته باشند. در بین شهرهای آلمان شهرهای فرانکفورت و برلین بیشترین پذیرش دانشجو را داشته اند در این بین شهر برلین نسبت به فرانکفورت شهر ارزان تری می باشد.

خوابگاه های دانشگاه های آلمان

مناسبترین و کم دردسرترین حالت این است که شما در زمان وارد شدن به خاک آلمان وارد خوابگاه های دانشگاه آلمان شوید و بی هیچ مشکلی اقامتتون رو شروع نمایید. ولی صادقانه بگویم این حالت کم پیش میاید و پیدا کردن سرپناه برای دانشجویانی که به آلمان می روند هفته های اول و گاها ماه های اول تبدیل به یک چالش شده است. برای این حالت ایده آل باید پس از اخذ پذیرش سریعا درخواست رزرو خوابگاه داده تا در لیست انتظار قرار بگیرید. این لیست انتظار در برخی از شهرها ( مخصوصا در غرب آلمان ) خیلی طولانی بوده و حتی به 1 سال هم خواهد رسید. پس بهتر است هرچه سریع تر داخل لیست انتظار قرار بگیرید. 

 

 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

Lena Mahya

Lena Mahya

11 - 10 - 1401

با اینکه چند توضیح دادین ممنون‌میشم بفرمایید هزینه ی زندگی دانشجویی در آلمان با در نظر گرفتن اجاره خونه بطور میانگین چقدر است؟ و میانگین فاند کاملی که دانشگاه به دانشجویان دکترا میدهد چقد است؟

Lena Mahya

Lena Mahya

11 - 10 - 1401

با اینکه چند توضیح دادین ممنون‌میشم بفرمایید هزینه ی زندگی دانشجویی در آلمان با در نظر گرفتن اجاره خونه بطور میانگین چقدر است؟ و میانگین فاند کاملی که دانشگاه به دانشجویان دکترا میدهد چقد است؟

Ali

Ali

18 - 10 - 1400

اگر کسی برای لیسانس مجدد بخواد اپلای کنه چقدر طول می کشه ممکنه تا دو ماه طول بکشه یا بیشتر از دوماه .من دوستم جواب پذیرش اش بعد دوماه اومد واینکه اگر ما رو پذیرش نکن ایا در ایمیل به ما می گن که شما رو پذیرش نکردیم

Ramin

Ramin

09 - 03 - 1399

ایا شرایط وقت گرفتن از سفارت بهتر شده؟ میگن ۱ ماهه نوبت سفارت میرسه درسته؟!

پاسخ محمدرضا طیران

یک مقدار بهتر شده. ولی پیشنهاد میکنیم قبل از اپلای کردن اول وقت سفارت بگیرید بعد اپلای کنید و منتظر نتایج بمانید