رزرو مشاوره تخصصی

راحت ترین کشور برای مهاجرت | اسکورایز

راحت ترین کشور برای مهاجرت | اسکورایز

امیرحسین عقیلی

1403 - 03 - 23

انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد. فاکتورهای بسیاری را باید در نظر گرفت تا بتوان یک کشور را به‌عنوان راحت‌­ترین کشور برای مهاجرت انتخاب کرد. با درنظرگرفتن این موارد و فیلتر کشورها بر اساس مزایا و معایب، بسیاری از کشورها از لیست حذف خواهند شد. در ادامه به بررسی شرایط مختلف برای انتخاب آسان‌­ترین کشور برای مهاجرت را خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

 

چگونه راحت ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که گفتیم راحت بودن یا نبودن مهاجرت به یک کشور مستلزم بررسی موارد گوناگونی است، مواردی نظیر:

  • نزدیکی کشور مقصد به ایران
  • نوع مهاجرت به آن کشور
  • شرایط متقاضی (سن، سطح زبان، وضعیت تأهل و...)
  • سخت‌گیری کشور مقصد برای ورود مهاجران
  • مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت به آن کشور (بسته به نوع مهاجرت)
  • سطح رفاه زندگی در کشور موردنظر
  • میزان مهاجرپذیری مردم آن کشور

تمامی این موارد، نقش تعیین­‌کننده‌­ای در انتخاب آسان­‌ترین کشور برای مهاجرت دارد. در نظر داشته باشید که به همه این موارد، باید کشور مبدأ را هم باید در نظر بگیرید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

اینکه چه نوع مهاجرتی را برای خود انتخاب می‌­کنید، می‌­تواند گزینه­‌های روی میز را تغییر دهد. بدیهی است که هر شخصی با هر نوعی از مهاجرت، به دنبال انتخاب کشورهایی خواهد بود که در آن رسیدن به رفاه، موفقیت، درآمد و... در دسترس باشد. اگر از کشورهای نه‌چندان مطلوب و یا پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی فاکتور بگیریم، باید گفت ایتالیا راحت ترین کشورِ محبوب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است.

بورسیه استانی ایتالیا یکی از بهترین شرایطی است که یک کشور می‌­تواند برای دانشجویان فراهم کند. درنظرگرفتن تنها همین بورسیه استانی می‌­تواند، مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را به روشی محبوب برای مهاجرت به این کشور تبدیل کند.

حتی اگر شرایط استفاده از این بورسیه را نیز نداشته باشید، می­‌توانید از فاند دانشگاه‌­های مختلف این کشور بهره ببرید. ایتالیا از جمله کشورهایی است که دانشگاه‌­های آن نمره مدرک زبان و معدل بالایی از متقاضیان طلب نمی­‌کند. ازاین­‌رو گرفتن پذیرش در دانشگاه‌­های این کشور نسبتاً راحت‌­تر از دیگر کشورهای اروپایی خواهد بود. همچنین هزینه­‌های زندگی در این کشور، در مقایسه با کشورهای دیگر قاره اروپا بسیار پایین‌­تر است.

تمامی موارد ذکر شده، ایتالیا را در صدر کشورهای آسان برای مهاجرت تحصیلی تبدیل می­‌کند.

|مشاوره مهاجرت تحصیلی|

پذیرش تحصیلی ایتالیا

 

راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری

مهاجرت کاری از دیگر روش‌­های مهاجرت است که در بین ایرانیان رواج دارد.

به‌­طورکلی آمریکا، کانادا و کشورهای برتر اروپایی، به دلیل هم‌خوانی حداقلِ مبلغ دستمزد با هزینه­‌های نرمال زندگی، همگی گزینه‌­های مناسبی برای مهاجرت کاری به‌حساب می­‌آیند. مجدد باید به این نکته توجه کرد که اقدام برای مهاجرت از ایران، شرایط خاص خود را دارد و در این روش مهاجرتی نیز بسیاری از گزینه‌­ها خط می‌­خورند.

برای انتخاب راحت ­ترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان، به دو کشور کانادا و آلمان می‌­توان اشاره کرد که شرایط نسبتاً راحت­تری نسبت به دیگر کشورها دارند.

مهاجرت کاری آسان به کانادا

اگر قدری در مورد مهاجرت تحقیق کرده باشید، احتمالاً با اکسپرس اینتری کانادا آشنا شده‌­اید. اکسپرس اینتری یک سیستم جامع، الکترونیکی و دولتی است که متقاضیانی را که از طریق کار قصد دارند اقامت دائم کانادا را داشته باشند، دسته‌­بندی می‌­کند. قبولی در این سیستم به ویزای اسکیل ورکر کانادا منجر خواهد شد.

روش دیگر مهاجرت کاری به کانادا، استفاده از Work Permit است که کمی ریسک بالاتری دارد. در این روش می‌­توان با استفاده از ویزای توریستی خود را به خاک کانادا رساند و سپس با یافتن شغل­‌های اغلب جنرال، ویزای توریستی خود را به Work Permit تبدیل کرد.

|مشاوره مهاجرت تحصیلی|

پذیرش تحصیلی کانادا

 

مهاجرت کاری آسان به آلمان

در حال حاضر آلمان تنها کشوری است که دوره­‌های اینترنشیپ (کارآموزی) همراه با حقوق را ارائه می‌­دهد. دوره آوسبیلدونگ آلمان این شرایط را برای شما فراهم می­‌کند تا بتوانید تا حداکثر 3 سال، کارآموزی با حقوق را تجربه کنید. پس از دوره کارآموزی، مدرک معتبری به شما اعطا می‌­شود که شرایط استخدام را برای شما تسهیل می­‌کند.

 

راحت ترین کشور برای پناهندگی

پناهندگی یکی دیگر از روش‌­های مهاجرت است که افراد بنا به دلایل مختلف، به سراغ آن می­‌روند. در این روش پناه‌جو خود را به خاک کشور مقصد می‌­رسانند و سپس با مراجعه به اداره مهاجرت آن کشور اعلام پناهندگی می­‌کنند.

روزهای متمادی طول می­‌کشد تا پرونده متقاضی بررسی و جواب رد یا مثبت به او داده شود.

در اکثر کشورها، در طول مدت بررسی پرونده، متقاضی را در کمپ‌­های از پیش تعیین شده نگه می‌دارند که از شرایط بسیار نامساعدی برخوردار هستند.

به زبان ساده هیچ کشوری را نمی‌­توان به‌عنوان کشور راحت برای پناهندگی نام برد. اگر به‌طورجدی و به هر قیمتی قصد مهاجرت دارید، بهتر است این روش را به‌عنوان آخرین انتخاب در ذهن خود قرار دهید. همچنین در مورد هزینه­‌های مالی، جانی و روانی که در این مسیر باید بپردازید، به‌­خوبی تحقیق کنید.

کلام آخر

ممکن است با خواندن این مطلب، جای نام چند کشور دیگر را در آن خالی دیدید؛ ما در اینجا سعی داشتیم تنها راحت ترین کشور برای مهاجرت در روش­‌های مختلف را معرفی کنیم. بدیهی است که کشورهای بسیار محبوب‌­تر و بهتری وجود دارند که باتوجه‌به فاکتورهای آسانی مهاجرت، در این مقاله جایی نداشتند.

به‌­طورکلی و پیش از هر چیز، برای یافتن و انتخاب آسان­‌ترین کشور برای مهاجرت، بهتر است شرایط خود را به­‌خوبی بررسی و نقاط ضعف و قدرت خودتان را مشخص کنید. انتخاب مسیر و روش مهاجرت در قدم اول، می‌­تواند در یافتن کشور مقصد کمک­‌کننده باشد.

هر یک از کشورهایی که در روش‌­های مختلف مهاجرتی در این مقاله به آن­‌ها اشاره شد، نسخه‌­ای یکسان برای همه نیست. ممکن است فردی با داشتن نمرات بالای تحصیلی، سابقه کاری درخشان و نمره مدرک زبان بالا، بتواند به‌راحتی به کشورهای دشوار، مهاجرت کند. سه کشور آلمان، کانادا و ایتالیا باتوجه‌به میزان سخت‌گیری، مهاجرپذیری و شرایطی که طلب می‌­کنند، جزء دردسترس‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان به‌حساب می­‌آیند.

 

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران