◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

اسکیل ورکر کانادا + شرایط، امتیاز بندی و فرم ارزیابی

اسکیل ورکر کانادا، یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم است. کانادا این امکان را برای نی

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 08 - 14
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اسکیل ورکر کانادا، یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم است. کانادا این امکان را برای نیروهای ماهر فراهم کرده که بتوانند بر اساس تخصصی که دارند به این کشور مهاجرت کنند. یکی از راه‌های مهاجرت کاری به کانادا و اخذ اقامت دائم، داشتن مهارت و تخصص در یک زمینه شغلی است. متقاضیان یا نیروهای ماهر بر اساس تجربه کاری، توانایی زبان و میزان تحصیلات امتیاز‌بندی می‌شوند. افرادی که توسط کارفرمایان کانادایی انتخاب می‌شوند، برای ثبت درخواست اقامت دائم کانادا، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند. دریافت دعوت‌نامه به منزله اخذ ویزای قطعی نیست و افراد باید مهارت خود را اثبات کنند.

ویزای اسکیل ورکر کانادا

ویزای اسکیل ورکر تحت عنوان مهاجرت کاری به کانادا، از طریق سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود و 370 فرصت شغلی در تمام حوزه‌های کاری برای متقاضیان ارائه می‌دهد. متقاضیانی که حداقل معیارهای ورودی را دارند، می‌توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری فرم ارزیابی را تکمیل و ارسال نمایند.

اسکیل ورکر کانادا چیست

مشخصات متقاضیان کاندید شده در یک سیستم جامع رتبه‌بندی می‌شوند. برای افرادی که بالاترین رتبه را دارند، دعوت‌نامه ارسال می‌شود و برای آن‌ها درخواست اقامت دائم در نظر می‌گیرند. افرادی که دعوت‌نامه دریافت می‌کنند، باید در مدت‌زمان 60 روز درخواست خود را کامل و ارسال نمایند. تحصیلات، تجربه کاری، سن و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی از مهم‌ترین شرایط پذیرش محسوب می‌شود.

 اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری یک سیستم الکترونیکی است برای مدیریت برنامه‌های کارگران ماهر که تمایل به اقامت دائم در کانادا را دارند. اکسپرس اینتری سه برنامه زیر را مدیریت می‌کند:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال یا همان اسکیل ورکر (FSWP)
  • تجربه کانادایی (CEC)
  • تجارت ماهر فدرال (FSTP)

هنگامی‌که متقاضی یک رزومه را ارسال می‌کند، دولت فدرال واجد شرایط بودن آن را تأیید یا رد می‌کند. افراد واجد شرایط که از طریق سیستم اکسپرس اینتری پذیرفته شده‌اند، بر اساس سیستم (CRS) رتبه‌بندی می‌شوند. CRS یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که توسط دولت کانادا برای ارزیابی و رتبه‌بندی نامزدها به کار می‌گیرند. این امتیاز باتوجه‌به سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و دیگر عوامل محاسبه می‌شود. همچنین دولت کانادا، متقاضیانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، انتخاب و دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم ارائه می‌دهد.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

برای اخذ پذیرش اسکیل ورکر کانادا، باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن یک سال سابقه کار مداوم و تمام‌وقت یا دارا بودن 10 سال تجربه کاری پاره وقت به‌صورت مستمر
  • تجربه کاری در شغل‌های مدیریتی (موقعیت‌های شغلی که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند)
  • برخی از شغل‌هایی که نیاز به مدرک دیپلم، دوره آموزش کارآموزی و یا مدرک دانشگاهی دارند.
  • تمکن مالی لازم
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی

برای مهاجرت کاری به کشور کانادا و انتخاب‌شدن تحت ویزای اسکیل ورکر، افراد باید تجربه کاری و مهارت زبان کافی داشته باشد و حداقل 67 امتیاز را کسب کرده باشند.

نمره آیلتس برای اسکیل ورکر کانادا

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. مهاجرین، می‌توانند با تسلط به یکی از این زبان‌ها به‌عنوان نیروی کار در این کشور استخدام شوند. حداقل نمره آیلتس برای اسکیل ورکر، 6 است، چراکه شرط پذیرش برای ویزای روابط عمومی کانادا به‌عنوان یک کارگر ماهر 7 در نظر می‌گیرند.

فرم ارزیابی اسکیل ورکر کانادا

افراد می‌توانند به‌صورت رایگان فرم ارزیابی را برای مهاجرت دائم یا موقت تکمیل کنند. بعد از گذشت 1 یا 2 روز کاری، مشاغل مرتبط با پوزیشن شغلی را برای شما ارسال می‌کنند. براساس این فرم ارزیابی، ابتدا باید مشخصات شخصی به صورت کامل وارد کنید.

فرم ارزیابی اسکیل ورکر کانادا

در ادامه باید توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی، مشخصات آموزشی، سابقه اشتغال و دیگر موارد را به‌صورت کامل و دقیق وارد نمایید. بعد از تکمیل فرم ارزیابی، در انتها تمام اطلاعات خود را آپلود کنید.

امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا

6 عامل برای انتخاب نیروی متخصص، ماهر و ارزیابی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. اگر متقاضیان بتوانند امتیاز 67 یا بالاتر را کسب نمایند، امکان واجد شرایط برای پذیرش افزایش می‌یابد. شش عامل مهم برای انتخاب متقاضیان شامل موارد زیر می‌شود:

مهارت زبان

ارتباط برقرارکردن از طریق یکی از دو زبان رسمی کانادا، بسیار اهمیت دارد. تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی کمک به سزایی به شما در بازار کار می‌کند. برای اثبات سطح خود در یکی از این دو زبان، باید در آزمون تعیین شده شرکت نمایید.

تحصیلات

اگر تحصیلات (دیپلم، مدرک تحصیلی دانشگاهی یا گواهی آموزش) را در کانادا گذرانده‌اید یا در کشورهای خارجی اخذ نموده‌اید، می‌توانید درخواست خود را ارسال نمایید. یک گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی برای اهداف مهاجرت توسط سازمان تعیین شده ارائه دهید. در هنگام ثبت درخواست، باید گواهینامه کانادایی یا گزارش اعتبارنامه خارجی و ارزیابی مدرک تحصیلی خود را وارد کنید.

سابقه کار

متقاضیان می‌توانند بر اساس تعداد سال‌هایی که کار تمام‌وقت یا پاره‌وقت با حقوق را گذرانده‌اند، امتیاز دریافت کنند.

سن

بعد از ثبت درخواست، متقاضیان بر اساس سن خود امتیاز دریافت می‌کنند. حداقل سن 18 سال و حداکثر 46 سال است. بیشترین امتیاز به افرادی که سن آن‌ها بین 18 تا 35 است، تعلق می‌گیرد.

پیشنهاد شغلی در کانادا

در صورت داشتن پیشنهاد شغلی حداقل یک‌ساله از سمت کارفرمای کانادایی، می‌توانید امتیاز دریافت کنید. این نکته را در نظر بگیرید که پیش از درخواست ویزای اسکیل ورکر کانادایی، باید پیشنهاد شغلی دریافت نمایید. اگر مجوز کار ندارید و تمایل به کارکردن بدون ویزای اقامت دائم نداشته باشید، می‌توانید از طریق ویزای LMIA، یک پیشنهاد شغلی معتبر توسط کارفرمای کانادایی به‌عنوان یک نیروی ماهر داشته باشید.

سازگاری

برای مهاجرت متقاضیان با شریک زندگی مشترک خود به کانادا، باید بتوانید خود را با شرایط به بهترین نحو ممکن تطبیق دهید.

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا

عناوین حداکثر امتیاز
مهارت زبانی 28 امتیاز
تحصلات 25 امتیاز
سابقه کار 15 امتیاز
سن 12 امتیاز
سازگاری 10 امتیاز
پیشنهاد شغلی معتبر LMIA 10 امتیاز

هزینه ویزای اسکیل ورکر کانادا

هزینه ویزای اسکیل ورکر به عوامل مختلفی نظیر تعداد افراد خانواده و فرزندان شما، استان موردنظر و موارد دیگر بستگی دارد. وضعیت مالی حال حاضر شما و پیشنهاد شغلی موردنظر می‌تواند به طور قابل‌توجهی در وضعیت مالی شما در آینده تأثیرگذار باشد. مهم‌ترین هزینه‌های ویزای اسکیل ورکر یا نیروی متخصص، هزینه‌هایی است که باید در اداره مهاجرت کانادا برای پردازش مدارک یا درخواست شما پرداخت شود. سایر هزینه‌ها می‌تواند شامل همراهی همسر و فرزندان، هزینه آزمون زبان، ارزیابی مدارک تحصیلی، ترجمه اسناد به زبان انگلیسی یا فرانسوی، معاینه پزشکی و عدم سوءپیشینه باشد. هزینه همراهی همسر یا فرزند (یک نفر از اعضای خانواده)، 12960 و 1325 دلار کانادا برای متقاضی اصلی است.

رشته های اسکیل ورکر کانادا

برای مهاجرت کاری به کانادا، باید برای پوزیشن‌های شغلی که نیاز به نیروی ماهر دارند، درخواست خود را ارائه دهید. برخی از رشته‌ها نیاز به نیروی ماهر و متخصص دارند و شما می‌توانید باتوجه‌به تجربه کاری مرتبط با رشته موردنظر اقدام نمایید. برخی از رشته‌های اسکیل ورکر شامل موارد زیر هستند:

رشته‌های اسکیل ورکر کد NOC
مدیران مالی 10010
مدیر منابع انسانی 10011
مدیران فروش 10012
مدیران خدمات اداری 10019
مدیران بیمه، املاک و کارگزاری مالی 10020
بانکداری، اعتبار و سایر مدیران سرمایه‌گذاری 10021
مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط‌عمومی 10022
مدیران مهندسی 20010
مدیران کامپیوتر 20012
مدیران حمل‌ونقل 70020
مدیران کشاورزی 80020
مشاوران مالی 11102
دامپزشکان 31103
دندانپزشکان 31110

نحوه ثبت‌نام اسکیل ورک

برای ثبت‌نام اسکیل ورک، می‌توانید از طریق سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اقدام و درخواست خود را ثبت نمایید. افرادی که شرایط FSWP را دارند، در سیستم رتبه‌بندی جامع که توسط اکسپرس اینتری نظارت می‌شود، نمره دریافت می‌کنند.

کلام آخر

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، می‌توانند از روش‌های مختلف اقدام کند. ویزای اسکیل ورکر برای نیروهای ماهر، می‌تواند یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب شود. کانادا در پوزیشن‌های شغلی مختلفی نیاز به نیروی کار متخصص دارد؛ بنابراین این موقعیت عالی برای افراد ماهر در نظر گرفته شده تا بتوانند مسیر مناسبی را برای دریافت اقامت دائم طی کنند. اگر قصد مهاجرت از طریق ویزای اسکیل ورکر دارید، می‌توانید برای هموارشدن مسیر خود از متخصص مشاوره مهاجرت اسکورایز کمک بگیرید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز