حداقل معدل برای تحصیل در آمریکا

این سیستم بیشتر در مقطع کارشناسی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین قابل ذکر است که معدل دروس پیش نیاز

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 04 - 23
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

امریکا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل، زندگی و اشتغال است. این کشور با داشتن دانشگاه ها و کالج های زیاد و معتبر هرساله دانشجویان بین المللی زیادی موفق به اخذ ویزای تحصیلی امریکا میشوند. مدارک دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه از اعتبار بسیار زیادی در سطح جهان برخوردار است. اما اخذ ویزای تحصیلی امریکا به راحتی صورت نمی­پذیرد. هر دانشگاهی شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارد. یکی از این شرایط که در این مقاله به ان خواخیم پرداخت، حداقل معدل برای تحصیل در امریکا می­باشد.

بسیاری از دانشگاه های امریکا دارای شرط معدل هستند. و دانشجویان ایرانی برای اینکه موفق به پذیرش از دانشگاه مدنظر خود شوند لازم است حداقل معدل لازم دانشگاه مربوطه را داشته باشند. کشور امریکا دارای سیستم معدلی متفاواتی از ایران است. دانشجو هنگام ارائه معدل باید ان را با سیستم امریکا معادل سازی کرده باشد. در ادامه مقاله به بررسی سیستم معدل امریکایی، حداقل معدل برای تحصیل در مقاطع مختلف، بررسی شرط معدل، دانشگاه های بدون شرط معدل و... میپردازیم. با ما همراه باشید و در صورتی که پاسخ سوال خود را نیافتید با ما تماس بگیرید. تیم مشاوران اسکورایزی همواره پاسخگوی شما خواهد بود.

سیستم معدل امریکایی (GPA امریکا)

GPA مخفف سیستم معدل امریکا میباشد. این سیستم نمراتی بین 0 تا 4 است. و دانشجویانی که قصد اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را دارند برای گرفتن پذیرش از دانشگاه باید معدل معادل سازی شده خود با GPA را به دانشگاه مربوطه ارائه دهند. توجه داشته باشید که نمرات نهایی دروس لازم است و اگر پس از چندبار در درسی نمره قبولی گرفته باشید، تنها نمره نهایی مدنظر است.

پس از فرستادن نمرات برای دانشگاه، پرونده و معدل شما براساس معیارهای آن دانشگاه بررسی شده، با عددی بین 0 تا 4 سنجیده و نتیجه پذیرش شما مشخص خواهد شد.

دو نوع GPA در امریکا وجود دارد:

  • Overall GPA: این شاخص مربوط به معدل کل فرد میباشد که شامل دروس عمومی نیز هست.
  • Major GPA: شاخص Major GPA مربوط به معدل فرد در دروس تخصصی ست و در این نوع GPA نمرات دروس عمومی لحاظ نمیشوند. این سیستم بیشتر در مقطع کارشناسی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین قابل ذکر است که معدل دروس پیش نیاز تاثیری در شرط حداقل معدل برای تحصیل در امریکا ندارند.

امکان تبدیل مستقیم معدل به سیستم جهانی GPA وجود ندارد. شما باید ابتدا معادل سازی را برای هر درس انجام دهید. محدوده نمرات به دروس زیر است. پس از اینکه نمرات درسی شما بین هر یک از اعداد 0 تا 4 قرار گرفت، در ضریب درس ضرب شده و سپس مجموع اعداد بدست امده تقسیم به کل تعداد واحدها میشود تا درنهایت به شاخص GPA خود برسید.

  • A: 16-20 معادل شاخص 4
  • B: 14-16 معادل شاخص 3
  • C: 12-14 معادل شاخص 2
  • D: 10-12 معادل شاخص 1
  • F: 0-10 معادل شاخص 0

حداقل معدل برای تحصیل در امریکا برای دانشجویان و اغلب دانشگاه های این کشور، 3 می­باشد.

شرط معدل برای اخذ ویزای تحصیلی امریکا

شما با داشتن معدل بالا و رزومه قوی شانس بیشتری در اخذ ویزای تحصیلی امریکا دارید. به طور کلی با توجه به حداقل معدلی که اغلب دانشگاه های خوب این کشور درنظر گرفته اند بهتر است معدل پایین تر از 16 نباشد. البته توجه داشته باشید که هر دانشگاه شرط معدل مخصوص خود را دارد. این حساسیت و اهمیت معدل به ویژه برای درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر است. افرادی که برای مقطع کارشناسی اقدام میکنند شاید بتوانند با معدل 15 در دانشگاهی پذیرش بگیرند. اما در مقاطع بالاتر که رقابت هم بیشتر است با معدل پایین شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی امریکا بسیار کاهش می­یابد.

حداقل معدل برای تحصیل در برخی دانشگاه های امریکا مانند دانشگاه فلوریدا، تگزاس، کالیفرنیا و واشنگتون این کشور حدود 3.62 است. در عین حال دانشگاه های دیگری مانند هافسترا، تیمپل و آلاباما ششرط معدل با حداقل نمره 3 دارند.

حداقل معدل برای تحصیل در امریکا در مقطع کارشناسی

یکی از دوره های پرتقاضا برای اخذ ویزای تحصیلی امریکا، مقطع کارشناسی است. پذیرش دانشجو در این مقطع نسبت به مقاطع بالاتر بسیار بیشتر بوده و همچنین حداقل معدل لازم برای تحصیل در امریکا در این مقطع کمتر و رسیدن به ان راحتتر است. افرادی که تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی در امریکا را دارند باید دارای دیپلم معتبر، حداقل معدل 14 و حداقل نمره آیلتس 6 باشند.

طول دوره کارشناسی 4 سال است. توصیه میکنیم افرادی که معدل کمتری دارند، ابتدا برای تحصیل کاردانی اقدام کنند و سپس وارد دوره کارشناسی شوند. تیم اسکورایزی میتواند شما را در اخذ ویزای تحصیلی امریکا کمک کند. کافیست با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

حداقل معدل برای تحصیل در امریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در امریکا دارند باید دوره کارشناسی را به موفقیت به اتمام رسانده باشند. هرساله افراد زیادی برای اخذ پذیرش در این مقطع درخواست میدهند. اما همانطور که پیش تر گفته شد رقابت در مقاطع بالاتر شده و از طرفی ظرفیت پذیرش دانشگاه نیز کمتر میشود. به همین دلیل حداقل معدل برای تحصیل در امریکا در این مقطع از مواردی که حتما باید به ان توجه کنید تا بتوانید شانس خود را برای دریافت پذیرش افزایش دهید. شرط معدل برای پذیرش در این مقطع 16 و طول دوره 2 سال میباشد.
همچنین دانشجویان بین المللی بسته به رشته تحصیلی ممکن است نیاز باشد نتیجه هر یک از ازمون های GRE، GMAT،MCAT و LAST بعلاوه حداقل نمره ایلتس 6.5 را در این مقطع ارائه دهند.

یکی دیگر از دوره پرتقاضا برای تحصیل در امریکا، دکترا است. در این مقطع دانشنجویا باید حداقل دارای معدل 14، توصیه نامه، انگیز نامه، استاد راهنما، رزومه تحقیقاتی و مدرک زبان با حداقل نمره 7 داشته باشند تا موفق به پذیرش شوند. هرچه رزومه قوی تری داشته باشید، مثل معدل بالاتر یا نمره زبان بالاتر یا تحقیقات قوی تر، شانس اخذ ویزای تحصیلی امریکا برای شما بیشتر میشود.
دوره دکترا کاملا مبنی بر تحقیق و پژوهش بوده که 4-6 سال به طول می­انجامد. مدرک دریافتی شما از دانشگاه پس از فارغ التحصیلی در سطح جهان معتبر خواهد بود.

حداقل معدل برای تحصیل در امریکا با بورسیه

یکی از شرایط ویژه ای که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، دریافت بورسیه است. امریکا دارای بورسیه های مختلفی ست که شانس دانشجویان توانمند و مستعد را برای دریافت انان افزایش میدهد. اما دریافت بورسیه نیز شرایط خاصی دارد. دانشجویانی که متقاضی بورسیه هستند باید شایستگی خود در دریافت بورسیه را نشان دهند. اولین و مهم ترین شرط، داشتن حداقل معدل برای تحصیل در امریکا میباشد. شرط معدل در دریافت بورسیه 16 است.
دیگر شرایطی که میتوانید با داشتن انها شانس خود را در دریافت بورسیه افزایش دهید، داشتن رزومه تحقیقاتی قوی، نمره ایلتس بالا، انگیزه نامه و توصیه نامه است. با وجود اینکه امریکا بورسیه های متخلفی را جهت تحصیل دانشجویان در نظر گرفته، تعداد متقاضیان نیز بسیار زیاد بوده و رقابت سخت است. بنابراین اگر متقاضی دریافت بورسیه هستید تا میتوانید در جهت قوی کردن رزومه خود بکوشید.

دانشگاه های بدون شرط حداقل معدل برای تحصیل در امریکا

اکثر دانشگاه های خوب شرط معدل را برای پذیرش دانشجو دارند. اما دانشگاه هایی وجود دارند که شرط معدل ندارند یا شرط حداقل معدل پایین تری نسبت به سایر دانشگاه ها دارند.

تعدادی از دانشگاه هایی که با معدل کمتر از 2 نیز دانشجو پذیرش میکنند عبارتند از: دانشگاه Oakwood، دانشگاه آلاسکا جنوبی، دانشگاه Arkansas در مانتیسلو، دانشگاه Florida Memorial، کالج Stillman، کالج Edward waters و دیگر دانشگاه ها.

و اما دانشگاه های معتبری که شرط معدل برای پذیرش دانشجو ندارند شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه نیومن
  • دانشگاه والدن
  • دانشگاه نورت سنترال
  • دانشگاه فول سیل
  • دانشگاه Purdue Global
  • دانشگاه بندیکتین
  • دانشگاه ویرجینیا استیت

تاثیر اعتبار دانشگاه فارغ التحصیلی بر ارزیابی حداقل معدل برای تحصیل در امریکا

دانشجویانی که در فکر اخذ ویزای تحصیلی امریکا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند باید به این نکته توجه کنند که رنکینگ دانشگاهی که دوره قبلی را در ان سپری کردند ممکن است در تصمیم افسر پروند در اعطای پذیرش تاثیرگذار باشد. به همین دلیل دانشجویانی که از دانشگاه های معتبری فارغ التحصیل میشوند، شانس بیشتری در دریافت پذیرش دارند و همچنین در اینده میتوانند شغل بهتری پیدا کنند.

تحصیل در امریکا با معدل پایین

با توجه به تعریف های گفته شده، معدل پایین، معدل کمتر از 3 در شاخص GPA است. افرادی که معدل پایینی دارند اما همچنان رویای اخذ ویزای تحصیلی امریکا را دارند میتوانند برای دانشگاه هایی که شرایط حداقل معدل برای تحصیل در امریکا را مانند سایر دانشگاه ندارند و یا حداقل معدل پایین تری در نظر گرفته اند اقدام کنند. طبیعتا گزینه ها محدود تر شده اما هنوز هم احتمال پذیرش از این دانشگاه ها وجود دارد. بالاتر نام دانشگاه هایی که شرط معدل پایین تری دارند و دانشگاه هایی که فاقد شرط معدل هستند ذکر شده است.

برای اینکه دریابید در چه شرایطی هستید و معدل شما چگونه است تقسیم بندی زیر را مطالعه کنید.

  • معدل بسیار خوب: 3.7-4
  • معدل خوب: 2.7-3.6
  • معدل پایین: 1.7-2.6
  •  معدل بسیار پایین: 1-1.6

راه حل جبران معدل پایین برای تحصیل در امریکا

اگر معدل پایینی دارید ناامید نشوید. راه هایی وجود دارد که میتوانید معدل پایین را جبران کنید. برخی از راه حل هایی که جهت برطرف کردن الزام داشتن حداقل معدل برای تحصیل در امریکا وجود دارند عبارتند از:

  • تهیه مقالات معتبر و چاپ شده
  • نمره زبان بالا
  • همکاری در پروژه ای پژوهشی
  • کسب نمرات بالا در دروس تخصصی
  • تجربه کاری
  • فارغ التحصیلی از دانشگاهی معبتر 
  • توضیح منطقی برای معدل پایین
  • داشتن توصیه نامه
  • کسب نمرات بالا در ازمون های مختص به رشته خود مانند ACT و SAT

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز