test

انواع ویزای آمریکا : مهاجرتی و غیر مهاجرتی

انواع ویزای آمریکا مهاجرتی و غیر مهاجرتی کدامند؟ شرایط و هزینه اخذ انواع ویزای آمریکا چگونه است؟ پاس

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 11 - 29
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا به آمریکا مهاجرت می‌کنند. دلیل این نرخ مهاجرت بالا نیز شرایط اقتصادی آمریکا، تنوع نژادی و موقعیت‌های شغلی و تحصیلی متنوع و جذابی است که این کشور در اختیار همه افراد می‌گذارد. با این وجود مهاجرت به آمریکا علی‌الخصوص برای ما ایرانی‌های آنقدر هم راحت نیست و نیاز است قبل از اقدام، اطلاعات کامل در این باره جمع آوری شود. برای ورود به آمریکا نیاز به ویزای این کشور دارید که از تنوع بسیار بالایی بهره می‌برد. اما انواع انواع ویزای آمریکا کدام‌ها هستند و هر کدام چه شرایطی دارند؟ در این مقاله با انواع ویزای آمریکا بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

ویزای مهاجرتی به دارندگان آن حق اقامت دائم در ایالات متحده را می‌دهد. در حالی که با ویزای غیر مهاجرتی فرد ملزم به بازگشت به کشور خود پس از اتمام ویزا است، ویزای مهاجرتی انقضا ندارد. این نوع ویزا به شما امکان می‌دهد در ایالات متحده زندگی، کار و تحصیل کنید یا در هر فعالیتی که دوست دارید شرکت کنید.

پس از دریافت ویزای مهاجرتی، نیازی به تمدید آن ندارید و این اعتبار دائمی است (مگر این که فعالیتی غیر قانونی انجام دهید وکه منجر به لغو ویزا شود). ویزای مهاجرت شما را محدود به اقامت در ایالات متحده نمی‌کند و می‌توانید هر زمان که بخواهید به داخل و خارج از ایالات متحده سفر کنید.

علاوه بر این، اگر برای مدت زمان مشخصی بدون هیچ گونه تخلفی در آمریکا زندگی کنید، می‌توانید برای شهروندی نیز درخواست دهید و در صورت تایید، شهروند آمریکا خواهید شد.

ویزای ازدواج آمریکا

دسته اول ویزای ازدواج آمریکا است. این ویزا به کسانی داده می‌شود که به طور قانونی با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کرده‌اند. صرفاً زندگی مشترک به عنوان تاهل به حساب نمی‌آید، بنابراین باید ازدواج را با اسناد ثابت کنید.

دو نوع ویزای همسر وجود دارد:

  • ویزای اقامت مشروط (CR-1) - به این معنی است که شما به تازگی ازدواج کرده‌اید و به مدت 2 سال وضعیت مشروط را حفظ خواهید کرد. این امر برای جلوگیری از ازدواج فقط برای اخذ اقامت دائم در ایالات متحده است.
  • ویزای فوری (IR-1) - پس از 2 سال ازدواج، بدون شرایط ویزای CR-1 وضعیت دائمی کسب خواهید کرد.

ویزای K-1: ویزای از طریق نامزد

ویزای K1 به شخصی داده می شود که با یک شهروند آمریکایی نامزد کرده است و می‌خواهد برای ازدواج با او به آمریکا برود، همچنین دو نفر باید قبل از این یکدیگر را به صورت حضوری ملاقات کرده باشند. مدت زمان این ویزا 90 روز است، در طول این 90 روز، این زوج باید ازدواج کنند تا شروع به تشکیل دادخواست برای گرفتن ویزای همسر کنند.

ویزای خانوادگی و بستگان در آمریکا

ویزای Immediate Relative یا ویزای مهاجرت زیر 18 سال و خانوادگی به این معنی است که شما به خانواده نزدیک خود که به طور دائم در ایالات متحده زندگی می‌کنند می‌پیوندید. این فرد می‌تواند شامل والدین، نامزد یا همسر شما باشد.

انواع ویزای آمریکا: ویزای اعضای خانواده شهروندان ایالات متحده

افرادی که با یک شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی در آمریکا مرتبط هستند، ممکن است بتوانند با استفاده از یکی از دسته بندی‌های ویزای خانوادگی ایالات متحده، به آن‌ها در آمریکا بپیوندند. ویزاهای خانوادگی مهاجرتی و غیرمهاجرتی ایالات متحده وجود دارد. برای واجد شرایط بودن برای ویزای مهاجرت، یک اقامت دائم قانونی (LPR) ایالات متحده باید درخواست کند که به آنها بپیوندید. ویزای مهاجرتی به دو گروه تقسیم می شود، ویزای «بستگان نزدیک» یک شهروند ایالات متحده و موارد اولویت دار.

ویزای بستگاه درجه یک

اقوام نزدیک شامل همسر، والدین یا فرزندان مجرد زیر 21 سال هستند و محدودیتی برای تعداد ویزای مهاجرتی نسبی فوری در سال وجود ندارد. بستگانی که می‌توانند واجد شرایط ویزای ترجیحی خانواده باشند عبارتند از: خواهر و برادر، پسر یا دختر بالغ مجرد یک شهروند ایالات متحده، همسر مقیم دائم قانونی، فرزندان مجرد مقیم دائم، و پسران و دختران متاهل شهروندان ایالات متحده.

توجه به این نکته ضروری است که فقط بستگان نزدیک شما می‌توانند گرین کارت مبتنی بر خانواده دریافت کنند. اگر سایر بستگان شما با روابط خانوادگی دورتر مایل به مهاجرت به ایالات متحده هستند، می‌توانند برای ویزای مهاجرت ترجیحی مبتنی بر خانواده درخواست دهند.این بدان معناست که شما می توانید فقط برای دسته های زیر به دنبال اقامت دائم باشید.

ویزای خانوادگی اولویت دار

  • اولویت اول خانواده (F1) برای پسران و دختران مجرد شهروندان ایالات متحده
  • اولویت دوم خانواده (F2A) برای همسر و فرزندان مجرد ساکنان دائم ایالات متحده. وابستگان بالای 21 سال می‌توانند برای ویزای اولویت دوم (F2B) درخواست دهند.
  • اولویت سوم خانواده (F3) برای پسران و دختران متاهل شهروندان ایالات متحده
  • اولویت چهارم خانوادگی (F4) برای برادران و خواهران شهروندان ایالات متحده که بالای 21 سال سن دارند

برای درخواست گرین کارت مبتنی بر خانواده، باید فرم I-130 و فرم I-148 را برای ثبت نام برای اقامت دائم پر کنید. تعداد مجوزهای مهاجرت موجود برای یکی از بستگان نزدیک یک شهروند ایالات متحده به هر سال مالی محدود نمی‌شود، با این حال، دسته های ترجیحی خانواده مشمول محدودیت هستند و ممکن است برای دریافت این ویزا حتی چند سال در صف ویزا باقی بمانید.

همانطور که اشاره شد موارد اخیر دارای محدودیت سقف ویزا در سال هستند، یعنی بیش از تعداد مشخصی در سال ویزا صادر نمی‌شود و حتی ممکن است سال‌ها در صف دریافت ویزا باقی بمانید.

ویزای کاری آمریکا

ویزای کاری آمریکا

کسانی که مهارت‌های شغلی مناسبی دارند - و همسران و فرزندانشان – می‌توانند برای تقریباً 140000 گرین کارت مبتنی بر اشتغال که هر سال در دسترس است، درخواست دهند. این یعنی تعداد ویزاهای کاری در سال محدود است و باقی درخواست‌ها به سال‌های بعد موکول خواهند شد. اقامت دائم کاری در ایالات متحده را می‌توان از طریق ترکیب مناسبی از تحصیلات، تخصص، واجد شرایط بودن و مجموعه مهارت‌های تخصصی به دست آورد. اکثر این ویزاها به پیشنهاد کار از سوی کارفرمایی نیاز دارند که دارای گواهینامه مناسب وزارت کار ایالات متحده است. این کارفرما باید تأیید ‌کند که هم کارگران کافی با این مهارت در ایالات متحده وجود ندارد و هم استخدام شغلی را از یک شهروند ایالات متحده سلب نمی‌کند. این تاییدیه گواهینامه کار نامیده می‌شود و از طریق فرم ETA 9089 (درخواست برای گواهی اشتغال دائم) انجام می‌شود. انواع ویزای آمریکا از طریق کار تنوع بالایی دارد.

ویزای EB-1: ویزای کاری اولویت اول

افراد واجد شرایط اولویت اول خود می‌توانند در سه گروه قرار گیرند:

  • اساتید و محققان برجسته‌ای که در سطح بین المللی شناخته شده‌اند
  • افرادی با توانایی‌های خارق العاده در هنر، علوم، تجارت، آموزش یا ورزش
  • مدیران اجرایی چند ملیتی که حداقل یکی از سه سال گذشته در خارج از کشور برای یک شعبه، شرکت تابعه یا شرکت مادر آمریکا کار کرده‌اند.

ویزای EB-2: ویزای کاری اولویت دوم

دسته کارمندان ویزای EB2 شامل دو گروه است:

  • متخصصان دارای مدرک پیشرفته، که یا دارای مدرک لیسانس و پنج سال سابقه کار در آن حرفه هستند، یا مدرک تحصیلات عالی فراتر از مدرک لیسانس خود به پایان رسانده‌اند.
  • افرادی با توانایی های استثنایی در هنر، علوم یا تجارت.

ویزاهای EB-3، EW-3: ویزای کاری اولویت سوم

کارگران اولویت سوم شامل این گروه‌ها هستند:

  • ویزای EB3: کارگران ماهری که حداقل دو سال تجربه یا آموزش در آن حرفه خاص دارند و فصلی یا موقت نیستند.
  • کارگران حرفه‌ای که برای کار در حرفه خود حداقل به مدرک لیسانس یا معادل آن در ایالات متحده نیاز دارند.
  • ویزای EW3: کارگران غیر ماهر که برای کار در یک موقعیت خاص به حداقل دو سال تجربه یا آموزش نیاز دارند.

ویزای Eb-4: کارگران اولویت چهارم – برخی از مهاجران خاص

کارگران اولویت چهارم شامل انواع ویزا هستند، مانند:

  • کارمندان مذهبی (ویزای SD و ویزای SR)
  • کارمندان فعلی یا سابق دولت ایالات متحده
  • کارمندان عراقی و یا افغان دولت آمریکا (ویزای SQ)
  • مترجمان یا مترجمان عراقی و افغانی (ویزای SI)
  • برخی از فارغ التحصیلان پزشکی خارجی
  • برخی از اعضای خانواده کارکنان سازمان بین المللی (همسران و فرزندان مجرد)

ویزای EB5: ویزای کاری اولویت پنجم یا ویزای سرمایه گذاری آمریکا

آخرین گروه از ویزاهای EB5 برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری در ایالات متحده را دارند. میزان این سرمایه گذاری حداقل 1000000 دلار یا 500000 دلار در یک منطقه با بیکاری بالا یا منطقه روستایی است.

بر این اساس، چهار نوع ویزای سرمایه گذاری آمریکا وجود دارد:

  • ویزای C-5 برای سرمایه گذارانی که خارج از مناطق هدف شغل ایجاد می‌کنند.
  • ویزای T-5 برای سرمایه گذارانی که در مناطق هدفمند روستایی یا مناطق پر بیکاری ایجاد شغل می‌کنند.
  • ویزای R-5 برای سرمایه‌گذارانی که در یک برنامه آزمایشی سرمایه‌گذاری شرکت می‌کنند که در یک منطقه هدف نیستند.
  • ویزای I-5 برای سرمایه گذارانی که در یک برنامه آزمایشی سرمایه گذاری در یک منطقه هدف شرکت می‌کنند.

ویزای گرین کارت آمریکا با شرکت در لاتاری

شرکت در لاتاری هر سال به 55000 نفر در سراسر جهان این فرصت را می‌دهد که بدون داشتن مدارک استثنایی، بستگان آمریکایی یا محل کار در آمریکا، به این کشور مهاجرت کنند. لاتاری در واقع یک شانس استثنایی است که هر چند احتمال برنده شدن در آن خیلی کم است، اما به هر حال امتحان آن ضرری ندارد و ممکن است شانس به شما هم رو کند.

امکان ثبت نام در لاتاری فقط برای ساکنین کشورهایی مجاز است که کمترین نرخ مهاجرت به آمریکا را دارند. همچنین شرایط ثبت نام در لاتاری نیز بسیار راحت است، کافیست دارای پاسپورت معتبر و مدرک دیپلم باشید یا این که به جای آن از دو سال سابقه کار برخوردار باشید. نتایج هر قرعه کشی در سال بعد از آن اعلام می‌شود.

ثبت نام در لاتاری آمریکا هیچ هزینه‌ای ندارد و تنها کافیست یک فرم مخصوص را در سایت مربوط به قرعه کشی پر کنید. در صورت قبولی باید به مصاحبه ویزا بروید و اگر در این مرحله قبول شوید، گرین کارت آمریکا به شما تعلق خواهد گرفت. البته بعد از قبولی اولیه باید 330 دلار به عنوان کارمزد ویزا و 215 دلار نیز برای معاینات پزشکی هزینه کنید.

درست است که لاتاری منجر به یکی از راحت‌ترین انواع ویزای آمریکا می‌شود، با این وجود یک نکته که بسیاری به آن چندان توجه نمی‌کنند، این است که برنده شدن لاتاری هیچ تسهیلات، شغل یا هزینه زندگی در آمریکا را به شما نخواهد دارد. با برنده شدن آن قرعه کشی تنها گرین کارت می‌گیرید و بقیه مسائل به عهده خود شما خواهد بود.

نوع ویزا

شرایط

ویزاهای خانوادگی

IR1

همسر یک شهروند آمریکایی

IR2

فرزند مجرد (زیر 21 سال) یک شهروند ایالات متحده

IR3

کودکان یتیم به سرپرستی گرفته شده از خارج از کشور

IR4

کودکان بی سرپرست به فرزندی گرفته شده در آمریکا

IR5

والدین شهروند آمریکایی(با حداقل 21 سال سن)

F1

پسر و دختران مجرد (21 ساله یا بیشتر) شهروند آمریکایی

F2A

همسر و فرزندان مجرد ساکن دائم ایالات متحده

F2B

پسران و دختران بالغ (بالای 21 سال) مجرد ساکنان دائمی

F3

پسران و دختران متاهل (در هر سنی) شهروند آمریکایی

F4

برادران و خواهران شهروند آمریکایی

ویزاهای کاری

EB1

ویزای کاری اولویت اول (ویزای کاری نخبگان)

EB2

ویزای کاری اولویت دوم

EB3

ویزای کاری اولویت سوم

EB4

ویزای کاری مهاجران خاص

EB5

ویزای سرمایه گذاری

DV

گرین کارت لاتاری

انواع ویزای غیر مهاجرتی آمریکا

سیستم حقوقی ایالات متحده، ویزای غیر مهاجرتی آمریکا را به عنوان اقامت موقت در این کشور تعریف می‌کند. این بدان معناست که شما به دلایلی مانند گردشگری، تجارت، تحصیل و موارد دیگر برای مدت کوتاهی از ایالات متحده دیدن می‌کنید، اما به طور دائم در آنجا اقامت نخواهید داشت. کسانی که می خواهند به طور دائم به آمریکا مهاجرت کنند تا در آنجا زندگی و کار کنند، باید برای ویزای مهاجرتی ایالات متحده اقدام کنند.

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

ایالات متحده با داشتن بسیاری از مؤسسات آموزشی و برنامه‌های تحصیلی مشهور جهانی، سالانه ده‌ها هزار دانشجو را جذب می‌کند که البته برای آن نیاز به ویزای دانشجویی دارید. فراموش نکنید که این ویزا یک ویزای غیر مهاجرتی است و حتی هنگام مصاحبه برای ویزا باید افیسر را قانع کنید که دلایل موجهی برای بازگشت به کشور بعد از اتمام تحصیل دارید. با این وجود بعد از ورود به آمریکا و به اتمام رساندن تحصیل خود، می‌توانید با رفتن به مرحله تحصیلی بالاتر و یا تبدیل ویزا به ویزای کاری، اقامت خود در آمریکا را تمدید نمایید.

همچنین بخوانید: مهاجرت تحصیلی فول فاند آمریکا

ویزای F-1

ویزای F-1 برای یک دانشجوی تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر در آمریکا از جمله کالج‌ها، دبیرستان‌ها، حوزه‌های علمی و هنرستان‌ها است. در صورت داشتن این ویزا F-1 فقط می‌توانید کارهای مرتبط با دانشگاه یا کار پاره وقت در حد 20 ساعت در هفته داشته باشید. همچنین ویزای F-2 برای همسر یا فرزندان دارنده ویزای F-1 وجود دارد.

اگر قصد دارید برای ویزای دانشجویی F-1 اقدام کنید، یک سری قوانین پایه وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. برای پذیرش درخواست شما باید این شرایط را داشته باشید:

  • گواهی موسسه - کالج یا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید باید توسط اداره مهاجرت و گمرک SEVP تایید شود.
  • ثبت نام تمام وقت - شما باید به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در دانشگاه یا کالج مربوطه ثبت نام کرده باشید.
  • تسلط به زبان انگلیسی - شما باید نمره مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز موسسه مورد نظر خود را داشته باشید (تافل یا ایلتس) یا در دوره‌هایی ثبت نام کنید که به شما در بهبود مهارت انگلیسی کمک می‌کند.
  • بودجه کافی - شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در ایالات متحده در دسترس دارید. میزان و لازم بودن این بودجه به نوع پذیرش شما (با یا بدون فاند بودن) برمی‌گردد.
  • پاسپورت معتبر - پاسپورت شما باید حداقل شش ماه پس از تاریخ اتمام برنامه برای سفر به ایالات متحده معتبر باشد.

ویزای M-1

برای کارآموزان حرفه‌‌ای، ویزای M-1 برای تحصیل در موسسات حرفه‌ای یا سایر موسسات غیر آکادمیک در نظر گرفته می‌شود. ویزای M-2 برای خانواده دانشجو از جمله همسر و فرزندان در دسترس است. ویزای M-3 نیز برای دانشجویان کانادایی یا مکزیکی که رفت و آمد دارند در دسترس است.

ویزای J-1

این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که در برنامه‌های تبادل بازدید کننده مبتنی بر کار و مطالعه شرکت می‌کنند. این موارد می‌تواند شامل دانشجوی مبادله‌ای، مشاوران آموزشی، معلمان یا کارآموزان باشد. این متقاضیان باید در برنامه‌های ترویج تبادل فرهنگی شرکت کنند و باید معیارهای واجد شرایط بودن، از جمله مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند. ویزای J-2 برای وابستگان دارنده ویزای J-1 استفاده می‌شود.

به خاطر داشته باشید، پس از اتمام ویزای تحصیلی، 60 روز مهلت برای ترک ایالات متحده خواهید داشت. اگر می‌خواهید اقامت خود را تمدید کنید، می‌توانید گزینه‌های دیگر مانند رفتن به مقطع بالاتر یا یافتن شغل را در نظر بگیرید. البته که این تصمیم را نباید به 60 روز پایانی موکول کنید و قبل از آن باید برنامه دقیقی برای ادامه اقامت خود در نظر داشته باشید.

ویزای توریستی

بازدیدکنندگان می‌توانند برای گردشگری یا ملاقات اعضای اقوام و ... ویزای توریستی دریافت کنند. برای این ویزا باید باید اسنادی را ارائه دهید که دلایل بازدید و برنامه سفر مورد نظر را به خوبی مشخص کند. همچنین مدت زمان اعتبار این ویزا معمولا بین سه ماه یا یکسال است، هرچند دریافت این ویزا برای ایرانیان سخت و دشوار است.

بازدید موقت برای کسب و کار

این ویزاها برای اهداف تجاری بسیار کوتاه مدت هستند. برای مثال، اگر شخصی در حال مذاکره برای یک قرارداد، شرکت در یک کنوانسیون یا تسویه یک ملک باشد، می‌تواند تحت این نوع ویزا سفر کند.

ویزای B-1

ویزای B-1 برای کسانی است که تجارت کوتاه مدت و محدودی را در ایالات متحده انجام می‌دهند. این ویزا یک دوره زمانی خاص را می طلبد و معمولاً برای یک دوره یک تا شش ماهه با امکان تمدید شش ماه دیگر ارائه می‌شود. به ندرت پیش می‌آید که این ویزاها بیش از یک سال تمدید شوند. خانواده دارندگان ویزای B-1 واجد شرایط سفر تحت این ویزا نیستند.

ویزای WB

بازدیدکنندگان تجاری موقت WB یا همان تحت برنامه لغو روادید به اتباع 39 کشور که توسط وزارت امور خارجه مشخص شده است، اجازه می دهد تا برای یک دوره 90 روزه یا کمتر برای تجارت یا گردشگری به ایالات متحده سفر کنند. متاسفانه کشور ما جز این 39 کشور نمی‌باشد.

کلام آخر

کشور آمریکا همواره یکی از بهترین کشورها و از مهم‌ترین مقاصد مهاجرت بوده است. این که شما از چه طریقی قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید کاملا به شرایط شخصی شما برمی‌گردد که این شرایط می‌توانند سن، نوع تحصیلات، توانایی مالی، داشتن تخصص کاری، سابقه کاری و حرفه‌ای و مسائل خانوادگی باشند. در این مقاله سعی کردیم انواع ویزای آمریکا از نوع مهاجرتی و غیر مهاجرتی را بررسی کنیم تا بتوانید با توجه به شرایط و البته اهداف خودتان، بهترین گزینه‌ را برای خود پیدا کرده و مسیر خود را شروع کنید.

سوالات متداول

تفاوت ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی چیست؟

تفاوت اصلی بین ویزای غیر مهاجرتی و مهاجرتی مدت زمانی است که دارنده ویزا مجاز به اقامت در ایالات متحده است. ویزای غیر مهاجرتی موقت است، به این معنی که اعتبار آن منقضی می‌شود و دارنده ویزا باید به کشور خود بازگردد یا آن را تبدیل به یک ویزای دیگر کند.

در عوض ویزاهای مهاجرتی به عنوان گرین کارت شناخته می‌شوند و دائمی هستند. هنگامی که دارنده ویزا، ویزای مهاجرتی داشته باشد، می‌تواند به ایالات متحده نقل مکان کند و تا زمانی که بخواهد در آن‌جا بماند بدون اینکه ددلاینی برای بازگشت به کشور خود داشته باشد.

آیا سفارت انتخابی آمریکا در پروسه‌ی دریافت ویزا تفاوتی ایجاد می‌کند؟

با توجه به نبود سفارت آمریکا در ایران، ایرانیان برای مصاحبه ویزا باید به سفاذت آمریکا در کشورهای همسایه مراجعه کنند. با این وجود پروسه‌ی دریافت ویزا، سوال‌های پرسیده شده و مواردی از این قبیل هیچ تفاوتی ندارد و سفارتی که انتخاب می‌کنید، به جز هزینه‌های سفر و شرایط ورود، در هیچ مورد دیگری متفاوت نخواهند بود.

کم هزینه‌ترین راه مهاجرت به آمریکا کدام است؟

در صورت داشتن سن و شرایط کافی، مهاجرت تحصیلی به آمریکا کم هزینه‌ترین روش ممکن است. البته این مسئله در صورتی است که رزومه شما به حد کافی قوی باشد تا بتوانید فاند کامل را از دانشگاه مقصد خود دریافت کنید که این فاند هزینه‌ی تحصیل و زندگی شما را تامین می‌کند. برای داشتن رزومه‌ی قوی نیاز به پیشینه تحصیلی قوی و مدرک زبان معتبر خواهید داشت.

آیا دریافت ویزای آمریکا برای افراد ایرانی امکان پذیر است؟

بله. با وجود این که ورود به آمریکا نسبت به سایر کشورها سخت‌تر است و ویزای آن نیز از محدودیت‌های بیشتری برخوردار است، اما افراد ایرانی با داشتن شرایط کافی و لازم برای هر نوع ویزا می‌توانند پرونده خود را تکمیل کرده و برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز