◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

مهاجرت تحصیلی فول فاند آمریکا با بهترین شرایط

مهاجرت تحصیلی آمریکا شرایط بسیار مناسبی را برای استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه‌های این کش

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 01 - 31
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

مهاجرت تحصیلی آمریکا شرایط بسیار مناسبی را برای استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان فراهم می‌آورد؛ اما هزینه‌های مهاجرت تحصیلی بسیار بالا است و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال بورسیه فول فاند (Full Fund) آمریکا هستند. در این روش تمامی هزینه‌های تحصیل فرد در کشور مورد نظر توسط دانشگاه یا موسسه آموزشی انتخاب‌شده، تامین خواهدشد. به همین دلیل دانشجو نیازی به پرداخت شهریه و هزینه تحصیل زندگی در کشور مورد نظر ندارد. در ازای این امکانات و تامین مالی، ممکن است موسسه تعهداتی را از دانشجو بگیرد.

باید به این نکته توجه کنید که تحصیل در آمریکا به صورت تمام‌وقت است و در بیشتر مواقع امکان کار در کنار تحصیل وجود ندارد. به دلیل عدم فرصت برای کار، در نتیجه فرصت‌های شغلی نیز از دست می‌روند و فرد نمی‌تواند حتی بخش کوچکی از هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تامین کند. تنها در صورتی این امکان وجود دارد که از قبل تمکن مالی بالایی داشته‌باشد. از این رو بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا، به دنبال راه‌های مختلف مانند استفاده از فول فاند هستند.

ما در موسسه اسکورایز با ارائه مشاوره در این زمینه می‌توانیم مسیر درست برای استفاده از این مزایا را به شما نشان دهیم. در این راستا باید CV به صورتی تنظیم شود که امکان دریافت فول فاند آمریکا وجود داشته‌باشد. اخذ اپلای و پذیرش تحصیلی آمریکا با این روش هزینه‌ای در بر ندارد و بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند بدون هزینه یا با هزینه اندک، در این کشور تحصیل کنند. در ادامه به شرح مهاجرت تحصیلی فول فاند آمریکا خواهیم‌پرداخت.

مهاجرت تحصیلی فول فاند آمریکا چیست؟

همانطور که گفته شد فول فاند یک نوع تامین مالی است که انواع مختلفی دارد. در مورد مهاجرت تحصیلی فول فاند آمریکا نیز شرایط همین است. در واقع شما با استفاده از این نوع بورسیه می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌، در آمریکا تحصیل کنید. فاند (Fund) درواقع همان تامین مالی یا تامین سرمایه است که در مورد تحصیل نیز به کار می‌رود. این تامین مالی ممکن است از طرف یک موسسه، نهاد خصوصی یا حتی دولتی باشد!

امروزه در کشورهای مانند آمریکا نهادهای مختلفی وجود دارند که با دریافت تعهد، بورسیه فول فاند را برای تحصیل رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. دانشجویان با استعدادی که توانایی مالی ندارد در اولویت اول برای این موسسات هستند. هزینه‌های تحصیل این دانشجویان به شیوه های مختلف به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طرف این نهادها تامین می‌شود. همانطور که گفته شد گاهی امکان تامین هزینه‌های زندگی در کشورهایی مانند آمریکا نیز از طریق این نهادها وجود دارد.

با توجه به وجود چنین نهادهایی، دانشجویان با انگیزه و بااستعداد نیز می‌توانند بدون داشتن تمکن مالی، در کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا، تحصیل کنند. از این رو ما در موسسه اسکورایز سعی داریم تمامی شیوه‌هایی که در آن ممکن است هزینه‌های تحصیل در این کشور کم شود را به شما معرفی کنیم. در واقع فول فاند یک نوع بورسیه تحصیلی محسوب می‌شود که نه تنها در تحصیل کاربرد دارد، بلکه در پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی نیز ممکن است این نوع بورسیه نیز ارائه شود. در ادامه به فول فاندهای مختلف اشاره خواهیم کرد.

بورسیه تحصیلی فول فاند آمریکا

این بورسیه‌ها در کشور آمریکا بسیار رقابتی هستند. در صورتی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند آمریکا شوید، هزینه‌های مربوط به تحصیل، کتاب‌های درسی، اقامتگاه و خوابگاه، بیمه و حتی بلیط هواپیما به صورت کامل برای شما تامین خواهد شد. سایر هزینه‌های مربوط به زندگی مثل خوراک و پوشاک نیز تحت پوشش بورسیه‌های فول فاند هستند.

اخذ این بورسیه می‌تواند به صورت اسکالرشیپ، فاند و جایزه باشد. معدل بالا، مقالات چاپ شده در مجلات داخلی و بین المللی مثل ISI، توصیه‌نامه تحصیلی و حتی گواهی‌نامه های مرتبط،امتیازات مثبتی هستند که به شما کمک می‌کنند از سایر رقبای خود پیشی بگیرید.

بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی آمریکا، جوایز و کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان آسیایی و آفریقایی در نظر می‌گیرند. اختصاصی بودن این کمک‌هزینه‌ها، امتیاز بزرگی برای دانشجویان فارسی زبان محسوب می‌شود.

نمرات بالای آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی مثل تافل و آیلتس نیز شانس بیشتری برای شما ایجاد می‌کنند. بسیاری از افراد با آگاهی از این نکته، زبان انگلیسی خود را تقویت و به این صورت سایر معایب و نواقص رزومه تحصیلی خود را پوشش می‌دهند، چرا که دانش زبان انگلیسی برای اکثر اساتید دانشگاه‌های آمریکا اهمیت بالایی دارد. آفیسر سفارت آمریکا نیز در بررسی رزومه تحصیلی دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در آمریکا توجه خاصی به نمرات زبان انگلیسی نشان می‌دهد.

فول فاند کارشناسی امریکا

با توجه به تامین مالی تحصیل در کشور آمریکا از طریق فول فاند، این روش دارای پروسه طولانی‌مدت است. یکی از دلایل آن رقابتی بودن این نوع بورسیه است. بدیهی است که افراد زیادی تمایل دارند که از این طریق در آمریکا تحصیل کنند. فول فاند کارشناسی آمریکا نیز یکی از انواع سخت و دشوار آن است؛ زیرا بیشتر دانشجویان تمایل دارند در این مقطع تحصیل کنند. به همین دلیل فضای رقابتی در این مقطع بیشتر از سایر مقاطع است؛ اما در ارشد نیز این فضای رقابتی وجود دارد.

کسانی که در دوره قبلی یعنی دبیرستان شایستگی‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند، شانس بیشتری برای دریافت فول فاند کارشناسی آمریکا دارند. معدل بالا در این راستا بسیار موثر است و یکی از عوامل تعیین کننده برای دریافت فول فاند است. البته تنها با تکیه بر معدل بالا و ریز نمرات عالی در دوران دبیرستان نباید امیدوار به کسب این بورسیه شوید! زیرا بسیاری از دانشگاه‌های ارائه دهنده این نوع خدمات، دارای آزمون ورودی مانند SAT وACT هستند.

دریافت نمره بالا در آزمون‌های ذکر شده می‌تواند موجب شود که شما بتوانید بورسیه فول فاند آمریکا را به سادگی دریافت کنید. البته در کنار این آزمون باید سایر شرایط مانند معدل بالا را نیز در نظر بگیرید.

فول فاند آمریکا در مقطع ارشد

به منظور استفاده از فول فاند دوره کارشناسی ارشد نیز شرایط دقیقا مشابه با دوره کارشناسی است. با این تفاوت که در این دوره فضای رقابتی بیشتری وجود دارد. بر اساس و مبتنی بر شایستگی‌های دانشجویان، می‌توان در دریافت بورسیه از این طریق امیدوار بود. با این وجود افراد شانس بیشتری برای دریافت آن خواهندداشت. در این صورت امکان استفاده از بورسیه‌های پژوهش‌محور نیز وجود دارد. به همین دلیل باید دانشجو عملکرد مناسبی در فعالیت‌های دانشگاهی خود داشته‌باشد تا شانس بیشتری برای دریافت این نوع بورسیه تحصیلی را داشته باشد.

به طور معمول دانشجویانی که قصد دارند در مقطع ارشد از فول فاند آمریکا استفاده کنند، تعداد زیادی دارند. این دانشجویان هر ساله از سراسر دنیا به منظور ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت می‌کنند. با توجه به هزینه‌های بالای تحصیل در این کشور، مسلمأ عده زیادی به فکر استفاده از مزایایی مانند فول فاند آمریکا هستند. به ویژه در مقاطع تحصیلی مانند ارشد، این تامین مالی می‌تواند موجب پیشرفت دانشجو در مقاطع بالاتر مانند دکتری شود. در ادامه به فول فاند مقطع دکترا خواهیم پرداخت.

فول فاند دکتری آمریکا

دانشجویان دکتری نیز می‌توانند از فول فاند استفاده کنند. جالب است بدانید که دریافت این مزیت نسبت به مقاطع دیگر در این مقطع ساده‌تر است. به طور معمول مقطع دکتری در بسیاری از کشورها مانند یک شغل است و دانشجویان در این مقطع تحصیلی، با صنایع در ارتباط نیستند. در صورت امکان استفاده از فول فاند دکتری آمریکا، علاوه بر عدم پرداخت هزینه برای تحصیل، مبلغی نیز به صورت ماهیانه از اسپانسر، حقوق دریافت می‌شود. به منظور افزایش شانس در زمینه دریافت فول فاند دکتری، باید شرایط لازم را دارا بود. در ادامه به ذکر شرایط مورد نیاز برای دریافت این نوع بورسیه را شرح خواهیم داد.

  • ریز نمرات و معدل بالا
  • کسب نمره مناسب در آزمون‌هایی مانند GRE، SAT یا ACT
  • تنظیم CV به بهترین نحو و ارائه آن
  • کسب نمرات بالا در آزمون زبان و ارائه مدرک معتبر
  • بهترین رشته‌ها برای فول فاند آمریکا
  • شرایط گرفتن مهاجرت تحصیلی فول فاند از آمریکا

همانطور که مشاهده کردید، شرایط دریافت فول فاند دکتری بسیار متنوع هستند و از این رو دانشجویان برای کسب بورسیه این مقطع باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند. تنظیم CV می تواند در این زمینه نیز بسیار موثر باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که برای به نتیجه رسیدن در دریافت این نوع بورسیه، از متخصصان در این حوزه نیز مشاوره دریافت کنید. ما در موسسه اسکورایز، با ارائه یک مشاوره حرفه‌ای می‌توانیم در راستای دریافت فول فاند دکتری آمریکا به شما کمک کنیم.

همچنین بخوانید: اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

انواع فول فاند آمریکا

ارائه خدماتی مانند فول فاند و بورسیه توسط دولت آمریکا، به دانشجویان خارجی یک مزیت است. این کشور انواع بورسیه، فول فاند، فلوشیپ و ... را به دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف بر اساس شایستگی آن‌ها ارائه می‌دهد. حتی در برخی اوقات فاندها از طریق ایالت فدرال ارائه می‌شوند! البته بیشتر فاندها از طریق موسسات، افراد و نهادهای مختلف ارائه می‌شوند. ممکن است فاند گاهی به منظور تامین نیاز و گاهی بر طبق شایستگی‌های فرد اعطا شود.

دانشجویان بین‌المللی باید از نوع بورسیه‌هایی استفاده کنند که بر اساس شایستگی افراد ارائه می‌شوند. انواع فول فاند تحصیلی از نظر نوع تامین مالی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. در واقع یکی از دلایل تفاوت انواع فاند در شیوه تامین مالی این نوع بورسیه تحصیلی است.

با توجه به مقطع تحصیلی و طول دوره، ممکن است روش اخذ فاند باهم متفاوت باشد. به عنوان مثال مدت زمان دوره دکتری یا مقطع PHD در آمریکا یا همان ایالات متحده آمریکا، در حدود 4 الی 6 سال است. ممکن است با توجه به نوع رشته، طول دوره نیز متفاوت باشد. به منظور اخذ فاند آمریکا باید مدارک مختلفی ارائه شود. این مدارک برای مقطع دکترا شامل رزومه‌های علمی، پژوهش‌های تحقیقاتی، مقالات معتبر چاپ شده در سایت های جهانی، ارائه مدرک آیلتس با نمره 7 یا 7.5 ، ارائه توصیه نامه، انگیزه‌نامه و ... هستند. با ارائه این مدارک می‌توانید نظر اساتید راهنما را در مورد ارائه فاند دکتری جلب نمایید. در این بخش به برخی از انواع فول فاند آمریکا اشاره خواهیم کرد.

دستیار آموزشی (Teaching Assistantship)

یکی از فاندهای قابل اخذ، دستیار آموزشی است. این نوع فاند با نام (Teaching Assistantship) شناخته می‌شود که به اختصار به آن TA گفته می‌شود. در این نوع فول فاند، فرد در کارهای مختلفی مانند حل تمرین، متصدی آزمایشگاه و همچنین رفع اشکال به اساتید خود کمک خواهدکرد. در این شیوه به ازای این کمک‌ها حقوق و مزایا به فرد پرداخت می‌شود. در این صورت فرد قادر خواهدبود که بخشی از هزینه‌های مربوط به تحصیل خود را تامین کند.

دستیار پژوهشی (Research Assistantship)

یکی دیگر از انواع فاند، دستیار پژوهشی است که به آن (Research Assistantship) گفته می‌شود. این نوع فاند نیز به اختصار RA نامیده می‌شود. در این نوع فاند نیز فرد در کارهای مختلف مانند پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی به استاد خود کمک خواهدکرد. در واقع در این راستا با استاد خود در برخی از کارهای پژوهشی همراهی می‌کند. در این صورت می‌تواند بخشی از فاند پروژه را اخذ کند. با این روش امکان دریافت پول وجود دارد و می‌تواند فرد بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را تامین کند. این شیوه از فول فاند برای کارهای پژوهشی است و در سایر فاندها روش کار به صورت دیگری است.

اسکالرشیپ (Scholarship)

در یکی دیگر از انواع فاند برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا، از واژه‌ای به نام اسکالرشیپ (Scholarship) استفاده می‌شود. ما این واژه را همواره به عنوان یک نوع بورسیه تحصیلی می‌شناسیم. در واقع اسکالرشیپ از طرف دانشگاه به عنوان یک کمک هزینه به دانشجو ارائه می‌شود. ممکن است کمک هزینه از طریق مراکز خصوصی یا دولتی باشد. در برخی از انواع اسکالرشیپ تنها بخشی از هزینه دانشگاه تامین می‌شود؛ اما در برخی دیگر ممکن است تمام هزینه تامین گردد.

با آشنایی با بهترین اسکالرشیپ‌ها و بورس‌های تحصیلی آمریکا، می‌توان هزینه کمتری برای تحصیل و مهاجرت زیر 18 سال به این کشورها پرداخت کرد. به همین علت ما در موسسه اسکورایز سعی داریم که شرایط بهتری را برای آشنایی شما با انواع فاند آمریکا فراهم کنیم. با دریافت مشاوره می‌توانید از بین موسسات و دانشگاه‌های آمریکا، گزینه بهتری را انتخاب کنید.

فلوشیپ (Fellowship)

نوعی دیگر از انواع فاند امریکا، فلوشیپ (Fellowship) است. این نوع فاند اغلب مربوط به مقاطعی مانند ارشد (کمتر) و دکتری (بیشتر) است. درواقع این نوع بورسیه فول فاند اغلب به دانشجویانی که قصد دارند در مقاطع تحصیلی بالاتر درس بخوانند، تعلق می‌گیرد. به منظور حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، یک کمک هزینه به نام فلوشیپ به دانشجوی دکتری پرداخت می‌شود. در این صورت دانشجو حمایت مالی می‌شود و وی به ادامه تحقیق روی این پروژه نیز ترغیب می‌شود.

به طور معمول فلوشیپ‌ دارای اعتبار بالایی است و یکی از انواع فاند آمریکا است که طرفداران بسیار زیادی دارد. به طوری که هر ساله دانشجویان بسیار زیادی در مقطع تحصیلی ارشد و دکتری از این نوع فاند استفاده می‌کنند.

چگونگی پیدا کردن استاد برای دریافت فول فاند آمریکا

به منظور پیدا کردن استاد برای دریافت فول فاند امریکا باید در ابتدا عبارت NSF GRAND SEARCH را در مرورگر سرچ کنید. بعد از این جستجو، اولین سایت با نام NSF.GOV باز می‌شود که یک جستجوی کلی درباره کلیدواژه‌هایی که ما به آن علاقه داریم است. بر این اساس می‌توانیم دریابیم که چه پروژه‌هایی در این زمینه فعال هستند. این کار برای این است که به اساتیدی ایمیل بزنیم که مطمئن هستیم که فاند دارند. البته اساتید در موسسات آموزشی آمریکا ممکن است به غیر از NSF از دیگر شرکت ها موسسات نیز فاند داشته باشند. اما شرکت اصلی که استاتید اغلب در آن فاند دارند، اغلب همان NSF است.

در سایت مورد نظر می‌توانید کلید واژه هایی را استفاده کنید که در پایان نامه یا مقالات خود دارید. به عنوان مثال می‌توانید کلیدواژه ژئو فیزیک را سرچ کنید. در این حالت ممکن است گرنت های مختلفی به شما نشان دهد که در آن تمامی مشخصات و اطلاعات اولیه ذکر شده است. در سایت می توانید در بخش فیلتر، ایالت و میزان هزینه مورد نظر را تنظیم کنید. بهتر است از رقم‌های کمتر برای پیدا کردن استاد استفاده کنید. باید به این نکته توجه کنید که گرنت‌ها ممکن است فعال باشند اما در بازه زمانی انتهایی باشند. به همین دلیل باید در بخش تنظیمات ویژه باید تاریخی را تعیین کنیم که جدید باشد. در صورت پیدا کردن گرنت مورد نظر می‌توان به استاد مورد نظر ایمیل بزنید.

مراحل اخذ فول فاند چگونه است؟

با توجه به اینکه دانشگاه مقصد در آمریکا چه نوع فول فاندی ارائه می‌کند، ممکن است دستورالعل‌های دریافت فول فاند نیز متفاوت باشند. برای مثال برای دریافت فول فاند از برخی دانشگاه‌ها بایستی مقاله ارائه کنید یا ثابت کنید در آن زمینه فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی داشته‌اید. همین‌طور بهتر است بدانید اکثر فول‌ فاندهای دانشگاه‌های امریکا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می‌شوند.

داشتن نمرات بالا در آزمون‌های GRE و LAST نیز می‌تواند به اخذ فول فاند منجر شود. اگر در آزمون‌های زبان مانند آیلتس و تافل نیز نمرات بالایی کسب کنید، توجه اساتید و مسئولین آموزشی دانشگاه را به خود جلب خواهید کرد. عامل مهم دیگر نیز معدل شما در آخرین دوره تحصیلی در ایران است. معدل بالای 17 می‌تواند رزومه شما را برای اخذ فول فاند از دانشگاه مقصد آماده کند. برای بررسی پوزیشن‌های فول فاند دانشگاه مورد نظر در کشور آمریکا بایستی سایت دانشگاه را چک کنید و شرایط مورد نظر را با شرایطی که دارید تطبیق بدهید. در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید به مؤسسه خصوصی یا دولتی که فول فاند را ارائه می‌کند ایمیل بزنید و مکاتبه کنید و در نهایت منتظر پاسخ مثبت یا منفی باشید. همین طور اگر به صورت کلی برای اپلای در دانشگاه مورد نظر اقدام می‌کنید، می‌توانید نیاز به حمایت مالی خود را برای اساتید دانشگاه بازگو کنید تا آنها شما را برای موقعیت‌های فول فاند دانشگاه مقصد معرفی کنند و پیشنهاد بدهند.

بهترین موسسه اخذ فول فاند آمریکا

انتخاب بهترین موسسه برای اخذ فول فاند آمریکا بستگی به شرایط هر موسسه دارد. به همین دلیل باید طبق روش قبلی، با جستجوی استاتید، بهترین نوع فاند را پیدا کنید. در این صورت می‌توانید نسبت به انتخاب بهترین موسسه جهت دریافت فول فاند اقدام کنید. پیشنهاد می‌شود که برای یک انتخاب بهتر و جلوگیری از اتلاف وقت، از مشاوره مهاجرت تحصیلی تیم اسکورایز در این راستا استفاده کنید. مشاوران ما در این زمینه می‌توانند به شما مشاوره‌های تخصصی ارائه دهند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز