تحصیل مدیریت MBA در انگلیس + هزینه و مدارک لازم

متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس در مقطع لیسانس برای این منظور باید ۳ سال زمان صرف نمایند. شروع ترم ت

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 03 - 21
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

رشته مدیریت با وجود گرایش های مختلف آن جزو رشته های پرطرفدار در جهان به شمار می‌رود. تنوع بالای گرایش ها در این رشته باعث شده که متقاضیان در انتخاب به مراتب راحت تر عمل نمایند. خوشبختانه تحصیل در رشته مدیریت و MBA جز مواردی است که در بسیاری از کشورهای دنیا برای متقاضیان بین الملل فراهم است. متقاضیان تحصیل در رشته مدیریت قادر خواهند بود بعد از گذراندن دوره لیسانس با استفاده از شرایط ویژه MBA برای مقطع کارشناسی ارشد این گزینه را انتخاب نمایند. در بین کشورهای دنیا انگلستان جزو مقاصد این رشته در بین متقاضیان بین‌المللی قرار دارد. ما در این مقاله قصد داریم به موضوع تحصیل مدیریت در انگلیس پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی در این خصوص ارائه نماییم، امید که مطالب ارائه شده مفید واقع شود.

تحصیل مدیریت و MBA در انگلیس

افراد متقاضی تحصیل در انگلستان در رشته مدیریت قبل از هر گونه اقدامی باید در گام نخست با انتخاب دانشگاه مقصد و مکاتبه با آن از جزئیات، شرایط و مدارک لازم برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی اطلاع کسب نمایند. چرا که شرایط و مدارک لازم در این خصوص در کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور متفاوت است. البته باید خاطرنشان کنیم که در شرایط کلی درهمه مراکز آموزش عالی و دانشگاه انگلستان از یکسری قوانین کلی در این خصوص پیروی می کند. بر این اساس متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس باید دارای شرایط و مدارک زیر برای پذیرش تحصیلی در این کشور باشند:

  • ارائه نامه تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر فرد متقاضی با اعتبار کافی
  • مدارک هویتی همچون شناسنامه فرد متقاضی
  • ارائه سابقه کار مرتبط به مدت سه سال تمام وقت
  • ارائه مدرک حداقل لیسانس یا معادل آن در این کشور
  • شرکت در آزمون GMAT و کسب نمره قابل قبول در آن
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶ به بالا

همانطور که می‌دانید انگلستان جزو کشورهای تراز اول دنیا به شمار می‌رود که با بیشتر کشورهای دنیا مراودات تجاری دارد. به همین دلیل شرکت‌های بین‌المللی بسیاری در این کشور حضور داشته و نیاز به استخدام نیروی متخصص در شاخه ها و گرایش های مدیریتی دارد. به همین دلیل متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس با آینده روشنی برای کار روبرو خواهند شد.

تحصیل مدیریت در انگلیس در مقطع کارشناسی

افراد متقاضی تحصیل در انگلیس برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی در رشته مدیریت از دانشگاه های انگلیس باید دارای مدرک زیر باشند:

  • مدرک دیپلم ۱۲ تحصیلی
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر فرد متقاضی با اعتبار کافی
  • مدارک هویتی همچون شناسنامه فرد متقاضی

و...

مدت زمان تحصیل در این کشور به نسبت سایر کشورهای دنیا با زمان کوتاه‌تری همراه است. به طوری که متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس در مقطع لیسانس برای این منظور باید ۳ سال زمان صرف نمایند. شروع ترم تحصیلی در دانشگاه های این کشور در رشته مدیریت معمولاً از ماه سپتامبر هر سال شروع می شود. لازم به ذکر است که در بعضی از دانشگاه های این کشور شروع ترم از ماه ژانویه است. یکی از موارد مهم در تحصیل مدیریت در این کشور مربوط به دوره‌های کار تحصیل در انگلیس است. متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس بسته به دانشگاه محل تحصیل خود بین ۳ تا ۴ سال موظف به طی دوره کار تحصیل در این کشور می‌شوند. این نکته را باید اضافه کنیم که در این مدت به خصوص در سال آخر کار متقاضی حقوق بین ۱۷ تا ۲۰ هزار پوند دریافت می‌کند که هزینه های تحصیل و زندگی او را تا حد چشمگیری پوشش خواهد داد. ضمن اینکه دوره‌های کار تحصیل برای رشته MBA و مدیریت در این کشور در بیشتر دانشگاه ها، موسسات و کالج های این کشور به متقاضیان ارائه می شود.

تحصیل مدیریت در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در این رشته بعد از طی مراحل مربوط به اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس و دریافت ویزای تحصیلی مجاز به مهاجرت به انگلستان خواهند شد. افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته باید دارای مدارک و شرایط زیر باشند:

  • ارائه مدرک لیسانس و معادل آن در انگلستان
  • ارائه سابقه کار ۳ تا ۵ سال در برخی از دانشگاه‌های این کشور
  • شرکت در آزمون GMAT و کسب نمره قابل قبولی در آن برای پذیرش بسیاری از دانشگاه های انگلستان
  • ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره ۶.۵ به بالا یا تافل با نمره ۹۵
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر فرد متقاضی با اعتبار کافی
  • مدارک هویتی همچون شناسنامه فرد متقاضی

و...

لازم به ذکر است که مدت زمان تحصیل مدیریت در انگلیس در این مقطع بین ۱۲ تا ۲۱ ماه به طول خواهد انجامید. ضمن اینکه دانشجویان متقاضی تحصیل مدیریت در این مقطع تکمیلی ملزم به طی دوره های کار تحصیل هستند که در بسیاری از دانشگاه ها و آموزش عالی انگلیس ارائه شده و مدت زمان آن ۲ سال خواهد بود. البته گذراندن این دوره برای دانشجویان در سال آخر همراه با حقوق خواهد بود.

تحصیل مدیریت در انگلیس در مقطع دکترا

بالاترین سطح آموزش در رشته مدیریت به این مقطع تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد. اجازه تحصیل مدیریت در مقطع دکترا که با نام DBA شناخته می‌شود، تنها به دارندگان مدرک MBA در انگلیس تعلق می گیرد. مدت زمان تحصیل مدیریت در انگلیس برای متقاضیان مقطع دکترا ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. افراد متقاضی برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی در این رشته مانند سایر رشته های تحصیلی در گام نخست باید با یک استاد راهنما در دانشگاه مقصد مکاتبه داشته و موفق به دریافت تاییدیه از او به عنوان یک سوپروایزر شوند. ارائه مدارکی همچون مدرک تحصیلی مقاطع قبل، مدرک زبان معتبر، شرکت در آزمون های مربوطه برای پذیرش بیشتر دانشگاه انگلستان و غیره از جمله مدارک مهم در این خصوص است. نکته قابل تامل در تحصیل مدیریت در انگلیس در مقطع دکترا مربوط به شرایط پذیرش آن است. به این صورت که بعد از طی مراحل ثبت درخواست و آپلود مدارک خواسته شده به همراه سوابق کاری متقاضی، این مدارک توسط کمیته ای در دانشگاه مقصد مورد بررسی قرار گرفته و بسته به شرایط متقاضی به او امتیاز داده میشود. پذیرش متقاضی در این مقطع با کسب بالاترین امتیاز در این مرحله انجام خواهد شد. بعد از تایید، فرد متقاضی قادر است با طی مراحل مربوط به دریافت ویزای تحصیلی اقدام به مهاجرت به انگلستان نماید.

بهترین دانشکده بازرگانی و مدارک MBA در انگلیس

مراکز آموزش عالی و دانشگاه های بسیاری آموزش‌های لازم را در خصوص تحصیل مدیریت در انگلیس به متقاضیان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌کنند. از این رو متقاضیان بین‌المللی بسیاری هر سال اقدام به مهاجرت تحصیلی به انگلیس می نمایند. وجود امکانات آموزشی با سطح کیفی و استاندارد در کنار استفاده از اساتید مجرب در مقاطع تحصیلات تکمیلی باعث افزایش روند مهاجرت های تحصیلی به انگلیس شده است. در ادامه به شرح برخی دانشکده های بازرگانیو مدیریت در دانشگاه‌های این کشور در زمینه تحصیل مدیریت در انگلیس خواهیم پرداخت:

  • دانشگاه کمبریج

این مرکز در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان در رشته مدیریت و NBA قرار دارد‌.

  • دانشگاه آکسفورد

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور که در رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۱ در رتبه چهارم قرار گرفت، دانشگاه آکسفورد است. این مراکز آموزش عالی در انگلستان به دانشجویان مدیریت و MBA آموزش‌های لازم را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌کند.

  • دانشگاه وارویک

یکی دیگر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این کشور است که در آن تحصیل مدیریت در انگلیس به دانشجویان متقاضی ارائه می شود. رتبه پنجم در بین دانشگاه‌های برتر در جهان به دانشگاه وارویک اختصاص دارد.

  • دانشگاه سیتی لندن

یکی دیگر از مراکز آموزش عالی در انگلستان است که به متقاضیان تحصیل مدیریت و MBS آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند. دانشکده اقتصاد cass در این مرکز آموزشهای لازم را به متقاضیان مدیریت ارائه می‌کند. جالب است بدانید این دانشکده در رتبه ۵۰ دانشکده ی برتر اقتصاد جهان قرار دارد.

  • دانشگاه لنکستر

یکی دیگر از دانشگاه مطرح در این کشور است که به متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس آموزش‌های لازم را ارائه می نماید. این مرکز آموزش عالی در انگلستان در بین ۱۲۰ دانشگاه این کشور جزو ده دانشگاه برتر به شمار می رود. ضمن اینکه مقام ششم جهانی در رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۱۹ نیز به این مرکز اختصاص یافت.

  • دانشگاه بث

این مرکز که جزو قدیمی ترین مراکز آموزشی با قدمت ۵۰ سال است، در یکی از شهرهای انگلستان که جزو میراث جهانی این کشور است، قرار دارد. این مرکز آموزش عالی دارای رتبه ۱۷۹ جهان در رتبه QS است که به متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس آموزش‌های لازم را ارائه می نماید.

  • دانشگاه ادینبور با رتبه ۲۰ در رتبه بندی QS و رتبه ۴۵ در رتبه بندی شانگهای
  • دانشگاه لیدز با رتبه ۸۷ در رتبه بندی QS
  • دانشگاه آکسفورد بروکس با رتبه ۳۸۳ در رتبه‌بندی QS
  • دانشگاه استون انگلستان با رنکینگ ۵۶۱ – ۵۷۰ در رتبه بندی QS

 و غیره از جمله دانشگاه مطرح و برتر این کشور هستند که آموزش‌های لازم را به متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس ارائه می کنند.

هزینه تحصیل مدیریت و NBA در انگلیس

هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در کشورهای تراز اول برای متقاضیان بین الملل مسلما با مبلغ قابل قبول همراه خواهد بود. به خصوص تحصیل در یک کشور سطح بالا در دنیا که داراب مراکز و دانشگاه‌های مطرح بسیاری در سطح جهان است. هزینه‌های مربوط به تحصیل در رشته مدیریت و MBA در انگلستان به نسبت بسیاری از رشته‌های تحصیلی دارای مبلغ پایین تری است، اما این هزینه ها برای دانشجویان بین الملل به ویژه ایرانیان مبلغ بالایی خواهد بود. برای اینکه بتوانیم به یک اجماع در مورد هزینه های تحصیل مدیریت در انگلیس برسیم، باید بگوییم این هزینه ها بسته به مقطع و دانشگاه مورد نظر شما برای تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین الملل متفاوت خواهد بود و در مقایسه با دانشجویان بومی مبلغ قابل توجهی است. به عنوان مثال دانشجویان ساکن انگلیس و اتحادیه اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته باید مبلغ ۹.۲۵۶ پوند در سال هزینه پرداخت نمایند. این در حالی است که دانشجویان بین الملل باید بین ۱۰ تا ۲۵ هزار پوند برای این منظور پرداخت کنند. این هزینه ها تنها مربوط به تحصیل دانشجویان است و سایر هزینه های زندگی در این کشور دارای مبالغ خاص خود است. به عنوان مثال دانشجویان بین الملل برای صرف وعده های غذایی برای یک هفته بین 20 تا 35 پوند باید هزینه صرف کنند. این هزینه ها در مورد حمل و نقل حدود 60 پوند در ماه است. هزینه های مربوط به تلفن و اینترنت نیز چیزی حدود 5 تا 10 پوند در هفته هزینه در بر خواهد داشت. این تنها بخشی کوچکی از هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی در انگلستان خواهد بود. البته امکان کار همزمان با تحصیل مدیریت در انگلیس برای متقاضیان وجود دارد و افراد قادر هستند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند و تا حد چشمگیری از هزینه های مربوط به زندگی خود در این کشور تراز اول دنیا تامین نمایند.

بازار کار رشته مدیریت در انگلیس

همان طور که در طی مقاله اشاره شد انگلستان جزو کشورهای تراز اول در دنیا به شمار می رود که علاوه بر اقتصاد خوب و مناسب، مراودات اقتصادی بسیاری با سایر کشورهای دنیا دارد. از این رو در این کشور علاوه بر شرکت ها و مراکز مختلف داخلی شاهد مراکز و شرکتهای مختلف بین‌المللی نیز هستیم. دانشجویان بعد از اتمام تحصیل مدیریت در انگلیس با داشتن مدرک مدیریت و NBA قادر خواهند بود از فرصت های شغلی متنوع و پر درآمدی در این کشور برخوردار باشند. به طوری که بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان رشته مدیریت در شرکت ها و کمپانی‌های بزرگ بین المللی همچون اپل، آمازون، IBM و... فرصت شغلی مناسب پیدا خواهند نمود. مشاغل مختلف این رشته همچون مدیر مالی، مدیر بازاریابی، مدیر موسسه مالی، مدیر IT و... از جمله مشاغلی است که همیشه و در همه جای دنیا بازار کار خوبی دارد. افراد فارق التحصیل در این رشته که از تجربه خوبی در حوزه کاری برخوردا باشند، به‌طور متوسط ۳۴ هزار پوند در سال درآمد خواهند داشت. اما اگر فرد در شروع کار با تجربه کمتر در کارنامه خود باشد، به‌طور میانگین در انگلستان ۲۴ هزار پوند در آمد خواهد داشت. تنها کافیست متقاضیان تحصیل مدیریت در انگلیس در زمان تحصیل با سعی و پشتکاربا امتیازات بالای مدرک تحصیلی خود را کسب نموده تا شانس خود را برای پیدا کردن یک شغل ایده آل و آینده ای درخشان فراهم نمایند.

کلام پایانی

یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار در بسیاری از کشورهای دنیا به رشته مدیریت و MBA اختصاص دارد. به طوری که سالانه افراد علاقه‌مند بسیاری این رشته را برای تحصیل در مقاطع تکمیلی انتخاب می کنند. در بین کشورهای دنیا تحصیل مدیریت در انگلیس طرفداران خاص خود را دارد. افراد علاقه‌مند به تحصیل در این رشته در انگلستان با داشتن شرایط و مدارک لازم قادر خواهند بود با ثبت درخواست پذیرش و تایید از دانشگاه مورد نظر خود در انگلستان نسبت به کارهای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به این کشور اقدام نماید. ما در طی این مقاله در حد توان به همه مطالب و ریزه کاری ها در این خصوص اشاره کردیم، امید که مطالب مفید واقع شود. 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز