تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس

در این میان تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس باتوجه‌به اهمیت این رشته در سطح دنیا و این کشور

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 04 - 01
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

یکی از رشته‌های پرطرفدار در همه جای دنیا مربوط به رشته‌های it و فناوری اطلاعات است. تحصیل در این رشته برای بسیاری از افراد دارای اهمیت بسیاری است. به‌طوری‌که برای استفاده از شرایط بهتر آموزشی به‌ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی اقدام به مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای دنیا می‌نمایند. در این میان کشور انگلستان به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح دنیا به مقصد بسیاری از مهاجرت‌های تحصیلی طی سال‌های اخیر تبدیل شده است. وجود مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های برتر با اعتبار جهانی در انگلستان در کنار تضمین شغلی در بسیاری از رشته‌ها برای کار باعث مهاجرت دانشجویان بین‌الملل به این کشور شده است. در این میان تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس باتوجه‌به اهمیت این رشته در سطح دنیا و این کشور باعث شده متقاضیان تحصیل بین‌الملل انگلستان را به‌عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب نمایند‌. نکته قابل‌تأمل که باید در اینجا به آن اشاره کرد، مربوط به هزینه‌های بالای زندگی و تحصیل در این کشور است که دارای مبلغ قابل‌توجهی است. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی دراین‌خصوص ارائه نماییم، امید که مفید فایده باشد.

شرایط تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس

افراد متقاضی تحصیل در رشته فناوری اطلاعات باتوجه‌به اهمیت بالای این رشته در دنیا باید دائماً در حال به‌روزرسانی دانش و اطلاعات خود باشند، تا از هرگونه تغییر در زمینه فعالیت خود مطلع شوند. افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته it باتوجه‌به مقطع و دانشگاه موردنظر خود برای تحصیل باید از شرایط و معیارهای خاصی برخوردار باشند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • طی‌کردن یکی از دوره‌های A-level یا Foundation برای تحصیل در مقطع کارشناسی
  • ارائه مدرک دیپلم ۱۲ سال تحصیلی با کسب نمرات خوب و سطح بالا در معدل و دروسی مانند ریاضی و علوم
  • ارائه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط با این رشته برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در مقاطع تکمیلی
  • ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس که به طور معمول باید نمره ۶.۵ به بالا باشد.
  • برای مقطع دکترا ارائه رزومه تحقیقاتی و مقالات چاپ شده در مجلات معتبر بین‌المللی همچون ISI
  • شرکت در یکی از آزمون‌های ورودی GRE یا GMAT و کسب نمرات خوب و سطح بالا در آن
  • ارائه انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه

و...

هزینه تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیسی

به‌طورکلی هزینه تحصیل در یک شهر تراز اول دنیا همچون انگلیس، دارای مبلغ بالای خواهد بود. به‌ویژه تحصیل در چنین رشته‌ای که بسیار هم پرطرفدار است، در کنار مقطع و دانشگاه موردنظر افراد برای تحصیل همه ملاک‌های تعیین‌کننده هزینه‌های دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس خواهد بود. براین‌اساس افراد ملزم به پرداخت شهریه در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در مراکز موردنظر خود خواهند بود. مبلغ شهریه این رشته در مقطع کارشناسی در مراکز آموزش عالی انگلستان بین ۱۰ تا ۳۵ هزار پوند تخمین زده شده است. این هزینه در مقطع کارشناسی ارشد بین ۸ تا ۴۰ هزار پوند عنوان شده است.

بهترین دانشگاه‌های انگلیس برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات it

تحصیل در یک کشور تراز اول در دنیا با وجود دانشگاه و مراکز آموزش عالی برتر با رنکینگ جهانی دارای مزیت‌های بسیاری برای متقاضیان این امر خواهد بود. دانشجویان بین‌الملل علاقه‌مند به تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس با داشتن شرایط و رزومه تحصیلی سطح بالا می‌توانند اقدام به اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس از یکی از این مراکز برتر نمایند. در ادامه به دانشگاه‌های برتر انگلیس که دارای رتبه جهانی QS در سال ۲۰۲۲ بوده‌اند، اشاره خواهیم کرد:

  • دانشگاه آکسفورد که در رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۲ در مقام ۵ قرار گرفت، یکی از مراکز آموزش عالی در انگلستان است که آموزش‌های لازم در رشته فناوری اطلاعات را به دانشجویان ارائه می‌کند.
  • دانشگاه کمبریج در مقام ۷ رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.
  • دانشگاه امپریال کالج لندن نیز یکی از مراکز آموزش عالی برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس است که در سال ۲۰۲۲ در رتبه‌بندی QS در جایگاه ۸ قرار گرفت.
  • کالج دانشگاهی لندن که بر طبق رتبه‌بندی QS در مقام ۱۰ مراکز آموزش عالی برتر انگلیس قرار دارد.
  • دانشگاه ادینبورک یکی دیگر از مراکز آموزش عالی در انگلستان است که در رتبه‌بندی QS در جایگاه ۲۰ دانشگاه‌های برتر قرار گرفت.
  • دانشگاه منچستر که یکی دیگر از ارائه‌دهندگان آموزش برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس است، بر طبق رتبه‌بندی انجام شده در سال ۲۰۲۲ توسط QS در مقام ۲۷ قرار گرفت.
  • کالج کینگ لندن که رتبه ۳۱ در رتبه‌بندی QS را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد.
  • دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن یکی دیگر از مراکز برتر در انگلستان است که بر طبق رتبه‌بندی QS در جایگاه ۴۹ قرار دارد.
  • دانشگاه بریستول در این کشور رتبه ۵۸ در رتبه‌بندی QS را به خود اختصاص داد.
  • دانشگاه وارویک که رتبه ۶۲ در رتبه‌بندی QS را به خود اختصاص داد، یکی دیگر از مراکز آموزش عالی است که تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در آن انجام می‌شود. افراد باتوجه‌به رزومه تحصیلی و سطح بالایی مدرک زبان خود قادر خواهند بود یکی از این مراکز را برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس انتخاب نمایند.

مدارک موردنیاز تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس

افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه و مراکز آموزش عالی انگلستان بسته به تخصص، مقطع و دانشگاه موردنظر خود برای تحصیل ملزم به ارائه مدارک خاصی در این زمینه خواهد بود. براین‌اساس متقاضیان تحصیل رشته فناوری باید مدارک زیر را برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس ارائه نمایند.

  • ارائه پاسپورت معتبر فرد متقاضی با اعتبار کافی
  • ارائه مدارک تحصیلی مقطع قبل
  • ارائه مدارک هویتی همچون شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک زبان معتبر با نمره بالای ۶.۵
  • ارائه مقالات و تحقیقات علمی برای متقاضیان تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در مقطع دکترا
  • ارائه انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه
  • گواهی سلامت فرد متقاضی
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری

و...

تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در مقطع لیسانس

دانشجویان متقاضی تحصیل در این مقطع، باید بین ۳ تا ۴ سال بسته به محل مورد آموزش برای تحصیل زمان صرف نمایند. دروس در این مقطع بیشتر به‌صورت تئوری و عملی خواهد بود که دانشجویان باید به هر دو روش کاملاً تسلط داشته باشند. طراحی وب و اصول آن، مهارت برنامه‌نویسی و آموزش زبان‌های مختلف آن، شبکه و پایگاه‌داده‌ها از جمله دروس مورد آموزش در این دوره خواهد بود. ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره بالای ۶، مدرک دیپلم ۱۲ سال تحصیلی، طی نمودن دوره‌های A-level یا Foundation از جمله موارد مهم برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در مقطع کارشناسی خواهد بود. البته شاید برخی دانشگاه‌ها در انگلستان متقاضی را ملزم به ارائه مدرک خاصی نمایند، ولی به‌طورکلی برای تحصیل در این مقطع مدارک ذکر شده لازم است.

تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در مقطع فوق‌لیسانس

تحصیل کارشناسی ارشد رشته it دوره‌ای تخصصی‌تر خواهد بود و مفاهیم آموزشی جنبه پیشرفته‌تری به خود می‌گیرد. تحصیلات تخصصی در عرصه فناوری اطلاعات، نرم‌افزارها و رایانه‌ها در این مرحله به دانشجویان به‌صورت دروس تئوری آموزش داده می‌شود. مدت‌زمان تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در این مقطع در شرایط عادی در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور یک سال به طول خواهد انجامید. البته شاید این مدت در برخی از مراکز آموزش عالی انگلیس به دو سال هم برسد. دانشجویان باتوجه‌به مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مهندسی نرم‌افزار، کامپیوتر،it ، الکترونیک و برق قادر خواهند بود در مقطع فوق‌لیسانس رشته فناوری اطلاعات ادامه تحصیل دهند. ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ به بالا و مدرک کارشناسی GRE به‌عنوان مدرک در برخی از دانشگاه انگلستان جزو موارد مهم برای تحصیل در این مقطع است.

تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در مقطع دکترا PHD

تحصیلات در این دوره بر روی فعالیت‌های تحقیقی و پژوهش متمرکز است. ازاین‌رو افراد علاقه‌مند به انجام پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی قادرند به‌راحتی در این دوره در کشور انگلستان ادامه تحصیل دهند. برای پذیرش در این مقطع باتوجه‌به انتخاب استاد راهنما و مکاتبه با او باید از مدت‌ها قبل از اتمام زمان ددلاین پذیرش اقدام نمایید. در صورت دریافت تأییدیه از استاد راهنما در دانشگاه موردنظر خود مراحل پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس با روندی سریع‌تر انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در مقطع دکترا ملزم به ارائه تحقیقات و مقالات چاپ شده در مجلات بین‌المللی به‌عنوان یکی از مدارک مهم هستند. آموزش در این دوره شامل انجام تحقیقات در حوزه سیستم‌ها، نرم‌افزارها، الگوریتم‌ها و برنامه‌های جدید خواهد بود. گذراندن برنامه‌های آموزشی شبیه‌سازی، تجارت الکترونیک و... از دیگر موارد آموزشی در این مقطع به دانشجویان است. مدت‌زمان تحصیل در این سطح بین سه تا پنج سال به طول خواهد انجامید. از جمله مدارک مهم برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس در مقطع دکترا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه مدارک تحصیلی مرتبط در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۷ به بالا
  • داشتن سوابق تحقیقاتی و مقالات چاپ شده در مجلات مرتبط معتبر

و...

درآمد و بازار کار رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس

همان‌طور که در طول مقاله اشاره شد، رشته فناوری اطلاعات که با نام اختصاری IT در دنیا شناخته شده است، جزو رشته‌هایی است که به ملزومات یک جامعه تبدیل شده. باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی‌ها در کل دنیا و استفاده از خدمات کامپیوتری و زیرشاخه‌های متنوع آن تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس برای متقاضیان این امر بسیار مفید خواهد بود. چرا که بعد از فارغ‌التحصیلی در کشوری همچنین انگلستان که جزو قطب‌های پیشرفته صنعت و اقتصاد در دنیا است و همواره به ارتقای فناوری در کشور خود اهمیت می‌دهد، بسیار مفید و پرسود خواهد بود. چرا که دولت انگلیس هرساله اقدام به جذب متخصصان it بسیاری برای کار می‌نماید. ازآنجایی‌که این رشته جزو رشته‌های نوین و پویا است که به‌سرعت نیز در حال پیشرفت است، نیاز به نیروی کار متخصص در این زمینه هم روند افزایشی گرفته است. ازاین‌رو دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس بعد از اتمام تحصیل قادر خواهند بود با داشتن سابقه درخشان تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شده و از درآمد خوبی برخوردار شوند.

مشاغل پردرآمد رشته فناوری اطلاعات it

تنوع شغلی این رشته در همه جای دنیا باعث اشتغال افراد متخصص بسیاری در این زمینه شده است. رشته فناوری اطلاعات it در کشور انگلیس نیز دارای مشاغل متنوعی است که در ادامه به لیستی از مشاغل با درآمد بالای این رشته اشاره خواهیم کرد:

  • تحلیلگران داده‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی
  • مشاوران پایگاه‌داده و مدیران داده
  • مهندسی نرم‌افزار و طراحان
  • برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان
  • طراحان وب
  • متخصصان امنیت سایبری
  • هوش مصنوعی
  • تحلیل داده
  • مکاترونیک و رباتیک

از جمله مشاغلی است که با تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس برای متقاضیان این تخصص بعد از فارغ‌التحصیلی فراهم خواهد شد.

بورسیه تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس

دریافت بورسیه برای دانشجویان واجد شرایط توسط دانشگاه‌ها، دولت انگلیس، سازمان‌های خصوصی و دولتی فراهم است. افراد برای دریافت این بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند. داشتن معدل بالا، سطح زبان خوب، رزومه کاری مناسب و... از جمله موارد مهمی است که متقاضیان تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس با ارائه آن قادر به دریافت بورسیه‌های تحصیلی در مراکز آموزش عالی و دانشگاهی انگلستان خواهند بود. ارزش بورسیه‌های ارائه شده باتوجه‌به مقطع، تخصص و دانشگاه موردنظر افراد متفاوت خواهد بود و به طور معمول بخشی از هزینه‌های تحصیل دانشجو در این کشور را تأمین می‌کند. از جمله بورسیه‌های ارائه شده برای متقاضیان تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بورسیه تحصیلی کمبریج گیتس
  • بورسیه‌های رودز در دانشگاه آکسفورد
  • بورسیه‌های تحقیقاتی جهانی ادینبورگ
  • بورسیه تحصیلی دنیس هلند در دانشگاه کالج لندن
  • بورسیه‌های دفتر بین‌المللی دانشگاه بریستول
  • بورسیه‌های سفیر بین‌المللی دانشگاه غرب لندن
  • بورسیه‌های تحصیلی بزرگ دانشگاه بریستول
  • بورسیه کارشناسی دانشگاه وست مینستر برای دانشجویان کشور درحال‌توسعه

مشاوره اسکورایز جهت تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس

مهاجرت و شرایط پیرامون آن مستلزم تحقیقات گسترده‌ای در زمینه تخصصی افراد و یا رشته موردنظر برای تحصیل متقاضیان در کشور مقصد است. به همین دلیل قبل از هرگونه اقدامی باید با جمع‌آوری اطلاعات به یک تصمیم‌گیری عاقلانه برسید. تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس به‌عنوان یکی از گزینه‌های مهاجرت تحصیلی باتوجه‌به نیاز همه کشورها به این رشته، اگر درست و حساب شده انجام شود مسلماً برای افراد مفید و سودآور خواهد بود. شما می‌توانید از مشاوره اسکورایز به‌عنوان یکی از هزاران شرکت متخصص مهاجرتی در این زمینه بهره بگیرید

کلام پایانی

کشور انگلستان باتوجه‌به وضعیت خوب و مناسب خود در میان کشورهای دنیا، از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتری در سطح جهانی برخوردار است. ازاین‌رو هر ساله افراد بسیاری به‌قصد تحصیل، اقدام به مهاجرت تحصیلی به انگلیسی می‌نمایند. در این میان تحصیل رشته فناوری اطلاعات it در انگلیس موضوع موردبحث در این مقاله بود. ما در حد توان به همه مطالب و ریزه‌کاری‌ها در این زمینه پرداختیم، امید که مطالب ارائه شده مفید واقع شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز