تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انگلس

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 03 - 31
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

از بین انبوه رشته‌های تحصیلی، رشته‌های مهندسی دارای طرفداران خاص خود در سراسر دنیا است. به‌طوری‌که آمارها نشان از درصد بالای پذیرش این رشته در دانشگاه‌های سراسر دنیا دارد. بسیاری از متقاضیان بین‌الملل، تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس را انتخاب و اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌نمایند. شرایط امکانات و سطح بالای آموزشی در دانشگاه‌های برتر این کشور یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به انگلیسی طی سال‌های اخیر بوده است. البته نباید از هزینه‌های بالای تحصیل و زندگی در این کشور غافل شد. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی دراین‌خصوص ارائه نماییم، امید که مفید فایده باشد.

شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

یکی از مسائل مهم برای انتخاب دانشگاه و اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس بااطلاع از شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در این کشور برای متقاضیان میسر خواهد شد. این رشته‌های تحصیلی که جزو رشته‌های فنی مهندسی است، از دیرباز در بین محصلین دارای اهمیت خاصی بوده است. امکان تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انگلستان برای متقاضیان این امر فراهم است. مقطع کارشناسی در بیشتر رشته‌های مهندسی در این کشور سه سال، مقطع کارشناسی ارشد یک سال و مقطع دکترا حدود سه سال به طول خواهد انجامید. مدرک زبان موردنظر برای مقطع لیسانس آیلتس با نمره ۶ و برای مقطع فوق‌لیسانس و دکترا آیلتس با نمره بالای ۶.۵ خواهد بود. تنوع مختلف آموزش‌ها در رشته‌های فنی مهندسی در بیشتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی انگلستان قابل‌ارائه به دانشجویان علاقه‌مند این رشته خواهد بود.

انواع رشته‌های مهندسی در انگلیس

همان‌طور که می‌دانید رشته مهندسی یک‌رشته فرار است که از تنوع بالایی برخوردار است. افراد باتوجه‌به سلیقه و علاقه شخصی خود می‌توانند یکی از انواع گرایش‌های رشته مهندسی را برای تحصیل در مقاطع تکمیلی انتخاب نمایند. در میان طیف وسیع رشته‌های تحصیلی، تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. از جمله رشته‌های پرطرفدار فنی مهندسی در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مهندسی مکانیک

این رشته از مهندسی بر پایه علم فیزیک و علوم مواد خالق و طراح سیستم‌های مکانیکی است. ضمن اینکه افراد متخصص در این زمینه وظیفه تجزیه، تحلیل و نگهداری این سیستم را نیز برعهده خواهند داشت. افراد متقاضی تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در این شاخه از رشته فنی مهندسی با استفاده از انرژی حرارتی و مکانیکی اقدام به تولید ماشین‌آلات و ابزار گوناگون می‌نمایند.

  • مهندسی برق

یکی دیگر از گرایش‌های رشته مهندسی به رشته مهندسی برق اختصاص دارد. آموزش‌های لازم برای افراد متقاضی تحصیل در این رشته با مطالعات بر روی برق، الکترومغناطیس و الکتریک همراه خواهد بود. آموزش و فعالیت مهندسین برق در حوزه کنترل موتور و انتقال قدرت در مقیاس‌های بسیار بزرگ همراه است. این در حالی است که افراد متخصص در این رشته در مقیاس‌های کوچک‌تر بر روی سیستم‌های الکتریکی کوچک، مدارهای مجتمع و رایانه‌ها مشغول به مطالعه و بررسی خواهند بود.

  • مهندسی کامپیوتر

یکی از پرطرفدارترین رشته‌های مهندسی در سراسر دنیا به رشته مهندسی کامپیوتر اختصاص دارد. امروزه با زندگی ماشینی که بر پایه کامپیوتر استوار است، نیاز به افراد متخصص در این زمینه هم‌افزایش پیدا کرده است. ازاین‌رو از بین تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس، تحصیل در رشته کامپیوتر برای متقاضیان این امر بسیار مفید خواهد بود. مطالعه و آموزش‌های افراد در این رشته بر روی سیستم‌های کامپیوتری و طراحی آن صورت می‌گیرد. مهندس کامپیوتر به‌طورکلی باید به دودسته عمده سخت‌افزار و نرم‌افزار مسلط باشد. چرا که فعالیت این افراد در این دودسته مهم منجر به تولید سخت‌افزارهای جدید یا طراحی نرم‌افزاری کاربردی خواهد شد.

  • مهندسی شیمی

 این شاخه از رشته‌های مهندسی دارای بخش‌های مختلف علمی است. علوم زیست، علوم فیزیک، ریاضیات و اقتصاد از جمله موارد مورد آموزش دانشجویان این رشته خواهد بود. تمرکز و مطالعه افراد در این رشته در حیطه تبدیل مواد خام یا مواد شیمیایی مختلف و تبدیل آن به شکل‌های مفید و باارزش است. افراد متخصص در این زمینه به‌عنوان یکی از گرایش‌های تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس بر روند تبدیل این مواد نظارت دارند تا در انتهای کار یک ماده باارزش تولید شود که علاوه بر کاربرد بالا به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.

  • مهندسی عمران

یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار تحصیلی در بسیاری از کشورهای دنیا من‌جمله انگلیس، رشته مهندسی عمران است. آموزش و مطالعات دانشجویان در این رشته بر روی عوامل فیزیکی، طبیعی، محیط‌زیست و... خواهد بود. چرا که با استفاده از این فاکتورها افراد قادر به طراحی و ساخت سازه‌های مختلفی همچون ساختمان‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها و... خواهند شد.

هزینه تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

یکی از موضوعات مهم در بحث مهاجرت تحصیلی مربوط به هزینه‌های تحصیل و زندگی فرد در مدت‌زمان تحصیل او در کشور مقصد است. هزینه‌های مربوط به تحصیل رشته مهندسی در انگلستان که یکی از کشورهای ابرقدرت در دنیاست، مسلماً با مبلغ قابل‌توجهی همراه خواهد بود. به همین دلیل قبل از هرگونه اقدامی در خصوص اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس با مراجعه به سایت‌های مهاجرتی از هزینه‌های تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیسی اطلاعات کسب نموده و با آگاهی از همه شرایط و هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی در این کشور اقدام به مهاجرت تحصیلی به انگلیس نمایید. هزینه‌های تحصیل رشته‌های فنی مهندسی در انگلیس بسته به دانشگاه، مقطع تحصیل و رشته مورد آموزش متقاضی متغیر خواهد بود. براین‌اساس دانشجویان در مقطع کارشناسی ملزم به پرداخت ۲۰ هزار پوند به‌صورت سالانه برای این منظور هستند. هزینه‌های تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد نیز بین ۱۴ تا ۲۸ هزار پوند در سال خواهد بود. خوشبختانه امکان کار هم‌زمان با تحصیل برای دانشجویان در این رشته فراهم است و افراد باتوجه‌به مقطع تحصیلی خود می‌توانند طی زمان مشخص در انگلستان مشغول به کار شده و بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را به این طریق تأمین نمایند.

بهترین دانشگاه انگلیس برای تحصیل در رشته‌های مهندسی

انگلستان باتوجه‌به شرایط ویژه کشور خود در دنیا، از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی برتری برخوردار است که در بیشتر مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش‌های لازم را به دانشجویان ارائه می‌کند. داشتن رزومه تحصیلی سطح بالا در کنار دانش زبان انگلیسی با مدرک معتبر شانس افراد را برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس در مراکز آموزش عالی این کشور افزایش می‌دهد. افراد علاقه‌مند به تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس می‌توانند باتوجه‌به شرایط و مدارک خود یکی از دانشگاه این کشور را برای تحصیل در رشته‌های مهندسی انتخاب نمایند:

  • دانشگاه آکسفورد

یکی از دانشگاه‌های برتر و مطرح دنیا به این مرکز آموزش عالی در انگلستان اختصاص دارد. تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در بیشتر رشته‌های مهندسی در این مرکز ارائه می‌شود. مدت‌زمان تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقطع لیسانس چهار سال به طول می‌انجامد که در دو سال اول بیشتر دروس مشابه بوده و در دو سال پایانی دروس باتوجه‌به رشته تخصصی افراد متفاوت خواهد بود. پنج رشته مهندسی برق، شیمی، عمران، مهندسی پزشکی و اطلاعات جزو شاخه‌های فنی مهندسی مورد آموزش در این مرکز است. دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های مهندسی شرایطی را فراهم نموده که در کنار تحصیل، در برنامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی نیز شرکت داشته و در کنار تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس قادر به تحقیق و پژوهش در سطح مناسبی باشند.

  • دانشگاه کمبریج

یکی از مراکز آموزش عالی که دارای اعتبار بالایی در بین کشورهای دنیا است، به دانشگاه کمبریج اختصاص دارد. گواه این مسئله افراد سرشناس و معروفی همچون سر کریستوفر سیدنی مخترع هوانا و هری ریکاردو توسعه‌دهنده موتور احتراق داخلی است که جزو دانش‌آموختگان در این مرکز بودند. مدت‌زمان تحصیل مقطع لیسانس در این مؤسسه چهار سال است که مانند دیگر دانشگاه دو سال اول آموزش‌ها جنبه عمومی خواهد داشت. اما دو سال پایانی تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس باتوجه‌به انتخاب افراد از یکی از رشته‌های مهندسی زیستی، برق و الکترونیک، عمران، هوافضا، انرژی، کامپیوتر، مکانیک و... آموزش‌های جنبه تخصصی به خود می‌گیرد.

  • کالج امپریال لندن

این مرکز یکی از دانشگاه‌های برتر انگلستان است که امکانات بسیاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و از سطح علمی بالایی برخوردار است. این مرکز آموزش عالی در انگلستان برای دانشجویان مقطع لیسانس تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس طیف وسیعی از رشته‌های فنی مهندسی همچون مهندسی مکانیک، مواد، برق و الکترونیک، عمران، مهندسی زیست مولکولی، شیمی، مهندسی پزشکی و... را ارائه می‌کند که افراد باتوجه‌به علایق خود می‌تواند یکی از شاخه‌های مهندسی را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. یکی از شرایط ویژه این دانشگاه که به دانشجویان رشته‌های مهندسی نیز تعلق می‌گیرد، مربوط به امکان تحصیل به مدت یک سال در خارج از خاک انگلستان است. مانند سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در این مرکز دارای دو بخش عمومی و تخصصی است.

  • دانشگاه کالج لندن

یکی از مراکز بین‌المللی در انگلستان که پذیرای دانشجویان بسیاری از ۱۲۰ کشور دنیاست، به کالج لندن اختصاص دارد. این مرکز جزو دانشگاه‌هایی است که طیف وسیعی از رشته‌های فنی مهندسی را به متقاضیان این امر ارائه می‌کند. مهندسی‌های شیمی، عمران، فرآوری داروهای زیستی و... از جمله رشته‌های مهندسی ارائه شده در مقطع لیسانس این مرکز است. مهندسی معماری دریای و فناوری نانو نیز از جمله رشته‌های مقطع فوق‌لیسانس دانشگاه کالج لندن برای متقاضیان این امر خواهد بود. آموزش‌ها در مقطع کارشناسی ارشد بر پروژه‌های تحقیقاتی متمرکز است و دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در این مرکز با این روش آموزش می‌بینند.

  • دانشگاه منچستر

علاقه‌مندان به تحصیل در این مرکز در مقطع لیسانس می‌تواند تحصیل خود را ظرف مدت سه سال در این مرکز سپری نمایند. ضمن اینکه افراد قادر خواهند بود با تحصیل در یک دوره چهار‌ساله مدرک مقطع فوق‌لیسانس مهندسی را از این مرکز دریافت نمایند. از جمله گرایش‌های تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در این مرکز در مقطع لیسانس، می‌تواند به مهندسی‌های کامپیوتر، شیمی، عمران، مکانیک، هوافضا، برق و الکترونیک و... اشاره نمود.

مدارک موردنیاز تحصیل مهندسی در انگلیس

افراد برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس باتوجه‌به مقطع تخصصی و دانشگاه موردنظر برای تحصیل ملزم به ارائه مدارک خاصی خواهد بود. اما برخی مدارک عمومی برای متقاضیان تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ارائه نامه پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس به سفارت این کشور
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی با اعتبار کافی
  • ارائه مدارک هویتی همچون شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه مدارک تحصیلی فرد متقاضی به همراه ریزنمرات ترجمه شده آن
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی
  • گواهی سلامت فرد متقاضی
  • مدارک عدم سوءپیشینه کیفری

و...

تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقطع لیسانس

افراد متقاضی تحصیل در مراکز آموزش عالی انگلستان در یکی از رشته‌های مهندسی مقطع لیسانس، باید برای این منظور سه سال زمان صرف نمایند. ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶ از دیگر شروط مهم برای تحصیل در این مقطع برای متقاضیان رشته‌های مهندسی خواهد بود. ارائه مدرک دیپلم ۱۲ سال تحصیلی به همراه ریزنمرات آن یکی از مهم‌ترین مدارک برای تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقطع لیسانس خواهد بود. هزینه‌های تحصیل در این مقطع بسته به دانشگاه و تخصص انتخابی افراد بین ۱۰ تا ۲۰ هزار پوند در سال خواهد بود. شرط سنی برای تحصیل در این مقطع نیز حداکثر تا ۲۲ سال عنوان شده است. این بدین معناست که افراد قادر خواهند بود بعد از چهار سال گپ تحصیلی، در رشته‌های مهندسی انگلستان ادامه تحصیل دهند. افراد قادر هستند از یک روش دیگر برای تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس بهره ببرند که با شرکت در دوره‌های فاندیش خواهد بود. این دوره‌ها که در کالج‌های کشور انگلستان برای متقاضیان این امر برگزار می‌شود، باعث ارتقای معدل و مدرک تحصیلی افراد می‌شود. در نتیجه شانس اخذ پذیرش تحصیلی انگلیس در دانشگاه‌های برتر این کشور برای متقاضی بیشتر خواهد شد. افراد بعد از طی مراحل آموزشی مقطع لیسانس در پایان دوره تحصیل خود موفق به دریافت مدرک B.Eng می‌شوند که برای تحصیل رشته‌های مهندسی در این کشور در نظر گرفته شده است.

تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقطع فوق‌لیسانس

افراد متقاضی تحصیل در این سطح باید بین ۱ تا ۲ سال را برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در رشته‌های مهندسی در انگلستان صرف نمایند. شرایط لازم افراد برای این منظور با ارائه مدرک لیسانس به همراه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ میسر خواهد شد. در پایان این دوره تحصیلی متقاضی مدرک M.Eng را از مراکز مربوطه دریافت خواهد کرد. تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در این مقطع هم با محدودیت سنی همراه خواهد بود. به‌این‌ترتیب متقاضیان برای پذیرش تحصیلی در این مقطع حداکثر باید ۳۰ سال سن داشته باشند. هزینه‌های مربوط به تحصیل در این مقطع بین ۱۲ تا ۲۵ هزار پوند در سال متغیر خواهد بود.

تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقطع دکترا PHD

افراد برای تحصیل در این مقطع مانند بسیاری از رشته‌های تحصیلی باید خیلی پیش‌تر از آخرین زمان ددلاین دانشگاه موردنظر، مکاتبات خود را با اساتید دانشگاه به‌منظور پیداکردن استاد راهنما شروع کرده باشند. در صورت تأیید استاد راهنما مراحل پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس برای متقاضیان به‌مراتب راحت‌تر انجام خواهد شد. تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقطع دکترا بیشتر در قالب پروژه‌های تحقیقاتی صورت می‌گیرد. بعد از پایان دوره، دانشجویی با ارائه پایان‌نامه به همراه مصاحبه شفاهی با اساتید مربوطه موفق به دریافت مدرک دکترا در رشته مهندسی با تخصص موردنظر خود خواهد شد. از جمله مدارک مهم برای تحصیل در این مقطع می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه مدارک تحصیلی در مقطع قبل
  • ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره حداقلی ۷
  • ارائه سوابق علمی و پژوهشی
  • در صورت داشتن مقالات بین‌المللی ارائه آن

و...

یکی از شرایط ویژه بر برای دانشجویان متقاضیان بین‌الملل تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس مربوط به هزینه‌های تحصیل در این مقطع است. افراد با داشتن سوابق تحصیلی خوب و سطح بالا می‌توانند از بورسیه‌های متنوع رشته‌های مهندسی در این مقطع استفاده کنند. به زبان ساده‌تر با کمی شانس با داشتن رزومه قوی شما قادر به تحصیل رایگان در این مقطع خواهید بود. مدت‌زمان تحصیل در این مقطع ۳ سال تمام‌وقت یا 6 سال پاره‌وقت خواهد بود. در این دوره متقاضی قادر خواهد بود به‌عنوان دستیار در دانشگاه مشغول به کار و فعالیت شود.

تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس با بورسیه‌های تحصیلی

همان‌طور که در طول مقاله اشاره شد، تحصیل در کشوری همچون انگلستان دارای هزینه‌های بالایی برای متقاضیان به‌ویژه دانشجویان بین‌الملل خواهد بود. ازاین‌رو دریافت بورسیه کمک شایانی به تأمین هزینه‌های دانشجویی خواهد نمود. دریافت این بورسیه مستلزم شرایط خاصی همچون رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان با نمره بالا خواهد داشت. در ادامه به برخی از بورسیه‌های تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس اشاره خواهیم کرد:

  • بورسیه‌های تحصیلی دولتی

دولت بریتانیا باتوجه‌به شرایط خاصی با اعطای بورسیه از دانشجویان ممتاز برای تحصیل مهندسی حمایت می‌کند. بورسیه Chevening یکی از این بورسیه است که توسط دولت بریتانیا به مدت یک سال به دانشجویان نخبه در مقطع کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد. این بورسیه شامل هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی خواهد شد. بورسیه متحده المنافع نیز یکی دیگر از بورسیه‌های است که به افراد ساکن در کشورهای متحد منافع در مقطع دکترا یا ارشد تعلق می‌گیرد. این بورسیه هم شامل هزینه‌های تحصیل و زندگی افراد خواهد شد.

  • بورسیه‌های تحصیلی دانشگاهی

علاوه بر دولت برخی از دانشگاه‌ها با ارائه بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان نخبه از آنها حمایت مالی می‌نمایند. بورسیه تحصیلی گیتس کمبریج یکی از این است که به دانشجویان با داشتن شرایط لازم اهدا می‌شود. این بورسیه تمام هزینه‌های تحصیل دانشجو را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا شامل خواهد شد. از دیگر بورسیه‌های دانشگاهی برای تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیسی می‌توان به بورسیه‌های دانشگاه آکسفورد و طرح بورسیه تحصیلی ISH London Met اشاره نمود که کلیه هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو به همراه مخارج رفت‌وآمد دانشجویان بین‌الملل از کشورهای دیگر را شامل خواهد شد.

مشاوره اسکورایز جهت تحصیل در رشته‌های مهندسی در انگلیس

همان‌طور که می‌دانید مقوله مهاجرت و مسائل پیرامون آن بدون داشتن اطلاعات کامل دراین‌خصوص میسر نخواهد شد. چرا که شرایط و مدارک افراد دراین‌خصوص بسته به مقطع تحصیلی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی متفاوت خواهد بود. عدم آگاهی کافی در این زمینه افراد را با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد کرد. ازاین‌رو قبل از هرگونه اقدامی دراین‌خصوص با استفاده از شبکه‌های گسترده مجازی اطلاعات کاملی در این زمینه کسب نموده و با بررسی همه جوانب و شرایط به یک جمع‌بندی کلی برسید. بهره‌گیری از سایت‌ها و شرکت‌های مهاجرتی باعث می‌شود که از کلیه قوانین و شرایط مهاجرتی مطلع شوید. مشاوره اسکورایز جهت تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس می‌تواند یکی از هزاران گزینه مشاوره‌ای برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی باشد.

کلام پایانی

هر ساله بسیاری از افراد به‌قصد استفاده از امکانات بهتر آموزشی و بهره‌گیری از شرایط کاری بعد از فارغ‌التحصیلی اقدام به مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها می‌نمایند. در این میان برخی از رشته‌های تحصیلی دارای طرفداران خاصی هستند که رشته‌های فنی مهندسی جزوه این دست است. تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس باتوجه‌به استقبال مراکز و مؤسسات آموزش عالی این کشور برای متقاضیان بین‌الملل مفید خواهد بود. البته باید خاطرنشان کرد که تحصیل در یک کشور تراز اول دنیا همچون انگلستان، دارای هزینه‌های بالا و چشمگیر خواهد بود. در نتیجه قبل از هرگونه اقدامی در خصوص پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس با مراجعه به سایت دانشگاه موردنظر از کلیه شرایط و هزینه‌ها اطلاعات کسب نموده و با دیدی باز اقدام به مهاجرت تحصیلی به انگلیس نمایید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز