◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

مدارس ابتدایی و دبستان در کانادا

از صفر تا صد مدارس ابتدایی کانادا شامل زمان شروع سال تحصیلی، بهترین مراکز آموزشی، روش اخذ اپلای دان

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 10 - 21
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

در این مقاله از صفر تا صد مدارس ابتدایی کانادا شامل زمان شروع سال تحصیلی، بهترین مراکز آموزشی، روش اخذ اپلای دانش‌آموزی و ویزا صحبت خواهیم کرد. یکی از بهترین کشورها برای تحصیل، کانادا است که هر سال پذیرای دانش‌آموزان بین‌المللی است. جالب است بدانید که نظام آموزشی کانادا بر طبق سیستم بریتانیا است و از آن پیروی می‌کند. به همین دلیل در این کشور مقاطع تحصیلی شامل دو دوره ابتدایی و دبیرستان هستند. از این رو باید از سن 6 سالگی سال تحصیلی را شروع کنند. با طی کردن 12 سال تحصیلی، دانش‌آموز می‌تواند مدرک دیپلم خود را دریافت کند. این نوع سیستم آموزشی در بیشتر کشورها نیز اجرا می‌شود.

در مدارس این کشور تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان‌پذیر است. با اخذ مدرک دیپلم مدارس کانادا، امکان تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی و مشهور جهان وجود دارد. به همین دلیل دانش‌آموزانی که تحصیل در مدارس خارج از کشور مانند اروپا را انتخاب می‌کنند، آینده تحصیلی و شغلی خوبی خواهندداشت.

گاهی اوقات والدین تصمیم می‌گیرند که فرزند خود را از دوره ابتدایی در مدارس کانادا ثبت نام کنند. در این صورت باید به هزینه تحصیل دوران ابتدایی در مدارس کانادا توجه شود. والدین باید تمکن مالی لازم برای تحصیل در این مدارس بین‌المللی را دارا باشند. تنها در این حالت امکان اخذ ویزای دانش‌آموزی وجود دارد. قبل از هر چیز باید با زمان شروع مدارس ابتدایی در سال تحصیلی آشنا شوید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شروع  مدارس ابتدایی و دبستان در کانادا

به منظور اپلای در مقطع ابتدایی در کانادا، باید با قوانین این مدارس آشنا شوید. قبل از درخواست برای پذیرش در مدارس این کشور باید اطلاعات کاملی در مورد زمان شروع مدارس ابتدایی داشته باشیم. دانش‌آموز به منظور تحصیل در مقطع ابتدایی (Primary School) باید در مهدکودک ثبت‌نام شود. معمولا دانش‌آموزان در مقطع دبستان دارای یک معلم هستند. برنامه‌های آموزشی این کشور تا قبل از سن ورود به مدارس در مهدکودک به دانش‌آموز ارائه می‌شوند. تحصیل کودکان زیر 5 سال در کانادا اجباری نیست.

در تمامی ایالت‌های کانادا به جز استان کبک، تحصیل در مدارس ابتدایی از سن 6 الی 7 سالگی است. این مقطع در سن 13 الی 14 سالگی تمام می‌شود. هر استانی دارای قوانین مربوط به خود برای شروع سال تحصیلی مدارس ابتدایی در کانادا است. از این رو باید با توجه به ایالت مورد نظر، نسبت به اطلاع از زمان شروع سال تحصیلی جدید اقدام کرد. این موضوع زمانی از اهمیت بالایی برخودار است که قصد اخذ ویزای دانش‌آموزی را دارید. معمولا سال تحصیلی جدید از ماه سپتامبر شروع می‌شود و تا ماه ژوئن ادامه خواهدداشت. به منظور تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا نیز باید از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر، در مراکز آموزشی حضور یافت.

انواع مدارس کانادا

مدارس کانادا یکی از بهترین مراکز آموزشی در این کشور هستند که پذیرای دانش‌آموزان بین‌المللی در سراسر دنیا می‌باشند. مدارس ابتدایی کانادا نیز با توجه به موارد ذکرشده دارای امکانات آموزشی با سطح بالایی هستند. سن قانونی برای تحصیل در مدارس این کشور در مقطع ابتدایی، 5 سال است و همانطور که گفته شد ثبت‌نام دانش‌آموز در سنین در زیر این سن اجباری است. مدارس کانادا به طور کلی دو نوع هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • مدارس دولتی کانادا: به منظور تحصیل در مدارس دولتی کانادا باید شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. در این صورت امکان تحصیل در این مدارس به صورت رایگان فراهم خواهدشد. مدارس ابتدایی کانادا نیز به صورت دولتی خدمات خود را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. در این صورت باید هزینه بسیار اندکی برای امور مدرسه از طرف والدین دانش‌آموزان پرداخت شود. با توجه به موارد ذکرشده، تحصیل در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان بین‌‌المللی با شهریه همراه است. در دوران ابتدایی شهریه کمتری باید برای تحصیل پرداخت شود. در صورتی که والدین نتوانند نسبت به دریافت ویزای همراه اقدام کنند، باید یک قیم در کانادا برای فرزند خود انتخاب کنند. همچنین باید برای دانش‌آموز خوابگاه در نظر گرفته شود.
  • مدارس خصوصی کانادا: دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا بهتر است در مدارس خصوصی ثبت‌نام کنند. در این صورت امکان اسکان در مدارس شبانه‌روزی وجود دارد. به این نوع مدارس Boarding school گفته می‌شود که امکان اسکان دانش‌آموز در ساختمان مدرسه را فراهم می‌کنند. شهریه مدارس خصوصی کانادا ممکن است با توجه به نوع مرکز آموزشی، متفاوت است و اغلب در حدود 18 هزار دلار است. با توجه به هزینه‌هایی مانند خوابگاه، بیمه و غذا 40 هزار دلار دیگر نیز برای تحصیل در این مدارس نیاز است.

بهترین مدارس تورنتو کانادا

یکی از شهرهای مهم کشورکانادا، تورنتو است. مدارس مختلفی در مقاطع مختلف در این کشور وجود دارند. مدارس ابتدایی کانادا در تورنتو از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند. البته در بیشتر مدارس امکان تحصیل در مقطع پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان وجود دارد. از این رو می‌توان از اسامی بهترین مدارس تورنتو کانادا را در این مقاله ذکر کرد.

این مدارس اغلب به صورت بین‌المللی و خصوصی اداره می‌شوند. از این رو به منظور تحصیل در مقطع ابتدایی می‌توان یکی از مدارس کانادا در شهر تورنتو را به عنوان مدرسه مورد نظر برای تحصیل دانش‌آموز انتخاب کرد. همانطور که می‌دانید مدارس در این کشور دوزبانه هستند و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس تورنتو نیز وجود دارد. به دلیل امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی در مدارس بین‌المللی، در این بخش بهترین مدارس تورنتو که به صورت خصوصی اداره می‌شوند را ذکر خواهیم کرد:

  • کالج گرین وود تورنتو
  • مدرسه نیوهون
  • مدرسه برنک‌سام هال
  • کالج TFS
  • مدرسه هلال در تورنتو کانادا
  • آکادمی گل ناوک

شرایط اپلای در مدارس ابتدایی و دبستان در کانادا

تحصیل در مدارس کانادا دارای شرایط مختلفی است. به منظور تحصیل در این نوع مدارس باید از سنین 6 تا 14 سالگی در این مراکز آموزشی ثبت نام شود. اغلب برای تحصیل دانش‌آموزان مهاجر، مدارس خصوصی انتخاب مناسبی هستند. این مدارس امکانات مناسبی برای تحصیل در اختیار مهاجران قرار خواهند داد.

علاوه بر استفاده از امکانات آموزشی این مدارس، دانش‌آموز می‌تواند بدون حضور والدین در این مدارس تحصیل کند؛ زیرا امکان اسکان در برخی از مدارس شبانه‌روزی وجود دارد. گاهی با دریافت بورسیه تحصیلی یا کسب نمرات بالا امکان استفاده از بورسیه تحصیلی یا تخفیف در شهریه در برخی از مدارس نیز وجود دارد. از این رو تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا دارای شرایط مناسبی برای دانش‌آموزان بین‌المللی است. با اخذ ویزای دانش‌آموزی می‌توان به راحتی با پرداخت شهریه، در این مدارس پیشرفته و معتبر تحصیل کرد.

مدارس ایرانی در کانادا

به منظور ثبت‌نام در مدارس ابتدایی کانادا باید با مراکز آموزشی ایرانی نیز در این کشور آشنا شویم؛ زیرا در این مدارس علاوه بر زبان های انگلیسی و فرانسوی، امکان تحصیل به زبان فارسی نیز وجود دارد. در این مدارس باید به زبان فارسی صحبت شود. در صورتی که اقامت دائم یا شهروندی این کشور را داشته باشید، می‌توانید به صورت رایگان در مقطع ابتدایی تحصیل کنید. البته دانش‌آموزان بین‌المللی باید برای تحصیل در مدارس، شهریه پرداخت کنند. به منظور پذیرش در مدارس ایرانی باید به شرایط این مراکز آموزشی دقت شود. در ادامه این شرایط را شرح خواهیم داد.

  • شرط سنی 12 سال برای دانش‌آموزان خارجی
  • داشتن نمرات حداقل در مقاطع تحصیلی قبلی
  • تسلط به زبان انگلیسی، فرانسوی یا فارسی
  • ارائه مدارک تحصیلی مانند کارنامه
  • قبولی در مصاحبه ورودی

به منظور تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا که به مراکز آموزشی ایرانی شهرت دارند، باید نسبت به دریافت ویزای دانش‌آموزی اقدام کرد. اخذ این نوع ویزا نیز در گرو اخذ پذیرش از مدرسه مورد نظر است. در صورت لزوم والدین نیز می‌توانند از ویزای همراه دانش‌آموزی برای همراهی فرزند خود در کانادا، استفاده کنند.

مدارس کانادا برای مهاجران

مدارس کانادا برای مهاجران شرایط و امکانات ویژه ای را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند. به منظور ثبت‌نام در مدارس ابتدایی کانادا می‌توان مراکز آموزشی دولتی و خصوصی را انتخاب کنید. همانطور که ذکر شد مدارس خصوصی برای دانش‌آموزان خارجی و مهاجران انتخاب بهتری هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که این نوع مدارس برای تحصیل فرزندان انتخاب شوند. افراد مهاجر باید در مدارس خصوصی شهریه پرداخت کنند. به همین دلیل باید در هنگام دریافت ویزای دانش‌آموزی، برگه تمکن مالی ارائه شود.

بهترین مدارس ابتدایی کانادا

به منظور تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا باید با بهترین مدارس در این مقطع آشنا شد. در کشور کانادا، ایالت های مختلف وجود دارد که می‌توان آن ها را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کرد. بهترین مدارس ابتدایی کانادا بر همین اساس در این بخش از مقاله بر اساس نوع استان، انتخاب می‌شوند.

  • بهترین مدارس ابتدایی استان آلبرتا: مدرسه گرین فیلد، مدرسه هورس ویل، مدرسه ناکوتا، برنتود، کوئین الیزابت
  • بهترین مدارس ابتدایی استان مانیتوبا: مدرسه Oakenwald، مدرسه École Sage Creek، مدرسه École Sage Creek
  • بهترین مدارس ابتدایی نیوبرانزویک: مدرسه Riverview East، Hubbard Avenue ، مدرسه Nashwaaksis Memorial

اخذ ویزای دانش‌آموزی در مدارس کانادا

برای تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا بعد از اخذ اپلای تحصیلی کانادا، باید نسبت به دریافت ویزای دانش‌آموزی اقدام کرد. ارائه مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، گواهی تمکن مالی و بیمه باید برای دریافت ویزا ضروری هستند. در صورتی که مدارک به صورت کامل ارائه شوند، مدت زمان کوتاه‌تری باید برای صدور ویزا صرف شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که مدارک به صورت کامل ارائه شوند. علاوه بر مدارک ذکر شده باید مدارکی مانند گواهی پذیرش از مدرسه مورد نظر ارائه شود.

اخذ مشاوره در مورد مدارس ابتدایی و دبستان در کانادا

به منظور ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس ابتدایی و دبستان‌های کشور کانادا باید درک درستی از قوانین و شرایط تحصیل در آن داشته‌باشیم. از این رو کارشناسان ما در تیم اسکورایز، اطلاعات جامع و کاملی از مراحل و روند ثبت‌نام در مقطع ابتدایی در اختیار شما قرار خواهندداد. به همین جهت می‌توانید در مدت زمان کوتاهی نسبت با اخذ اپلای و ویزای دانش‌آموزی اقدام کنید. همانطور که می‌دانید هر ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان ایرانی در مدارس کشور کانادا پذیرش می‌شود. به دلیل تمرکز تیم اسکورایز روی مهاجرت تحصیلی به کانادا، می‌توانید تمامی مراحل اخذ پذیرش و ویزا را بدون کوچکترین مانعی طی کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز