🎉🎉 تولد ۶ سالگی اسکورایز 🎉🎉

رزرو مشاوره تخصصی

تحصیل در مدرسه منچستر Manchester

تحصیل در مدرسه منچستر Manchester

مهران حسینی

1401 - 11 - 12

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

مدرسه منچستر (Manchester) انگلستان یک مرکز آموزشی پسرانه است که در سال 1515 تأسیس شده‌است. این مدرسه در حدود 500 سال پیش در این شهر ساخته‌شده‌است و یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی این شهر محسوب می‌شود. در حال حاضر حدود 1570 نفر دانش‌آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. شهرت جهانی آن موجب‌شده‌است که هر ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان خارجی در این مدرسه ثبت‌نام کنند.

امکانات آموزشی و رفاهی آن شرایط را برای پیشرفت دانش‌آموز فراهم می‌کند. در نتیجه علاوه بر موفقیت‌های درسی، امکان پیشرفت در زمینه‌های ورزشی، موسیقی و نمایش نیز فراهم شده‌است. برنامه‌ درسی متنوع یکی از ویژگی‌های سیستم آموزشی مدرسه منچستر است. مانند سایر مدارس خصوصی، به منظور ارائه امکانات مختلف از والدین دانش‌آموزان، شهریه دریافت می‌شود.

باید به این نکته توجه شود که این مدرسه روزانه است و امکان اسکان دانش‌آموز در خوابگاه وجود ندارد. به همین دلیل باید یک مرکز مناسب برای اقامت دانش‌آموز نزدیک به مدرسه، در نظر گرفت. در این صورت باید یک هزینه جداگانه برای خوابگاه نیز در نظر گرفت.

شرایط تحصیل در مدرسه منچستر Manchester

مدرسه Manchester به عنوان یک مدرسه روزانه بین‌المللی، شرایط متنوعی را برای تحصیل دانش‌آموزان ارائه کرده‌است. محدوده سنی مجاز برای تحصیل در این مرکز آموزشی 7 تا 18 سال است. بنابراین دانش‌آموزان باید از سن 7 سالگی تحصیل را در این مدرسه آغاز کنند. در این صورت دانش‌آموز می‌تواند در مقطع تحصیلی ابتدایی تا دبیرستان، در کالج منچستر تحصیل کند. امکان اخذ دیپلم در سن 18 سالگی برای دانش‌آموز فراهم می‌شود.

در صورت کسب نمرات بالا و اخذ مدرک، شرایط برای ورود به دانشگاه‌های معتبری مانند آکسفورد و کمبریج فراهم می‌شود. به همین دلیل بیشتر والدین تمایل دارند شرایط را برای تحصیل فرزندشان در مدارس معتبر انگلستان فراهم کنند. این کشور دارای مدارس مختلفی برای تحصیل زیر 18 سال می‌باشد . تحصیل در مدارس انگلیس از رشد بسیار بالایی در برخوردار است.

در صورت امکان ورود به دانشگاه و پیدا کردن شغل مورد نظر، شرایط برای اقامت فرد نیز محیا می‌شود. در این صورت فرد از طریق مهاجرت تحصیلی می‌تواند تابعیت انگلیس را اخذ کند. البته مراحل اقامت و تابعیت انگلیس چندان ساده نیست و باید با توجه به قوانین این کشور عمل کرد.

شهریه مدرسه Manchester انگلیس

عوامل زیادی روی میزان شهریه مدرسه تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال سن دانش‌آموز یکی از اصلی‌ترین موارد در تعیین میزان شهریه است. میزان هزینه پرداختی برای تحصیل دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مدرسه منچستر با مقاطع بالاتر متفاوت است. بنابراین مقطع تحصیلی نیز در تعیین میزان شهریه تاثیرگذار است. همچنین هزینه جداگانه‌ای باید برای اسکان دانش‌آموز پرداخت شود. به همین دلیل باید برای ثبت‌نام و اخذ اپلای دانش‌آموزی از مدرسه منچستر، برگه تمکن مالی ارائه شود. در واقع تنها در این صورت امکان اخذ ویزای دانش‌آموزی وجود دارد. مدارک مختلفی مانند پاسپورت، کارنامه تحصیلی و ریز نمرات باید در هنگام ثبت‌نام و ارسال درخواست، ارائه شوند.

هزینه تحصیل در هر ترم برای دانش‌آموزان در سال 2022 الی 2023 در حدود 4660 پوند است. همانطور که گفته شد این هزینه بر اساس عوامل مختلف تعیین می‌شود. به دلیل عدم ارائه خوابگاه، این شهریه تنها برای تحصیل در مدرسه است. هزینه‌های استفاده از کتاب، تجهیزات مدرسه، لوازم‌التحریر و ... با این مبلغ تسویه می‌شوند. باید در نظر داشته‌باشید که صرف وعده غذایی در این مدرسه در مقطع دبیرستان به صورت اختیاری است؛ اما در مقطع ابتدایی به صورت اجباری می‌باشد. با مراجعه به سایت مدرسه منچستر  mgs می‌توانید شرایط تحصیل را مشاهده کنید.

بورسیه تحصیلی مدرسه منچستر انگلیس

برای تحصیل دانش‌آموزان ممتاز، کمک‌هزینه تحصیلی در مدرسه منچستر در نظر گرفته‌شده‌است. از سال 1998 تا کنون در حدود 25 میلیون پوند به منظور کمک هزینه تحصیلی حدود 600 دانش‌آموز پرداخت شده‌است. امکان دریافت بورسیه تحصیلی به صورت کامل یا جزئی در این مدرسه فراهم است. خانواده‌های مقیم انگلستان که در بخش شمالی زندگی می‌کنند می‌توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. همچنین ساکنین غرب انگلستان نیز با توجه به میزان بودجه، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی را دارند. بورسیه برای دانش‌آموزان بین‌المللی با توجه به نظر مدیران مدرسه قابل اخذ است.

کمک‌هزینه بر اساس میزان درآمد ناخالص خانواده تعیین می‌شود. در صورتی که درآمد خانواده بیش از 54 هزار پوند باشد، امکان استفاده از بورسیه وجود ندارد. کمک هزینه برای خانواده‌هایی در نظر گرفته می‌شود که درآمدشان زیر 30 هزار پوند است. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است با این مدرسه در خصوص تخصیص بودجه برای بورسیه تحصیلی، تماس بگیرید.

مشاوره تحصیلی در خصوص ثبت‌نام در مدرسه Manchester

به منظور ثبت‌نام در مدارس بین‌المللی معتبر مانند منچستر انگلستان، ابتدا باید به سایت مراجعه و نسبت به آپلود مدارک اقدام کرد. اگر قصد دارید که فرزند خود را در مدرسه‌های بین‌المللی ثبت‌نام کنید باید مراحل متعدد را به درستی طی کنید. در این صورت نیاز به یک مشاوره تخصصی دارید. ما در مجموعه اسکورایز متشکل از یک تیم حرفه‌ای و قوی از کارشناسان، سعی داریم بهترین مشاوره را به مخاطبان خود ارائه دهیم. به هیچ‌عنوان نمی‌توان با جستجو در اینترنت، پاسخ دقیقی برای سوالات خود پیدا کنید. هر آنچه در فضای مجازی در مورد مهاجرت تحصیلی منتشر می‌شود تنها چکیده‌ای از روش تحصیل در مدارس خارج از کشور است. بنابراین بهتر است قبل از هرچیز نسبت به دریافت مشاوره تحصیلی از متخصص اقدام کنید.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران