مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس حدود 3 الی 4 هفته زمان میبرد. اما به طور کلی هیچ زمان تعیین شده ای

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 05 - 11
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بریتانیا از کشورهای برتر، قدرتمند و ثروتمند جهان است که اغلب دانشگاه های ان در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. کشور انگلیس از گذشته تاکنون پذیرای مهاجران بوده، همین باعث شده تا در حال حاضر کشوری چندفرهنگی باشد. سیاست بریتانیا همچنان برمبنای پذیرش دانشجو و دانش اموزان در مقاع مختلف است.

انگلیس دارای 3 نوع ویزای تحصیلی دانشجویی، دانش اموزی و کوتاه مدت است که در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره خواهیم پرداخت. برای ادامه تحصیل در این کشور در اولین مرحله لازم است اقدام به دریافت ویزای تحصیلی انگلیس کنید. پس از ان مدارک لازم را به سفارت ارسال کرده و صبر میکنید تا مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس بگذرد و ویزای شما صادر شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع ویزاهای تحصیلی انگلیس، شرایط اخذ ویزا، مدارک لازم و هزینه و... با ما همراه باشید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس

پس از ارسال مدارک و بیومتریک، پرونده شما در پروسه دریافت ویزا قرار میگیرد. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس حدود 3 الی 4 هفته زمان میبرد. اما به طور کلی هیچ زمان تعیین شده ای برای صدور ویزا وجود ندارد. پرونده هر شخص از دیگر متفاوت است و این مدت زمان ممکن است برای هر فرد نسسبت متقاضی دیگری متفاوت باشد. اما شما با ارسال و تکمیل به موقع و منظم مدارک میتوانید این زمان را کوتاه کنید. 

مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس

مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس به طول مدت زمان تحصیل بستگی دارد. معمولا از مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس تا 4 ماه پس از پایان دوره تحصیلات این ویزا اعتبار داشته و همچنین پس از پایان دوره میتوانید ان را به انواع دیگری از ویزا تبدیل کنید.

به طور کلی مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس برای تحصیل در مدارس انگلستان حدود 6 سال، برای دیپلم حدود 2 سال و در مقطع کارشناسی حدود 5 سال، کارشناسی ارشد و دکترا حدود 2 سال می­باشد.

در صورتی که بخواهید ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید، در زمان درخواست باید در این کشور حضور داشته باشید و مجددا مدارک را به سفارت ارائه و هزینه های لازم را پداخت کنید. پس از پایان تحصیلات عالی در دانشگاه های انگلستان میتوانید تا مدت دو سال در جستجوری کار باشید که در این صورت باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای فارغ التحصیلی تغییر دهید و پس از یافتن شغل میتوانید برای اخذ ویزای کاری انگلستان اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اپلای تحصیلی انگلیس روی لینک کلیک نمایید. 

هزینه ویزای تحصیلی انگلیس

هزینه ویزای تحصیلی انگلیس بسته به نواع ویزای شما متفاوت خواهد بود.

نوع ویزا

هزینه

ویزای دانشجویی

363

ویزای دانش اموزی

363

ویزای کوتاه مدت 6 ماهه

97

ویزای کوتاه مدت 11 ماهه

186

هزینه های بهداشتی

150

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

همانطور که گفتیم، ویزای دانشجویی، ویزای دانش اموزی و ویزای تحصیلی کوتاه مدت از انواع ویزای تحصیلی انگلیس هستند. با داشتن ویزای تحصیلی این کشور میتوانید در مدت زمان تحصیل خود در این کشور اقامت داشته باشید.

  • ویزای دانشجویی انگلیس

ویزای دانشجویی انگلیس به افراد بالای 16 سال که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و یا تحصیل در کالج را دارند، اعطا میشود. دانشجو برای دریافت این ویزا باید نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج مدنظر داشته باشد. البته برای افراد 16 تا 17 سال نیاز به رضایت نامه والدین یا قیم می­باشد.
برای دریافت ویزا باید مدارک تمکن مالی و نمره زبان را ارائه دهید تا نشان دهد که میتوانید از پس هزینه های خود بربیایید و مهارت زبانی کافی را دارید. لازم است برای دریافت ویزای دانشجویی 3 ماه پیش از شروع ترم تحصیلی خود اقدام کنید تا در صورت طولانی تر شدن مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس به هر دلیلی، مانعی در شروع ترم تحصیلی نباشد. در صورت دریافت ویزا، یک ماه پیش از شروع ترم نیز میتوانید وارد انگلستان شوید. همچنین مدت اعتبار این ویزا به اندازه طول مدت تحصیل بعلاوه یک ماه می­باشد. با داشتن این ویزا میتوانید برای اجازه ی کار دانشجویی اقدام کنید.

  • ویزای دانش اموزی انگلیس

ویزانی دانش اموزی انگلستان برای افراد زیر 16 سال است که میتوانند به همراه والدین خود برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. البته والدین نیز نیاز به ویزای همراه دارند. برای دانش اموزان زیر 16 سال مدت اعتبار این ویزا 6 سال و 4 ماه و برای افراد 16 تا 17 ساله 3 سال و 4 ماه جهت اقامت و تحصیل در نظر گرفته شده است. همچنین دانش اموزان بین المللی نمیتوانند در مدارس دولتی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. انها میتوانند از امکانات اموزشی در مدارس غیردولتی بهره ببرند.

امکان تمدید این نوع ویزا و تبدیل ان به انواع دیگر ویزاها وجود دارد. لازم به ذکر است جهت دریافت انواع ویزا شما نیاز به مدارک تمکن مالی جهت اثبات توانایی پرداخت شهریه مدرسه و زندگی، و در مقاطع بالاتر نیاز به مدرک زبان نیز دارید. 

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس

جهت دریافت این ویزا در صورتی که زیر 18 سال هستید نیاز به رضایت نامه والدین در کنار سایر مدارک مانند تمکن مالی دارید. این ویزا مربوط به دوره های تحصیلی زبان انگلیسی می­باشد. پس از طی شدن مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس از نوع کوتاه مدت، و دریافت ویزا، اجازه اقامت به مدت 6 الی 11 ماه به شما داده میشود.
امکان تبدیل این نوع ویزا به سایر انواع ویزاهای انگلیس و همچنین تمدید ان و امکان اخذ ویزای اقامت دائم وجود ندارد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

اخذ ویزا در انگلیس همانند برخی دیگر کشورها مبتنی بر سیستم امتیازدهی است. به این صورت با توجه به معیارهایی مانند سن، سطح تحصیلات، میزان ثروت و تسلط به زبان برای هر فرد امتیازی در نظر گرفته میشود. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس نیز باید حداقل 40 را داشته باشید. حدود 30 امتیاز از 40 امتیاز مربوط به ارائه نامه پذیرش معتبر از سوی دانشگاه به اداره مهاجرت است. و در واقع با تمکن مالی مناسب، نمره زبان بالا و سایر اقدامات به راحتی میتوانید حداقل امتیاز 40 را کسب کنید.

از دیگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ارائه مدارک تحصیلی و تمکن مالی، پرداخت هزینه ویزا، ارائه نامه پدیرش از سوی دانشگاه مربوطه و پاسپورت هستند.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

همانطور که میدانید برای اخذ ویزای تحصیلی باید ترجمه دقیق مدارک معینی را به اداره مهاجرت کشور انگلستان ارائه دهید، سپس بعد از طی شدن مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس در صورتی که شرایط و مدارک شما مورد قبول افسر پرونده باشد و امتیاز کافی را نیز کسب کرده باشید، ویزا برای شما صادر خواهد شد.

در ادامه لیستی از این مدارک برای شما اورده شده است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه پاسپورت های قدیمی
  • فرم تایید پذیرش از دانشگاه
  • مدرک نمره زبان
  • مدارک مالی و گردش حساب برای 6 ماه گذشته
  • 1 عدد عکس پاسپورتی جدید
  • ترجمه مدارک سوابق تحصیلی
  • نتیجه ازمایشات سلامت روانی و جسمی
  • رضایت نامه والدین برای زیر 18 سال
  • پرینت فرم درخواست ویزای انگلیس
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک ازدواج در صورت تاهل

در صورتی که مدرکی جعلی باشد منجر به ریجکت شدن شما میشود.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس در مرحله اول باید به دانشگاه های مختلف و مدنظر خود درخواست پذیرش بدهید. پذیرش در دانشگاه در مقاطع مختلف معیار های متفاوتی دارد مانند مدرک زبان، سابقه کاری، زیرنمرات عالی، سابقه تحقیق و پژوهش، ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه خوب.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه گواهی ان یا نامه CAS برای شما ارسال خواهد شد. سپس باید مراحل درخواست ویزا و مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس را طی کنید. تا 6 ماه پس از دریافت نامه CAS میتوانید برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنید. در این مرحله باید مبلغی را جهت درخواست ویزای تحصیلی پرداخت کنید. سپس باید وقت مصاحبه از سفارت انگلستان بگیرید تا اثرانگشت، عکس و فرم را ثبت کنید. بعد از انجام این مراحل باید صبر کنید تا مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس طی شده و ویزا برایتان صادر شود.

ویزای همراه در کنار ویزای تحصیلی انگلیس

گاها خانواده ها به دلیل اینکه نمیتوانند در کنار فرزندشان باشند و از جهت شرایط زندگی فرزندشان در کشوری دیگر نگران هستند، از تحصیل دانش اموزشان در مدارس کشورهای دیگر جلوگیری میکنند. اما خبر خوب این است که دیگر نیازی نیست فرزند خود را به تنهایی برای تحصیل به کشور دیگری بفرستید. دولت انگلستان شرایطی را فراهم کرده تا مادر و پدر و همچنین همسران بتوانند ویزای همراه در کنار ویزای تحصیلی انگلیس فرزند یا همسرشان دریافت کنند.

اگر ویزای تحصیلی انگلیس یا دریافت کرده اید و همسر و فرزندی زیر 18 سال دارید، انها میتوانند با اخذ ویزای همراه شما را همراهی کنند. تبصره دریافت ویزای همراه نیز به این صورت که طول دوره تحصیل باید حداقل 9 ماه باشد و یا اگر والد یک دانش اموز هستید که قصد دارد در این کشور به تحصیل بپردازد، طول دوره تحصیل فرزندتان باید حداقل 6 ماه باشد.

در صورتی که با همسر و فرزند خود به انگلستان میروید باید تمکن مالی کافی به تعداد اعضای خانواده به سفارت ارائه دهید.

برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس شما باید تمامی مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه، درخواست ویزای تحصیلی و سپس طی کردن مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس و دریافت ویزای از سفارت این کشور را با صبوری پشت سر بگذارید. اما برای موفقیت در این مسیر باید درباره جزئیات مراحل ان اگاهی داشته باشید. به موقع برای پذیرش دانشگاه اقدام کنید و پس از ان با تکمیل مدارک و ارسال ان پیش از ددلاین ها موفق به دریافت ویزا شوید. اشتباهات کوچک ممکن است موجب ریجکت شدن شما و عقب افتادن از تحصیل شود.

تیم اسکورایزی دانشجویان زیادی را تا به امروز در این مسیر همراهی کرده و تجربه زیادی دارد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی های بیشتر درباره مسیر مهاجرت تحصیلی به انگلیس میتوانید از طریق راههای درج شده در سایت با ما همراه باشید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز