ددلاین دانشگاه های هلند در سال 2023

بی توجهی به ددلاین ها، عدم ارسال یا تکمیل مدارک تا پیش از ددلاین دانشگاه های هلند ممکن است شما را نی

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 05 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

هلند کشوری پیشرفته، دارای رفاه بالای زندگی، سیستم اموزشی قوی در دانشگاه ها و اقتصاد رو به پیشرفت است. این کشور در همسایگی المان، بلژیک و بریتانیا قرار داشته که از مزایای ان محسوب می‌شود. پایتخت هلند، امستردام در غرب هلند واقع شده که دو دانشگاه برتر این کشور به نامهای دانشگاه امستردام و دانشگاه وریج امستردام در این شهر بنا شده اند.

اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه های هلند هستید باید درباره دانشگاه های این کشور مانند بهترین رشته های تحصیلی در هلند، ددلاین دانشگاه های این کشور، شرایط پذیرش دانشگاه ها و وجود محدودیت سنی برای تحصیل در هلند اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله علاوه بر بررسی ددلاین دانشگاه های هلند به مزایا تحصیل در این کشور، هزینه اقامت و اقامت پس از پایان تحصیلات و... میپردازیم.

ددلاین دانشگاه های هلند

هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو زمان بخصوصی را تا قبل از شروع هر ترم در نظر میگیرد. دانشجویان متقاضی دانشگاه مدنظر باید پیش از پایان یافتن این تایم مدارک لازم را به دانشگاه ارائه دهند تا در پروسه درخواست پذیرش قرار بگیرند. برای اینکه از ددلاین هر دانشگاه اطلاع یابید باید به سایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه کنید.

دانشجویان بین المللی برای درخواست پذیرش نیز باید برنامه ریزی کرده و تا قبل از ددلاین دانشگاه های هلند و یا سایر دانشگاه های موردنظر خود مدارک لازم از جمله کارت شناسایی، پاسپورت، مدارک تحصیلی، شناسنامه و... را به همراه فرم پذیرش که در سایت قرار گرفته تا قبل از اتمام زمان پذیرش دانشگاه یا ددلاین برای دانشگاه ارسال کند.

به طور کلی بی توجهی به ددلاین ها، عدم ارسال یا تکمیل مدارک تا پیش از ددلاین دانشگاه های هلند ممکن است شما را نیم سال تا یک سال تحصیلی عقب بیندازد. در سیستم اموزش عالی هلند، بازه زمانی مشخص همه دانشگاه ها جهت پذیرش قرار داده شده است. البته برای اطمینان بیشتر و یا اطلاع دقیق از ددلاین دانشگاه مدنظر خود میتوانید به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

در اغلب دانشگاه های هلند برنامه پذیرش تحصیلی برای سال 2023-2024 از اول نوامبر اغاز میشود و ددلاین ها به اول فوریه یا می 2023 ختم میشود. ددلاین ثبت نام و درخواست برای مقطع کارشناسی ارشد در اکثر دانشکاه های هلند اول ماه مه و در برخی دیگر اول فوریه یا مارس می­باشد. همانطور که متوجه شده اید ددلاین ها زمان مشخصی ندارند و این بازه زمانی برای هر دانشگاه و در هر مقطع تحصیلی متفاوت است. با توجه به اهمیت ددلاین دانشگاه ها و مهلت ارسال و تکمیل مدارک بهتر از بازه زمانی پذیرش رشته و دانشگاه مدنظر را از سایت خود دانشگاه چک کنید.

در مواردی ممکن است نتوانید مدارک خود را مستقیما برای دانشگاه ارسال کنید. در این صورت باید از یک واسطه یا رابط کمک بگیرید. یکی از سامانه های پیشنهادی که این کار را برای شما انجام میدهد studielink میباشد. Studielink به عنوان رابط مدارک شما در بازه زمانی تعیین شده برای دانشگاه ارسال میکند. همچنین در صورت ناقص بودن مدارک به شما اطلاع میدهد.

ویزای تحصیلی هلند

پس از ارسال مدارک به دانشگاه پس از ددلاین دانشگاه های هلند و تایید هیئت پذیرش دانشگاه، حال باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. جهت دریافت ویزا باید به سفارت هلند در کشور خود یا در صورت نبود سفارت هلند در کشور خود، به کشورهای اطراف سفر کنید.پیش ازرفتن به سفارت باید وقت مصاحبه بگیرید. در طی این مصاحبه باید مدارک پذیرش خود از جمله مدرک زبان و نامه پذیرش موقت از دانشگاه را همراه داشته باشید. و در صورتی که دوستی یا یکی از اعضای خانواده شما در هلند پیگیر پذیرش شما است، اید وکالت نامه همراه داشته باشید و به افسر پرونده توضیح دهید.

در طی این مصاحبه از شما درباره اینکه چرا این کشور را انتخاب کرده اید، به چه دلیل میخواهید در دانشگاه های هلند تحصیل کنید و هدف شما پس از اتمام تحصیل چیست، پرسیده میشود.

پس از پایان جلسه مصاحبه، در صورت قبولی، ویزای تحصیلی برایتان صادر میشود.

از جمله مدارکی که افسر پرونده در دانشجویان بین المللی به ان توجه خواهد کرد شرایط تحصیل مانند داشتن حداقل معدل، داشتن تمکن مالی و مدرک زبان است. مدارک دانشجو باید به یکی از زبانهای هلندی، انگلیسی، المانی یا فرانسوی ترجمه شده و قبل از ددلاین دانشگاه های هلند در پروفایل تان قرار گرفته باشد. تمکن مالی کافی نیز از جمله مواردی ست که بر دریافت ویزا تاثیرگذار است. دانشجو باید نشان دهد که بودجه کافی برای تحصیل و اقامت در هلند را دارد. که هرسال این روند اثبات تمکن مالی باید تکرار شود. در دیگر مقالات میتوانید بیشتر درباره تمکن مالی بخوانید.

و اما مهم ترین موضوع برای ادامه دار بودن اقامت شما در هلند بصورتر قانونی، شرایط تحصیل شماست. در هر ترم شما باید حداقل 50درصد نمرات را کسب کرده باشید. یا طبق برنامه دانشگها واحد های درسی مدنظر را گذرانده باشید. دانشگاه موظف است هر ترم گزارشی را به سازمان مهاجرت ارائه دهد.

تحصیل در هلند بدون مدرک زبان

در این بخش هدف مدرک زبان انگلیسی ست چرا که اغلب دانشجویان ایرانی برای تحصیل به زبان انگلیسی اماده میشوند. مدرک زبان انگلیسی یا هلندی بسته به مدارک مورد نیازی که دانشگاه موردنظر از دانشجو میخواهد باید تا پیش از به اتمام رسیدن ددلاین دانشگاه های هلند ارسال شود. اما درباره تحصیل در هلند بدون مدرک زبان باید بگوییم که تقریبا غیرممکن است. شما بدون داشتن دانش زبانی کافی نمیتوانید به خوبی ارتباط برقرار کنید، با اساتید مکاتبه کنید، در مصاحبه سفارت شرکت کنید و خصوصا تحصیل در دانشگاه به مراتب برایتان سخت تر خواهد شد.

البته اینها به این معنی نیست که شما بدون مدرک زبان هیچ شانسی برای ویزا شدن ندارید. هر یک از دانشگاه های هلند حداقل نمره زبانی را برای دانشجویان بین المللی در نظر میگیرد. معمولا حداقل نمره آیلتس 6 یا معادل ان مدنظر دانشگاه ها است. اگر دانش زبانی دانشجویی کمتر از میزان حدداقل باشد باید در دوره های تقویت زبان انگلیسی شرکت کند و پس از کسب نمره قبولی، تحصیل خود را در دانشگاه اغاز کند. اما توجه داشته باشید این شرایط برای همه دانشگاه های هلند برقرار نیست. بنابراین بهتر است متقاضی حداقل نمره ای مانند 5.5 از ازمون زبان بدست اورد، به همراه سایر مدارک پیش از ددلاین دانشگاه های هلند در سایت دانشگاه اپلود کند و سپس در دوره های اموزش زبان شرکت کند.

از طرفی دولت هلند دوره های اموزشی زبان هلندی را برای دانشجویان بین المللی درنظر گرفته که در این صورت شما میتوانید بدون محدودیت زبانی به این کشور مهاجرت کنید. در پایان دوره مدرک B2 زبان هلندی را دریافت خواهید کرد. پیشنهاد ما این است که اگر علاقه مند به تحصیل و اقامت در هلند هستید زبان ملی کشور را بیاموزید تا مانعی بر سر راه مهاجرت شما قرار نگیرد.

هزینه اقامت در هلند

تحصیل در دانشگاه های هلند رایگان نیست و هر دانشگاه برای هر مقطع میزان شهریه معینی را تعیین کرده است. تمکن مالی و پرداخت شهریه نیز از مواردی که شما باید در سفارت و پیش از اتمام ددلاین دانشگاه های هلند ثابت و واریز کنید. هزینه تحصیل در هلند نسبت به امریکا، بریتانیا و استرالیا کمتر است. متوسط این هزینه برای دانشجویان اتحادیه اروپا 1100 دلار و برای دانشجویان بین المللی برای 5700 است. بورسیه نیز برای دانشجوهای بین المللی در دسترس است. سالانه بیش از 400 بورسیه تحصیلی در کنار بورسیه های دانشگاه برای دانشجویان بین المللی فراهم میشود.

هزینه زندگی در این کشور نیز مانند سایر کشورهای به محل و شهری که زندگی میکنید بستگی دارد. با این وجود مجموع هزینه ها در هلند نسبت به سایر شهرهای اروپایی کمتر است. میانگین هزینه زندگی در هلند 900 تا 1200 دلار است. که بخشی از این هزینه را میتوان از طریق کارهای پاره وقت و دانشجویی و یا در دوره تعطیلات تامین کرد. همچنین دولت ها معمولا تخفیف هایی را برای دانشجویان گاهی در حمل و نقل و یا بصورت تخفیف های مالیاتی قائل میشوند.

مزایای مهاجرت به هلند

همانطور که پیشتر گفته شد هلند کشور کوچک و ثروتمندی ست که در سالهای اخیر محبوبیت زیادی در میان مهاجران پیدا کرده است. هلند یکی از اولین کشورهای غیرانگلیسی زبان است که بیشترین برنامه های تحصیلی انگلیسی را به مهاجران ارائه میدهد. و برنامه های تحصیلی متنوع با زبان انگلیسی یکی از دلایل محبوبیت اصلی ان است. در این صورت مدرک زبان از مدارک اصلی ست که لازم است پیش از ددلاین دانشگاه های هلند ضمیمه مدارک خود کنید.
همچنین کیفیت اموزشی بالا و محیط چندفرهنگی زندگی در این کشور را جذاب تر کرده است. دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی 300 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.

کار دانشجویی تا سقف 10 ساعت در هفته بدون نیاز به مجوز در این کشور ممکن است. بعلاوه در صورت دریافت مجوز جهت کار دانشجویی با توجه به وضعیت و شرایط دانشجو سقف ساعات کاری دانشجویی برداشته شده و دیگر محدودیت برای دانشجو وجود ندارد.

قوانین ویزای همراه برای دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند نیز قوانین سختگیرانه ای نیست. و همراهان دانشجو میتوانند او را در طول دوره ی تحصیل همراهی کنند. همراهان پس از استقرار دانشجو میتوانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند. ویزای همراه به همسر و فرزند زیر 18 سال متقاضی داده میشود.

امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در دریافت اقامت دائم این کشور کمک کننده است. دانشجو میتواند پس از اتمام تحصیل و یافتن شغل جهت تبدیل ویزای تحصیلی به کاری اقدام کند. از انجاییکه هلند از کشورهای عضو شینگن است، با دریافت اقامت هلند میتوانید بین مرزهای اروپا به راحتی رفت و امد کنید.
میتوانید همین حالا برای ارسال مدارک خود قبل از ددلاین دانشگاه های هلند، اقدام کنید. تیم اسکورایزی میتواند در این مسیر همراه شما باشد.

مهاجرت تحصیلی به هلند

اپلای تحصیلی هلند

اقامت پس از تحصیل در کشور هلند

هلند از کشورهایی ست که کمترین نرخ بیکار را دارد. نرخ اشتغال در این کشور 78.4 درصد بوده و این رقم رو به افزایش است. همچنین درامد شاغلان این کشور طی تحقیقات انجام شده رو به افزایش بوده که این خبر خوشی است.

درصد زیادی از دانشجویان بین المللی پس از طی مراحل ثبت نام، ارسال مدارک پیش از ددلاین دانشگاه های هلند، دریافت ویزای تحصیلی و در نهایت اتمام تحصیل در این کشور مشغول به کار شده و برنامه دریافت اقامت دائم هلند را پیش میگیرند. با تمدید ویزای کاری به مدت 5 سال شما موفق به دریافت اقامت دائم هلند میشوید.

سیاست هلند در دانشگاه ها به گونه ای است که دانشجو بتواند پس از فارغ التحصیلی در حیطه ای مرتبط به رشته خود مشغول هب کار شود. در دانشگاه تنها تکیه بر اموزش تئوری نیست بلکه بسیار به کار و بخش عملی اموزش توجه میشود. به همین دلیل یافتن شغل مناسب کار سختی نیست.

سخن پایانی

تمامی مزایای تحصیل، کار و اقامت هلند باعث شده تا این کشور به یک مقصد پرطرفدار برای مهاجران تبدیل شود. کشوری در حال توسعه، دانشگاه های با رنکینگ بالا، هزینه کمتر تحصیل و اقامت نسبت به سایر کشورهای اروپا، کیفیت بالای زندگی و تحصیل از جمله ی این مزایا هستند. مدارکی که در دانشگاه های هلند بدست میاورید کاملا به رسمیت شناخته میشود. همچنین بورسیه های متنوعی که دولت هلند برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته تا تجربه بهتری از تحصیل و دوران دانشجویی در این کشور داشته باشند، از بزرگترین مزایای ان است که امکان تحصیل رایگان در هلند را فراهم اورده است.

اگر علاقه مند به تحصیل در هلند هستید و شرایط بهتری را جهت زندگی در این کشور یافته اید، میتوانید با مشاوران اسکورایزی تماس بگیرید. مشاوران ما شما را در تمامی مراحل ثبت نام، ارسال مدارک پیش از ددلاین دانشگاه های هلند، دریافت ویزا و... کمک خواهند کرد. اگرچه که دریافت ویزای تحصیلی از یک کشور اروپایی کار آسانی نیست اما تیم ما به شما قول میهد تا تجربه ای اسان و بدون استرسی از مهاجرت خود داشته باشید.

در این مقاله سعی شد تا به تمامی سوالاتی که ممکن ذهن شما را درگیر کرده باشد پاسخ دهیم اما در صورتی که به سوال یا سوالات شما در خصوص ددلاین های دانشگاه های هلند، تحصیل، ویزا، اقامت و هزینه ها پاسخ داده نشد میتوانید از طریق راههای ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید و وقت مشاوره رزرو کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز