بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت کدامند؟

رشته های تجربی برای مهاجرت کم نیستند و شما می‌توانید باتوجه‌به علایق خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرد

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 06 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

رشته های تجربی برای مهاجرت کم نیستند و شما می‌توانید باتوجه‌به علایق خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در آن زمینه تحصیل کنید. بااین‌حال انتخاب رشته و گرایش مناسب برای مهاجرت تحصیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بعضی شاخه‌ها یا تخصص‌های یک رشته، از لحاظ پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی، کاریابی و درآمد، گزینه‌های بهتری هستند. در علوم‌تجربی نیز رشته‌هایی وجود دارد که نسبت به دیگر رشته‌ها برای مهاجرت برتری دارند. در ادامه با بررسی بهترین رشته‌های تجربی همراه شما خواهیم بود.

بهترین رشته های تجربی برای ادامه تحصیل و مهاجرت

از بین رشته‌های متنوع و گوناگون علوم‌تجربی، شاید بتوان 6 رشته را نام برد که برای مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور مناسب هستند. این 6 رشته عبارت‌اند از:

پزشکی

جالب است بدانید در سال 2020 یک‌چهارم پزشکان ایالات متحده را دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل شده از دانشکده‌های بین‌المللی پزشکی تشکیل داده‌اند. این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که ورود به دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در رشته پزشکی بسیار دشوار و هزینه بر است. این نکته نشان می‌دهد علاوه بر کیفیت بالای دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی کشورهای سطح یک، بازار کار مناسب نیز در این رشته – چه برای فارغ‌التحصیلان بومی و چه خارجی – فراهم است.

پرستاری

چند سالی می‌شود که کشورهای پیشرفته جهان، در زمینه استخدام نیروهای کادر درمان، موضوعاتی از قبیل جهان‌بینی، آشنایی با شهروندی جهانی و قرارگرفتن در معرض تجارب وسیع در سطح بین‌الملل را در اولویت قرار می‌دهند.

تمامی این نکات، مواردی است که در دانشجویان خارجی یافت می‌شود. ازاین‌رو فضای کافی، دسترسی به بهترین دانشگاه‌ها و فرصت‌های متنوع شغلی برای کادر درمان، به‌خصوص پرستاری فراهم است. این امر رشته پرستاری را به یکی از بهترین رشته های تجربی برای ادامه تحصیل تبدیل می‌کند.

داروسازی

علاوه بر سودآور بودن صنعت داروسازی در جهان که همواره نیز موردبحث و انتقاد بوده، ظرفیت استخدام در این حوزه بسیار بالا است.

در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا 160 هزار و در انگلستان 80 هزار نفر به طور مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند. همچنین درآمدی میانگین تا 150.000 دلار برای این حوزه تخمین زده می‌شود.

دندان‌پزشکی

یکی دیگر از رشته‌ های تجربی برای مهاجرت، دندان‌پزشکی است. کشورهای مختلفی مانند بریتانیا، آمریکا، هلند و ژاپن، دانشگاه‌های برتر تحصیل در رشته دندان‌پزشکی را در خود جای‌داده‌اند.

حوزه گسترده دندان‌پزشکی روزبه‌روز با افزایش بخش زیبایی، در حال گسترده‌تر شدن نیز هست. میانگین درآمد سالانه دندانپزشکان بین 170 تا 250 هزار دلار برآورد می‌شود. با تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های معتبر و اخذ مدارک بین‌المللی، شانس خود را برای کار در تمامی نقاط جهان و بالاترین سطح، به طور چشمگیری افزایش می‌دهید.

فیزیوتراپی

آمارها نشان می‌دهد که گرایش مردم به فیزیوتراپی بیش از مصرف داروهای سنتی است و این گرایش روبه‌افزایش است. با درنظرگرفتن این مورد، باید گفت داشتن مدرک معتبر بین‌المللی از دانشگاه‌های مشهور دنیا، به شما کمک می‌کند تا در سراسر جهان بتوانید کار خود را شروع کنید و به درآمدی مناسب دست‌ یابید.

دام‌پزشکی

دام‌پزشکی به‌عنوان یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت بازار کار خوبی را به همراه دارد. علاوه بر کارکردن در کلینیک‌های دامپزشکی که اغلب حیوانات خانگی مراجعه‌کنندگان آن هستند.

فعالیت‌های تحقیقاتی مانند بهبود روش‌های تشخیص بیماری‌ها، تحقیقات در مورد گونه‌های در حال انقراض، توسعه روش‌های پیشگیری از بیماری و تدریس از جمله مشاغلی است که با تحصیل در رشته دامپزشکی می‌توانید در آن‌ها مشغول به کار شوید.

یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته دام‌پزشکی، دانشگاه گوئلف کانادا است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را داشته باشید باید بدانید به‌عنوان‌مثال هزینه تحصیل در دانشگاه گوئلف سالانه تا 70 هزار دلار کانادا هزینه دارد. همچنین میانگین درآمد سالانه دامپزشکان در این کشور تا 160 هزار دلار نیز محاسبه می‌شود.

چه مدارکی برای مهاجرت تحصیلی با رشته تجربی نیاز است؟

یکی از حساس‌ترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی، رشته تجربی و تخصص‌های مربوط به آن است. برای تحصیل در بعضی از این رشته‌ها، دانشجویان به معادل‌سازی مدرک نیاز دارند و در بعضی این مورد الزامی نیست. بدیهی است که داشتن مدرک زبان و انگیزه نامه برای مهاجرت برای انتخاب هر کدام از این رشته‌ها و ادامه تحصیل در خارج از کشور موردنیاز است.

همچنین هر کشوری برای پذیرش دانشجویان بومی یا خارجی مدارکی را تعیین می‌کند که باید توسط دانشجویان تأمین شود. به‌عنوان‌مثال برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا و آمریکا، داشتن مدرک آزمون MCAT اجباری است. آزمون MCAT یک آزمون بین‌المللی است که در آن متقاضی باید به سؤالاتی مبنی بر سرفصل‌های مشخص پاسخ دهد.

این سرفصل‌ها عبارت‌اند از:

  • مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم‌های زنده
  • مبانی فیزیکی و شیمیایی سیستم‌های بیولوژیکی
  • مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار
  • تحلیل انتقادی و مهارت‌های استدلال

کلام آخر

انتخاب یکی از رشته های تجربی برای مهاجرت امری حساس است که دشواری‌های خاص خودش را نیز دارد.

فارغ از علاقه خود فرد، این که کدام رشته از لحاظ پذیرش، هزینه تحصیل، سختی درس، شغل و درآمد نیازمند ماه‌ها تحقیق و جستجو خواهد بود. گاهی تحقیقات اشتباه و یا خوش‌بینی بیش از اندازه در تحلیل و بررسی موارد مختلف، دردسرهای بسیاری را برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی در این رشته ایجاد می‌کند. با رزرو مشاوره و اپلای مهاجرت تحصیلی می‌توانید مسیری امن و مطمئن را در سریع‌ترین زمان برای مهاجرت خود پیدا کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز