بهترین رشته های تحصیلی در هلند

رشته پزشکی، از بهترین رشته های تحصیلی در هلند، در 11 دانشگاه ارائه میشود که تنها 2 دانشگاه دانشجوی ب

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 04 - 23
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

تحصیل در هلند یکی از بهترین راههای مهاجرت به این کشور می­باشد. تعدادی از دانشگاه های این کشور در میان برترین دانشگاه های جهان رده­بندی شده است. از مزیت های اپلای تحصیلی هلند امکان تحصیل به زبان هلندی و انگلیسی برای علاقمندان و دسترسی اسان به کشورهای عضو شینگن می­باشد. هلند مزایای دیگری نیز دارد. از بزرگترین اقتصادهای اروپا میباشد، دارای کیفیت بالای زندگی، ارائه خدمات و امکانات با کیفیت بالا به افراد مقیم و زیبایی های طبیعی این کشور آن را به مقصد مطلوبی برای بسیاری از مهاجران تبدیل کرده است. مجموع این ویژگی ها و مزایا باعث شده تا افراد پس از مهاجرت تحصیلی به هلند و اتمام تحصیل بتوانند زندگی خوب و شغل مناسبی برای خود پیدا کنند.

و اما، حتما شما هم به این موضوع فکر کرده اید که بهترین رشته های تحصیلی در هلند کدامند، و چگونه میتوانید در پی مهاجرت تحصیلی به هلند بهترین نتیجه را بگیرید. رشته های در حیطه پزشکی، مانند دندانپزشکی و داروسازی و پزشکی، مهندسی مکانیک، حقوق، کامپیوتر، مدیریت، اقتصاد، معماری، رشته های هنری و حسابداری، از جمله رشته هایی هستند که میتوانند در اینده شغل مناسب و زندگی ایده­آلی را برای شما فراهم کنند.

در این مقاله به بررسی هر یک از این رشته های و رشته های پردرآمد و پرکاربرد در هلند میپردازیم. در صورتی پاسخ سوال خود را نیافتید، تیم مشاوران اسکورایزی همواره پاسخگوی شماست. با ما تماس بگیرید.

رشته های پزشکی از بهترین رشته های تحصیلی در هلند

رشته های پزشکی از رشته های پرطرفدار در تمام دنیا هستند. به دلیل جایگاه اجتماعی، اینده شغلی و درامد بالا، افراد بسیاری متقاضی تحصیل در این رشته ها هستند. برهمین اساس دانشگاه های مختلف، قوانین متفاوتی جهت سنجش و پذیرش دانشجو در این رشته های دارند که به بررسی انها خواهیم پرداخت.

رشته پزشکی

افراد با اپلای تحصیلی هلند در این رشته اینده شغلی خود را تضمین میکنند. برای شروع این دوره لازم است ابتدا در ازمون های ورودی دانشگاه ها قبول شوید. تحصیل پزشکی در هلند 7سال به طول می­انجامد. در سال اخر دانشجویان به طرح عملی میپردازند. رشته پزشکی، از بهترین رشته های تحصیلی در هلند، در 11 دانشگاه ارائه میشود که تنها 2 دانشگاه دانشجوی بین المللی میپذیرند. بنابراین رقابت برای این رشته در هلند بسیار است. این رشته به دو زبان هلندی و انگلیسی ارائه میشود. در دانشگاه هایی که پذیرش دانشجوی بین المللی دارند، تنها در 3 سال اول اموزش به زبان انگلیسی انجام میشود. ادامه ی دوره تحصیلی به زبان هلندی صورت میپذیرد. و اما هزینه تحصیل در هلند در رشته پزشکی سالینه حدود 32000 یورو برای دانشجویان بین الملل می­باشد.

افراد پس از تمام دوره تحصیل در ازمون های مربوط به وزارت بهداشت هلند شرکت میکنند و در صورت موفقیت اجازه کار کسب میکنند.

رشته دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی در هلند همانند ایران پرتقاضاست چرا که اینده شغلی خوبی را به همراه دارد. تنها تعدادی از دانشگاه ها این رشته تحصیلی را ارائه میدهند و تنها به صورت زبان هلندی تدریس میشود.
همانطور که پیش تر گفته شد هر کشور و دانشگاهی شرایط خود را برای پذیرش دانشجو بخصوص در رشته های علوم پزشکی دارد. رشته دندانپزشکی در هلند در حال حاضر 5ساله می­باشد. افراد برای مهاجرت تحصیلی به هلند برای رشته دندانپزشکی باید دارای مدرک دیپلم باشند تا بتوانند در ازمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند.
انچه حائز اهمیت است این است که دانشجویانی که بیش از 21 سال دارند پیش از شرکت در ازمون ورودی دانشگاه باید در ازمونی با عنوان colloquium doctum شرکت کند.

رشته داروسازی

یکی از بهترین رشته های تحصیلی در هلند که پول ساز و پردرآمد نیز می­باشد، داروسازی است. این رشته در برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه گرونینگن و دانشگاه لیدن درمقطع کارشناسی (3ساله) و کارشناسی ارشد (2-3ساله) ارائه میشود. هزینه تحصیل این رشته در دانشگاه گرونینگن حدود 14-18 هزار یورو می­باشد.

افراد برای اینکه بتوانند در این رشته ثبت نام کنند باید مدرک دیپلم هلندی را ارائه دهند. همچنین دانشجویان بین المللی باید دارای حداقل نمره ایلتس 6.5 باشند. لازم به ذکر است داشتن تنها مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد کافی نیست. و دانشجو برای اینکه بتواند مشغول به کار شود باید دوره ای 4 ساله رزیدنتی پس از اتمام دوره تحصیل خود بگذراند.

رشته حقوق در هلند

حقوق یکی دیگر از بهترین رشته­ های تحصیلی در هلند است که میتوانید به تحصیل در ان بپردازید. مقطع لیسانس این رشته 4 ساله، فوق لیسانس 2 ساله و مقطع دکترای رشته حقوق در هلند عموما 4 ساله می­باشد. برای اپلای تحصیلی هلند در رشته حقوق لازم است به زبان هلندی تسلط داشته باشید. اما در مقاطع بعدی در برخی گرایش ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.
اگر دیپلمی معادل دیپلم هلندی نداشته باشید، باید در ازمون colloquium doctum شرکت کنید و پس از قبولی برای مقطع کارشناسی این رشته اقدام کنید. تعدادی از دانشگاه هایی که این رشته را ارائه میدهند عبارتند از: گرونینگن، ماستریخت و تیلبرگ. پس از فارغ التحصیلی در این رشته میتوانید به عنوان وکیل یا قاضی مشغول به کار شوید. این رشته بازار کار و حقوق خوبی دارد.

رشته های مهندسی در هلند

به طور کلی رشته های مهندسی در میان رشته های محبوب برای متقاضیان کشورهای اروپایی قرار دارد. رشته های این حوزه از نظر اینده شغلی و درامد بسیار مناسب میباشد به طوری که باعث شده دانشجویان توجه بیشتری به رشته های این حیطه داشته باشند و به مهاجرت تحصیلی به هلند از طریق این رشته فکر کنند.
و اما رشته های مهندسی در گرایش های مختلفی مانند الکترونیک، مکانیک، عمران و... ارائه میشود. امکان تحصیل در رشته های مهندسی در هلند به هردو زبان انگلیسی و هلندی در تمامی مقاطع وجود دارد. همچنین برای تحصیل در این رشته ها نیازی به شرکت در ازمونهای ورودی ندارید اما ممکن است دانشگاه از شما مدرک GRE بخواهد. دانشگاه دلفت، آیندهوون، توئنت، آمستردام، گرونینگن، لیدن، اوترخت و... از دانشگاه هایی هستند که این گرایش های مختلف رشته های مهندسی را ارائه میدهند.
کشور هلند به دلیل پیشرفت هایی که در زمینه مهندسی هیدرولیک، کنترل و حفاظت در برابر سیل، فناوری های پایه و... داشته و همچنین به دلیل داشتن جایگاه های قوی در زمینه انرژی تجدیدپذیر به یکی از مقاصد دانشجویان علاقمند به این حیطه تبدیل شده است. و این رشته را به یکی از بهترین رشته های تحصیلی در هلند بدل کرده است.

رشته علوم کامپیوتر

رشته های حوزه کامپیوتر از بهترین رشته های تحصیلی در هلند است، چرا که با گسترش اینترنت و دستگاه های الکترونیکی نیاز به مهندسین این حوزه بیش از پیش احساس میشود. بنابراین شما هیچوقت پس از تحصیل در این رشته بیکار نخواهید بود. گرایش مختلفی مانند طراحی، ساخت و برنامه نویسی دارد. اپلای تحصیلی هلند در رشته علوم کامپیوتر به هردو زبان انگلیسی و هلندی امکان پذیر می­باشد.
دوره های لیسانس 3-4 ساله و برای دانشجویان بین المللی متقاضی این مقطع نیاز به نمره ایلتس 6 می­باشد. مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله بوده و دانشجویان بین المللی باید مدرک ایلتس با حداقل نمره 6.5 داشته باشند. دانشگاه های اوترخت، رادبود، امستردام و هانز از جمله دانشگاه هایی هستند که رشته های این حوزه را برای تحصیل دانشجویان ارائه میدهند.

رشته مدیریت در هلند

رشته مدیریت هلند در میان بهترین رشته های تحصیلی در هلند قرار دارد. حدس میزدید چه مزایایی داشته باشد؟
این رشته، رشته ای شناور است. در تمامی مقاطع برای تحصیل ارائه میشود. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بازار کار خوبی دارند و به راحتی میتوانند شغل مناسبی پیدا کنند. همچنین درامد خوبی دارد. دانشجویان بین المللی برای اپلای تحصیلی هلند در رشته مدیریت در مقطع کارشناسی باید دارای نمره ایلتس 6 و در مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل نمره ایلتس 6.5 داشته باشند.

شاخه های رشته مدیریت در هلند شامل: مدیریت مناسبع انسانی، مدیریت کسب و کار، میدیریت بازرگانی، مدیریت لجستیک، مدیریت امور مالی، MBA و... می­باشد. دانشگاه های اراسموس نوتردام، تیلبورگ، آمستردام، گرونینگن، آیندهوون، ماستریخت و توئنت از دانشگاه هایی هستند که این رشته ها را برای تحصیل دانشجویان ارائه میدهند. میانگین هزینه تحصیل در رشته های مدیریتی در هلند بین 7-12 هزار یورو در سال می­باشد.

رشته اقتصاد در هلند

هلند پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا و سومین صادرکننده بزرگ اروپا می­باشد. بخش زیادی از تولیدات ناخالص این کشور از طریق صادرات بدست می­آید. به این معنی که اقتصاد هلند به تجارت خارجی وابسته است. با توجه به این موضوع و برای پیشرفت بیشتر، این کشور شرایطی را برای علاقمندان رشته اقتصاد در هلند فراهم کرده تا بتوانند به تحصیل در این رشته بپردازند. این رشته در مقاطع مختلف برای دانشجویان به دو زبان هلندی و انگلیسی ارائه میشود و از بهترین رشته های تحصیلی در هلند است. نظر به وابستگی این کشور و شرکت ها به فارغ التحصیلان رشته های حوزه اقتصاد، شرایط شغلی و درامدی خوبی برای دانشجویان این رشته فراهم شده است.

گرایش های مختلفی وجود دارد که میتوانید برای مهاجرت تحصیلی به هلند انها را مدنظر قرار دهید و درصورتیکه در حیطه علاقه شما بود برای اپلای اقدام کنید. دو تا از بهترین دانشگاه هایی که گرایش های مختلف این حوزه را ارائه میدهند رادبود نایمخن و گرونینگن هستند.

رشته معماری در هلند

هلند با داشتن برنامه های نوآورانه و پویا رشته معماری را به یکی از بهترین رشته های تحصیلی در هلند بدل کرده است. همین باعث شده تا افراد پس از فارغ التحصیلی در این رشته شرایط شغلی و درامدی مناسبی داشته باشند.
معماری، تلفیقی از علم و هنر، برنامه ریزی ساخت و ساز، بررسی علمکرد سازه ها و زیبایی سازی ست. اپلای تحصیلی هلند و ورود به رشته معماری در دانشگاه های هلند شاید نیازی به ازمون ورودی یا GRE نداشته باشد، اما شما برای انکه اثبات کنید به این رشته علاقمند هستید و در ان استعداد دارید، باید نمونه کار ارائه دهید. مقاطع مختلف این رشته در دانشگاه های هلند تدریس میشوند. طول این دوره ها برای کارشناسی 3-4 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و مقطع دکترا 4 ساله می­باشد.
خوشبختانه تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می­باشد. این رشته به کسانی که توانایی کارگروهی و حل مساله و یافتن پاسخ را دارند، اینده درخشانی را هدیه میدهد. میزان درامد افراد پس از فارغ التحصیلی و اشتغال به کار در این حیطه ماهیانه حدود 2500 الی 4500 یورو در ماه می­باشد.

5 دانشگاه برتر رشته معماری در هلند: دلفت، ایندهوون، آمستردام، توئنت و دانشگاه آزاد آمستردام میباشند.

رشته های هنری در هلند

اروپا خواستگاه رشته های هنری محسوب میشود. کشورهایی مانند اتریش، انگلستان و ایتالیا بسیار در زمینه هنر موفق بوده اند. در هلند نیز علاقمندان بسیاری به این رشته وجود دارند. رشته های هنری در حال حاضر یکی از بهترین رشته های تحصیلی در هلند محسوب میشود. تعدادی از بهترین دانشگاه های هلند به تدریس این رشته پرداخته اند. شاخه هایی که در دانشگاه ها تدریس میشوند رشته هایی مانند زیبایی شناسی، تصویرسازی، نقاشی و طراحی، مجسمه سازی، موسیقی، هنرهای نمایشی، گرافیک، طراحی مد، فیلمبرداری، انیمیشن، رقص، طراحی بازی و... می­باشند.
برای اپلای تحصیلی هلند همانند رشته معماری در هنگام درخواست به دانشگاه باید پورتفولیو ارائه دهید، تا علاقه و استعداد خود را اثبات کنید. هزینه دانشگاه برای رشته های هنری در هلند حدود 7 الی 18 هزار یورو سالیانه می­باشد.

رشته حسابداری از بهترین رشته های تحصیلی در هلند

همانطور که پیش تر گفته شد اقتصاد هلند بر اساس تجارت خارجی میباشد. علاوه بر شرکت های صادرات و واردات، شرکت های داخلی نیز به حسابدار نیاز دارند تا بتوانند امور مالی شرکت را بررسی و در جهت گسترش و پیشرفت ان حرکت کنند. به همین دلیل است که رشته حسابداری از بهتری رشته های تحصیلی در هلند میباشد. فارغ التحصیلان این رشته میتوانند به راحتی شغل مناسب پیدا کرده و مشغول به کار شوند.

این رشته در دانشگاه های هلند در تمامی مقاطع و به دو زبان انگلیسی و هلندی ارائه میشود. میانگین تحصیل در رشته حسابداری در هلند 7-9 هزار یورو در سال است.

رشته های پرکاربرد در میان بهترین رشته های تحصیلی در هلند

رشته های پرکاربرد در هلند رشته هایی هستند که بازار کار این کشور به انها نیاز دارد. کشورهای پیشرفته برنامه ریزی های دقیقی در جهت فراهم کردن فرصت های شغلی مناسب برای متقاضیان انجام میدهند. به این صورت هم نرخ بیکاری را کاهش میدهند و هم مشکلات مشاغلی که کارفرمایان در انها دچار کمبود هستند، برطرف خواهد شد.

بر همین اساس متقاضیان برای یافتن بهترین رشته های تحصیلی در هلند، میتوانند لیست مشاغل مورد نیاز کشور را بررسی کنند تا بهترین تصمیم را برای مهاجرت تحصیلی به هلند بگیرند و در اینده شغل مناسبی پیدا کنند. همانطور که بالاتر ذکر شد کشور هلند در زمینه انرژی های تجدید پذیر، صادرات و واردات و بیزنس های کوچک رو به پیشرفت است، رشته های این حیطه به افراد شانس بالایی برای یافتن شغل میدهند. در ادامه به معرفی این رشته ها میپردازیم:

  • رشته های مدیریتی
  • رشته های مهندسی
  • رشته های حیطه پزشکی و بهداشت و درمان
  • متخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • رشته های حوزه مالی و بیزنس
  • متخصصین حوزه های نوآوری

رشته های پردرآمد هلند

درآمد پس از فارغ التحصیلی در مهاجرت تحصیلی به هلند از دغدغه های هر مهاجری است. شاید فکر کنید تنها رشته های حیطه پزشکی درآمد خوبی دارند اما اینطور نیست! رشته های حوزه مالی و مدیریت کسب و کار و رشته های علوم کامپیوتر نیز از بهترین رشته های تحصیلی در هلند و پردرآمد ترینشان هستند. در ادامه رشته های پولساز هلند را معرفی خواهیم کرد.

  • پزشکان و جراحان
  • مدیر فناوری اطلاعات
  • مدیر مالی
  • توسعه دهنده وب و برنامه نویسی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نرم افزار
  • حقوق و وکالت
  • مدیر اجرایی
  • مدیر بازاریابی
  • دندانپزشکی
  • استاد دانشگاه
  • خلبان

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز