◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

راهنمای انتخاب بهترین مدارس کانادا

بهترین مدارس کانادا با توجه به کیفیت آموزشی، امکانات رفاهی، هزینه تحصیل، شرایط اخذ پذیرش و ثبت‌نام ا

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 10 - 18
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بهترین مدارس کانادا

بهترین مدارس کانادا با توجه به کیفیت آموزشی، امکانات رفاهی، هزینه تحصیل، شرایط اخذ پذیرش و ثبت‌نام انتخاب می‌شوند. دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و دبیرستان می‌توانند در بهترین مدارس بین‌المللی برای مهاجران ثبت‌نام کنند. نظام آموزشی کشور کانادا از سطح بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل مهاجران نیز می‌توانند از این امکانات آموزشی برای پیشرفت خود در مراحل بعدی تحصیل، استفاده کنند. گذراندن مقاطع ابتدایی و دبیرستان در مدارس کانادا تاثیر زیادی روی آینده تحصیلی دانش‌آموزان مهاجر دارد. در مقطع متوسطه دانش‌آموز باید نمرات بالایی کسب کند. این موضوع موجب شده‌است که کیفیت مراکز آموزشی کانادا بررسی شود و بهترین مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان مهاجر انتخاب شوند.

همانطور که گفته‌شد، تحصیل در مدارس خارج از کشور می‌تواند تاثیرات شگرفی روی آینده فرزندان شما داشته‌باشد. در صورتی که سطح آموزشی در این مدارس بالا باشد، موفقیت دانش‌آموز تضمین‌شده‌ خواهدبود. از این رو والدین تصمیم دارند از بین بهترین مدارس، یک مرکز آموزشی معتبر با سطح کیفی بالا را انتخاب کنند.

انتخاب بهترین مدارس کانادا برای مهاجران، نیز می‌تواند در آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموز موثر باشند. در این کشور مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی پذیرای دانش‌آموزان از سراسر دنیا هستند. با توجه به زیرساخت‌های آموزشی، این کشور توانسته‌است هرساله فارغ‌التحصیلان زیادی را در رشته‌های مختلف داشته‌باشد. به عنوان یک دانش‌آموز خارجی می‌توانید در مرحله اول به سایت مدارس کانادا برای ارائه درخواست، مراجعه کنید. با اپلای تحصیلی کانادا و ارائه برگه پذیرش، امکان اخذ ویزای دانش‌آموزی نیز وجود دارد.

مدارس کانادا برای مهاجران

در کشور کانادا مدارسی برای دانش‌آموزان بین‌المللی وجود دارند که به صورت خصوصی اداره می‌شوند. به همین دلیل برای تحصیل در آن‌ها باید شهریه پرداخت شود؛ البته دانش‌آموزان خارجی در مدارس دولتی نیز باید شهریه پرداخت کنند. درواقع تحصیل در مدارس دولتی تنها برای شهروندان و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند، رایگان است.

به طور کلی بهترین مدارس کانادا برای تحصیل، به صورت دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی اداره می‌شوند. در هر سه مدرسه امکان تحصیل دانش‌آموز در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان امکان‌پذیر است و دانش‌آموزان مهاجر نیز می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند. انواع مدارس کانادا برای مهاجران عبارتند از:

  • مدارس دولتی: با توجه به قوانین استانی در کانادا، مدارس دولتی با بودجه فدرال اداره می‌شوند. در این مدارس فرزندان مهاجرانی که اقامت دائم دارند، می‌توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. بدیهی است تحصیل دانش‌آموزان خارجی بدون اقامت، با پرداخت شهریه همراه است. برخی از مدارس دولتی کانادا در محله‌های گران‌قیمت قرار دارند. بهره‌مندی از امکانات آموزشی در سطح بالا، سیستم امنیتی بسیار پیشرفته، سرگرمی و امکانات رفاهی و تجهیزات الکترونیکی از ویژگی‌های این مدارس است.
  • مدارس خصوصی: این مدارس از نظر ساختار و نوع سیستم آموزشی با مراکز آموزشی دولتی کانادا متفاوت هستند. در این مدارس فعالیت‌های فوق برنامه در روتین هفتگی وجود دارد. همچنین دانش‌آموز باید برای تحصیل در آن مدارس، شهریه پرداخت کند. این موضوع در مورد شهروندان کانادایی نیز صدق می‌کند. ممکن است روش تدریس و برنامه آموزشی در این مدارس متفاوت باشد. مراکز آموزشی خصوصی به عنوان بهترین مدارس کانادا برای تحصیل شناخته می‌شوند.
  • مدارس شبانه‌روزی: دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی کانادا می‌توانند اسکان نیز داشته‌باشند. به این معنی که این مدارس امکاناتی مانند خوابگاه را نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. اغلب دانش‌آموزانی که به تنهایی برای تحصیل به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، در این مدارس به تحصیل مشغول هستند.

سایت مدارس کانادا

به منظور ثبت‌نام در بهترین مدارس کانادا برای تحصیل باید در ابتدا به سایت این مراکز آموزشی مراجعه کرد. شما از طریق سایت می‌توانید درخواست خود را برای ثبت‌نام فرزندان در این مدارس، ارسال کنید. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از ارسال درخواست و آپلود مدارک، پاسخ از طرف مدرسه مورد نظر برای شما ارسال می‌شود. موافقت با درخواست شما به معنای پذیرش و اپلای دانش‌آموزی است. در ادامه به سایت برخی از بهترین مدارس کانادا برای تحصیل اشاره خواهیم کرد:

  • سایت مدرسه TFS در تورنتو
  • سایت مدرسه ROYAL CROWN در تورنتو
  • سایت مدرسه WILLIAM در اسکرنبرگ
  • سایت مدرسه Notre Dame در مدیسن هت

رنکینگ مدارس تورنتو

به منظور اطلاع از لیست بهترین مدارس تورنتو باید به رنکینگ جهانی آن‌ها توجه شود. بسیاری از این مدارس دارای رتبه جهانی هستند و به همین دلیل جزو بهترین مدارس کانادا برای تحصیل هستند. در بخش سایت مدارس کانادا، به یک لیست اشاره شد که جزو مدارس دارای رنکینگ جهانی هستند. مدرسه و کالج Bronte یکی از مدارس شبانه‌روزی برتر است که دارای رتبه IB جهانی می‌باشد.

 در نظام آموزشی کانادا، دانش‌آموز باید در مقاطع پیش‌دبستانی (Kindergarten)، گرید 1 الی 6 (Elementary) ، گرید 7 تا 9 (Junior high) و گرید 10 تا 12 (Senior high) تحصیل کند. در گرید پایانی دانش‌آموز باید مدرک تحصیلی دیپلم خود را دریافت و برای تحصیل وارد دانشگاه شود.

در مقطع دبیرستان دانش‌آموز می‌تواند با دریافت راهنمایی از معلم خود، یکی از درس‌های ریاضی، بیولوژی یا هنر را انتخاب کند. سیستم نمره‌دهی در این کشور به گونه ای است که از A تا F تقسیم بندی می‌شود. بیشتر مدارس در این کشور دارای رنکینگ جهانی هستند و از شهرت بالایی برخوردار هستند. کسب نمرات سطح بالا می‌تواند در پیشرفت دانش‌آموز در مراحل بعدی تحصیل، موثر باشد. اغلب مراکز آموزشی دارای رنکینگ جهانی نسبت به اپلای دانش‌آموزان بسیار حساس هستند و همین حساسیت موجب شده‌است که سطح آموزشی این مدارس بالا باشد.

قوانین مدارس کانادا

کشور کانادا به صورت ایالتی اداره می‌شود و شرایط آموزشی در هر ایالت متفاوت است. به همین دلیل مانند سایر کشورها یک نظام آموزشی فدرال برای نظارت وجود ندارد. دو نوع سیستم آموزشی در بهترین مدارس کانادا برای تحصیل حاکم است. در این مدارس امکان استفاده از آموزشی عمومی و خصوصی فراهم شده‌است. در آموزش عمومی برای شهروندان نیازی به پرداخت هزینه نیست و تحصیل رایگان می‌باشد. کسانی نیز که اقامت این کشور را دارند، می توانند از تحصیل رایگان در کانادا استفاده کنند.

در این کشور آخرین سال تحصیلی مقطع متوسطه، کلاس چهارم دبیرستان است. سیستم آموزشی کانادا با استفاده از بودجه هنگفت دولتی اداره می‌شود و امکانات آموزشی و رفاهی بسیار زیادی دارد. شروع سن تحصیل در مدارس کانادا از 5 الی 6 سال در پایه مهدکودک است. به منظور تحصیل در دبستان، کودکان از 6 تا 11 سالگی باید تحصیل کنند.

در دوره دبیرستان دانش‌آموزان با زبان فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی آشنا خواهندشد. به منظور تحصیل در مدارس خارج از کشور می‌توانید کشور کانادا را انتخاب کنید؛ زیرا این کشور سیستم آموزشی بسیار قوی و سطح بالایی دارد و این می تواند در آینده فرزندان نقش موثری ایفا کند. در کشور کانادا قوانین سخت‌گیرانه‌ای در نظام آموزشی وجود ندارد و سیستم آن مانند نظام جهانی اداره می‌شود. به همین دلیل دانش‌آموزان ایرانی نیز می‌توانند به خوبی با شرایط و قوانین تحصیل در این کشور، کنار بیایند.

بهترین دبیرستان کانادا

در لیست بهترین مدارس کانادا، باید به دبیرستان‌های برتر این کشور نیز اشاره کنیم. مقطع دبیرستان یکی از مراحل حساس و مهم برای دانش‌آموزان است. در صورتی که دانش‌آموزان خارجی در این مقطع تحصیل کنند، می‌توانند آینده تحصیلی و شغلی بهتری داشته‌باشند؛ بنابراین نیازی نیست که حتما در دوران ابتدایی در کانادا مشغول به تحصیل شوند. شاید ذکر نام بهترین دبیرستان کانادا دشوار باشد؛ زیرا در بیشتر مدارس این کشور از سیستم آموزشی نوین استفاده می‌شود. در این بخش به لیستی از بهترین دبیرستان‌های شبانه‌روزی این کشور اشاره خواهیم کرد:

  • دبیرستان Brentwood College School: به منظور تحصیل در پایه نهم تا دوازدهم می‌توان کالج برنتوود را انتخاب کرد. این مدرسه در ونکوور واقع شده‌است و به صورت شبانه‌روزی می‌باشد. به منظور ثبت‌نام در این مدرسه باید به صورت سالانه مبلغ 69.600 دلار کانادا پرداخت شود. خوشبختانه به عنوان بورسیه تحصیلی، به دانش‌آموزان ممتاز در حدود 27 درصد تخفیف داده‌می‌شود. علاوه بر برنامه آموزشی، برنامه‌های ورزشی و هنری نیز در این مدرسه ارائه می‌شوند.
  • کالج Ashbury: یکی از مدارس بین‌المللی کانادا، مدرسه شبانه‌روزی Ashbury است. در این مدرسه 715 دانش‌آموز در حال تحصیل هستند و به امکان اسکان دانش‌آموزان در این مدرسه وجود دارد. به منظور تحصیل در بهترین مدارس کانادا مانند این مرکز آموزشی، باید شهریه‌ای بالغ بر 64.700 دلار کانادا به صورت سالانه پرداخت شود.
  • کالج Bronte: یکی از مدارس مطرح در کانادا، کالج Bronte است که دارای رنکینگ جهانی IB است. این مدرسه دارای برنامه‌های آموزشی روزانه و شبانه‌روزی می‌باشد. به منظور موفقیت دانش‌آموزان در مراحل تحصیلی بعدی، برنامه‌های ویژه‌ای در این مدرسه ارائه می‌شوند. شهریه این مدرسه سالانه در حدود 600 دلار کانادا است.

لباس مدارس کانادا

در مدارس کانادا نیز مانند کشورهای دیگر، دانش‌آموزان باید لباس فرم تهیه کنند. پوشیدن لباس فرم در مدارس این کشور یکی از قوانین مراکز آموزشی است؛ البته در برخی از مدارس نیازی به پوشیدن لباس فرم نیست! در صورتی که نیاز به لباس فرم باشد ممکن است به دانش‌آموز یک فروشگاه برای تهیه آن، معرفی شود. گاهی نیز لباس مدارس کانادا از طریق مدرسه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

در مدارسی که تاکیدی برای پوشیدن لباس فرم وجود ندارد نیز، قوانینی برای نوع پوشش وجود دارد. به عنوان مثال نباید روی لباس تصویر و یا نوشته غیر اخلاقی وجود داشته‌باشد و لباس دانش‌آموز باید برای محیط اداری مناسب باشد. این موضوع در بهترین مدارس کانادا برای تحصیل نیز رعایت می‌شود. با توجه به نوع قوانین هر مدرسه، امکان دارد که لباس فرم هر مرکز آموزشی متفاوت باشد.

دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین مدرسه در کانادا

یکی از کشورهایی است که به عنوان مقصد اصلی مهاجرت تحصیلی به کانادا انتخاب می‌شود. با وجود اینکه این کشور مهاجرپذیر است؛ اما برای ثبت‌نام در مدارس آن باید مراحل متعددی طی شود. تقریبا بیشتر مدارس این کشور که به صورت خصوصی و بین‌المللی در حال فعالیت هستند، از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. شما با دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین مدرسه در کانادا می‌توانید اقدام کنید. در این صورت می‌توانید با توجه به شرایط خود، انتخاب بهتری داشته‌باشید. بنابراین باید شرایط خود را نیز در هنگام انتخاب مدرسه در نظر بگیرید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز