تحصیل رشته معماری در هلند

داشتن و ارائه سابقه کاری مرتبط، ارائه نامه تمکن مالی و... از جمله موارد مهم برای تحصیل رشته معماری د

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 03 - 28
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

افراد بسیاری سالانه به‌قصد استفاده از شرایط و امکانات آموزشی و به‌تبع بهره‌مندی از شرایط کار مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی اقدام به مهاجرت به سایر کشورها می‌نمایند. علاوه بر داشتن شرایط کلی برای تحصیل در کلیه مقاطع و رشته‌ها برخی از کشورها باتوجه‌به نیاز خود به یک‌رشته خاص و یا اعتبار بالای آموزشی خود در ارائه برخی از رشته‌های تحصیلی، اقدام به جذب دانشجویان بومی و بین‌الملل در آن رشته خاص در کشور خود می‌کنند و به عبارتی آن کشور را با نام آن رشته در دنیا می‌شناسند. به‌عنوان‌مثال رشته معماری را با نام ایتالیا در جهان می‌شناسند؛ البته بسیاری از کشورهای تراز اول دنیا آموزش‌های لازم این رشته را ارائه می‌کنند که هلند یکی از این گزینه‌هاست. در این مقاله قصد داریم به موضوع تحصیل رشته معماری در هلند پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی دراین‌خصوص ارائه نماییم، امید که مطالب مفید فایده باشد.

هزینه تحصیل رشته معماری در هلند

به‌طورکلی عمده هزینه‌های تحصیل در هر کشوری بسته دانشگاه و رشته مورد تحصیل متفاوت است. ضمن اینکه زبان تحصیل هم نقش تأثیرگذاری در هزینه‌های تحصیل افراد دارد. تحصیل در کشور هلند برای دانشجویان متقاضی رشته معماری نیز تابع همین شرایط خواهد بود. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی هلند به زبان هلندی برای دانشجویان رایگان است، اما به‌طورکلی هزینه‌های تحصیل رشته معماری در هلند شامل مبلغ قابل‌توجهی است. علاوه بر هزینه‌های تحصیل، دانشجو باید هزینه‌های مربوط به زندگی در این کشور را نیز مدنظر داشته باشد. هزینه‌های مربوط به زندگی در این کشور برای دانشجویان بین‌الملل چیزی حدود هزار یورو در ماه است. براین‌اساس مبلغ شهریه در مراکز آموزش عالی مختلف و دانشگاه‌ها هلند برای تحصیل رشته معماری در به شرح زیر است:

  • هزینه‌های مربوط به تحصیل در دانشگاه لیدن در مقطع کارشناسی ۱۳ هزار یورو در سال خواهد بود.
  • هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه اوترخت بین ۶ تا ۱۱ هزار یورو در سال است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه آمستردام در مقطع کارشناسی ۱۲ هزار یورو در سال است.
  • هزینه‌های مربوط به تحصیل رشته معماری در هلند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لاهه این کشور بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو در سال عنوان شده است.
  • هزینه و شهریه تحصیلی معماری در دانشگاه آیندهوون هلند برای دانشجویان مقطع کارشناسی بین ۶ تا ۱۵ هزار یورو در سال عنوان شده است.
  • هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آمستردام برای دانشجویان معماری ۲۲ هزار یورو در سال است.
  • تحصیل رشته معماری در هلند برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه روتردام در مقطع کارشناسی ارشد ۳۰ هزار یورو در سال عنوان شده است.

دانشگاه‌های تحصیل رشته معماری در هلند

هلند به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح در قاره اروپا از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بسیاری برخوردار است. افراد متقاضی اپلای تحصیلی هلند قبل از هرگونه اقدامی دراین‌خصوص حتماً از دانشگاه‌های مورد آموزش معماری در هلند و گرایش موردنظر خود برای تحصیل اطلاع کسب نمایند. ما در ادامه به دانشگاه‌های مطرح این کشور در زمینه آموزش معماری اشاره خواهیم کرد:

  • دانشگاه صنعتی دلفت

یکی از مراکز آموزشی به نام در هلند دانشگاه صنعتی دلفت است که سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری در خود است. خوشبختانه امکان تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در این مرکز آموزش عالی هلند برای متقاضیان این امر وجود دارد. ارائه مدرک دیپلم با معدل بالای ۱۵، مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره ۶.۵ به بالا یا تافل با نمره بالای ۹۰، ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار کافی، ارائه انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه، شرکت در آزمون GRE و کسب نمره قبولی در آن و... از جمله مدارک مهم برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع تکمیلی این دانشگاه است. ضمن اینکه دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ملزم به ارائه مدارک تحصیلی ترجمه شده خود به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی یا هلند هستند. مکاتبه با استاد راهنما به‌عنوان سوپروایزر، داشتن و ارائه سابقه کاری مرتبط، ارائه نامه تمکن مالی و... از جمله موارد مهم برای تحصیل رشته معماری در هلند در دانشگاه صنعتی دلفت برای متقاضیان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خواهد داد.

  • آکادمی معماری دانشگاه هنر آمستردام

یکی دیگر از مراکز مطرح آموزشی در هلند برای متقاضیان تحصیل در رشته معماری این مرکز آموزش عالی است. متقاضیان بین‌المللی قبل از مهاجرت تحصیلی به هلند و در هنگام انتخاب دانشگاه برای تحصیل باید به گرایش‌های موردنظر خود برای تحصیل در این رشته توجهی ویژه داشته باشند. چرا که این رشته دارای گرایش‌های خاص خود است که قابل‌ارائه در همه دانشگاهی این کشور نخواهد بود. به‌عنوان‌مثال در آکادمی معماری آمستردام تمرکز و آموزش‌ها بیشتر بر روی معماری، معماری منظر و شهرسازی است. متقاضیان تحصیل رشته معماری در هلند در این مرکز باید دارای مدرک معتبر زبان آیلتس با نمره ۷ یا تافل با نمره ۱۰۰، پورتفولیو معماری، انگیزه‌نامه، نامه تمکن مالی و رزومه تحصیلی خوب و قابل‌قبول باشند.

  • دانشگاه صنعتی آیندهوون

یکی از مراکز بین‌المللی هلند که در زمینه آموزش و تحقیقات شهرت دارد، به این دانشگاه اختصاص گرفته است. ثبت فناوری و نوآوری‌های شگرف در رشته‌های مهندسی خود گواه این موضوع است. به‌طوری‌که پروژه‌های تحقیقاتی این مرکز باعث به‌وجودآمدن کسب‌وکارهای نوپا در هلند شده است. دانشجویان متقاضی تحصیل رشته معماری در هلند در این مرکز برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی هلند ملزم به ارائه مدارکی همچون توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه و پورتفولیو معماری به‌عنوان اصلی‌ترین مدرک دراین‌خصوص هستند. ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ یا تافل با نمره ۹۰ نیز جزو ضروریات مدارک در همه دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که این دانشگاه دارای بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان معماری است.

مدارک لازم برای تحصیل رشته معماری در هلند

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته‌های معماری در کشور هلند بسته به مقطع و دانشگاه موردنظر خود برای تحصیل ملزم به ارائه مدارک خاصی خواهد بود. متقاضیان بین‌المللی برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی هلند در دانشگاه این کشور باید دارای شرایط و امتیازات سطح بالایی باشند تا بدون چون‌وچرا موفق به پذیرش از این مراکز و مهاجرت تحصیلی به هلند شوند. همان‌طور که گفته شد شرایط و مدارک لازم در این زمینه شاید در مراکز آموزش عالی و دانشگاه مختلف این کشور متفاوت باشد، ولی به‌طورکلی افراد متقاضی تحصیل رشته معماری در هلند برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور ملزم به ارائه مدارک زیر خواهند بود:

  • ارائه مدارک شناسایی فرد متقاضی
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • عکس پاسپورتی فرد متقاضی
  • ارائه انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه به زبان انگلیسی
  • مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلی قبل به همراه لیست نمرات ترجمه شده به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا هلندی
  • ارائه مدرک زبان معتبر با نمرات بالا باتوجه‌به مقطع مورد تحصیل
  • ارائه رزومه یا CV
  • ارائه نامه تمکن مالی و...

شرایط تحصیل رشته معماری در هلند چیست؟

تحصیل در یک کشور اروپایی برای متقاضیان این امر علاوه بر استفاده از امکانات آموزشی سطح بالا، با شرایط کار مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی همراه خواهد بود. کشور هلند باتوجه‌به اعتبار خود در بین کشورهای جهان و قاره اروپا امروزه به مقصد مهاجرت تحصیلی بسیاری افراد تبدیل شده است. تحصیل رشته معماری در هلند نیز برای متقاضیان این امر مفید خواهد بود. دانشگاه و مراکز آموزش عالی برتری در هلند وجود دارد که به دانشجویان معماری آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند. تحصیل در یک کشور اروپایی که بعد از ایتالیا جزو کشورهای به نام در رشته معماری است، دارای مزیت‌های بسیاری برای متقاضیان این امر خواهد بود. تحصیل رشته معماری در هلند در دانشگاه این کشور بیشتر به زبان انگلیسی و هلندی انجام می‌شود. ازاین‌رو داشتن مدرک زبان معتبر و جزو اولویت‌های مهم تحصیل در این کشور به شمار می‌رود. امکان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان معماری فراهم است. مدت‌زمان تحصیل در این مقاطع به ترتیب ۴، ۲ و ۴ سال به طول خواهد انجامید.

تحصیل رشته معماری در هلند در مقطع لیسانس

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته معماری در مقطع کارشناسی برای این کار باید بین ۳ تا ۴ سال زمان صرف نموده و ۱۸۰ واحد آموزش ببینند. بسته به رشته و گرایش فرد در این مقطع در پایان موفق به دریافت مدرک BA یا BSC خواهد شد. مدت‌زمان تحصیل در دانشگاه‌های علمی کاربردی هلند نیز مستلزم گذشت چهار سال و آموزش ۲۴۰ واحد خواهد بود. افراد متقاضی تحصیل رشته معماری در هلند برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی می‌بایست تا قبل از ماه آوریل برای این کار اقدام نموده تا برای شروع ترم در ماه سپتامبر زمان کافی برای دریافت ویزا و اقدام برای مهاجرت تحصیلی به هلند داشته باشند.

تحصیل رشته معماری در هلند در مقطع فوق‌لیسانس

مدت‌زمان تحصیل در این مقطع برای دانشجویان معماری دو سال به طول خواهد انجامید. ازآنجایی‌که هلند جزو کشورهای اروپایی است، مدرک کارشناسی ارشد با استفاده از واحدهای ECTS به دانشجویان این رشته اعطا می‌شود. دانشجویان در این مقطع به طور معمول باید تا ۶۰ واحد را در هر سال تحصیلی بگذرانند. مدرک کسب شده در دانشگاه‌های این کشور در مقاطع مختلف تحصیلی رشته معماری در هلند از اعتبار بالایی در بین کشورهای اروپایی برخوردار است. به‌طوری‌که این مدرک با مدارک کسب شده در کشورهایی همچنین انگلستان برابری می‌کند و دارای اعتبار بالایی است. دوره‌های کارشناسی ارشد در معماری شامل کارشناسی ارشد هنر و علوم است و مدارک آن نیز پیرامون این دو خواهد بود.

تحصیل رشته معماری در هلند در مقطع دکترا PHD

تحصیل در این مقطع هم بسته به گرایش فرد بین ۳ تا ۴ سال به طول می‌انجامد. این دوره که توسط فرایند بولونیا در هلند تعریف شده؛ مانند بسیاری از کشورهای تراز اول دنیا همچون انگلستان بر یک موضوع خاص متمرکز است که در پایان این دوره در قالب یک پایان‌نامه توسط دانشجو ارائه شده که حاصل تحقیقات، پژوهش‌ها و نتیجه‌گیری دانشجو در این مدت است. فارغ‌التحصیلان در این مقطع به‌عنوان یک محقق حرفه‌ای استخدام می‌شوند. ازاین‌رو تحصیل رشته معماری در هلند برای متقاضیان این امر علاوه بر تأمین شرایط کاری با پرداخت حقوق در زمان تحصیل دکترا همراه خواهد بود. دانشجویان در این دوره به‌عنوان یک محقق ملزم به شرکت در کارها و عملیات دانشگاهی هستند. روند فعالیت آنها در این دوره توسط یک ناظر متخصص زیر ذره‌بین خواهد بود. به‌گونه‌ای که تأییدیه نهایی پایان‌نامه دانشجویان معماری نیز توسط این ناظرین انجام خواهد شد.

بورسیه‌های تحصیلی رشته معماری در هنر

همان‌طور که می‌دانید یکی از دغدغه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل تأمین هزینه‌های تحصیل آنها در کشور مقصد است. از این افراد با ارائه رزومه تحصیلی و مدارک سطح بالا در کنار دانش زبان خوب شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی افزایش می‌دهند. تحصیل رشته معماری در هلند در بسیاری از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های برتر این کشور با دریافت بورسیه به افراد واجد شرایط همراه خواهد بود. از جمله بورسیه‌های تحصیلی در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بورسیه تحصیلی هلند
  • بورسیه‌های Erasmus Mundus
  • بورسیه‌های تعالی دانشگاه لیدن
  • بورسیه‌های تحصیلی آمستردام
  • برنامه بورسیه دانشگاه آمستردام

و...

مزایای تحصیل رشته معماری در هلند

تحصیل در یک کشور اروپایی دارای مزیت‌های خاص خود برای دانشجویان معماری علاقه‌مند به تحصیل در این کشور است. در ادامه به برخی از مزایای این امر اشاره خواهیم کرد:

  • دوره‌های پژوهش‌محور
  • وجود کالج‌ها با رتبه بالا در هلند
  • وجود محیط رقابتی در مراکز و دانشگاه‌های این کشور که باعث پیشرفت دانشجویان می‌شود
  • افزایش مهارت و پرورش افراد با وجود سبک‌های مختلف یادگیری
  • امتیاز بالای دانشجویان و محصلین رشته معماری در سطح بین‌المللی
  • فرصت‌های شغلی مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی با کسب مدارک و نمرات بالا

و... از جمله مزایای تحصیل رشته معماری در هلند برای متقاضیان بومی و بین‌الملل خواهد بود.

معایب تحصیل در رشته معماری در هلند

در کنار مزایای بسیار تحصیلی معماری در هلند نباید از با معایب خاص این امر غافل شد:

  • نرخ بالای خدمات درمانی در این کشور
  • فراگیری زبان هلندی برای مهاجرت تحصیلی به هلند با سختی‌های خاصی همراه است و این زبان جزو سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری محسوب می‌شود.
  • نرخ بالای مالیاتی در هلند برای شهروندان و ساکنین در این کشور
  • عدم اجازه کار دانشجویی هم‌زمان با تحصیل
  • بالابودن هزینه‌های تحصیل در هلند
  • امکان تحصیل رشته معماری در هلند بدون ارائه مدرک زمان میسر نخواهد شد.

مشاوره اسکورایز جهت تحصیل در رشته معماری در هلند

همان‌طور که می‌دانید اخذ پذیرش و اپلای تحصیل هلند؛ مانند بسیاری از کشورهای دنیا مستلزم داشتن شرایط و طی فرایند خاص خود است. امروزه باتوجه‌به استفاده افراد از ابزارهای پیشرفته در دنیای مجازی، اطلاعات در این زمینه به‌راحتی در اختیار افراد است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌ها و مراکز مهاجرتی مختلف به اطلاعات جامعی دراین‌خصوص دست پیدا نمایید. در بین انبوه دفاتر و شرکت‌های مهاجرتی برای مشاوره شما می‌توانید با مراجعه به سایت اسکورایز و پرونده‌های موفق مهاجرتی، این سایت را به‌عنوان یکی از منابع مشاوره خود برای تحصیل رشته معماری در هلند انتخاب نمایید.

کلام پایانی

مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای دنیا باتوجه‌به سطح بالای آموزش در آن به یکی از اهداف بسیاری از محصلین و دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. در این میان مهاجرت تحصیلی به هلند یکی از گزینه‌هایی است که انتخاب بسیاری از دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است. در بین انبوه رشته‌های تحصیلی، تحصیل رشته معماری در هلند جزو گزینه‌های است که بسیاری از دانشجویان آن را انتخاب نموده و باتوجه‌به شرایط و مدارک اقدام به اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی هلند می‌نمایند. ما در طی این مقاله در حد توان به همه مطالب و ریزه‌کاری‌ها دراین‌خصوص اشاره کردیم، امید که مطالب مفید واقع شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز