شرایط سنی تحصیل در انگلیس | چالش رشد و پیشرفت

انگلیس در میان کشورهای پرطرفدار برای اپلای تحصیلی بوده است. اما شرایط سنی تحصیل در انگلیس همواره از

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 04 - 23
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

کشور انگلستان از پیشرفته ترین کشورهای اروپا و جهان است که رسیدن به ان ارزوی بسیاری از جوانان است. این کشور نژادهای مختلفی را در اثر کار، تحصیل و زندگی در خود جای داده است. سیستم اموزشی انگلیس پس از امریکا قوی ترین است به گونه ای که بسیاری کشورها تلاش کرده اند تا سیستمی مشابه ان ایجاد کنند. به همین دلیل اسن که در درسالهای اخیر با افزایش نرخ مهاجرت، انگلیس در میان کشورهای پرطرفدار برای اپلای تحصیلی بوده است. اما شرایط سنی تحصیل در انگلیس همواره از مواردی بوده که برای اخذ ویزای تحصیلی و گرفتن ویزا باید مورد توجه قرار می­گرفته است.

شاید شما قصد داشت باشید فرزندتان در مدارس این کشور به ادامه تحصیل بپردازد اما پیش از این باید به معایب و مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلیس اگاهی داشته باشید. خصوصا که بسته به هدف هر فرد از اپلای تحصیلی انگلیس، شرایط و برداشتن قدم مناسب دراین مسیر متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به طور مشخص به شرایط سنی تحصیل در این کشور، مزایا و گپ تحصیلی بپردازیم تا بتوانیم مسیر پیش رو را برای شما روشن‌­تر کنیم. در صورتی که سوال شما پاسخ داده نشد، میتوانید با تیم مشاوران اسکورایزی تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

شرایط سنی تحصیل در انگلیس چگونه است؟

انگلستان نیز مانند سایر کشورها قوانین خاص خود را برای صادر کردن ویزای تحصیلی دارد. علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به انگلیس لازم است تا از شرایط سنی تحصیل در این کشور اطلاعات کافی داشته باشند تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوند. جهت ورود به هرمقطع در دانشگاه های و مدارس شما باید شرایط سنی لازم را داشته باشید. اما در خصوص دانشگاه ها، فرد جهت دریافت ویزا باید حداقل 18 سال داشته باشد.

مساله مهم در ارتباط با دریافت ویزا، رعایت کردن شرایط دانشگاه و رشته مدنظر از نظر سن افراد است. با اینکه حداکثر سنی برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس درنظر گرفته نشده است، اما افراد بین 18 تا 35 سال شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند. لازم به ذکر است برخی دانشگاه ها حداقل و حداکثری را مدنظر قرار داده اند.

شرایط سنی تحصیل در انگلیس در مقاطع ابتدایی

مقاطع تحصیلی مدارس انگلیس و شرایط سنی ان به ترتیب در ادامه ارائه میشود.

پیش دبستانی ها در انگلیس کودکان در سن 3تا5 سالگی را پوشش میدهد. پس از طی دوره پیش دبستانی، کودکان باید دوره ی دبستان را از 6 تا 12 سالگی طی کنند. این دوره اجباری ست. دانش اموزان در دبستان برای دوره GCSE اماده میشوند. این دوره برای دانش اموزان برای دریافت مدرک دیپلم و انتخاب رشته دانشگاهی مناسب تدارک دیده شده است. افراد ممکن است در 12 سالگی وارد این دوره شوند تا سریعتر مدرک دیپلم را دریافت کنند و وارد مقطع بعدی شوند و یا در صورتیکه معدل خوبی نداشته باشند ممکن است ورود به این دوره تا 14سالگی زمان ببرد.

دانش اموزان علاقمند به رشته های پزشکی در سن 16 تا 17 سالگی یک دوره حرفه ای A LEVEL را پشت سر میگذارند. برخی ممکن است در زمان اتمام این دوره 19 ساله باشند. پس از پشت سر گذاشتن این دوره، افراد اماده ورود به دانشگاه میشوند.

دوره ی 1 تا 1 ونیم ساله دیگری برای افرادی که به سایر رشته ها علاقمند هستند در نظر گرفته شده است.

بهتر است فاصله ای میان دوره ها و دانشگاه نیافتد، چرا که گپ تحصیلی از مواردی ست که در انگلیس باید مودتوجه قرار گیرد.

شرایط سنی تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی

دانش اموزانی که با موفقیت دبیرستان و دوره های مذکور را پشت سر گذاشته اند پس از قبولی در ازمون های ورودی میتوانند وارد مقطع کارشناسی شوند. افراد از 18 سالگی میتوانند وارد دوره کارشناسی شوند اما لازم به ذکر است که شرایط سنی تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی به گونه ای است که افراد تنها تا 22 سالگی میتوانند برای ورود به این مقطع اقدام کنند.

درواقع نباید بیش از 5سال گپ تحصیلی پس از دریافت مدرک دیپلم ارائه دهید. پیشنهاد ما این است که بلافاصله پس از اتمام دبیرستان یا نهایتا 2-3 بعد برای ورود به دانشگاه اقدام کنید.

دانشگاه های انگلیس سختگیری بسیاری در این خصوص نشان میدهند. به همین دلیل بهتر است بین فارغ التحصیلی از دبیرستان و ورود به دانشگاه فاصله نیافتد. طول دوره تحصیل شما پس از مهاجرت تحصیلی به انگلیس در مقطع لیسانس 3-4 سال می­باشد. همچنین لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع کارشناسی شامل رشته های مختلفی از جمله حقوق، رشته های مهندسی، رشته های حیطه پزشکی، تاریخ و غیره می­شود.

شرایط سنی تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان پس از طی مقطع کارشناسی میتوانند در رشته هایی که پیش تر ذکر شد در مقطع کارشناسی ارشد درخواست دهند. دانشجویان بین المللی نیز میتوانند جهت مهاجرت تحصیلی به انگلیس اقدام کنند. از مزیت های آن دوره کوتاه تحصیل است. مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس 1 ساله است.

این موضوع سبب شده دانشجویان جهت تحصیل در این مقطع مشتاق باشند.

دانشجویان بین المللی برای اقدام در این مقطع باید دارای نمره آیلتس حداقل 6.5 یا نمرات معادل در سایر ازمونها باشند. همچنین داشتن معدل بالا و ارائه رزومه قوی شانس دانشجویان را برای دریافت ویزا افزایش میدهد. اپلای تحصیلی انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر تا 30-31 سالگی ممکن است. با توجه به شرایط سنی تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد بهتر است بیش از 5سال بین دو مقطع فاصله نیاندازید. اما ناامید نشوید؛ در صورتیکه گپ زیادی دارید، میتوانید ان را دلایلی مانند کار مرتبط یا پژوهش توجیه و افسر پرونده را قانع کنید.

لازم به ذکر است در صورتیکه نمره زبان پایین تری داشته باشید باید در ابتدا دوره PRE-MASTER را بگذرانید.

شرایط سنی تحصیل در انگلیس در مقطع دکترا

برخی دانشجویان علاقمند به تحصیل، تمایل دارند پس از دریافت مدرک گارشناسی ارشد خود، برای تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنند. پذیرش در مقطع دکترا به معنی زندگی بهتر، شغل پردرامد و جایگاه اجتماعی بالا می­باشد. در این مقطع نیز، دانشجویان بین المللی با داشتن رزومه قوی میتوانند برای اپلاس تحصیلی به انگلیس اقدام کنند. تحصیل دکترا در انگلیس شرایط خود را دارد.

شرایط سنی تحصیل در انگلیس در مقطع دکترا به شما اجازه ورود تا نهایتا 35 سالگی را میدهد. به همین منظور اگر قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای دکترا اقدام کنید، بهتر است هرچه سریعتر این کار را انجام دهید. با گذشت زمان شانس شما کمتر میشود.

دانشجویان بین المللی نیاز به نمره آیلتس حداقل 7 دارند. در صورتیکه این حداقل را ندارید میتوانید وارد دوره Pre-phd شده، زبان خود را تقویت کنید و پس از اتمام ان وارد مقطع خود یعنی دکترا شوید.

دکترا در انگلستان 3-4 ساله است. جهت تحصیل در این مقطع باید سوپروایزر یا استاد راهنما پیدا کنید. وی به شما کمک خواهد کرد وارد انگلستان شوید و بر تحصیل خود تمرکز کنید.

گپ تحصیلی انگلستان

انگلیس برخلاف سایر کشورها و دانشگاه ها که حساسیت چندانی به گپ تحصیلی ندارند بسیار به این موضوع توجه دارد. گپ تحصیلی به معنای فاصله میان تحصیل دو مقطع شماست. هرچقدر که میزان گپ شما بیشتر باشد امکان توجیه ان برای افسر سخت تر میشود. خصوصا در افرادی که بیش از 4سال از دریافت اخرین مدرک و اقدام برای مقطع جدیدشان میگذرد، افسر پرونده نیاز به دلیلی منطقی برای پذیرفتن پرونده شما دارد. توجیه گپ کمتر برای افسر راحتتر است.
انگلیس دو نوع ویزا براساس امتیاز بندی دارد:

  • افراد زیر 18 سال
  • افراد بالای 18 سال

دریافت ویزای تحصیلی بر اساس این امتیاز بندی و گپ تحصیلی میباشد. فردی با 35 سال سن و گپ کمتر از 5 سال میتواند برای دریافت ویزا اقدام کند و شانس زیادی دارد اما فردی با 30 سال سن و گپ بیش از 5 سال احتمالا موفق به دریافت ویزا نخواهند شد. به همین دلیل است که همواره پیشنهاد میکنیم فاصله زیادی بین تحصیل دو مقطع نیاندازید. و سریعتر جهت مهاجرت تحصیلی به انگلیس اقدام کنید.

توجیه گپ تحصیلی برای سفارت انگلستان

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به اپلای تحصیلی انگلیس علاقه دارید اما شرایط سنی تحصیل در انگلیس را ندارید، ناامید نشوید. میتوان با توجیه منطقی این مشکل را برطرف کرد.
اگر دلیل گپ تحصیلی شما، سربازی بوده است به راحتی با ارائه کارت پایان خدمت میتوانید افسر پرونده را قانع کنید. در صورتی که در این مدت مشغول به کار بوده اید میتوانید مدارکی مبنی بر شاغل بودن خود ارائه دهید. گاهی ممکن است گپ تحصیلی شما بعلت ارشد مجدد باشد، در این حالت نیز میتوانید با ارائه مدارک به افسر، ان را توجیه کنید.

مزایا تحصیل در انگلیس

تا به اینجا درباره شرایط سنی تحصیل در انگلیس در مقاطع مختلف پرداختیم. و اما در انتهای مقاله قصد داریم به مزایای تحصیل در این کشور بپردازیم. از جمله مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلیس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. متدهای اموزشی پیشرفته
  2. پیشرفت زبان انگلیسی حین تحصیل
  3. مدرک فارغ التحصیلی معتبر
  4. کمک به اخذ ویزانی انگلستان
  5. دسترسی به امکانات پیشرفته
  6. تقویت مهارت های اجتماعی
  7. اشنایی با فرهنگ ها و ادیان مختلف

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز