test

مهاجرت کاری به آمریکا تغییری بزرگ در زندگی شغلی

انواع مختلفی از ویزا برای مهاجرت کاری به آمریکا وجود دارد. با مرور هریک از آنها و مقایسه با شرایط خو

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 07 - 25
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

همه می‌دانیم که آمریکا صاحب بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا است. مهاجران هم بخش مهمی از نیروهای کار در این کشورند و به رقم‌خوردن رونق اقتصادی در آنجا کمک زیادی می‌کنند. انواع مختلفی از ویزا برای مهاجرت کاری به آمریکا وجود دارد. با مرور هریک از آنها و مقایسه با شرایط خود می‌توانید ویزای کاری را دریافت کنید و راهی این کشور پیشرفته و بزرگ شوید. در این مقاله، درباره انواع ویزا و مهاجرت‌کردن به ایالت متحده از راه کارکردن می‌‌گوییم. با دریافت ویزای کاری و اقامت دائمی، فرصت برای مهاجرت خانواده‌تان هم به وجود می‌آید. بعدها با ارسال دعوت‌نامه برای نزدیکان، امکان مهاجرت آن‌ها به آمریکا را هم فراهم خواهید کرد. با کمی تلاش و خرج اندکی پشتکار می‌توانید شرایط زندگی و آینده‌تان را بهبود دهید و تجربه زیستن در سرزمینی را به دست بیاورید که پر از امکانات رشد است.

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق کار

برای مهاجرت کاری به آمریکا و فعالیت در این کشور به‌عنوان نیروی کار باید یکی از انواع ویزای ایالت متحده را دریافت کنید. با دریافت ویزا و داشتن گرین کارت است که می‌توانید در این کشور کار و زندگی کنید. بخش‌های مختلف بازار کار در ایالت متحده با رشد و رونق همراه هستند و انتخاب‌های گسترده‌ای مقابل چشمان نیروهای کار واجد شرایط دریافت ویزا وجود دارد. از صنعت حمل‌ونقل تا مهندسی در این کشور با رشد قابل‌توجهی همراه است. زمینه‌های مختلف دیگر نظیر نفت، پزشکی، نرم‌افزار و صنایع شیمیایی هم از موارد محبوب و پررونق برای کار هستند. برای اینکه نخستین گام در جهت مهاجرت کاری به آمریکا را بردارید، باید مجوز گواهی کار از وزارت مربوطه در ایالت متحده را در اختیار داشته باشید. این مجوزها را کارفرمایانی برایتان دریافت می‌کنند که شما را در یک موقعیت شغلی در کسب‌وکارشان پذیرفته‌اند. گاهی اوقات هم برخی از انواع ویزا به شما اجازه می‌دهند که خودتان به طور مستقل برای دریافت مدارک و مجوزهای لازم اقدام کنید.

ویزای کاری امریکا برای ایرانیان

سالانه ۱۴۰ هزار گرین کارت به افرادی با مهارت‌های شغلی مختلف اعطا می‌شود. این افراد می‌توانند به همراهی فرزند و همسرشان به آمریکا مهاجرت کنند. با بهره‌مندی از ویژگی‌های لازم مهاجرت، مهارت، تحصیلات و تجربه کاری می‌توانید اقامت دائم کشور آمریکا را از آن خود کنید.

هزینه ویزای کار آمریکا

بیشتر افرادی که از راه مهاجرت کاری به آمریکا اقامت دائم آن را به دست می‌آورند، در ارتباط با کارفرمایی معتبر هستند. در واقع، کارفرمایان آمریکایی با انتخاب یک فرد به‌عنوان نیروی کار و استخدامش، راه را برای مهاجرت دائم او باز و هموار می‌کنند. کارفرمایان باید مجوز رسمی سازمان کار در آمریکا را داشته باشند و نتوانند موقعیت شغلی را با نیرویی داخلی پر کنند.

۵ نوع ویزای برای مهاجرت کاری به آمریکا وجود دارد:

  • اولویت نخست یا ویزای EB-1
  • اولویت دوم یا ویزای EB-2
  • اولویت سوم یا ویزای EB-3
  • اولویت چهارم یا ویزای EB-4
  • اولویت پنجم یا ویزای EB-5

اولویت نخست یا ویزای EB-1

این نوع ویزای کاری به افرادی داده می‌شود که دارای سطح دانش و مهارت حرفه‌ای و تخصصی بالایی هستند. افرادی که در یکی از زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، هنر، ورزش یا کسب‌وکار دارای توانمندی‌های سطح بالا هستند، به‌راحتی می‌توانند با دریافت این نوع از ویزا، مهاجرت کاری به ایالات متحده را تجربه کنند. برای دریافت ویزای اولویت نخست یا EB-1 نیازی به دریافت مجوز اداره کار ایالت متحده وجود ندارد. شرایط مهاجرت برای خانواده چنین افرادی هم بسیار ساده خواهد بود.

اولویت دوم یا ویزای EB-2

ویزای EB-2 برای متخصصان دارای مدرک پیشرفته در دسترس است. علاوه بر این، افرادی که بتوانند شایستگی حرفه‌ای خود در زمینه‌ای تخصصی را از روی سوابق و تجربه خود نشان دهند هم می‌توانند این نوع ویزا را دریافت کنند. دسته دیگری از کسانی که می‌توانند مهاجرت کاری به آمریکا را پیش ببرند، افرادی هستند که استخدامشان در راستای منافع ملی کشور آمریکا باشد. خانواده دارندگان ویزای EB-2 می‌توانند برای پذیرش در ایالات متحده از طریق فرم‌های E21 یا E22 درخواست دهند، در صورتی که آن شخص دارای فرم I-140 (گرین کارت) تایید شده باشد.

اولویت سوم یا ویزای EB-3

ویزای EB-3 برای کسانی است که مدرک لیسانس یا معادل خارجی آن را دارند و کارگران ماهر و غیرماهری که پیشنهاد کار غیرموقت از یک کارفرمای ایالات متحده دریافت کرده‌اند. هر دسته از افراد واجد شرایط دریافت EB-3، باید گواهی کار داشته باشند. خانواده دارندگان ویزای EB-3 می‌توانند برای پذیرش در ایالات متحده از طریق فرم‌های خاص همسر یا فرزند درخواست دهند؛ البته درصورتی‌که آن شخص دارای فرم I-140 (گرین کارت) باشد.

اولویت چهارم یا ویزای EB-4

ویزای EB-4 نوعی تخصصی از ویزا برای مهاجرت کاری به خاک کشور آمریکا است که واجد شرایط بودن آن شامل موارد زیر است، اما محدود به این موارد نمی‌شود:

  • برخی از افراد و نیروهای کار مذهبی
  • کارمندان پست‌های خدمات خارجی ایالات متحده
  • کارمندان بازنشسته سازمان‌های بین‌المللی
  • برخی از افراد زیر سن قانونی غیر شهروند مورد تأیید در دادگاه ایالت متحده آمریکا

 گواهی کار برای این نوع ویزا لغو می‌شود. ممکن است که برخی از خانواده‌های این افراد هم واجد شرایط پذیرش باشند.

اولویت پنجم یا ویزای EB-5

ویزای EB-5 مخصوص سرمایه‌گذاران مهاجر است و برای افرادی در یکی از شرایط زیر صادر می‌شود:

  • در یک شرکت تجاری جدید سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیون‌دلاری انجام می‌دهند و دست‌کم ۱۰ کارگر تمام‌وقت ایالات متحده را استخدام می‌کنند.
  • ۹۰۰ هزار دلار در یک سرمایه‌گذاری تجاری جدید در منطقه شغلی هدفمندی به کار می‌گیرند و دست‌کم ۱۰ کارمند تمام‌وقت را استخدام می‌کنند.

افرادی که واجد شرایط چنین نوعی از مهاجرت کاری به آمریکا هستند، امکان دریافت گرین کارت این کشور را دارند. ضمن اینکه خانواده‌هایشان هم از شانس دریافت گرین کارت برخوردار هستند.

دعوتنامه کاری امریکا

مهاجرت کاری به ایالت متحده آمریکا از راه دعوت‌نامه هم مقدور است. دعوتنامه‌های کاری از سوی کارفرمایان آمریکایی برای نیروهای واجد شرایط و خبره در موقعیت‌های شغلی موردنظرشان ارسال می‌شوند. زمانی که کارفرمایی شما را برای یک پُست انتخاب می‌کند، با ارسال دعوت‌نامه برایتان به دولت نشان می‌دهد که نیرویی خبره هستید و شایستگی کافی برای دریافت ویزای این کشور را دارید.

مدارک لازم برای ویزای کار امریکا

مدارک ویزای کار امریکا

بعد از اینکه توانستید از کارفرمایی معتبر در آمریکا، پیشنهاد کاری بگیرید، نیاز به تحویل مدارک دارید. این مدارک در موعد زمانی معین به سفارت آمریکا تحویل می‌شوند:

  • مدارک هویتی و شناسایی مانند گذرنامه یا همان پاسپورت
  • تصویر عکس پاسپورتی جدید
  • فرم درخواست ویزای کاری
  • گواهی نداشتن پیشینه کیفری
  • معرفی‌نامه کاری
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری (CV)

هزینه ویزای کار آمریکا

هزینه ویزای شغلی برای مهاجرت کاری به آمریکا بنا به نوع ویزای دریافتی متنوع است. این هزینه می‌تواند بنا به نوع ویزا و شرایط هر فرد از ۲۰۵ تا ۵۵۵ دلار متغیر باشد. باید دقت کنید که هزینه‌های مختلفی در مسیر مهاجرت کاری به آمریکا پرداخته می‌شود. هزینه‌هایی نظیر:

  • سفر به سفارت یا کنسولگری برای مصاحبه ویزا
  • تشکیل دادخواست مهاجرت نیروی خارجی
  • پردازش تشکیل پرونده مهاجرت آمریکا
  • معاینات پزشکی و واکسیناسیون
  • تهیه مدارک مختلف و لازم

شرایط ویزای کاری امریکا برای ایرانیان

با تکمیل مدارک لازم برای تسلیم درخواست ویزا و مهاجرت کاری به آمریکا است که می‌توانید قرار مصاحبه با کنسولگری آمریکا در کشوری دیگر را به جریان بیندازید. بعد از اینکه مدارکتان را تحویل NVC یا مرکز مهاجرت ملی آمریکا دادید، در صورت واجد شرایط بودن، قرار ملاقاتی برایتان تنظیم می‌شود. در واقع، مرکز ویزای ملی ایالت متحده آمریکا درخواست ویزا و مدارکتان را به سفارت یا کنسولگری آمریکا می‌فرستد.

انواع ویزای کاری آمریکا

در این صورت، برایتان وقت مصاحبه تعیین می‌شود. از راه نامه یا ایمیل، هماهنگی‌های لازم در این مسیر انجام خواهد گرفت. متقاضیان مهاجرت کاری به آمریکا باید مدارک مختلفی را در زمان مصاحبه به همراه داشته باشند که پیش‌تر از لزوم همراه‌داشتنشان باخبر شده‌اند. در روز مصاحبه اثر انگشت متقاضی ثبت می‌شود و یکی از افسران کنسولگری مهاجرت با او مصاحبه می‌کند.

ازآنجاکه آمریکا در ایران سفارت ندارد، ایرانیان برای مصاحبه باید به سفارت و کنسولگری ایالت متحده آمریکا در یکی از کشورهای زیر مراجعه کنند:

  • آنکارا در ترکیه
  • ابوظبی در امارات
  • ایروان در ارمنستان

تبدیل ویزای توریستی به کاری در امریکا

امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری در آمریکا وجود دارد. اگر شرایط مالی مطلوبی داشته باشید و سابقه کاری‌تان هم درخشان باشد، امکان این وجود دارد که در سفرتان به آمریکا به‌عنوان گردشگر بتوانید ویزای توریستی دریافت کنید. اگر در مدت سفرتان بتوانید شغلی مناسب پیدا کنید و با کارفرمایان آمریکایی در تماس باشید، مسیر دریافت ویزای کاری باز و هموار می‌شود. برای تبدیل ویزای گردشگر به نیروی کار می‌توانید نامه‌ای از کارفرمایتان دریافت کنید و با آن به اداره مهاجرت در آمریکا بروید. با تسلیم این نامه و اثبات واجد شرایط بودن به اداره مذکور، مسیر برای دریافت ویزای کاری‌تان بسیار سریع و ساده پیش خواهد رفت.

کسانی که ویزای توریستی آمریکا را دریافت می‌کنند، معمولاً نشانه‌های خوبی از واجد شرایط بودن گردش به این کشور را ارائه داده‌اند. آنها تمکن مالی خوبی دارند و پیش‌تر ثابت کرده‌اند که افرادی بی‌خطر و مناسب برای ورود به ایالت متحده هستند. حال اگر بتوانند نامه پذیرش شغلی‌ خود را هم دریافت کنند و به اداره مهاجرت تحویل دهند، امکان تغییر نوع ویزایشان بسیار زیاد می‌شود. این نوع ویزا برای هرکسی صادر نمی‌شود. در واقع، لازم است که آن‌قدر در کار و حیطه تخصصی شغلتان متبحر و ارزشمند باشید که شرکت‌های آمریکایی برای جذبتان به‌جای نیرویی بومی متقاعد شوند.

بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا

طیف مشاغل موجود در آمریکا بسیار متنوع است. با داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه‌های مختلف، شانستان برای مهاجرت کاری به آمریکا بسیار زیاد می‌شود. از بهترین مشاغل برای مهاجران باید به حوزه‌های زیر اشاره شود:

  • حوزه ساخت‌وساز؛ ساختمان‌سازی، رنگ‌کاری، نجاری و...
  • رشته‌های مختلف مهندسی
  • حیطه کشاورزی
  • حوزه سلامت
  • حمل‌ونقل

از جمله بهترین مشاغل برای مهاجران در آمریکا به موارد زیر هم دقت کنید:

  • مشاور روان‌شناس
  • پرستار
  • پزشک
  • دندانپزشک
  • مدیریت خدمات بهداشتی و پزشکی
  • مهندس نرم‌افزار و it
  • پرستار در منزل
  • متخصص داده
  • متخصص وب‌سایت

با اثبات توانمندی‌هایتان در زمینه‌های شغلی مختلف، امکان مهاجرت کاری به کشور آمریکا برایتان مقدور می‌شود. اگر بتوانید پیش از هرگونه اقدامی برای مهاجرت و ویزا با کارفرمایان آمریکایی از راه دور مکاتبه کنید، مسیر بسیار ساده‌تری را برای ویزا گرفتن پیش رو خواهید داشت. در واقع، پیشنهاد به متقاضیان مهاجرت به آمریکا این است که از راه شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مختلف نظیر لینکدین، با فرصت‌های موجود جهت استخدام آشنا شوند. با برقراری تعاملات از راه همین بسترها، شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با شما وارد ارتباط شوند و راهتان برای دریافت ویزا را ساده کنند. حمایت کارفرما از نیروی کار باعث تسریع فرایند دریافت ویزای آمریکا می‌شود.

در آخر

برای مهاجرت کاری به آمریکا می‌توانید برای دریافت طیف وسیعی از ویزا درخواست دهید. لازم است که با آگاهی از پیچ‌وخم‌های مسیر و گزینه‌های متناسب با شرایطتان در مسیر مهاجرت گام بردارید. همان‌طور که ادعا می‌شود، آمریکا سرزمین فرصت‌ها است و اگر متقاعد شود که نیرویی به‌خوبی از عهده ارائه خدمت برمی‌آید در جذب او تعلل به خرج نمی‌دهد. با بهره‌مندی از رزومه کاری غنی و داشتن دانش، تجربه و تحصیلات می‌توانید برای دریافت ویزا و اقامت کاری در ایالت متحده آمریکا آماده شوید. بررسی انواع ویزا و حرکت در مسیری مناسب، راهتان را هموارتر می‌کند و به فرایند مهاجرت سرعت می‌بخشد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز