test

هرچه باید درباره هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا بدانید

زندگی دانشجویی در آمریکا چه مخارجی دارد؟ هزینه‌های زندگی دانشجویی در آمریکا به چه صورت است؟

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 05 - 28
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

آمریکا بدون تردید، کشور اول دنیا از نظر کیفیت تحصیل و دستاورد دانشگاهی است. بهترین دانشگاه­‌های دنیا در این کشور قرار دارد، به همین دلیل افرادی که دوست دارند در بالاترین سطح ممکن به تحصیل و تحقیق در رشته مورد علاقه خود بپردازند، کشور آمریکا جزء گزینه­‌های ایده‌­آل آن‌ها به شمار می­‌رود.

دانشگاه­‌های آمریکا در مقابل کیفیت بالا، شامل هزینه­‌های بالایی هم برای تحصیل است که این امر حتی برای شهروندان آمریکایی نیز، بسیار بالا بوده است. با انتخاب راه­‌های اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، دانشجویان خارجی می‌­توانند در این کشور به تحصیل بپردازند و اقامت تحصیلی آمریکا را دریافت کنند.

در رتبه‌­بندی دانشگاه­‌های جهان، بیشتر دانشگاه‌­های معروف آمریکا از جمله هاروارد، استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا، در رتبه بالایی قرار دارند. در هر ایالت آمریکا حداقل یک دانشگاه با رتبه‌­بندی یک یا دو رقمی وجود دارد.

در این مقاله در مورد هزینه‌­های تحصیل در آمریکا و دریافت بورسیه تحصیلی مطالبی در اختیارتان خواهیم گذاشت. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مزایای تحصیل در آمریکا

شما با تحصیل در آمریکا، امکان یادگیری زبان، کسب موقعیت­‌های عالی تحقیقاتی، پیشرفت­‌های علمی در رشته تحصیلی مورد نظر، تجربه حضور در صحنه­‌های بین­‌المللی، امکان کار در دانشگاه در حین تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم آمریکا را خواهید داشت.

تبدیل ویزای تحصیلی آمریکا به ویزای اقامتی دائم، یکی از راه­‌های آسان برای ورود به این کشور است. آمریکا دارای بزرگترین اقتصاد جهان است که با تکنولوژی­‌های به­‌روز و پیشرفته همواره بزرگترین صادر‌کننده فناوری‌های خود به کل جهان است. این موقعیت بیش از پیش این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بعد از فارغ­‌التحصیلی، در تخصص خود مشغول به کار شوند.

وجود تنوع عقاید و دیدگاه‌­ها در این کشور، یکی دیگر از مزایایی است که مقصد دانشجویان سراسر جهان، برای ادامه تحصیل و زندگی در کشور آمریکا شده است.

به‌طور کلی مزایای تحصیل در کشور آمریکا را می‌توان در 5 بخش تقسیم کرد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  • تحصیل در دانشگاه‌های سطح بالای جهانی
  • دوره‌های آموزشی متنوع و با کیفیت
  • پیشرفت زبان انگلیسی
  • امکان کاریابی بهتر در سطح جهانی
  • کمک هزینه‌های تحصیل بسیاری که از طرف دانشگاه‌ها به دانشجویان داده می‎‌شود.

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

هزینه­‌های زندگی در آمریکا برای دانشجویان

1. هزینه مسکن

مخارج زندگی در ایالت­‌های مختلف آمریکا بسیار متفاوت است. تحصیل در کالج‌­های این کشور کاملاً متفاوت بوده و شما هرگز نمی‌توانید تجربه مشترکی در این مورد به دست آورید.

تقریباً تمای دانشگاه­‌های آمریکا دارای خوابگاه برای اقامت دانشجویان دارد و این امکان برای متقاضیان فراهم است تا قبل از شروع سال تحصیلی، مقدمات اقامت خود را انجام بدهند.

هزینه خوابگاه­ در کشور آمریکا، بر اساس سطح دانشگاه و شهری که دانشگاه در آن قرار گرفته، متفاوت است؛ اما خوابگاه دانشگاه‌­های معتبر و یا دانشگاه‌هایی که در نزدیکی شهرهای گران است، هزینه بالاتری دارند.

اگر شما ترجیح می‌­دهید از هیاهوی زندگی در خوابگاه دور بمانید، می‌­توانید به کمک دانشگاه، در مکانی خارج از محیط دانشگاه مسکن فردی یا اشتراکی مناسب خود را بیابید.

به طور کلی می‌­توان گفت، شهرهای تحصیل محور، مناطق میانه غربی آمریکا، هزینه‌­های کمتر و مناطق شرق و شمال شرقی هزینه­‌های زندگی بیشتری را شامل می‌­شوند. در وب سایت هر دانشگاه محاسباتی مربوط به هزینه‌های خوابگاه و شهریه هر رشته تحصیلی قرار دارد که دانشجویان به کمک آن برای مدیریت هزینه‌­های خود برنامه­‌ریزی می­‌کنند.

2. هزینه حمل و نقل

در آمریکا هر ایالت دارای سیستم حمل ­و ­نقل عمومی خود است و به دنبال این جریان هزینه­‌های خدمات حمل ­و نقل در آن متفاوت است. با توجه به مسافت بالای اکثر دانشگاه‌­ها تا مرکز شهر و اقامت اغلب دانشجویان در خوابگاه، دانشجویان نیازی به استفاده روزانه از حمل و نقل عمومی را ندارند.

در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، دانشجویان می‌­توانند از کارت استفاده کنند که هزینه آن تقریباً ماهانه 44 دلار تا 100 دلار است. برخی از دانشگاه‌­ها برای خرید این کارت تخفیفاتی اعمال می­‌کنند و هزینه کارت کرایه مترو برای دانشجویان حدوداً 53 دلار در هر ترم است.

3. هزینه مواد غذایی

در کشور آمریکا به علت وجود فروشگاه­‌های زنجیره‌­ای سراسری، خرید مواد غذایی به آسانی و با قیمت بسیار پایین امکان‌پذیر است. هزینه خرید مواد غذایی برای هر نفر در ماه بین 400 تا 600 دلار است.

اما شما می‌­توانید برای کاهش هزینه­‌های خود، برخی از وعده‌­های غذایی را از سلف سرویس دانشگاه تهیه کنید که باید ماهانه حدوداً 250 دلار بپردازید. همچنین شما با خرید از فروشگاه‌­های ارزان‌­تر در آمریکا، از جمله وال مارت، تارگت و کاسکو می‌­توانید در هزینه­‌های ماهانه خود صرفه­‌جویی کنید.

4. هزینه‌­های متفرقه

اگر در دوران دانشجویی، زندگی خارج از خوابگاه را انتخاب کرده‌­اید، باید یک سری هزینه­‌های متفرقه را در نظر بگیرید. یکی از این هزینه‌­ها، هزینه اینترنت و تلفن همراه است که ماهانه حدود 100دلار است. هزینه‌های دیگر شامل، هزینه خدمات رفاهی مثل برق و گاز است که ماهانه حدود 50 دلار بوده است. هزینه خرید کتاب و لوازم­‌التحریر هم جزئی از این هزینه­‌های متفرقه است که ماهانه و با توجه به نیاز هر فرد محاسبه می‌­شود.

5. شهریه دانشجویان

هزینه شهریه، اصلی‌­ترین هزینه دانشجویان محسوب می­‌شود. دانشگاه‌­ها در ایالت متحده به طور عمده به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم­ می­‌شوند. در دانشگاه­‌های دولتی دانشجویان هزینه کمتری بابت شهریه سالانه پرداخت می­‌کنند که این موضوع در دانشگاه‌­های خصوصی اینگونه نیست. شهریه دانشگاه‌ها و کالج‌­ها با توجه به نوع دانشگاه و مدرک تحصیلی دانشجویان تعیین می‌­گردد.

رشته­‌های پزشکی و مهندسی، اغلب جزء رشته‌های گران و رشته­‌های هنر و علوم پایه، جزء رشته­‌های ارزان­‌تر به شمار می­‌روند. تحصیل در دوره‌های بالاتر و تحصیلات تکمیلی نیز با توجه به رشته انتخابی اندکی گران‌­تر است. برای کاهش هزینه­‌های تحصیل خود در آمریکا، می‌­توانید برای دریافت بورسیه اقدامات لازم را انجام دهید.

در ادامه بیشتر به‌صورت جزئی‌تر به هزینه‌های زندگی در کشور آمریکا خواهیم پرداخت.

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

بررسی شهریه دانشگاه در آمریکا

هزینه شهریه دانشگاه کاملا بسته به نوع دانشگاهی است که آن را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید، اما به‌طور کلی می‌توان گفت هزینه دانشگاه در کشور آمریکا به‌صورت سالیانه میان 5 الی 50 هزار دلار است. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بسیاری از دانشجویان در آمریکا مقطع کارشناسی را در طول 4 سال تمام می‌کنند، پس فراموش نکنید قبل از اقدام برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا، به تمام زوایای هزینه‌های تحصیلی فکر کنید.

1. دانشگاه‌های خصوصی

  • شهریه مقطع لیسانس: 32 هزار دلار
  • شهریه مقطع فوق لیسانس: 35 هزار دلار
  • شهریه رشته‌های مدیریت: 60 هزار دلار

2. دانشگاه‌های دولتی

  • شهریه مقطع لیسانس: 24 هزار دلار
  • شهریه مقطع فوق لیسانس: 30 هزار دلار
  • شهریه رشته‌های مدیریت: 48 هزار دلار

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آمریکا از نگاهی دیگر

نباید این موضوع را فراموش کنید که زندگی در کشور آمریکا علاوه بر هزینه‌های تحصیل و اسکان، هزینه‌های دیگری نیز دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را توضیح داده و میزان هزینه‌ای که باید برای آن کنار بگذارید را مشخص خواهیم کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره کشور آمریکا و هزینه‌های زندگی در آن به‌دست بیاورید.

  • تامین اینترنت: 29 الی 49 دلار
  • هزینه نگهداری منزل و تلفن: 50 دلار
  • هر گالن بنزین که حدود 4 لیتر حساب می‌شود: 2.30 دلار
  • رفت و آمدهای درون شهری: 50 الی 60 دلار
  • خرید کتاب‌های دانشگاه: هزار و صد و هفتاد دلار برای هر ترم
  • باشگاه بدنسازی: 38 دلار

هزینه زندگی در شهرهای مختلف آمریکا

برای اینکه بتوانید دقیق‌تر و البته ریزبینانه‌تر برای آینده تحصیلی خود در کشور آمریکا برنامه‌ریزی کنید، ما در ادامه این مطلب هزینه زندگی در برخی از شهرهای پرطرفدار آمریکا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اگر در کنار تحصیل علاقه دارید که تفریح کنید و به ‌دنبال تفریح کردن هستید، شهرهای غربی مانند سان‌فرانسیسکو یا لس‌آنجلس بهترین انتخاب برای شما هستند. اگر ار نظر اقتصادی در طبقه بالایی قرار دارید و برای تحصیل به ‌دنبال یک زندگی کاملا لوکس هستید، نیویورک را بدون شک انتخاب کنید.

به‌طور کلی اینگونه باید هزینه زندگی در شهرهای پرطرفدار آمریکا را تقسیم‌بندی کرد.

  • نیویورک: 19هزار و 306 دلار در ماه
  • سان‌فرانسیسکو: 1هزار و دویست دلار در ماه

در چند خط بخوانید

ما در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین نکاتی پرداختیم که تاثیر بسیاری در زندگی یک دانشجو در کشور آمریکا دارد. کشور آمریکا یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر تحصیلی و البته کاری است. شما با تحصیل در این کشور می‌توانید به‌راحتی پیشرفت کنید و شغل مورد علاقه خود را با بالاترین حقوق دریافتی پیدا کنید. البته فراموش نکنید که قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی فول فاند آمریکا و خصوصا ادامه تحصیل، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با تمام هزینه‌های اصلی و فرعی در این کشور آشنا شوید.

اگر در کشور آمریکا زندگی می‌کنید یا دوست یا اقوام شما در آمریکا ساکن بوده، برای ما از تجریبات او بنویسید تا افرادی که قصد ادامه تحصیل و سفر به این کشور را دارند، با اطلاعات بیشتری، اقدام به دریافت ویزا کنند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز