test

نحوه کار دانشجویان در ایتالیا

شرایط کار دانشجویان پس از اپلای به ایتالیا به چه صورت است؟

Scorize_Admin kl

Scorize_Admin kl

1400 - 03 - 03
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

نحوه کار دانشجویان در کشور ایتالیا چگونه است؟

با توجه به این موضوع که کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که هر ساله میزبان بسیاری از دانشجویان ایرانی و البته خارجی است، دغدغه بسیاری از دانشجویان نحوه کار و درآمد آن‌ها در کشور پرطرفدارا ایتالیا است. شاید تا به امروز سوالات بسیاری در ذهن شما درباره ساعت کاری، درآمد دانشجویی و ... شکل گرفته باشد و به جواب قانع کننده‌ای درباره آن نرسیده باشید، اما نگران نباشید چون در این مقاله به تمامی این سوال‌ها جواب خواهیم داد.

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر درباره کار دانشجویی در ایتالیا اطلاعات کسب کنید. البته فراموش نکنید برای آنکه بتوانید شغل مورد نظر خود را در کشور ایتالیا پیدا کنید و برای همیشه در آن شرکت یا کمپانی فعالیت کنید، باید بگوییم که کمی زود به این فکر افتاده‌اید و تا پیدا کردن شغل ایده‌آل و البته همیشگی فاصله بسیاری دارید. پس با ما همراه باشید تا بیشتر درباره فضای کاری در کشور ایتالیا اطلاعات کسب کنیم.

 

کشور ایتالیا در یک نگاه

همانطور که می‌دانید این کشور دیدنی و البته تاریخی در قاره اروپا قرار گرفته است. کشوری که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر آن رم بوده و البته این شهر پایتخت این کشور نیز شناخته می‌شود. با توجه به این موضوع که کشور ایتالیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، واحد پولی کشور نیز مانند باقی کشور‌های اروپایی، یورو است. قوانین کار نیز مانند واحد پولی کشور ایتالیا، از قانون کار اتحادیه اروپا پیگیری می‌کند. پس اگر به دنبال کار دانشجویی در کشور ایتالیا هستید، نباید فراموش کنید که تمامی قوانین کار این کشور و در واقع قوانین اتحادیه اروپا را باید رعایت کنید.

 

کار دانشجویی در کشور ایتالیا

از مهم‌ترین مزیت‌های کار دانشجویی در کشور ایتالیا می‌توان به عدم نیاز به اخذ مجوز کار اشاره کرد. بسیاری از دانشجویان بعد از ثبت نام در دانشگاه، به‌دنبال یک کار مناسب و البته پاره‌وقت می‌گردند تا هزینه تحصیل و زندگی خود را در کشور ایتالیا به‌دست بیاورند.

کار دانشجویی در ایتالیا به دو دسته کلی تقسیم  می‌شود:

  • دانشجویانی که طول مدت تحصیل‌شان کمتر از 90 روز است، اجازه کار دانشجویی در کشور ایتالیا ندارند
  • دانشجویانی که طول مدت تحصیل‌شان بیشتر از 90 روز است می‌توانند در طول دوره تحصیل خود، به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوند.

البته این موضوع را فراموش نکنید که داشنجویان می‌توانند در هر رشته‌ای که دوست دارند در کشور ایتالیا مشغول به‌کار شوند. افراد می‌توانند در شرکت‌هایی مرتبط با فضای تحصیلی خود مشغول به‌کار شوند یا از طریق مهارت‌های دیگری که دارند در رشته‌های دیگری شروع به کار کنند.

 

ساعت کاری دانشجویان در طول هفته چقدر است؟

همانطور که در قسمت بالا گفتیم، قوانین کار در کشور ایتالیا دقیقا مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. دانشجویان در طول هفته اجازه دارند 10 الی 30 ساعت مشغول به کار در رشته‌های مختلفی باشند. البته با توجه به مقطعی که در آن درس می‌خوانید، ساعت کاری شما فرق خواهد کرد. ساعت‌های کاری دانشجویان به شکل زیر هستند:

  • مقطع کارشناسی: 10 ساعت کار در هفته
  • مقطع کارشناسی ارشد: 20 ساعت کار در هفته
  • مقطع دکتری: 30 ساعت کار در هفته

نحوه زمان‌بندی دلایلی بسیاری دارد و یکی از مهم‌ترین این دلایل را می‌توان تعداد واحد‌های درسی در هر مقطع دانست.

یکی از موضوعاتی که شاید باعث خوشحالی دانشجویان دانشگاه‌های کشور ایتالیا شود،اجازه فعالیت تمام وقت آن‌ها در فاصله میان دو ترم دانشگاهی است. اگر برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارید و هنوز نمی‌دانید چه رشته‌ای را انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی ایتالیا را بخوانید.

 

درآمد کار دانشجویی در کشور ایتالیا

قطعا یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین سوالاتی که دانشجویان درباره کار دانشجویی در کشور ایتالیا در ذهن خود دارند، میزان درآمد آن‌ها است. به‌طور کلی می‌توان در ایتالیا به ازای هر ساعت و با توجه به نوع فعالیتی که می‌کنید بین 5 الی 15 یورو درآمد داشته باشید. فراموش نکنید که با کار پاره وقت نمی‌توانید تمامی هزینه‌های مورد نظر خود را به‌دست بیاورید.

البته با این درآمد می‌توانید بخشی از هزینه خود را پوشش دهید اما اگر می‌خواهید تا بدون دغدغه مالی در کشور زیبای ایتالیا، درس بخوانید و در حوزه مورد علاقه خود شروع به کار کنید باید به‌دنبال دریافت بورسیه تحصیلی باشید.

آیا امکان افزایش درآمد دانشجویان در کشور ایتالیا وجود دارد؟

جواب این سوال چیزی جز یک بله قوی و بزرگ نیست. شما می‌توانید با افزایش مهارت‌های خود و البته قوی‌تر کردن رزومه کاری خود درآمد خودتان را افزایش دهید. برای اینکار کافی است تا با شرکت‌هایی شروع به فعالیت کنید که جایگاه علمی بسیار خوبی در سطح جهانی دارند. پس اگر در شرکت‌های بسیار بزرگ و معتبر به‌عنوان کارآموز شروع به فعالیت کنید می‌توانید به‌راحتی درآمد خود را بعد از گذشت زمان معلومی، افزایش دهید.

سوالات پرتکرار درباره کار داشنجویی در ایتالیا

در ادامه این مقاله به برخی از سوال‌های پرتکرار دانشجویان پاسخ خواهیم داد، پس با ما همراه باشید:

  • آیا برای کار در کشور ایتالیا نیاز به اخذ مجوز داریم؟

بعد از آنکه شما به‌عنوان دانشجو شروع به درس خواندن می‌کنید، به‌طور خودکار مجوز کار شما صادر می‌شود

  • متوسط درآمد کار دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

به‌طور کلی بین 5 الی 15 یورو می‌توانید درآمد داشته باشید، اما میانگین درآمد ساعتی 12 یورو است.

برای کار به‌کدام زبان باید بیشتر مسلط باشید؟ انگلیسی یا ایتالیایی؟

همانطور که می‌دانید و قطعا برای شما واضح است، اگر زبان ایتالیایی خوبی داشته باشید در پیدا کردن کار و شغل مورد نظر خود راحت‌تر خواهید بود. البته این به این معنی نیست که اگر زبان ایتالیایی خوبی نداشته باشید کار برای شما پیدا نخواهد شد. زبان انگلیسی در کشور ایتالیا، همانطور که در دانشگاه‌های اندکی تدریس می‌شود، طرفدار زیادی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی نیز ندارد. البته اگر بتوانید شرکت‌ها و کمپانی‌هایی را پیدا کنید که فعالیت آن‌ها بین‌المللی است و با کشور‌های انگلیسی زبان در ارتباط هستند، می‌توانید با زبان انگلیسی یک کار بسیار عالی و جذاب برای خود پیدا کنید.

 

شرایط دریافت کارت آبی ایتالیا

همانطور که می‌دانید با دریافت کارت آبی از کشور ایتالیا می‌توانید اقامت این کشور را به‌دست بیاورید، اما برای به‌دست آوردن این کارت نیاز به شرایطی دارید که حتما باید آن‌ها را رعایت کنید. موضوعی که می‌تواند برای برخی افراد که برای فعالیت در زمینه‌های مختلف شغلی می‌خواهند به کشور ایتالیا مهاجرت کنند این است که اگر در برخی از شغل‌ها بتوانید فعالیت حرفه‌ای انجام دهید، به‌راحتی می‌توانید کارت آبی را به‌دست بیاورید. برخی از این شغل‌ها عبارتند از:

  • نیروهای مسلح
  • مدیران کارخانه
  • رانندگان وسایل نقلیه
  • صنایع دستی
  • کارگران متخصص
  • کشاورزان
  • کارهای اجرایی
  • و ....

 

البته همانطور که می‌دانید، برای دریافت کارت آبی نیاز دارید که برخی شرایط دیگری را داشته باشید. شرایطی مانند:

  • مدرک فوق لیسانس
  • 5 سال تجربه کاری
  • اسناد برای اثبات محل اقامت شما
  • باید یک قرارداد کاری به ارزش 25000 یورو در سال داشته باشید

کارآموزی در ایتالیا

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید در ایتالیا مشغول به‌کار شوید، کارآموزی است. البته در کارآموزی حقوق شما میزان مناسبی نخواهد بود، اما کارآموزی در شرکت‌های ایتالیایی این امکان را به شما می‌دهد که اگر در طول کارآموزی بتوانید اعتماد مدیران خود را به‌دست بیاورید، یک شغل بسیار عالی با حقوقی عالی در آینده خواهید داشت.

 

 

در چند خط بخوانید

مهم‌ترین موضوع بعد از مهاجرت به یک کشور دیگر، پیدا کردن کار و درآمد است؛ مخصوصا اگر به‌عنوان یک دانشجو راهی کشورهای اروپایی شده باشید. در این زمان با پیدا کردن کار و مشغول شدن به آن حتی به‌صورت پاره‌وقت و بسیار کوتاه، می‌توانید سرگرم شوید، مهارت جدیدی به‌دست آورید و از همه مهمتر، درآمدی برای خود داشته باشید تا بخشی از هزینه دانشگاه یا باقی هزینه‌های روزمره خود را به‌دست آورید. ما در این مقاله به برخی از مهم‌ترین سوالات درباره کار دانشجویی در کشور ایتالیا پاسخ دادیم. اگر از دسته افرادی هستید که در کشور ایتالیا درس می‌خوانید و مشغول به کار هستید، تجربه خود را از شرایط این کشور و نحوه کار دانشجویی با ما در میان بگذارید. کافی است در قسمت نظرات، نظر خود را بنویسید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز