◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

زندگی در امریکا : شرایط، مزایا و معایب

آیا با شرایط زندگی در آمریکا آشنا هستید؟ زندگی در آمریکا چقدر هزینه دارد؟ در این مقاله تمام شرایط، م

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 10 - 11
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

مهاجرت حرکت مهم و تاثیر گذاری در زندگی همه افراد به شمار می‌رود و از آنجایی که هیچ کشوری عالی و بهترین نیست باید قبل از تصمیم‌گیری نهایی به تمام جوانب آن توجه کرد.
شاید برتری اقتصادی و موقعیت جهانی آمریکا، آن را به یکی از اولین گزینه‌های مهاجرت شما تبدیل کند اما باید با شناخت کامل مزایا، معایب و جزئیات شرایط زندگی در ایالت مدنظر خود در کشور آمریکا و شرایط فرهنگی و اعتقادی جو حاکم بر آن‌جا به دنبال یک تصمیم‌گیری عقلانی و مفید برای مهاجرت باشید تا هم عمر و وقت خود را هدر نداده و هم از بروز احساس پشیمونی در آینده جلوگیری کنید.
در ادامه به مزایا و معایب عمده زندگی در آمریکا می‌پردازیم.

 

مزایای زندگی در آمریکا

در ادامه مزایای زندگی در آمریکا از نظر فرهنگ، طبیعت و سطح زندگی و تحصیل را بررسی می‌کنیم.

رفتار با دیگران
آمریکایی‌ها به سخاوت مشهورند و جوری با شما رفتار می‌کنند که احساس بدی نداشته باشید. اکثریت مردم آمریکا رفتاردوستانه‌ای دارند، نسبت به مسائل مختلف خوش‌بینانه می‌اندیشند و با یکدیگر با احترام رفتار می‌کنند.

برابری
آمریکا از تنوع فرهنگی بالایی برخوردارد است یعنی افراد با نژاد، رنگ‌پوست، ملیت، گرایش، بیشینه و باورهای مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در همین راستا احترام به یکدیگر از اصول رفتاری مهم ساکنان آن‌ به شمار می‌رود. در آمریکا تمام افراد با هر رنگ پوست و گرایشی از حقوق یکسان با افراد دیگر برخوردارند.

ارزش‌های رفتاری
استقلال، برابری و وقت‌شناسی برای آمریکاییان بسیار مهم است.
آمریکایی‌ها مردمانی رک و خودمانی هستند اما بسیار مهم است که همواره در جامعه رفتاری مودبانه و محترمانه از خود به نمایش بگذارید.
اخلاق‌حرفه‌ای در کنار رقابت شدید حاکم بر نظام‌کاری آمریکا از دیگر ارزش‌های رفتاری مهم آمریکاییان به شمار می‌رود.

طبیعت و آب‌وهوا
آمریکا سومین کشور بزرگ جهان بوده و به دلیل وسعت زیاد و پراکندگی جغرافیایی از نظر آب‌وهوایی و تنوع زیستی غنی است.
به طور کلی آمریکا دارای آب وهوایی معتدل و در بسیاری از مناطق گرم است به طوری که بخش شمالی آمریکا و مجاور به اقیانوس آرام دارای آب و هوای اقیانوسی(بهار،پاییز و زمستان‌های سرد و تابستان های معتدل) و بخش جنوبی آن آب‌و هوایی گرم و صحرایی با بارش کم دارد.

زندگی در امریکا

فرصت‌ها و مزایای آیده‌آل تحصیلی
آمریکا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان را در اختیار دارد و دانشگاه‌ها و کالج‌های آن بالاترین رتبه‌های جهانی را در اختیار دارند.به همین دلیل اعتبار مدارک دانشگاه‌های آمریکا نسبت به دانشگاه‌های کشورهای دیگر بالا بوده و در درخواست‌های شغلی افراد در آینده تاثیر عمده‌ای می‌گذارد.
از دیگر مزیت‌های تحصیل در آمریکا می‌توان به تنوع رشته‌های تحصیلی آن اشاره کرد به طوری که می‌توانید از بین آن‌ها علاقه خود را پیدا کرده و به دنبال آن بروید. همینطور در دو سال اول تحصیل در آمریکا شما امکان حضور مهمان و تجربه کلاس‌های رشته‌های دیگر را هم دارید که این موضوع می‌تواند در یافتن هر چه سریعتر مسیر درست به شما کمک کند.
همه ساله دانشگاه‌های آمریکا در راستای آسان‌تر کردن تحصیل برای دانشجویان خود کمک‌هزینه و بورسیه‌هایی را هم در نظر می‌گیرند. همچنین دانشجویان آمریکایی در حین تحصیل اجازه کار پاره وقت (۲۰ ساعت در هفته) را دارند.

فرصت‌ها و مزایای ایده‌آل شغلی
جالب است بدانید شعار آمریکا «واقعی کردن رویاها» است. یعنی اگر به اندازه کافی تلاش کنید می‌توانید با رویاهاتون زندگی کنید.
وضعیت اقتصادی مطلوب، فرصت‌های شغلی متعدد با درآمد بالا، گرفتن ترفیع شغلی آسان‌تر نسبت به سایر کشورها و اجبار تامین بیمه درمانی از سوی کارفرما از جمله مزایای کار در آمریکا به شمار می‌روند.

فرصت‌ها و مزایای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری
وجود ثبات اقتصادی و ارزی، فراوانی نیروهای کار متخصص، برخورداری از کمک‌ها و تسهیلات دولتی، سطح پایین بوروکراسی(دیوان‌سالاری) و موانع اداری، امکان اخذ مشوق های مالیاتی، فرصت دادوستد و تجارت بین المللی، امکان مشارکت چند ملیتی، اخذ اقامت دائم آمریکا، زندگی به همراه کل اعضای خانواده بعد از مهاجرت و مواردی از این دست از مهمترین مزایای کارآفرین و سرمایه گذاری در آمریکا به شمار می روند.
در آمریکا شما میتوانید به راحتی کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید و به شرط آنکه خلاق و سخت‌کوش باشید می‌توانید به درآمد بالایی برسید.

بیمه و خدمات درمانی
سرعت نوبت‌دهی ویزیت و درمان در آمریکا نسبت به بقیه کشورها بالاتر است.
اگر در آمریکا از بیمه کامل که توسط دولت یا کارفرماها برای افراد ارائه می‌شوند، استفاده کنید پزشکان حاذق و تجهیزات مدرن بیمارستان‌ها، کیفیت بالای درمان شما را تضمین می‌کنند.

دسترسی به برترین و جدیدترین فناوری‌ها در آمریکا
آمریکا به مرکز نوآوری جهانی معروف است. این کشور، از بین ۵۸ فناوری پیشرفته بررسی شده، در ۵۰ مورد بیشترین پتنت‌های(گواهی ثبت اختراع) در سطح جهانی را به خود اختصاص داده که از شاخص‌ترین آن‌ها، می‌توان به حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، فناوری‌های زیستی و داروسازی، احراز هویت و امنیت داده‌ها اشاره کرد. همچنین، آمریکا در حوزه دیجیتال‌سازی (شامل هوش مصنوعی، محاسبات ابری، بزرگ داده‌ها، محاسبات کوانتومی، بلاک‌چین و واقعیت افزوده) موقعیت بسیار خوبی داشته و هفت شرکت از ده شرکت برتر دارای بیشترین سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه‌ای در این حوزه‌ها، آمریکایی هستند. پس دلایل مردم آمریکا همواره جدیدترین و بروزترین ابزار و فناوری‌ها را نسبت به سایر مردم جهان در اختیار دارند.
از طرف دیگر زمینه مخابرات و اینترنت در آمریکا بسیار توسعه یافته است به طوری که افراد همواره می‌توانند بدون محدودیت از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

زندگی در آمریکا

امکانات رفاهی
مسکن
شرایط مسکن، نوسازی و ساخت‌ساز در آمریکا بسیار مطلوب است و دولت آمریکا همواره در تلاش است تا زمینه خرید راحت مسکن را برای ساکنان خود فراهم کند.
ماشین
در آمریکا بعد از رسیدن به سن رانندگی می‌توانید به راحتی و بدون محدودیت از به‌روزترین ماشین‌های در دسترس استفاده کنید.
خرید و تفریح
مراکز خرید حضوری و اینترنتی مجهز و متنوع زیادی در آمریکا وجود دارد که همواره در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. همچنین مراکز تفریحی خانوادگی و دوستانه متنوع و فراوانی مناسب تمام سلیقه‌ها در آمریکا وجود دارد که می‌توانید با آسایش در اوقات‌فراغت خود از آنها استفاده کنید.

معایب زندگی در آمریکا

زبان
ایالات متحده آمریکا تنها کشوری در جهان است که زبان رسمی ندارد. زبان‌های اسپانیایی، چینی، فرانسوی و تاگالوگ، ویتنامی و آلمانی پرکاربردترین زبان‌های مورد استفاده در آمریکا هستند.
از طرف دیگر آمریکا فقط زبان انگلیسی را به رسمیت می‌شناسد و لازمه مهاجرت به این کشور تسلط کافی به زبان انگلیسی است. در غیر این صورت برای انجام کارهای روزمره مانند: خواندن توضیحات محصولات منو رستوان ها و علائم کنترل ترافیک و همچنین امور کاری و اداری‌ مختلف دچار مشکل می‌شوید.

هزینه‌های تحصیل در آمریکا
سیستم‌آموزشی آمریکا جزو گران‌ترین‌های جهان به شمار می‌رود. به طوری که هزینه‌ تحصیلی و بیمه‌ای سالانه، بسته به دانشگاه مدنظر در آمریکا از ۱۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.
همچنین گرفتن پذیرش دانشگاه‌های آمریکا بدلیل روابط نامساعد دیپلماتیک بین کشور ایران و آمریکا، پروسه پیچیده و دشواری داشته و معمولا زمان زیادی طول می‌کشد.

زندگی در کشور آمریکا

معایب شغلی

شرایط کاری
فضای کاری آمریکا به شدت رقابتی و سخت است. با اینکه شروع یک بیزینس در آمریکا نسبتا راحت است اما دوام آوردن در آن به تلاش زیادی نیاز دارد.
ساعت کاری در آمریکا از سطح استاندارد جهانی بالاتر است یعنی در آمریکا ساعت‌کاری زودتر آغاز شده و دیرتر به پایان می‌رسد. کارفرما از شما انتظار دارد زمان زیادی از شبانه‌روز را در اختیار او و کارتان باشید و اگر تمایلی به ساعات طولانی کار ندارید، همیشه نیروی کار مستعدتر آماده جایگزینی با شما هستند.

درآمد
شکاف قابل توجهی بین فقیرترین و ثروتمندترین افراد در آمریکا وجود دارد و نابرابری زیادی در خصوص دستمزد در آمریکا وجود دارد. به طوری که ۲۰ درصد افراد پردرآمد آمریکا چیزی حدود ۹ برابر بیشتر از افراد کم‌درآمد، حقوق دریافت می‌کنند.
مرخصی زایمان
در OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی)، آمریکا آخرین کشوری است که در آن والدین نمی‌توانند مرخصی استحقاقی( با حقوق) بگیرند.
والدین در آمریکا تنها می‌توانند ۱۲ هفته مرخصی بدون حقوق بگیرند، پس مجبورند خیلی سریع بعد از تولد فرزند به کار خود بازگردند.

هزینه‌های درمان در آمریکا
بیمه و خدمات درمانی در آمریکا، تماما از طرف دولت تامین نمی‌شود و برآورده کردن نیازهای درمانی هرکس به عهده خودش است. بنابراین در صورت نداشتن بیمه کامل، هزینه‌های درمانی بسیار بالایی در انتظار شماست.

عیوب سیستم مالیاتی
قانون در آمریکا همواره در حال تغییر است. سیستم مالیاتی آمریکا پر از قانون و تبصره‌های مختلف است اما به طور کلی مالیات در امریکا به دو سطح: ۱.فدرال و ۲.ایالتی تقسیم‌بندی می‌شوند که هرکدام جدا محاسبه شده و مقدارشان متفاوت است.

سیستم مالیاتی امریکا

آمار جنایت بالا و امنیت پایین

حمل آزادانه سلاح‌گرم
در لیست جهانی، از آمریکا به عنوان پانزدهمین کشور خطرناک جهان نام برده شده است. دزدی و حمله مسلحانه به منازل مسکونی و افراد بی‌دفاع و استفاده از مواد مخدر بیشترین موارد جرم و جنایت در آمریکا را شامل می‌شوند که علت عمده آن قانونی بودن نگهداری و استفاده از سلاح گرم توسط عموم مردم است.
نژادپرستی
نژادپرستی بیش از حد در آمریکا یکی دیگر از معایب عمده و تاثیرگذار بر زندگی در آمریکا به شمار می‌رود. حتی با اینکه احترام به یکدیگر فارغ از رنگ و گرایش و ملیت از مهم‌ترین ارزش‌های رفتاری مردم آمریکا است اما از آنجایی که هیچ کشوری از تمام لحاظ کامل و ایده‌آل نیست، همیشه استثناعاتی در رفتار و کردار مردم دیده می‌شود.

شرایط اجتماعی نامسائد

تغذیه
عادات وحشتناک بد غذایی در آمریکا یکی از عوامل شهرت آمریکایی‌ها در جهان است. مردم آمریکا به شدت به خوردن فست فود عادت دارند. هیچ قانونی در خصوص عدم عرضه غذاهای ناسالم در آمریکا وجود ندارد. در این کشور فست فودهای متنوعی وجود داشته و شرکت‌های مختلف می‌توانند محصولات مضر خود را به شکل‌های جذاب و وسوسه انگیز، بدون هیچ محدودیتی به مردم عرضه کنند. در همین راستا مشکل اضافه وزن و بیماری های گوارشی بین عموم مردم آمریکا، به مرز هشدار رسیده است.
حمل‌و‌نقل و فاصله زیاد بین شهرها
وسعت زیاد آمریکا باعث شده رفت‌وآمد در این کشور مخصوصا با وسایل حمل نقل عمومی و خصوصی، دشوار و زمان‌بر باشد. درآمریکا برای رفتن از شهری به شهر دیگر باید مسافت زیادی را طی کنید.
سیستم حمل‌ونقل عمومی آمریکا ، شامل اتوبوس‌ها، تراموا و مترو ها ساعت‌کاری محدودی داشته و برای استفاده از آن‌ها بعضا باید مدت زیادی منتظر بمانید.

درآمد مردم آمریکا

بررسی درآمد و هزینه زندگی در آمریکا

آمریکا اقتصاد فوق‌العاده قدرتمندی دارد و به سبب آن شرایط شغلی از لحاظ فراوانی، تنوع کاری و درآمد در این کشور برای افراد بسیار ایده‌آل است.
با اینکه در کل، آمریکا جزو گران‌ترین کشورها برای زندگی به شمار می‌رود و هزینه‌های اجتماعی و رفاهی به خصوص در شهر نیویورک بسیار بالا است اما در مقابل درآمد بالای افراد باعث شده که توانایی پرداخت این هزینه‌ها و ساختن یک زندگی ایده‌آل را برای خود داشته باشند.

میزان درآمد در آمریکا
میانگین درآمد هر فرد در کشور آمریکا سالانه حدود ۱۶۸,۵۱ دلار تخمین زده می‌شود. پایین‌ترین میانگین حقوق سالانه ۱۱,۹۰۰ دلار است که این میانگین حقوق بیان شده، دربرگیرنده حق مسکن، هزینه حمل و نقل و سایر مزایا است.
تجربه‌کاری و حرفه‌ای که در آن مشغول هستید تاثیر زیادی بر میزان درآمد سالانه شما دارد. در آمریکا افراد متخصص با تجربه بالای ۵ سال کار، به طور میانگین ۳۶ درصد بیشتر از افراد با تجربه کاری کمتر از ۵ سال حقوق می‌گیرند.

هزینه‌های زندگی در آمریکا

مسکن
هزینه مسکن و اجاره محل زندگی در آمریکا همواره در حال تغییر است. میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان در مناطق روستایی آمریکا از ۵۰۰ دلار شروع می‌شود و هر چه به مناطق شهری نزدیک‌تر شوید این میزان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.
شهرهای نیویورک، سان‌فرانسیسکو، بوستول و سیاتل به عنوان گران‌ترین شهرها از لحاظ هزینه مسکن در آمریکا شناخته می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین شهر آمریکا  از سایت اسکورایز را برای بررسی و انتخاب بهترین شهرهای این کشور برای کار، تحصیل و زندگی مطالعه کنید.

حمل‌ونقل عمومی
دولت آمریکا سرمایه‌گذاری زیادی روی سیستم حمل‌و‌نقل عمومی کشور کرده که ساعت کاری محدودی دارند.
هر ایالت آمریکا سیستم حمل‌و نقل مخصوص به خود را داشته و جداگانه اداره می‌شوند. اتوبوس، مترو و تراموا( اتوبوس‌های برقی) سیستم حمل و‌نقل عمومی آمریکا را تشکیل می‌دهند.
برای استفاده از مترو می‌توانید کارت‌مترو تهیه کنید که میانگین قیمت آن برای بلیط تک سفره ۳ دلار، کارت بلیط یک هفته‌ای حدود ۳۱ دلار  و در مدل ماهانه برای ۳۱ روز به صورت استفاده بی‌نهایت ۱۱۳ دلار است.
هزینه‌های استفاده از اتوبوس در آمریکا دقیقا مانند مترو محاسبه می‌شود.
کرایه تاکسی در آمریکا بسیار زیاد است به همین دلیل مردم اغلب از اپلیکیشن
Uber برای جابجایی استفاده می‌کنند که نسبت به تاکسی‌های شهری در دسترس‌تر و ارزان‌تر است.

خوراک و پوشاک
هزینه خوراک و پوشاک در آمریکا به ایالتی که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. میانگین هزینه خوراک در آمریکا بین ۲۰ تا ۴۰ دلار تخمین زده میشه که این مقدار میتواند با توجه به رژیم‌غذایی شما متفاوت باشد.
هزینه پوشاک هم بسته به سلیقه، میزان اجناس مورد نیاز، برند و شهری که در آن زندگی یا از آنجا خرید می‌کنید متفاوت است.

تفریح و خدمات
تفریحات مورد پسند و انتخاب شما در شهر و ایالت مدنظرتان میزان هزینه‌ای که باید پرداخت کنید را تعیین می‌کند.
هزینه خدمات برق و گاز و اینترنت در آمریکا به صورت ماهانه محاسبه می‌شوند و بسته به محل و سبک زندگی شما متفاوت است. به طور میانگین ماهانه ۵۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه برق شماست و اگر سیستم گرمایشی و سرمایشی شما با برق کار کند این میزان به ۱۵۰ دلار در ماه می‌رسد.
هزینه گاز در منازل اگر فقط برای پخت‌وپز استفاده شود، میانگین ۱۰ تا ۱۵ دلار تخمین زده می‌شود و اگر سیستم گرمایشی منزل هم از گاز استفاده کند این میزان به ۱۰۰ دلار در ماه می‌رسد.
استفاده از اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت آمریکا ماهانه میانگین ۴۵ تا ۵۰ دلار خرج برمی‌دارد.
در مجموع میانگین هزینه خانه و خدمات وابسته به آن حدود۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار  در هر ماه برآورد می‌شود.

تفریح در امریکا

بیمه و درمان
در آمریکا اگر بیمار شوید و به مراقبت‌های اضطراری نیاز داشه باشید، هزینه‌های شما از ۵۰۰ دلار به عنوان کرایه آمبولانس شروع شده و اگر نیاز به ویزیت و ماندن در بیمارستان داشته باشید به ۶۰۰۰ دلار هم خواهد رسید. ویزیت و مشاوره عمومی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار و مشاور با یک فرد متخصص ۲۵۰ دلار به بالا برای افراد هزینه دارد. در ادامه هزینه‌های دارو و درمان و .. با توجه به مشکل و بیماری هر فرد متغیر خواهد بود. اما به طور کلی داروهای سردرد ، داروهای خفیف سوزش سر دل ، کرم عضلات ، قرص‌های تقویت کننده سینوس و پمادهای پوستی، عموما با قیمت کمتر از ۲۵ دلار در دسترس هستند.

کلام آخر
در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای مهاجرت باید تمام جوانب را بسنجید و با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی و شخصیتی خود و کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، یک تصمیم منطقی، عقلانی و درست بگیرید تا تضمینی بر آینده‌ درخشان و بدون پشیمانی شما باشد.

سوالات متداول

زندگی در آمریکا چه معایبی دارد؟
از جمله مهمترین معایب زندگی در آمریکا میتوان به گرانی زیاد مخارج تحصیلی و درمانی نسبت یه کشورهای دیگر، رقابت شدید در حوزه کاری، آمار جرم و جنایت بالا و امنیت پایین، عادات غذایی نامناسب، عدم وجود مرخصی زایمان، مسافت زیاد و حمل‌ونقل طاقت‌فرسا اشاره کرد.

زندگی در آمریکا چه مزایایی دارد؟
وضعیت اقتصادی ایده‌آل، درآمد بالا ، فرصت‌های ایده‌آل کاری و تحصیلی، دسترسی به فناوری‌های جدید و برتر، دسترسی همیشگی به اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت تنها بخشی از مزایای زندگی در ایالات متحده آمریکا است.

وضعیت درآمدی در آمریکا چگونه است؟
درآمد مردم آمریکا بسته به حرفه، موقعیت و تجربه‌کاری که هر فرد دارد متفاوت است اما به طور کلی سطح درآمدی در آمریکا بسیار بالا است و در کمترین حالت ممکن به حدود ۱۲۰۰۰ دلار و در بیشترین حالت به حدود ۵۲۰۰۰ دلار در سال می‌رسد.
مزیت‌های تحصیل در آمریکا چیست؟
آمریکا یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزشی جهان را در اختیار دارد و به همین دلیل اعتبار مدارک دانشگاه‌های آمریکا بالا بوده بر آینده شغلی شما بسیار تاثیرگذار است.
همچنین تنوع رشته‌های آمریکا بسیار بالاست و شما می‌توانید برا تصمیم‌گیری بهتر در دو سال اول تحصیل خود به صورت مهمان در کلاس‌های رشته‌های دیگر هم حضور پیدا کنید.
در آمریکا دانشجویان امکان کار پاره وقت ۲۰ ساعت در هفته را دارند و دانشگاه‌های آمریکا همه ساله در جهت آسایش و راحتی دانشجویان بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی را در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌دهند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز