بهترین شهر آمریکا برای زندگی و کار و تحصیل

بهترین شهر آمریکا برای زندگی و کار چیست؟ اگر قصد بهترین شهر امریکا برای تحصیل یا مهاجرت را دارید در

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 10 - 11
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

زندگی در بهترین شهر آمریکا رؤیای بسیاری از افراد در جهان است. مردم ایران به‌خاطر تفاوت فرهنگی، معمولاً از سطح رفاه و نوع زندگی در آمریکا اطلاعات دقیقی ندارند. اگر معیارهای زندگی در آمریکا را بررسی کنیم، به آمارهای جالبی می‌رسیم. طبق استانداردهای جهانی آمریکا در سال 2021 بین 73 کشور در رتبه 20 قرار گرفت این یعنی جایی در رتبه متوسط که 70 درصد از افراد بالای 15 سال دارای درآمد و شغل هستند. اما ارزان‌ترین شهرهای آمریکا برای زندگی کدام است؟ این سؤال خوبی است تا آن را مورد بررسی قرار دهیم.

لاکچری ترین و بهترین شهر آمریکا برای زندگی، تحصیل و کار

بهترین ایالت های آمریکا برای زندگی

در کشوری به وسعت ایالات متحده آمریکا، انتخاب یک شهر به‌عنوان لاکچری‌ترین و مدرن‌ترین شهر کشور، کار سختی است. ما در اینجا چهار شهر برتر آمریکا از لحاظ لوکس و مدرن بودن را نام می‌بریم.

نیویورک سیتی، نیویورک

شهر نیویورک در ایالت نیویورک‌سیتی با داشتن ناحیه‌هایی مانند منهتن و بروکلین، یکی از جذاب‌ترین شهرهای آمریکا از لحاظ مدرن بودن است. بسیار نیویورک را بهترین شهر آمریکا برای زندگی می‌دانند.

لس‌آنجلس، کالیفرنیا

این شهر ساحلی با داشتن نمایشگاه‌های هنری فراوان، مراکز تجاری لوکس و تفریحات جذاب، یکی از شهرهای برتر آمریکا به‌حساب می‌آید که مقصد بسیاری از ایرانیان نیز هست.

میامی، فلوریدا

میامی به‌عنوان سرآمد شهرهای ساحلی، با داشتن کافه‌های مشهور و هتل‌های لوکس، این شهر را به مقصدی تجملی با سبک زندگی مدرن تبدیل کرده است.

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

این شهر با داشتن پل معروف Golden Gate و آسمان‌خراش‌های جذاب، یکی از شهرهای برتر آمریکا محسوب می‌شود.

لاس‌وگاس، نوادا

بسیاری از افراد معتقدند از هر کجای دنیا که وارد خاک آمریکا شوید، احساس خواهید کرد از روستا وارد شهر شده‌اید و وقتی از دیگر شهرهای آمریکا وارد لاس‌وگاس می‌شوید، دوباره این احساس در شما تکرار می‌شود.

به‌طورکلی عده‌ای لاس‌وگاس را در سطحی متفاوت از لحاظ لوکس و مدرن بودن می‌دانند.

بهترین شهر آمریکا برای برندگان لاتاری

اگر شما هم یکی از برندگان خوش‌شانس لاتاری آمریکا هستید، احتمالاً دغدغه انتخاب شهر محل سکونت خود در ایالات متحده را دارید.

برای برگزیدن بهترین شهر آمریکا برای زندگی، باید هم به شرایط خود و هم به شرایط شهرهای این کشور توجه کنید. نکاتی مانند فرصت‌های شغلی، آب‌وهوا، شرایط مدارس و دانشگاه‌ها، هزینه‌های زندگی و میزان جرائم آن شهر برای انتخاب محل سکونت خود و خانواده‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است.

با درنظرگرفتن این نکات می‌توان چند شهر را نام برد.

  • البوکرکی، نیومکزیکو
  • سیاتل، واشنگتن
  • بوستون، ماساچوست
  • هیوستون، تگزاس

بهترین شهر آمریکا برای تحصیل

برای پرداختن به موضوع برترین شهر آمریکا برای تحصیل، باید گفت در واقع ایالات متحده، کشوری برتر برای تحصیل است. نزدیک به 1 میلیون دانشجوی بین‌المللی در این کشور، خود مهر تأییدی بر این ادعا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای تحصیلی آمریکا روی لینک کلیک کنید. 

اما در بین شهرهای آمریکا می‌توان به چند شهر اشاره کرد، شهرهایی مانند:

  1. بوستون
  2. نیویورک
  3. سان فرانسیسکو
  4. لس‌آنجلس
  5. شیکاگو

معیارهای استاندارد در بهترین شهر آمریکا برای زندگی

بهترین شهر آمریکا برای برندگان لاتاری

یکی از معیارهای زندگی خوب مردم یک کشور، بررسی میزان افراد فقیر جامعه و افراد دارای درآمد جامعه است. در سال 2020 بسیاری از افراد درآمد خود را از دست دادند و در پرداخت مخارج خود دچار مشکل شدند و دولت به این افراد کمک کرد تا در دوران قرنطینه از پس مخارج خود برآیند.

از نگاهی دیگر برای داشتن شغل در آمریکا سطح تحصیلات در جامعه مهم است. به‌قدری‌که حدود 91 درصد افراد در بازه سنی 25 تا 64 دارای مدرک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هستند. تحصیلات به این خاطر مهم است که با پیشرفت علم نوع مشاغل تغییر کرده است و داشتن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تنها عامل کافی برای ورود به بازار کار نیست.

سیستم آموزشی در این کشور در بهترین کیفیت ممکن بوده و تمام افراد از آموزش یکسان بهره‌مند هستند. با بررسی سطح تحصیل و افراد شاغل به این موضوع می‌رسیم که میزان افراد فقیر پایین است.

به لحاظ امنیتی، در آمریکا هم همان‌طور که می‌دانید دزدی و جرم مانند سایر کشورها وجود دارد اما 71 درصد از افراد گفته‌اند که موقع پیاده‌روی در شب مشکلی نداشته‌اند. پس امنیت به شکلی قابل‌قبول در آمریکا وجود دارد.

اهمیت همدلی در جامعه

نکته مهم درباره بهترین شهر آمریکا شاید درباره نقطه جغرافیایی باشد، ولی نوع افراد جامعه در این معیار نقش مهم‌تری دارد. مثلاً افرادی که در مواقع سختی در کنار یکدیگر باشند و به هم‌نوع خود کمک کنند یک جامعه سالم را می‌سازند.

91 درصد از افراد می‌گویند در مشکلات و شرایط نامناسب فردی را دارند تا در کنار آن‌ها باشد. این شرایط در جامعه‌ای امکان‌پذیر است که در قدم اول افراد از لحاظ اقتصادی در حال تجربه مشکلات مالی نباشند. در این صورت قادر هستند زندگی خود را کنترل کرده و به افراد دیگر هم کمک کنند.

نکته بعدی در میزان تعامل افراد جامعه است. اگر شرایطی ایجاد شود که افراد از هم دور نشوند، از لحاظ اجتماعی به هم نزدیک می‌شوند. پس بهترین راه‌حل برای پیداکردن بهترین شهر آمریکا برای زندگی و کار بررسی دو مورد است. در قدم اول معیار شما برای زندگی قرارگیری در جامعه‌ای اجتماعی است که افراد سعی می‌کنند با یکدیگر در ارتباط باشند یا معیار شما زندگی در جامعه‌ای است که بیشتر افراد تحصیل‌کرده هستند. با بررسی اولویت‌های خود به‌راحتی به جواب این سؤال می‌رسید.

در جامعه‌ای که افراد برای پیشرفت یکدیگر تلاش می‌کنند اتفاقات خوبی رقم می‌خورد. این پیشرفت شاید همیشه در زمینه درس و یادگیری آکادمیک نباشد. بااین‌حال تشویق افراد به یادگیری سایر مهارت‌های زندگی به‌اندازه مهارت‌های آکادمیک مهم است.

انتخاب بهترین شهر آمریکا برای زندگی

تا الان متوجه مواردی مثل همدلی و استانداردهای یک جامعه سالم شدیم؛ ولی چه مواردی را باید بررسی شوند تا بتوان یک ایالت را برای زندگی انتخاب کرد؟ یا سؤالی ساده‌تر اینکه بهترین شهر آمریکا کدام است؟

سبک زندگی در تگزاس

تگزاس شاید بهترین شهر آمریکا برای افراد گرمادوست باشد که بعد از کالیفرنیا دومین ایالت پرجمعیت محسوب می‌شود. جالب است بدانید حدود 35 درصد از ساکنین آن را افراد مهاجر تشکیل می‌دهند.

تگزاس به‌خاطر نوع آب‌وهوای گرم خود باب دل همه نیست، ولی از خوبی‌های این ایالت نمی‌توان گذشت. به طور مثال، هزینه برق در آن کمی پایین‌تر از حد معمول است. پس در تابستان با دیدن قبض برق شوکه نمی‌شوید. به‌علاوه اکثر کالیفرنیایی‌ها به‌خاطر هزینه پایین‌تر مالیات به تگزاس مهاجرت می‌کنند تا صاحب‌خانه بهتری شوند.

هزینهٔ زندگی در تگزاس به‌خصوص در ایالت هیوستن و آستین حدود 3 درصد بالاتر از حد معمول است. بااین‌حال تگزاس دارای 15 شهر مختلف بوده پس انتخاب‌های شما محدود نیستند.

برای بررسی سطح تحصیلات باید گفت در تگزاس به درس و دانشگاه توجه زیادی می‌شود. سطح تدریس و تحصیلات در تگزاس بالا است و افراد به‌راحتی می‌توانند در آن رشد کنند. یکی از دانشگاه‌های معروف آن دانشگاه تگزاس است.

اگر در بهترین شهر آمریکا به دنبال درآمد خوب هستید، تگزاس جزو گزینه‌های مناسب است. میانگین سطح درآمد افراد از 56 هزار دلار تا 469 هزار دلار در سال متغیر است. این مقدار باتوجه‌به نوع مهارت و میزان تجربه تعیین می‌شود.

بهترین شهر آمریکا برای کار

تگزاس در لیست بهترین شهر آمریکا در صدر قرار می‌گیرد. دلیل آن هم دو مورد زیر است:

  • بازار کار خوب
  • هزینه زندگی مناسب

 اما مثل هر شهر بزرگ دیگری ترافیک گریبان‌گیر تگزاس هم شده است. در کنار اولویت‌های خود ترافیک و گرما را در تگزاس در نظر بگیرید.

سبک زندگی در پورتلند

درهای پورتلند رو به همه باز است. این ایالت از اکثر کشورها به زبان‌های مختلف مهاجر می‌پذیرد. معمولاً ایالتی مثل تگزاس با کابوی‌ها شناخته می‌شود؛ اما پورتلند چطور؟

پورتلند به سبز بودن معروف است و حجم زیادی از مساحت این ایالت را فضای سبز تشکیل می‌دهد. این موضوع باعث شده به شهر هیپی‌ها هم معروف باشد. این ایالت سبز آب‌وهوای بارانی هم دارد. معمولاً برای دریافت ویتامین D باید تا تابستان صبر کنید. پورتلند به لحاظ جمعیت با ایالت‌های کناری خود تفاوت چندانی ندارد؛ ولی زندگی در پورتلند به نفع کیف پول شما تمام می‌شود.

هزینه‌های زندگی در این شهر کمتر از حالت معمول است و برای افراد جویای کار، فرصت‌های کاری زیادی وجود دارد؛ اما در مقایسه با ایالت‌های کناری خود سطح درآمد آن پایین‌تر است.

سطح تحصیلات هر بخش در این ایالت مختلف است. به‌عنوان‌مثال 40 درصد از افراد تا دوره کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه داده‌اند و حدود 20 درصد از افراد مدرک تحصیلی دیپلم دارند.

به لحاظ سبک فرهنگ، پورتلند بهترین شهر آمریکا به شمار می‌رود. افراد با روی خوش و رفتار دوستانه به شما خوش آمد می‌گویند. لباس پوشیدن در پورتلند راحت است. برای رفتن به سرکار لازم نیست همیشه رسمی بپوشید. در پورتلند درست مثل خانه خودتان راحت باشید!

سبک زندگی در واشنگتن

واشنگتن یکی از مهم‌ترین ایالت‌های سیاسی به شمار رفته و دارای جمعیت زیادی است. هزینه زندگی در این ایالت حدود 63 درصد بالاتر از حد عادی است. قدم‌زدن در واشنگتن برابر با قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های تاریخ است. جایی که اتفاقات تاریخی زیادی در آن رخ‌داده است.

حدود 40 درصد از افراد در این ایالت، در بخش‌های دولتی مشغول به کار هستند؛ بنابراین اگر به کار در فضایی دولتی علاقه‌مند هستید انتخاب این ایالت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به‌طورکلی واشنگتن بهترین شهر آمریکا برای زندگی و کار نیست. هزینه زندگی و مخارج خانه در این ایالت بالا است و حدود 15 درصد از افراد فقیر محسوب می‌شوند. همچنین نرخ فقر تا حدی در این ایالت بالا است.

ترافیک اینجا هم از شما دور نمی‌شود و شاید این سطح زندگی برای نیویورکی‌ها قابل‌قبول باشد؛ درنتیجه برای فردی که ساکن تهران بوده و به ترافیک عادت دارد هم قابل‌قبول است. باید گفت سطح تحصیلات در واشنگتن به‌خوبی بقیه ایالت‌ها نیست؛ بااین‌حال دانشگاه‌های ‌خوبی در آن دیده می‌شود.

سبک زندگی در سیاتل

دو خبر خوب درباره سیاتل اینکه مالیات از درآمد شما کسر نمی‌شود و به لحاظ یافتن شغل، شما انتخاب‌های خوبی دارید. به‌علاوه اینکه کمپانی‌های معروفی به این ایالت آمده‌اند و باز هم فرصت شغلی و انتخاب‌های کاری شما بالاتر می‌رود. در این ایالت آرام، حدود 94 درصد از افراد مدرک دیپلم داشته و حدود 64 درصد از افراد هم مدرک دانشگاهی دارند.

باتوجه‌به شرایط شغلی، داشتن خانه در این شهر یک رؤیای گران‌قیمت است. به شکل کلی هزینه زندگی در سیاتل بالا است. بااین‌حال در این ایالت هنری و فرهنگی حوصله شما سر نمی‌رود.

سبک زندگی در سن خوزه

سن خوزه به‌خاطر سبک زندگی جوان و پویا بهترین شهر آمریکا به نظر می‌رسد. در این ایالت سطح جمعیت بالا است و به همان میزان استفاده از وسایل عمومی مرسوم است. آب‌وهوای عالی به همراه ساحل‌های زیبا از ویژگی‌های خوب این شهر به شمار می‌روند. ولی باید گفت مخارج زندگی در سن خوزه بالا است.

درعین‌حال که زندگی در سن خوزه کمی لوکس به نظر می‌رسد، ولی پیداکردن شغل و همکاری با برندهای محبوب در سطح جهانی در این ایالت امکان‌پذیر است. در سن خوزه به‌خاطر آب‌وهوا و ارتباط عمیق با محیط حسابی به شما خوش می‌گذرد.

در کنار تمام این موارد زندگی در سن خوزه سبک زندگی شما را تغییر می‌دهد. به‌عنوان‌مثال سن خوزه به‌عنوان یک ایالت دوستدار طبیعت شما را به استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی دعوت می‌کند. ورود به سن خوزه یعنی قدم‌گذاشتن به جایی جدید برای زندگی که با تکنولوژی گره خاصی خورده است.

سبک زندگی در سان‌فرانسیسکو

سان‌فرانسیسکو مثل هر شهر بزرگ و پرجمعیت دیگری به‌خاطر ترافیک زیاد بهترین شهر آمریکا به شمار نمی‌رود. اما در سال 2019 عنوان شهر زیبا را گرفت. سان‌فرانسیسکو در نزدیکی دره سیلیکون قرار گرفته است و برای عاشقان دنیای تکنولوژی، بهشت محسوب می‌شود.

جایی که بیشتر افراد به‌قصد قرارگیری در موقعیت شغلی بهتر به آن نقل‌مکان می‌کنند. درنتیجه وضعیت شغلی در این شهر خوب است. تنها مسئله وضع ترافیک است که پس از مدتی با آن کنار می‌آیید. این نکته را فراموش نکنید که زندگی در سان‌فرانسیسکو بسیار گران تمام می‌شود و هزینه زندگی در آن بسیار بالا است.

سبک زندگی در کلرادواسپیرینگ

زندگی در کلردواسپیرینگ با طبیعت و ورزش ارتباط نزدیکی دارد. این ایالت قهرمانان المپیکی زیادی را در خود پرورش داده است. خبر خوب دیگر اینکه سطح آموزشی در این ایالت بالا است.

هزینه‌های زندگی در اینجا تا حدی با میزان استاندارد متفاوت است. این هزینه‌ها کمی بیشتر از تگزاس بوده و تنها عامل شباهت این ایالت با تگزاس مساحت زیاد آن است. بهترین راه برای جابه‌جایی در آن استفاده از خودرو شخصی است که در کنار سایر مخارج هزینه بنزین هم اضافه می‌شود.

در این ایالت استفاده از وسایل نقلیه طرف‌داران زیادی ندارد. به‌علاوه به‌خاطر موقعیت جغرافیایی برای پیاده‌روی‌های طولانی مناسب نیست. در کنار این موارد می‌توان گفت به لحاظ هزینه‌های زندگی کلرادواسپیرینگ تا حدی متوسط و خوب است.

سبک زندگی در سن دیگو

آب‌وهوای سن دیگو آن را به بهترین شهر آمریکا تبدیل کرده است. ولی همین شهر خوب یکی از شهرهای گران‌قیمت به شمار می‌رود. به شکلی که نرخ افراد فقیر در آن بالا بوده و خبر بد اینکه نرخ مالیات در سن دیگو برخلاف بقیه شهرهای دیگر تا حدی بالا است.

بااین‌وجود سطح آموزش و تحصیل برای تمام افراد خوب است. این ویژگی در کنار ترافیک و شلوغی سن دیگو یک نکته مثبت به شمار می‌رود. برای زندگی در سن دیگو، به‌عنوان شهری بزرگ برای رفت‌وآمد به ماشین شخصی نیاز دارید. سن دیگو به‌طورکلی برای زندگی مناسب است، ولی هزینه‌های زیادی دارد برای همین باید تمامی موارد را پیش از مهاجرت در نظر گرفت.

سبک زندگی در آتلانتا

درباره آتلانتا نکات مثبت زیادی برای گفتن وجود دارد. برای افرادی که به دنبال زندگی در بهترین شهر آمریکا هستند شاید آتلانتا گزینه خوبی باشد. این شهر خونگرم‌تر از سیاتل است و پیداکردن دوست مراحل ساده‌تری دارد.

هزینه‌های زندگی در آتلانتا به شکلی معقول و منطقی است و با هزینه‌های زیاد شوکه نخواهید شد. به‌علاوه یافتن شغل و پیداکردن کار در آن سخت نیست و موقعیت‌های شغلی زیادی منتظر شما هستند.

بااین‌حال نبود وسایل نقلیه عمومی خوب در آتلانتا احساس می‌شود و ترافیک از چیزی که فکر می‌کنید بدتر است. برای زندگی در آتلانتا خرید ماشین را در لیست خریدهای ضروری خود قرار دهید.

سبک زندگی در بوستون

اگر سبک زندگی در تاریخ 1690 را دوست دارید، به‌احتمال زیاد بوستون محل موردعلاقه شما خواهد بود. زندگی در این موقعیت تاریخی یعنی تجربه لذت دیدن نماهای به‌شدت قدیمی که داستان‌های متفاوتی برای گفتن دارند. از طرفی زندگی در بوستون جابه‌جایی در آمریکا را برای شما آسان‌تر می‌کند. دلیل آن هم نوع موقعیت جغرافیایی این منطقه است. به‌عنوان شهری بزرگ مشکلاتی مثل کمبود وسایل نقلیه عمومی در آن احساس نمی‌شود.

یکی از دلایلی که بوستون یک شهر معروف به شمار می‌رود، به‌خاطر سطح بالا سیستم آموزشی آن است. همچنین به‌خاطر افراد مشهوری که در این شهر تحصیل کرده‌اند. هزینه زندگی در بوستون بالا است؛ اما به‌خاطر اقتصاد قوی آن، نگران آینده نخواهید بود. همچنین با زندگی در این شهر، درگیر سطح درآمد و مخارج نمی‌شوید.

ارزان‌ترین و گران‌ترین ایالت آمریکا برای زندگی

در صدر گران‌قیمت‌ترین شهرها، نیویورک قرار دارد و بعد نوبت به سان‌فرانسیسکو می‌رسد. زندگی در نیویورک هزینه زیادی دارد. به‌قدری‌که حدود 154 درصد هزینه‌ها از حالت عادی گران‌تر است.

این اتفاق دقیقاً برای سان‌فرانسیسکو هم رخ‌داده است و هزینه زندگی در آن برای یک خانواده به حد چشمگیری بالا است. در زمان قرنطینه افراد زیادی درگیر مشکلات اقتصادی شدند و این شهر و با مخارج بالایی که دارد نتوانست به مردم کمک کند.

نام ایالت تگزاس در بین ارزان‌ترین شهرهای آمریکا به چشم می‌خورد. در این ایالت هزینه‌های زندگی پایین‌تر از سایر ایالت‌ها است و از طرفی مالیات تا حدی پایین‌تر از ایالت‌های سیاسی و مرکزی است. نرخ افراد بیکار در تگزاس برابر با 8 درصد است.

تگزاس بهترين ايالت آمريكا براي زندگي به شمار می‌آید. وجود مکان‌های تاریخی و هنری به زیبایی این شهر کمک کرده‌اند. در این ایالت به هنر آمریکای لاتین اهمیت زیادی داده می‌شود.

کلام پایانی

در لیست بهترین شهرهای آمریکا به لحاظ سطح درآمد و هزینه‌های زندگی انتخاب تگزاس عاقلانه است. اما تنها درصورتی‌که با گرما مشکلی نداشته باشید. به‌طورکلی، زندگی در آمریکا کم‌هزینه نیست و هر ایالت در کنار هزینه‌های مختلفی که دارد، شامل مالیات در بخش‌های مختلف هم می‌شود.

اینکه چطور یک شهر ایده‌آل را انتخاب کنیم تنها به کمک اولویت‌بندی شما امکان‌پذیر است. باید به شکلی انتخاب کنید که یا هزینه‌های زندگی بالاتر را بپذیرید و موقعیت‌های کاری بهتری را داشته باشید. همچنین با انتخاب هزینه‌های زندگی پایین‌تر به فرصت‌های شغلی دیگری فکر کنید. به هدف خود خوب فکر کرده و پس از آن خود را برای مهاجرت در بهترین شهر آمریکا برای زندگی و کار آماده کنید.

سؤالات متداول

آیا خدمات درمانی رایگان است؟

نه! در آمریکا خدمات درمانی رایگان نیست. برای همین بعد از ورود به آمریکا اولین موردی که باید در نظر گرفت بیمه است تا وقتی استفاده از این خدمات لازم شد، نیاز شما و خانواده‌تان دچار دغدغه مالی نشوید.

آیا فرهنگ آمریکایی خاصی وجود دارد؟

بله قبل از خروج از رستوران دادن انعام را فراموش نکنید. این کار به شکل اختیاری انجام می‌شود و بخشی از درآمد افراد محسوب می‌شود. برای این کار حدود 15 تا 20 درصد را برای پرداخت انعام در نظر گرفته می‌شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز