توضیحات اولیه درباره آزمون جی آر ای

در این مقاله توضیحات اولیه درباره آزمون جی آر ای و چگونگی برگزاری آن را به تفضیل بیان میکنیم.

شایان زمانی

شایان زمانی

1396 - 10 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

آزمون جی آر ای یکی از آزمون های زبان انگلیسی و لازم برای گرفتن پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور است. در این مقاله توضیحات اولیه درباره آزمون جی آر ای و چگونگی برگزاری آن را به تفضیل بیان میکنیم.

آزمون Graduate Record Examinations که به اختصار GRE نامیده می شود آزمونی است که به صورت اینترنتی برگزار می شود و داوطلبان آن داوطلبان گرفتن پذیرش در دانشگاه های آمریکای شمالی هستند.

این آزمون از سه بخش تشکیل شده است که عبارتند از:

  1. آزمون زبان یا Verbal Reasoning
  2. آزمون ریاضی یا Quantitative Reasoning
  3. آزمون نگارش تحلیلی یا Analytical Writing

در ابتدای آزمون نگارش تحلیلی انجام می شود و سپس به صورت رندوم یکی از آزمون های وربال یا کوانت بالا می آید. هر کدام از این آزمون ها ۲۰ سوال دارند و پس از این بیست سوال آزمون دیگر با ۲۰ سوال دیگر آغاز می شود. پس از سری اول مجددا این ترتیب با ۲۰ سوال دیگر تکرار می شود.

پس نهایتا چهار آزمون به شکل متناوب از شما گرفته می شود و مجموعا ۴۰ سوال وربال و ۴۰ سوال کوانت از شما پرسیده می شود. بعد از این ۸۰ سوال ۲۰ سوال دیگر از یک آزمون به شکل تصادفی شروع می شود که قسمت ادامه دار آزمون یا همان extended می باشد.

نمره دهی آزمون

نمره نگارش تحلیلی از ۰ تا ۶ داده می شود و معمولا گرفتن نمره ۳ الی ۴ بین دانشجویان ایرانی بسیار متداول است. نمرات این آزمون استپ های نیم نمره ای دارند.

نمره دهی آزمون وربال و کوانت مانند هم هستند و هر دو از بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره دهی می شوند. آزمون کوانت معمولا ساده تر بوده و دانشجویان ایرانی معمولا بالای ۱۶۰ می توانند بگیرند. همچنین آزمون وربال کمی سخت تر بوده و معمولا دانشجویان ایرانی نمره ای بالاتر از ۱۴۰ را می گیرند.

پس در نهایت اگر نمره مجموع شما بیشتر از ۳۰۰ باشد شما آزمون به نسبت خوبی را شرکت کرده اید.

در یکی از محصولاتمان، همه چیزی که باید راجع به GRE بدانید را به شما آموخته ایم.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز