بهترین سن برای مهاجرت به کانادا

با توجه به سخت تر شدن شرایط اخذ ویزا، بهترین و کم ریسک ترین سن برای مهاجرت به کشور کانادا چه سنی است

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1400 - 03 - 11
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا چند سال است؟

کانادا، یکی از محبوب‌ترین کشورهایی است که متقاضیان مهاجرت، آن را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کند و همه ساله نیز شمار زیادی از ایرانیان، برای گرفتن ویزای این کشور، وارد پروسه‌ی مهاجرت می‌شوند. سوالات زیادی وجود دارد که در طی این پروسه برای متقاضیان مطرح می‌شود؛ اما در میان خیل عظیم این سوالات، بهترین سن برای مهاجرت و شرایط تحصیل در مدارس کانادا، دو نمونه از رایج‌ترین و مهم‌ترین ابهاماتی هستند که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا به این دو موضوع بسیار مهم بپردازیم و اطلاعات جامعی را در این رابطه به شما ارائه کنیم؛ با ما همراه باشید.

برای مهاجرت به کانادا از چه راه‌هایی می‌توانید اقدام کنید؟

دولت لیبرال کانادا، با وضع قوانین مهاجرتی انعطاف‌پذیر، شرایط بسیار مناسبی را برای مهاجرت به این کشور ایجاد کرده است. به‌طور کلی، راه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا عبارت هستند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت با روش ازدواج
  • مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند در این کشور
  • مهاجرت به کانادا با استفاده از ویزای خوداشتغالی

شرایط تحصیل در کانادا چیست؟

یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌هایی که برای مهاجرت به کانادا می‌توان از آن استفاده کرد، اخذ اپلای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور برای ادامه تحصیل است. افرادی که واجد شرایط تحصیل در کانادا هستند، می‌توانند برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام و تحصیل در یکی از بهترین و معتبرترین سیستم‌های آموزشی دنیا را تجربه کنند.مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کانادا، از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و همه‌ساله، شمار زیادی از افراد در سراسر دنیا، برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام می‌کنند.

 گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، در میان ایرانیان نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد و بسیاری از علاقه‌مندان، به دنبال اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا هستند. دولت لیبرال کانادا، برای اعطای ویزای تحصیلی به متقاضیان، شرایط خاصی را در نظر گرفته است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • شرط سنی

شرط سنی اخذ ویزای تحصیلی، با توجه به مقطعی که متقاضیان قصد ادامه تحصیل در آن را دارند تغییر می‌کند و مهم‌ترین موضوعی که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد، گپ تحصیلی است. منظور از گپ تحصیلی، مدت زمانی است که از تاریخ اخذ آخرین مدرک تحصیلی متقاضی می‌گذرد و هرچه این زمان کمتر باشد، شانس متقاضیان برای دریافت ویزا بیشتر خواهد شد.

  • نمره آیلتس

یکی دیگر از شرایط تحصیل در کانادا که اهمیت بسیار زیادی برای مراکز آموزشی و دولت این کشور دارد، نمره مدرک زبان متقاضیان است. دانشگاه‌ها و مراکز مختلف کانادا، حدنصاب‌های متفاوتی را برای متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی در نظر می‌گیرند و در عین حال، برای افرادی که کمتر از این حد نصاب را کسب‌ می‌کنند نیز شرایط پذیرش را فراهم می‌آورند؛ به این صورت که اگر شخصی، نیم تا یک نمره کمتر از این حدنصاب را در آزمون زبان کسب کند، در دوره‌های زبان انگلیسی این کشور شرکت می‌کند و پس از کسب نمره قبولی، واجد شرایط ورود به دانشگاه مورد نظر خود می‌شود.

  • داشتن تمکن مالی برای تحصیل و زندگی در کانادا

فاکتور بسیار مهم دیگری که در اعطای ویزای تحصیلی مورد توجه قرار می‌گیرد، تمکن مالی متقاضیان است. دولت کانادا باید مطمئن شود که فرد متقاضی، از نظر مالی قادر است هزینه‌ی تحصیل و زندگی خود در کانادا را به مدت یک‌سال تامین کند. هزینه‌ی زندگی در کانادا، به‌طور متوسط چیزی در حدود ۱۰ تا ۴۰ هزار دلار در سال تخمین زده می‌شود. هزینه‌ی تحصیل نیز، با توجه به مقطع و نوع مرکز آموزشی متغیر است. به عنوان مثال، اگر متقاضی تحصیل در مدارس این کشور باشید، باید به‌صورت سالیانه، مبلغی در حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار کانادا را برای تامین مخارج تحصیل خود در نظر بگیرید.

کالج‌های کانادا، یکی دیگر از مراکزی به‌شمار می‌روند که با استقبال بالایی از سوی مهاجران روبرو هستند و همه‌ساله افراد زیادی برای واردشدن به این مراکز، با یکدیگر رقابت می‌کنند. دوره‌های برگزار شده در کالج‌های کانادا، از نظر دوره‌ی زمانی، کوتاه‌تر از دوره‌های دانشگاهی هستند و به همین دلیل، شهریه‌ی کم‌تری در مقایسه با دانشگاه‌های مختلف دارند. هزینه‌ تحصیل در کالج‌های کانادا با توجه به خصوصی یا دولتی‌بودن این کالج‌ها متفاوت است و رقمی بین ۷ هزار تا ۲۳ هزار دلار کانادا را در سال شامل می‌شود.

تفاوت شهریه، در مورد هزینه‌های دانشگاهی نیز صادق است و با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی مورد نظر متقاضی، رقم متفاوتی را شامل می‌شود. بر این اساس، شهریه‌ی سالیانه‌ مقطع کارشناسی، در حدود ۵۵۰۰ تا ۲۹ هزار دلار کانادا، هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۳ تا ۲۰ هزار دلار کانادا در سال و شهریه‌ی ادامه تحصیل در مقطع دکترا نیز، مبلغی در حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار کانادا در سال است.

بهترین راه برای توجیه‌کردن گپ تحصیلی چیست؟

گپ تحصیلی که در قسمت قبل به مفهوم آن اشاره کردیم، یکی از بزرگ‌ترین موانعی است که بیشتر متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا، با آن مواجه می‌شوند؛ ولی خوشبختانه راه‌هایی برای از میان‌برداشتن این مانع وجود دارد و می‌توان با استفاده از چند دلیل موجه، گپ تحصیلی را توجیه کرد. درست است که اظهارنظرهای مختلفی در رابطه با گپ تحصیلی وجود دارد؛ اما در حالت کلی می‌توان گفت که محدوده‌ی نرمال گپ تحصیلی بعد از اخذ مدرک دیپلم، پیش‌دانشگاهی و کارشناسی در حدود ۲ تا ۳ سال و پس از مدرک کارشناسی ارشد، ۵ سال در نظر گرفته می‌شود.

بهتر است بدانید که گپ تحصیلی برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکترا اهمیتی ندارد و دولت کانادا، محدودیتی را در این زمینه برای متقاضیان در نظر نمی‌گیرد؛ بنابراین اگر قصد ادامه‌ تحصیل در این مقطع را دارید، بدون هیچ محدودیتی در رابطه با گپ تحصیلی یا حتی سن، می‌توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید و تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان را در کارنامه‌ی علمی خود به ثبت برسانید.

همان‌طور که گفتیم، شما برای توجه گپ تحصیلی و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، نیاز به دلایل موجهی دارید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید آفیسر پرونده را توجیه کنید. موجه‌ترین و قانع‌کننده‌ترین دلایلی که برای این‌کار می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، به شرح زیر هستند:

  • خدمت سربازی
  • سابقه‌ی کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • ارتقاء سطح زبان انگلیسی
  • کسب درآمد برای داشتن تمکن مالی لازم جهت پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا

بهترین سن مهاجرت به کانادا

سن، یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای گرفتن اقامت کانادا است و دولت این کشور، در سیستم امتیازدهی خود، اهمیت بالایی برای سن متقاضیان قائل است. دولت کانادا، بیشتر امتیاز را در سیستم امتیازدهی خود برای کسانی در نظر می‌گیرد که سن آنان در محدوده‌ی ۲۱ تا ۴۹ سال قرار داشته باشد؛ البته باید توجه داشته باشید که دولت کانادا برای اعطای ویزا به هر متقاضی، شرایط و تحصیلات شخص را مورد بررسی قرار می‌دهد و با توجه به این فاکتورها، شرط سنی ایده‌آلی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور در نظر می‌گیرد.

موضوع بسیار مهم دیگری که در رابطه با سن مناسب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید به آن توجه کرد این است که، در سنین پایین، دانش‌آموزان انعطاف‌پذیری بالاتری دارند و بهتر می‌توانند خود را برای زندگی در این کشور آماده کنند. بر این اساس، می‌توان گفت که بهترین سن برای مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در این کشور، مهاجرت زیر ۱۸ سال است؛ چراکه افراد در این شرایط می‌توانند قبل از ورود به دانشگاه و آغاز تحصیلات عالی، مهارت‌ها و دانش مورد نیاز خود را کسب کنند و شرایط بهتر و مناسب‌تری را برای خود فراهم آورند.

در این مطلب سعی کردیم مطالب مورد نیاز شما را در رابطه با مهاجرت به کانادا بیان کنیم و به سوالات رایج در این زمینه پاسخ دهیم. یک‌بار دیگر هم تاکید می‌کنیم که شرایط تحصیل در کانادا و بهترین سن مهاجرت به این کشور، با توجه به شرایط شما متغیر است و دولت فدرال کانادا نیز با در نظر گرفتن شرایط شما، اقدام به اعطای ویزا می‌کند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز