◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت

ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت کدام است؟ ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل در کانادا کدام اس

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1400 - 12 - 21
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

هزینه‌های زندگی در شهر مقصد، یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از مهاجرت باید در نظر داشته باشید. کانادا در کل برای زندگی چندان کشور ارزانی نیست. متوسط هزینه زندگی در کانادا برای یک فرد مجرد، حدود ۲۷۳۰ دلار در ماه تخمین زده شده است. این رقم برای خانواده ۴ نفره به حدود ۵۱۵۸ دلار می‌رسد.

برای مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف باید موارد زیر را در نظر داشته باشید تا با توجه به آن بتوانید ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت را انتخاب کنید.

  • هزینه اجاره خانه
  • هزینه خرید خانه
  • هزینه آب و برق و انرژی
  • مواد غذایی
  • حمل و نقل

هزینه زندگی در شهرهای تورنتو و ونکوور بالا است. اما شهرهای دیگری نیز در کانادا هستند که برای مهاجرین ایرانی با سطح درآمد متوسط توصیه می‌شوند. در این مقاله شهرها و استان‌های مختلف کانادا را از نظر هزینه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

معرفی ارزانترین شهرهای کانادا

شربروک

شربروک ششمین شهر بزرگ استان کبک است که برای فرهنک و اقتصاد رو به رشدش آن را می‌شناسند. این شهر پررونق، بیشترین جمعیت دانشجو را در کل کبک دارد که بیش از ۴۰۰۰۰ از آنان در یکی از ۸ موسسه تحصیلی شربروک درس می‌خوانند.

اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر شربروک، ماهانه حدود ۴۷۵ دلار بوده و خارج از مرکز شهر، حدود ۴۰۵ دلار است. به همین دلیل یکی از ارزانترین شهرهای کانادا برای مهاجرت و زندگی است.

ارزانترین شهرهای کانادا

شهر لندن

لندن ششمین شهر بزرگ استان انتاریو کانادا است و جمعیتی حدود ۳۶۶۰۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. این شهر مرکز برگزاری فستیوال‌های موسیقی و نمایشگاه‌های هنری است. همچنین برای مراکز درمانی و سیستم آموزشی خوب، آن را می‌شناسند. چرا که بیشتر جمعیت این شهر را دانشجویان و اساتید پزشکی تشکیل داده‌اند.

اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز این شهر حدود ۸۷/۱۰۶۰ دلار و خارج از مرکز شهر نیز حدود ۳۳/۹۰۸ دلار است. از این رو برخی از افراد، شهر لندن را نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد، ارازنترین شهر کانادا برای مهاجرت می‌شناسند.

اوشاوا

اوشاوا یکی از ارزانترین شهرهای کانادا برای مهاجرت و زندگی است. سیستم حمل و نقل، ترافیک و پارک‌ها و مراکز تفریحی این شهر باعث شده است که نه تنها برای کار، تحصیل و زندگی، بلکه برای گذراندن تعطیلات نیز یکی از بهترین انتخاب‌‌ها باشد.

هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در این شهر بدون در نظر گرفتن اجاره، ماهانه حدود ۳۱۹۹ دلار است. اجاره خانه در این شهر حدود ۵۶ درصد ارزانتر از نیویورک است.

خلیج تاندر

خلیج تاندر واقع در استان انتاریو، جمعیتی حدود ۱۰۸۴۰۰ نفر را در خود جای داده است. این شهر را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌شناسند. آب و هوای این شهر نیز مثال‌زدنی است.

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تاندر حدود ۹۲۵ دلار و خارج از مرکز شهر نیز حدود ۷۵/۸۱۸ دلار است. بنابراین برخی از افراد این شهر را نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد، ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت می‌شناسند.

بهترین شهرهای کانادا

سنت کاترین

سنت کاترین به باغ‌شهر مشهور است. چرا که با بوته‌های سبز، باغ‌ها و بوستان‌های زیبا احاطه شده است. این شهر کوچک بیشتر به دلیل آبشار نیاگارا مشهور است و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. هزینه زندگی در سنت کاترین حدود ۵/۰ درصد کمتر از میانگین کشوری است. این شهر برای صنعت و خط تولید قوی نیز شهرت پیدا کرده است.

دانشگاه بروک Brock Univercity از جمله مراکز تحصیلی در سطح بالا است که در شهر سنت کاترین قرار دارد. هزینه سکونت و خرید ملک نیز در این شهر نسبتاً پایین است و به همین دلیل محل خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمان بازنشستگی است.

کینگستون

کینگستون شهری بسیار زیبا با ساختمان‌های قدیمی است. جمعیت این شهر ۵۹۴۵۳۱ نفر است و از ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی و مهاجرت زیر 18 سال محسوب می‌شود. میانگین مخارج زندگی برای یک فرد، ماهانه چیزی حدود ۹۳/۱۰۶۷ دلار می‌شود و میانگین درآمد ماهانه ۶۷۴۸۵ دلار است. هزینه حمل و نقل و فعالیت‌های تفریحی در کینگستون بسیار پایین‌تر از تورنتو است.

کیچنر

شهر کیچنر برادر دوقلوی واترلو است و مراکز صنعتی و ادارات اصلی مانند مرکز پژوهش‌های موشن و کارخانه تویوتا را در خود جای داده است. این شهر ۵۱۳۶۸ نفر جمعیت دارد. میانگین هزینه زندگی برای یک نفر بدون در نظر گرفتن اجاره، ماهانه حدود ۰۵/۱۱۰۸ دلار است. اجاره بها در این شهر حدود ۵۵/۷ درصد از تورنتو ارزانتر است. اگر هزینه زندگی را نیز لحاظ کنیم، کیچنر ۴۹/۳۰ درصد ارزانتر از تورنتو است. به همین دلیل بسیاری از افراد با توجه به امکانات موجود، کیچنر را ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت می‌دانند.

آبوتسفورد

آبوتسفرد، شهری واقع در بریتیش کلمبیا کانادا است که جمعیتی حدود ۱۴۱۳۹۷ نفر را در خود جای داده است. این شهر در نزدیکی مرز ایالات متحده قرار گرفته است. سیستم آموزشی آبوتسفرد بسیار عالی است و از این رو برای اپلای تحصیلی به کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها معرفی می‌شود. دانشگاه فریزر ولی (Fraser Valley) که بزرگترین مرکز آموزشی در کانادا است نیز در این شهر قرار دارد.

اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر آبوتسفرد، حدود ۱۰۵۰ دلار بوده و در خارج از مرکز شهر نیز ۵۰/۹۶۲ دلار است.

بهترین شهرهای کانادا

شارلوت تاون

شارلوت تاون همان شهر زیبای قصه‌ی آن شرلی با موهای قرمز است. این شهر تاریخی، ساختمان‌های قدیمی و تپه‌های سبز بی‌نظیری را در دل خود دارد. جمعیت آن حدود ۸۰۳۴۷ نفر است و هزینه زندگی هر فرد بدون در نظر گرفتن اجاره، چیزی حدود ۴۸/۱۲۶۹ دلار تمام می‌شود. بسیاری از افراد این شهر زیبا را ارزانترین شهر برای زندگی و مهاجرت معرفی می‌کنند.

گوئلف

گوئلف یکی از رو به رشدترین شهرهای کانادا است که تنها ۴۵ دقیقه تا تورنتو فاصله دارد. نرخ بیکاری و جرم در این شهر بسیار پایین است و استانداردهای بالایی را برای زندگی ارائه می‌دهد. از این رو یکی از ارزانترین شهرها برای مهاجرت و زندگی معرفی شده است.

معرفی ارزانترین استان های کانادا

گفتن از ارزانترین استان‌ های کانادا چندان درست نیست. چرا که در تمام استان‌های کانادا شهرهای خوب و ارزان برای زندگی و مهاجرت پیدا می‌شود. با این حال ما در اینجا چندین استان پرطرفدار برای مهاجرت را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با در نظر گرفتن امکانات استان‌ها و شرایط اقتصادی و روحی خودتان در نهایت می‌توانید تصمیم بگیرید که چه مقصدی برای شما مناسب‌تر است.

اونتاریو

اونتاریو بزرگترین استان کانادا است که جمعیت آن بیشتر از ۷/۱۴ میلیون نفر است. هزینه غذا، برق و خدمات حمل و نقل درون شهری در اونتاریو ماهانه حدود ۳۴۸، ۱۳۰ و ۱۶۶ دلار می‌شود.

بریتیش کلمبیا

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا همانند انتاریو نسبتاً بالا است. اما یکی از پرطرفدارترین استان‌های کانادا برای مهاجرت محسوب می‌شود که سطح رفاه در آن بالا است. ویکتوریا و کلونا در اوکاناگان ولی در این استان از ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی و مهاجرت محسوب می‌شوند.

پرنس ادوارد

متوسط هزینه زندگی در استان پرنس ادوارد، ماهانه حدود ۱۳۱۶ دلار است. این میانگین شامل اجاره‌بها، خدمات رفاهی، خار و بار، تفریحات، حمل و نقل و لوازم اساسی زندگی می‌شود.

نیوبرانزویک

نیوبرانزویک تنها استان دوزبانه کانادا است که جامعه انگلیسی زبانان در بخش جنوبی و فرانسوی زبانان در بخش شمالی آن زندگی می‌کنند. این استان مقصدی بسیار زیبا برای مهاجران و افرادی است که دنبال یک زندگی ساده و در صلح هستند. قیمت آپارتمان در نیوبرانزویک از همه جای کانادا ارزانتر است. میانگین دستمزد ساعتی نیز در این استان به مراتب بالاتر از سایر استان‌های آتلانتیک است.

ارزانترین استان های کانادا

بهترین و ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل کدامند؟

شهرهای بزرگ و پرجمعیت کانادا از امکانات رفاهی بسیار خوبی برای زندگی برخوردار هستند. اما هزینه تحصیل در مدارس کانادا و دانشگاه های این کشور برای دانشجویان تا حدودی بالا است. اما خوشبختانه در این کشور شهرهای دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر ارائه خدمات آموزشی معتبر، هزینه زندگی نیز در آنها نسبتاً پایین است. این شهرها عبارتند از:

  • شربروک، کبک
  • لاوال، کبک
  • مونکتون، نیوبرانزویک
  • آبوتس فورد، بریتیش کلمبیا
  • سنت کاترینز، اونتاریو

کلام آخر

بعد از انتخاب کشور مقصد، بررسی استان‌ها و شهرها نیز یکی از چالش‌های مهاجرت است. اول از همه این سوال مطرح است که به چه روش قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ برای مثال اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، باید در این موارد تحقیق کنید:

  • در کدام استان‌ها تخصص شما بیشتر به کار می‌آيد؟
  • قوانین ساعت کار و بازنشستگی در آن شهر چگونه است؟
  • قانون بیمه و مالیات بر درآمد در شهر انتخابی به چه ترتیب است؟

در این میان لازم است بودجه، امکانات و نیازهای خود را نیز مورد بررسی قرار دهید. در نظر گرفتن دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی تحت پوشش بیمه، تسهیلات تفریحی و ... نیز از جمله موارد بسیار مهم است. داشتن یک مشاور متخصص در این زمینه می‌تواند بسیار یاری‌رسان باشد. چرا که مهاجرت تصمیم بسیار بزرگی است و انتخاب مقصد یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است.

سوالات متداول

آیا نرخ مالیات بر درآمد در استان‌های مختلف کانادا متفاوت تعریف شده است؟

بله در استان‌های مختلف کانادا، رقم‌های متفاوتی برای مبلغ مالیات بر درآمد در نظر گرفته شده است. برای مثال استان‌های اونتاریو و بریتیش کلمبیا کمترین نرخ مالیات بر درآمد را دارند. اما استان‌های کبک، ساسکاچوان، آلبرتا و مونیتوبا دارای بیشترین نرخ مالیات بر درآمد هستند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که میانگین درآمد هم در این شهرها با هم متفاوت است و مالیات بر اساس سطح رفاه جامعه تعریف می‌شود.

نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به استان‌های مختلف کانادا متفاوت است؟

برای اقامت در هر کدام از شهرهای کانادا، حداقل نمره ۷ آیلتس مورد نیاز است.

برای اخذ ویزای کار از چه طریق بهتر است اقدام کنیم؟

برای اخذ ویزای کار پیشنهاد می‌شود که از طریق اسکیل ورکر فدرال اقدام کنید. در صورت گرفتن امتیاز نیز می‌توانید بهترین استان را برای اقامت خود انتخاب کنید.

بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا کدامند؟

کانادا کشوری پهناور با آب و هوای متفاوت است. اما بهترین شهرهای کانادا از نظر شرایط جوی و هوای مناسب به این ترتیب هستند مثل ونکوور، ویکتوریا، ویندزور، تورنتو، اوشاوا، همیلتون

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز