پروفایل اسکورایز

تماس با اسکورایز

021-91018457

پروفایل اسکورایز

برای استفاده بهتر از خدمات مهاجرت و آموزش زبان اسکورایز وارد یا عضو شوید.

بعد از ورود به همین صفحه منتقل می‌شوید.

سبد خرید شما خالی است.

بهترین آموزش‌های زبان و مهاجرت را در محصولات اسکورایز بیابید

لیست محصولات

ترجمه رسمی قرارداد استخدامی

  • پرسیده شده در: 2 ماه،4 هفته پیش
  • تعداد بازدید: 0 بار
آواتار

tat.transalator


قرارداد استخدامی چیست؟
در تعریف کلی، قرارداد استخدامی، یک توافق نامه کتبی است که در شرکت های خصوصی و دولتی، برای شروع کار، بین کارفرما و کارمند (کارگر)، تنظیم و امضا می شود. قرارداد استخدامی، نخستین گام جهت آغاز فعالیت در محیط کاری جدید است. در ادارات، به قرارداد استخدامی، «قرارداد کار» هم می گویند. هدف اصلی از انعقاد قرارداد استخدامی یا قرارداد کار، ارائه تعریف کاملی از وظایف و مسئولیت های کارفرما و کارمند، و نیز رعایت حقوق طرفین بر اساس قانون کار و قوانین استخدام کشوری است. در نظر داشته باشید، قرارداد استخدامی یا قرارداد کار، جزو مدارک شغلی سفارتخانه ها به حساب می آید و متقاضیان ویزا می توانند جهت تکمیل پرونده، ترجمه رسمی قرارداد استخدامی خود را به سفارت کشور مورد نظر تحویل دهند.

قراردادهای استخدامی، به دلیل شرایط مختلف در شغل های گوناگون، دارای مفاد و جزئیات متفاوتی است، اما به طور کلی یک قرارداد استخدامی شامل مواردی چون: مشخصات طرفین؛ زمان آغاز کار؛ نوع قرارداد (دائمی، موقت یا قراردادی)؛ حقوق و دستمزد؛ برنامه، روز و ساعات کاری؛ مدت زمان استخدام و شرایط تمدید آن؛ مسئولیت های عمومی کارمند یا کارگر؛ مزایای وعده داده شده از جانب کارفرما و دیگر نکات مطرح شده در توافق شفاهی میان طرفین قراداد و یا موارد ذکر شده در قانون کار، می باشد. قرارداد استخدامی باید در دو نسخه تنظیم شود، یک نسخه برای کارفرما و یک نسخه برای فرد استخدام شونده است.

قراردادهایی که در مراکز دولتی تنظیم می شوند، طبق قانون، به سه دسته: قرارداد استخدام رسمی؛ قرارداد استخدام پیمانی و قرارداد استخدام خدماتی، تقسیم می شوند.
همچنین قرارداد کار شرکت های خصوصی شامل: قرارداد استخدام غیرموقت (دائم)؛ قرارداد استخدام موقت (با مدت معین)؛ قرارداد کار آزمایشی و قرارداد کارآموزی است. تنظیم قرارداد استخدامی کتبی، راه حل مناسبی است برای واضح بودن شرایط شغلی و جلوگیری از سردرگمی کارفرمایان و کارمندان.

چه کسانی به ترجمه رسمی قرارداد استخدامی نیاز دارند؟
ترجمه رسمی قرارداد استخدامی، به عنوان یکی از مهمترین مدارک شغلی و شرکتی، در برخی موقعیت ها، برای دارندگان این قرارداد، مورد نیاز خواهد بود. بیشترین درخواست ترجمه رسمی قرارداد استخدامی از سوی متقاضیان ویزا است؛ اگر کارمند یا سهامدار یک شرکت یا مجموعه، بخواهد برای اخذ ویزا اقدام کند، بهتر است در گروه مدارک شغلی ذکر شده در چک لیست سفارتخانه ها، ترجمه رسمی قرارداد استخدامی خود را به همراه دیگر مدارک شغلی مانند: ترجمه رسمی فیش حقوقی، ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار، ترجمه رسمی سابقه بیمه و…، به سفارت کشور مورد نظر تحویل دهد.

متقاضیان ویزای کار و مهاجرت، یک نکته را باید در ترجمه رسمی مدارک شغلی در نظر داشته باشند و آن نبودن تضاد بین مدارک شغلی ارائه شده به سفارت است، حتی اگر تضادی هم وجود داشته باشد، باید توضیح قانع کننده ای برای مامور بررسی کننده مدارک داشته باشند. از دیگر مواقع لزوم ترجمه قرارداد استخدامی زمانی است که قرارداد تنظیم شده، منحصر به داخل کشور نبوده و یک سویش با کشور دیگری مرتبط باشد، در این صورت نیز به ترجمه رسمی انواع قرارداد، از جمله ترجمه رسمی قرارداد استخدامی، ترجمه رسمی قرارداد شرکت های دولتی و خصوصی، ترجمه رسمی انواع قرارداد صادرات و واردات و دیگر قراردادهای حوزه کاری، نیاز خواهد بود.

جهت ترجمه رسمی قرارداد استخدامی (ترجمه رسمی قرارداد کار)، لازم است اصل مدرک، به رؤیت کارشناسان دارالترجمه برسد. قرارداد استخدامی مورد نظر، باید بر روی سربرگ شرکت نوشته و دارای مهر و امضای مدیرعامل یا مدیر منابع انسانی شرکت باشد. همچنین متقاضیان ترجمه قرارداد استخدامی، به منظور اثبات صحت و اعتبار قرارداد ارائه شده، بهتر است فیش حقوقی سه ماه آخر خود و کارفرمایان نیز، لیست سابقه بیمه شرکت را به دارالترجمه ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مقاله ترجمه رسمی قرارداد استخدامی سر بزنید. 

منبع: https://tat-translator.ir/pct/employment-contract/




آواتار

wowiy80068
پاسخ داده شده در: 1 ماه،1 هفته پیش

آوسبیلدونگ (Ausbildung) یک سیستم آموزش حرفه‌ای و تدریس مهارت‌های کاری در آلمان است. این سیستم به عنوان یک راه ورود به بازار کار برای جوانان مطرح است و در طول آن، شخص به صورت عملی و نظری در یک شغل خاص آموزش می‌بیند. این دوره‌ها به عنوان Ausbildung یا Lehre شناخته می‌شوند.برنامه‌های آوسبیلدونگ های آلمان به مدت حدود 3 تا 3.5 سال طول می‌کشند و به طور عمده توسط کسب و کارها و شرکت‌ها ارائه می‌شوند. افراد در حین آموزش به صورت عملی در محل کار مهارت‌های خود را تقویت می‌کنند و در کنار آن، دوره‌های تئوری نیز در مراکز آموزش حرفه‌ای (Berufsschule) برگزار می‌شود.پس از پایان دوره آوسبیلدونگ، فرد می‌تواند یک گواهینامه حرفه‌ای یا تحصیلی (Berufsabschluss) دریافت کند و به عنوان یک حرفه‌ای در زمینه خود فعالیت کند. این سیستم به شدت به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا به سرعت به بازار کار وارد شوند و تجربه عملی زیادی در حرفه خود به دست آورند.



پاسخ شما

پاسخ خود را با جزییات اینجا بنویسید
ثبت

سوالات مرتبط

تمام سوالات