◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

WES چیست و مدارک ضروری برای ارزیابی های WES چه شرایطی دارند؟

همه چیز درباره WES و مدارک ضروری برای ارزیابی های آن

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 10 - 19
sc orize blog. sc orize blog.
WES چیست و مدارک ضروری برای ارزیابی های WES چه شرایطی دارند؟
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

WES در حقیقت یک سازمان غیرانتفاعی می باشد که از سال 1974 با کمک دانشجویان و متخصصان بین المللی جهت دست یافتن به اهداف آموزشی و حرفه ای خود در کشور آمریکا و کانادا فعالیت دارد. فرستادن مدارک برای این موسسه، دغدغه اغلب دانشجویان جهت مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور بوده و هست. در صورتی که شما هم یکی از این افراد هستید، ما را در این مطلب همراهی نمایید تا شما را با این موسسه بین المللی و نحوه ارتباط با آن آشنا کنیم.

WES وظیفه ارزیابی رسمی بودن یا نبودن و تشخیص مدارک تحصیلی و آموزشی بین المللی را بر عهده دارد. برای بیش از 40 سال، این موسسه مطرح، تعریف موفقیت را در سطح دنیا با هدف به وجود آوردن پویایی بین المللی با معیار های ارزیابی خود، خدمات و تحقیقاتش، و حمایت پیوسته و کم نظیرش از دانشجویان بین المللی و مهاجران متخصص و توانا با مهارت های بسیار، کاملا متحول کرده است. این موسسه، ارزیابی بیش از یک میلیون نفر را تا به حال در تمام دنیا انجام داده و نتایج خود را اعلام نموده است. ارزیابی های WES به طور گسترده به وسیله بیش از 2500 موسسه آموزشی، تجاری و دولتی در سراسر ایالات متحده و کانادا به رسمیت شناخته شده و از آن ها بهره می گیرند.هدف این نهاد، موفقیت و پیروزی دانشجویان و متخصصان بین المللی است؛ به همین جهت ابزارها و منابع رایگانی ارایه می کند که در تحصیل و آموزش این اشخاص بسیار موثر و مفید باشند.

مدارک ضروری برای ارزیابی های WES چه شرایطی دارند؟

  • باید به وسیله موسسات آموزشی شناخته شده صادر شوند.
  • صادر شده از یکی از موسسات آموزشی با اعتبار انگلیسی باشد، وگرنه باید ترجمه شده آن را ارسال نمایید.
  • مهر و امضای تایید شده داشته باشد یا به صورت دیجیتالی از طریق یک موسسه معتبر ارسال گردد.

هزینه های ارزیابی اعتباری WES چقدر است؟

اغلب دانشکده‌ها ارزیابی WES را بصورت اجباری برای پذیرش قرار داده اند، چون زمان لازم را جهت سنجش کامل مدارک ارسالی متقاضیان نداشته و به همین جهت، از دانشجو درخواست تاییدیه ارزیابی مدارک تحصیلی را خواهند داشت.

موسسه WES به مدارک دانشگاهی ارسال شده توسط شما در بازه 0 تا 4 نمره خواهد داد. علاوه بر این در صورتی که تمایل به ارزیابی مدارک خود به دانشگاه‌های مختلف را داشته باشید بایستی هزینه آن را پرداخت کنید که هزینه هریک بستگی به نوع ارزشیابی مورد نظر شما خواهد داشت. به‌عنوان نمونه، دانشگاه سانتا کلارا به ارزیابی دوره‌ای نیاز دارد که بیشتر از 20 دلار میباشد، اما دانشگاه سن خوزه فقط ارزیابی موضوعی را قبول کرده و هزینه آن 105 دلار خواهد شد. پس هزینه‌ها بر اساس درخواست کالج‌ها برای ارزیابی متفاوت می باشد.

در صورتی که بخواهیم نگاه جامعتری داشته باشیم موسسه WES ارزشیابی مدارک را به‌صورت موارد زیر انجام می‌دهد:

  • ارزشیابی مهاجرتی: در این روش که به آن به‌صورت مخفف ECA گفته می‌شود، مخصوص آن دسته از افرادی می باشد که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند.
  • ارزشیابی مدارک: متقاضیان کار و مهاجرت از این نوع ارزشیابی استفاده می‌کنند.
  • ارزشیابی واحد به واحد: افرادی که تمایل به ارایه مدارک خود به دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی دارند، باید درخواست این ارزشیابی را بدهند.

ارسال مستقیم مدارک برای موسسه WES

پروسه ارزیابی این موسسه از سال 2018 تغییراتی داشته است و شخص متقاضی بایستی تمامی مدارک موردنیاز WES را ارسال نموده و مبلغ  آن را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه، شما یک شناسه دریافت خواهید کرد. بعد از آن با استناد به این شماره شناسه می‌توانید اقدام به ثبت‌نام در دانشگاه موردنظر نماییدو دانشگاه متن را مستقیما به آدرس WES ارسال می‌کند.

حتما بخاطر داشته باشید که جهت ارسال باید همه مدارک باید در پاکت مهر و موم شده از دانشگاه دریافت شده باشد و کد شناسه WES بر روی پاکت یادداشت گردد.

نحوه اقدام آنلاین برای WES

  • حساب کاربری خود را در وب سایت https://applications.wes.org/createaccount ایجاد نمایید.
  • وارد حسابتان شوید و در بخش زبانه‌های اطلاعات شخصی، تحصیلات شما، ارزیابی شما و غیره را مشاهده خواهید نمود.
  • در بخش آموزش، اطلاعات مرتبط با دانشگاه را وارد نمایید. روی قسمت“من مدارک ضروری را برای این اعتبار بررسی کرده‌ام و موافقت خود را با ارسال مدارک خود، طبق آن چه موسسه WESمی‌خواهد اعلام می‌کنم” کلیک فرمایید.
  • در صفحه بعدی آن، نوع ارزیابی خود را مشخص نمایید. شاید لازم باشد نوع ارزیابی دوره‌ای را انتخاب نمایید.
  • در همین صفحه، زمان تحویل حدودی از طرف سیستم به‌صورت خودکار مشخص خواهد شد. ممکن است 3 روز کاری و شاید همان روز خدمات در دسترس شما باشد.
  • بعد از آن نام موسسه را اضافه نمایید. هنگام جستجوی نام موسسه، “موسسه آموزشی” را انتخاب کنید.
  • شما خواهید توانست هر تعداد موسسه که تمایل دارید را اضافه کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز