افت رتبه دانشگاه‌های شریف، تهران و امیرکبیر در QS 2025

افت رتبه دانشگاه‌های شریف، تهران و امیرکبیر در QS 2025

مهران عبدالحسینی

1403 - 03 - 17

 

در رتبه‌بندی ۲۰۲۵ پایگاه QS، دانشگاه صنعتی‌شریف با کسب امتیاز ۳۳ مانند سال گذشته جایگاه نخست کشور را از آن خود کرده اما وضعیت رتبه این دانشگاه نسبت به سال قبل بدتر شده به‌طوری که از رتبه ۳۳۴ در سال ۲۰۲۴ با هشت پله سقوط به رتبه ۳۴۲ در سال جاری رسیده است. دانشگاه تهران با امتیاز ۳۱.۴ مانند سال گذشته دومین دانشگاه برتر کشور لقب گرفته با این تفاوت که رتبه جهانی آن از ۳۶۰ در سال گذشته با هشت پله سقوط به رده ۳۶۸ در سال ۲۰۲۵ رسیده است.سومین رتبه دانشگاه برتر کشور هم طبق رتبه‌بندی QS مانند سال گذشته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امتیاز ۲۹.۵ رسیده است اما رتبه این دانشگاه از ۳۷۵ در سال ۲۰۲۴ با 2۲۸8 پله سقوط، وضعیت وخیم تری از نظر جهانی پیدا کرده و به جایگاه ۴۰۳ دست یافته است.

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ا ص

ا ص

23 - 03 - 1403

وقتی تمام اساتید خوب و نخبه را اخراج و بجای آنها مداح و .... جایگزین می کنید، توقع افزایش رتبه و بالا رفتن سطح علمی هم دارد. اصلاً جمعش کنید، بجای دانشگاه هیئت بزنید. سنگین ترین

بلو بلو

بلو بلو

18 - 03 - 1403

وقتی اساتید دارای مقامهای المپیادی جهانی اخراج و بیسوادان به عنوان استاد و عضو هیات علمی وارد دانشگاه شوند،توقع دارید رتبه علمی هم بگیرید؟ زهی خیال باطل.اداره امورات به شیوه ی کشورهای کمونیستی به زوال و سقوط منتهی میشود.