رزرو مشاوره تخصصی

سفارت ایتالیا در ایران + اطلاعات کامل

سفارت ایتالیا در ایران + اطلاعات کامل

امیرحسین عقیلی

1403 - 07 - 03

ایتالیا یکی از کشورهایی است که مهاجرت به آن طرفداران زیادی دارد و به‌خاطر شرایط مهاجرپذیری بالا، ایرانیان زیادی به دنبال مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هستند؛ از این رو خوب است با سفارت ایتالیا در ایران که در شهر تهران قرار دارد آشنا شویم. البته لازم به ذکر است که ایتالیا نیز مانند برخی کشورهای اروپایی دیگر، بخشی از خدمات ویزا و بررسی مدارک را به کارگزاری ویزامتریک واگذار کرده است. همچنین برای برخی امور اداری نیز باید به‌جای سفارت ایتالیا، به کنسولگری آن کشور بروید که موقعیت مکانی آن متفاوت است.

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

رزرو وقت سفارت ایتالیا در ایران

 

رزرو وقت سفارت ایتالیا در ایران

برای اینکه موفق به دریافت وقت مصاحبه سفارت ایتالیا در ایران شوید، ابتدا باید نوع ویزای خود را مشخص کنید. به صورت کلی سفارت ایتالیا در ایران هیچ‌گونه امور اداری در خصوص ویزاهای کوتاه‌مدت (زیر 90 روز) را نمی‌پذیرد و شما برای پیگیری انواع ویزای تحصیلی، کاری، درمانی، تجاری و غیره که نیاز به ویزای زیر 90 روز دارند، باید از کارگزاری ویزامتریک وقت بگیرید.

در مقابل اگر توانسته‌اید شهروندی ایتالیا را کسب کنید و یا قصد ازدواج با یک ایتالیایی را دارید، می‌توانید به سفارت ایتالیا در ایران برای انجام امور اداری مراجعه کنید. توجه داشته باشید که در صورت نیاز به رزرو وقت سفارت ایتالیا در ایران، باید به سایت سفارت مراجعه کنید. گرفتن وقت سفارت متأسفانه کار دشواری است؛ چرا که برای رزرو نوبت، سایت به صورت هفتگی باز می‌شود و در کمترین زمان وقت‌های خالی پر می‌شوند. این در حالی است که شما می‌توانید هر روز رأس ساعت 19 به‌وقت ایتالیا، از سایت کارگزاری ویزامتریک برای مصاحبه از این سازمان وقت رزرو کنید.

همچنین توجه داشته باشید که در مسیر انجام امور ویزای ایتالیا، شما نیاز دارید که یک ‌وقت تأیید مدرک هم دریافت کنید که در این شرایط نیز مانند رزرو وقت سفارت، باید برای ویزاهای بلندمدت به بخش کنسولی سفارت مراجعه کنید. در مقابل برای ویزاهای کوتاه‌مدت، تأیید مدرک شما توسط کارگزاری انجام خواهد شد.

برای دریافت وقت تأیید مدارک همچنین متقاضی باید ابتدا در سایت سفارت ایتالیا در ایران ثبت‌نام کند و سپس برای آن درخواست بفرستد. اگر داخل ایران زندگی نمی‌کنید، می‌بایست مدارک را برای سفارت ایمیل کنید؛ در غیر این صورت حضور شما در سفارت در زمان تأییدیه مدارک الزامی است. در نهایت اگر نیاز به‌وقت ضروری برای تأیید مدارکتان داشتید، می‌توانید با ارائه مدارکی دال بر ضرورت بررسی هرچه سریع‌تر، از طریق ایمیل این موضوع را مطرح کنید تا نوبت شما را در صف انتظار جلو بیندازند.

راه های تماس با سفارت ایتالیا در ایران

سفارت ایتالیا در ایران برعکس سفارت‌های دیگر، بیشتر امور ارتباط با متقاضیان را از طریق ایمیل پیگیری می‌کند و ایمیل‌زدن به سفارت یکی از کارهای معمول متقاضیان است. هرچند گاهی متقاضیان مجبور به تماس با بخش‌های مختلف سفارت می‌شوند. در بخش زیر انواع روش‌های تماس با سفارت ایتالیا برای شما آورده شده است:

شماره تماس‌ها:

سفارت ایتالیا در ایران: 02166726955

ریاست بخش کنسولی سفارت: 02188190160 - 02188783498

دفتر امور اداری بخش کنسولی سفارت: 02166714624 (فکس : 02166726961)

تماس‌های اضطراری مختص شهروندان ایتالیایی: 09121035062

کارگزاری ویزامتریک: 92000105

ایمیل‌ها:

ایمیل مختص امور دانشجویی و تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور: [email protected]

ایمیل امور ویزا: [email protected]

ایمیل بخش کنسولی سفارت: [email protected]

ایمیل دفتر امور اداری در بخش کنسولی سفارت: [email protected]

ایمیل دریافت وقت اضطراری بررسی مدارک:

لینک‌ها:

لینک رزرو وقت مصاحبه کارگزاری ویزامتریک

لینک رزرو وقت مصاحبه سفارت ایتالیا در ایران

آدرس و ساعت کاری سفارت ایتالیا در ایران

همان‌طور که گفتیم شما تنها برای مصاحبه ویزاهای بلندمدت و تأیید مدارک آن، نیاز به حضور در سفارت خواهید داشت و برای ویزاهای کوتاه‌مدت باید به کارگزاری ویزامتریک مراجعه کنید. آدرس و ساعت کاری هر دو سازمان به شرح زیر است:

آدرس سفارت ایتالیا در ایران (بخش کنسولی): تهران، جردن، خیابان فرزان شرقی، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا (بولوار آفریقای سابق)، بن‌بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس سفارت ایتالیا (بخش فرهنگی سیاسی): تهران خیابان نوفل‌لوشاتو، پلاک ۶۸ تا 79

ساعت کاری سفارت ایتالیا در ایران: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 4 عصر / جمعه و شنبه تعطیل

بخش کنسولی: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 2 ظهر / جمعه و شنبه تعطیل

(روزهای 25 تا 27 دسامبر و در روزهای تعطیلی رسمی ایتالیا سفارت تعطیل است)

آدرس سفارت ایتالیا در ایران روی مپ

سفارت ایتالیا در ایران بلد

سفارت ایتالیا در ایران نشان

بخش کنسولی سفارت ایتالیا در ایران روی مپ

بخش کنسولی سفارت ایتالیا در ایران بلد

بخش کنسولی سفارت ایتالیا در ایران نشان

آدرس کارگزاری ویزامتریک: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش خیابان بیست و یکم، ساختمان شیراز، طبقه یک، شماره 137

ساعت کاری کارگزاری ویزامتریک: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر / جمعه و شنبه تعطیل

(برای تحویل پاسپورت از 8 تا 4:30 عصر – همچنین کارگزاری در روز 25 دسامبر تعطیل است)

آدرس کارگزاری ویزامتریک روی مپ

کارگزاری ویزامتریک بلد

کارگزاری ویزامتریک نشان

چطور به سفارت ایتالیا در ایران بروم؟

برای رفتن به سفارت ایتالیا در ایران اگر با ماشین شخصی اقدام نکنید، احتمالاً مسیر پیچیده‌ای را در پیش خواهید داشت. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به سفارت ایتالیا ایستگاه تئاتر شهر است که شما باید از ورودی شماره 1 به سمت ولیعصر از آن خارج شوید. بعد از خروج از ایستگاه شما می‌توانید سوار تاکسی‌های محدوده شوید و مستقیم به مقر سفارت ایتالیا در ایران در خیابان نوفل­ لوشاتو بروید.

برای رفتن به بخش کنسولی در بلوار نلسون ماندلا نیز کمی چالش برای شما وجود دارد. شما می‌توانید از نزدیک‌ترین ایستگاه مترو یعنی ایستگاه اتوبوس مترو شهید حقانی پیاده شوید و ظرف چند دقیقه با تاکسی به سفارت برسید.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران