رزرو مشاوره تخصصی

سایت اداره مهاجرت کانادا

سایت اداره مهاجرت کانادا

امیرحسین عقیلی

1403 - 07 - 24

تفاوتی نمی‌کند که امور مهاجرتی شما مرتبط با کدام نوع اقامت و کدام نوع ویزا است؛ از مهاجرت تحصیلی به کانادا تا دریافت ویزای کار و همچنین اخذ شهروندی کانادا، همگی زیر نظر سایت اداره مهاجرت کانادا انجام می‌گیرند. این سازمان که با نام مخفف IRCC  نیز شناخته می‌شود، امروزه یک سازمان دولتی در کانادا است که وظیفه دارد امور مرتبط با مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادایی را در زمینه امور اداری مرتبط با ویزا و اجازه اقامت تسهیل کند. 

اگر شما نیز در چند سال گذشته به کانادا مهاجرت کرده باشید، احتمالاً با سایت اداره مهاجرت کانادا آشنا هستید. آشنایی با نحوه عملکرد این سازمان به مهاجران تازه ورود و همچنین به کسانی که مدت اقامت مورد نیاز خود را طی کرده‌اند کمک می‌کند بتوانند راحت‌تر پرونده خود را برای رسیدن به شهروندی کانادا پیگیری کنند. به این ترتیب، با این مقاله همراه باشید تا سایت اداره مهاجرت کانادا را معرفی کنیم و به پیشینه، وظایف و اهداف این سازمان بپردازیم. در نهایت شما می‌توانید اطلاعات تماس و آدرس سایت اداره مهاجرت کانادا را در انتهای مقاله مطالعه کنید. 

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...
IRCC یا اداره مهاجرت کانادا چه سازمانی است؟

 

IRCC یا اداره مهاجرت کانادا چه سازمانی است؟

اداره مهاجرت کانادا یا همان سازمان رسمی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یک اداره فدرال است که مسئولیت امور مهاجرت، حفاظت از پناهندگان و همچنین اعطای شهروندی را به عهده دارد. درواقع سایت اداره مهاجرت کانادا با مدیریت‌کردن ورودی هر ساله این کشور و همچنین اسکان صحیح مهاجران در جای‌جای کانادا، چه به صورت موقت و چه به صورت دائم، نقش بسیار حیاتی را در شکل‌دهی صحیح چشم‌انداز جمعیتی کانادا ایفا می‌کند. 

به طور دقیق‌تر، این سازمان تلاش می‌کند تا با شفاف‌سازی روندهای مهاجرتی و قوانین حاکم بر مدیریت شهروندان، به افراد کمک کند بتوانند راحت‌تر به این کشور بیایند و بعد از ورود با شرایط بهتری در جامعه کانادایی ادغام شوند. هم اکنون اداره مهاجرت کانادا دارای بیش از 10 هزار کارمند است که در دفاتر مختلف این سازمان در شهرهای متفاوت فعالیت می‌کنند. دفتر اصلی این سازمان نیز در اتاوا یعنی پایتخت کانادا قرار دارد. 

پیشینه اداره مهاجرت کانادا

در خصوص پیشینه تأسیس سایت اداره مهاجرت کانادا باید چنین گفت که این سازمان در سال 1994 تأسیس شد؛ درحالی‌که از ابتدا با عنوان Citizenship and Immigration Canada  یا همان سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (به صورت مخفف با عبارت CIC) شناخته می‌شد. سپس در نوامبر سال 2015، نام این سازمان به نام کنونی آن یعنی وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا با نام مخفف IRCC  تغییر پیدا کرد و دلیل این تغییر نام نیز روی کار آمدن دولتی جدید در کانادا بود. 

همچنین در خصوص دلیل این تغییر نام و اضافه‌کردن واژه پناهندگی به اسم این سازمان باید گفت که با روی کار آمدن دولت جدید قوانین جدید و آسان‌تری در خصوص پذیرش پناهندگان در کانادا وضع شد؛ به این ترتیب، دولت کانادا تلاش کرد با این تغییر در نام سازمان مهاجرت، این مسئله را به صورت جدی به جامعه بین‌المللی اعلام کند. 

هرچند لازم به ذکر است که پیش‌تر در سال 2002، اداره مهاجرت کانادا قوانینی در خصوص پناهندگان معرفی کرده بود که به قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان با نام اختصاری IRPA معروف است. این قوانین باعث شد که سیستم مهاجرتی کانادا مدرن‌تر از پیش شود و دسته‌های جدیدی از رویه‌های مهاجرتی برای پذیرش کارگان ماهر و همچنین پیوستن اعضای خانواده به یکدیگر در این خاک ایجاد شود. از دیگر تغییرات بسیار مهمی که در طی سالهای فعالیت سایت اداره مهاجرت کانادا می‌توان نام برد، راه اندازی سیستم اکسپری انتری در سال 2015 بود که باعث می‌شد مهاجرانی که در زمینه خاص شغلی ماهر بودند بتوانند از مسیری بسیار ساده و سریع به اقامت دائم کانادا برسند. 

اهداف تأسیس اداره مهاجرت کانادا 

به صورت کلی، کانادا کشوری با جمعیت کم و وسعت زیاد است که همین موضوع باعث شده است تا از نظر نیروی کار و جمعیت مفید به مهاجران وابسته باشد. از این رو، اداره مهاجرت کانادا بامنظور ساختن کانادایی قوی‌تر در زمینه تسهیل ورود و ادغام مهاجران و پناهندگان تأسیس شد. اصلی‌ترین هدف سازمان اداره مهاجرت کانادا این است که بتواند یک سیستم یکپارچه برای ثبت و ادغام مهاجران در جامعه کانادایی ایجاد کند. 

به این ترتیب سایت اداره مهاجرت کانادا تلاش می‌کند این اهداف با رسیدگی به درخواست‌های ویزا، انجام مصاحبه‌ها و همچنین تصمیم‌گیری عادلانه در خصوص اجازه ورود و اقامت افراد انجام دهد. همچنین اداره مهاجرت کانادا مأموریت دارد تا با رسیدگی هر چه‌بهتر به پرونده مهاجران و پناهندگان، کانون خانواده را در خانواده‌هایی که بخشی از آن‌ها مهاجر هستند تقویت کند و شفافیت را در سیستم مهاجرتی کانادا بالا ببرند. 

وظایف اداره مهاجرت کانادا 

سایت اداره مهاجرت کانادا شامل بخش‌های متنوعی می‌شود که هر کدام خدمات مختلفی را به مهاجران ارائه می‌کند. اصلی‌ترین وظایف اداره مهاجرت کانادا شامل رسیدگی به درخواست‌های ویزا می‌شود. این سازمان به هر نوع ویزای درخواستی شامل ویزای بلندمدت و کوتاه‌مدت رسیدگی می‌کند که شامل ویزای تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، پیوستن به خانواده و درمانی می‌شود. همچنین از دیگر وظایف سازمان مهاجرت کانادا می‌توان برگزاری جلسه‌های مصاحبه و بررسی مدارک مرتبط با اقامت و دریافت شهروندی اشاره کرد. 

در کنار اینها، اداره مهاجرت کانادا وظیفه دارد تا هر نوع سؤال و ابهامی را در زمینه مهاجرت و انواع ویزا، مجوزهای کاری و مجوزهای تحصیلی و توریستی را برای مهاجران برطرف کند. این سازمان همچنین تلاش می‌کند تا با یافتن موقعیت‌های مناسب تحصیلی و شغلی برای کسانی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، ادغام مهاجران در جامعه جدید کانادا را بهتر رقم بزند. 

همچنین از دیگر خدماتی که این سازمان ارائه می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای برنامه‌های میزبانی

  • اسکان دهی و بررسی وضعیت پناهندگان 

  • ارائه اطلاعات و مشاوره‌های مرتبط با قوانین زندگی در کانادا 

  • اجرای کلاس‌های آموزشی در خصوص زبان انگلیسی و فرانسوی برای مهاجران

اطلاعات تماس اداره مهاجرت کانادا 

دقت داشته باشید که شما می‌توانید از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا به هر نوع اطلاعات مورد نیاز برای شروع پرونده مهاجرتی خود به انضمام تمامی فرم‌های رسمی و بروشورهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشید. تمامی قوانین به‌روز و سیاست‌های جدید این کشور در سایت اداره مهاجرت کانادا اطلاع رسانی می‌شوند و شما می‌توانید تمامی درخواست‌های مربوط به انواع ویزا، دریافت اقامت دائم و همچنین شهروندی را از طریق بخش‌های مربوطه از این سایت پیگیری کنید. البته لازم به ذکر است که شما برای شروع رویه‌های قانونی مهاجرت خود در سایت اداره مهاجرت کانادا ابتدا نیاز به ساخت یک حساب کاربری دارید. 

همچنین توجه داشته باشید که در صورت نیاز به ملاقات حضوری شما ابتدا باید از این سایت وقت ملاقات دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید وضعیت پرونده خود و اطلاعات تکمیلی مرتبط به فرایند مهاجرتی‌تان را از طریق وب فرم‌های موجود در سایت اداره مهاجرت و یا پشتیبانی‌های آنلاین این سایت پیگیری کنید. از طرفی در کنار سایت اداره مهاجرت کانادا، دفاتر این سازمان به صورت متعدد در شهرهای بزرگ این کشور مانند اتاوا، تورنتو و ونکوور مستقر شده‌اند.

آدرس سایت اداره مهاجرت کانادا: از هر دو لینک  و  در دسترس است.

ساعات کاری اداره مهاجرت کانادا: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح الی 4 عصر به وقت محلی کانادا 

ایمیل اداره مهاجرت کانادا: 

  • در صورت داشتن هرگونه سؤال: 

  • در صورت نیاز به پشتیبان برای پرونده خود: 

  • در صورت داشتن هر گونه سؤال فنی درباره فرایند درخواست خدمات: 

شماره‌تلفن اداره مهاجرت کانادا: +1-888-242-2100

تفاوت سفارت کانادا و اداره مهاجرت کانادا

اگر بخواهیم به صورت خلاصه درباره اداره مهاجرت کانادا و سفارت‌های این کشور صحبت کنیم باید بگوییم که اداره مهاجرت کانادا مختص افرادی است که در خاک کانادا سکونت دارند؛ درحالی‌که سفارت کانادا برای شهروندان کانادایی و دیگر متقاضیانی است که خارج از کانادا زندگی می‌کنند. به این ترتیب اگر در داخل ایران سکونت دارید می‌بایست به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مانند سفارت کانادا در ارمنستان، سفارت کانادا در امارات و سفارت کانادا در ترکیه مراجعه کنید؛ چرا که کانادا با ایران روابط دیپلماتیک ندارد. 

مراجعه به سفارت کانادا در کشورهای همسایه نیز به‌منظور انجام مصاحبه حضوری و تحویل مدارک صورت می‌گیرد؛ به این ترتیب برای درخواست ویزا شما می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت کانادا این کار را انجام دهید و برای خود یک‌وقت ملاقات تنظیم کنید

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران