ایتالیا-1403
رزرو مشاوره تخصصی

سایت اداره مهاجرت فرانسه

سایت اداره مهاجرت فرانسه

امیرحسین عقیلی

1403 - 07 - 30

فرانسه به‌عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر که سالانه افراد زیادی به این کشور نقل‌مکان می‌کنند، وظایف رسیدگی به امور مهاجرتی خود را بر عهده اداره مهاجرت فرانسه یا همان OFII قرار داده است. سالانه افراد زیادی از داخل فرانسه به دلایل مختلفی مانند پیگیری انواع ویزا، دریافت شهروندی فرانسه، مجوز برای اقامت دائم و حتی پناهندگی، از طریق سایت اداره مهاجرت فرانسه کارهای اداری خود را پیگیری می‌کنند. این سازمان نقش بسیار مهمی در رویه‌های مهاجرتی دارد و بر اساس سیاست‌های بین‌المللی و داخلی فرانسه مسائل مربوط به مهاجرین را سازماندهی می‌کند.

اطلاعات از روش عملکرد سایت اداره مهاجرت فرانسه و سازوکار این سازمان برای مهاجرانی که به‌تازگی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، بسیار ضروری است؛ چرا که ازاین‌پس در صورت بروز هرگونه مشکل در روند اقامت و دریافت شهروندی می‌بایست از این کانال اقدام کنند. از این رو، در این محتوا به معرفی سایت اداره مهاجرت فرانسه و وظایف آن می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...
اداره مهاجرت فرانسه چه سازمانی است؟

 

اداره مهاجرت فرانسه چه سازمانی است؟

اداره مهاجرت فرانسه که به صورت رسمی با نام اداره مهاجرت و ادغام فرانسه و با حروف اختصاری OFII شناخته می‌شود، امروزه اصلی‌ترین ارگانی است که به پرونده‌های مهاجرتی رسیدگی می‌کند. این سازمان در واقع به‌منظور راحت‌تر کردن ادغام افراد جدید در جامعه فرانسه ایجاد شده است و از جنبه‌های مختلفی مانند درخواست ویزا، پیوستن به خانواده، ارائه مجوزهای کار و غیره به این افراد کمک می‌کند.

درواقع به واسطه ارتباط با این سازمان، یک فرد علاوه بر اینکه می‌تواند در فرانسه راحت‌تر پرونده مهاجرت خود را پیگیری کند، همچنین می‌تواند به واسطه شرکت در کلاس‌های مختلف و برنامه‌های اجتماعی گوناگون با فرهنگ این کشور سریع‌تر اخت بگیرد. 

تاریخچه اداره مهاجرت فرانسه 

تأسیس سایت اداره مهاجرت فرانسه به سال 2009 برمی‌گردد. در واقع پیش از این تاریخ وظایفی که اکنون به عهده اداره مهاجرت فرانسه یعنی OFII است، توسط دو سازمان دیگر انجام می‌شد که عبارتند از: 

  • آژانس ملی Étrangers et des Migrations (ANAEM)

  • آژانس انسجام اجتماعی و فرصت‌های برابر (ACSE)

ازآنجایی‌که پیش از این، افرادی که به فرانسه مهاجرت کرده بودند مجبور بودند تا پرونده خود را به صورت بخش به بخش از هر دو این سازمان‌ها پیگیری کنند، به‌منظور ساده‌سازی فرایندهای مهاجرت و ادغام مهاجران در جامعه فرانسه، تأسیس سایت اداره مهاجرت انجام شد. به این ترتیب از سال 2009 تابه‌حال، در هر مرحله، این سازمان تلاش کرده است تا خدمات خود را برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت مهاجران تکمیل کند و پرونده‌های مهاجرتی را منطبق بر قانون این کشور پیش ببرد. 

سازمان مهاجرت فرانسه همچنین با معرفی قرارداد ادغام جمهوری‌خواهان CIR به اوج خود رسید. به واسطه این قرارداد که در سال 2016 معرفی شد، تمامی مسئولیت‌ها و حقوق مهاجران در این کشور نظم و سامان خاصی گرفت. 

اهداف و مأموریت اداره مهاجرت فرانسه 

هدف و مأموریت اصلی سایت اداره مهاجرت فرانسه همان‌طور که گفتیم، تسهیل ورود قانونی مهاجران و ادغام آن‌ها در جامعه است. همچنین این سازمان نقش بسیار مهمی در زمینه درک و پیروی مهاجران از قوانین و مقررات فرانسه دارد؛ به‌عبارت‌دیگر، این سازمان به صورت جزئی بر روی فعالیت مهاجران نظارت دارد و از هرگونه دستورالعمل‌های خلاق قانون جلوگیری می‌کند. در مقابل اداره مهاجرت فرانسه تلاش می‌کند تا فرد بتواند در درون جامعه ارتقا پیدا کند. 

از دیگر مأموریت‌ها و اهداف سایت اداره مهاجرت فرانسه این است که بتواند از طریق برنامه‌های آموزش زبان فرانسه و علوم مدنی و همچنین اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف و یا معرفی مهاجران به محیط کار و همچنین ارائه کمک‌های مختلف به جمعیت آسیب‌پذیر، از اعضای جدید جامعه خود حمایت کند. 

از طرفی، اداره مهاجرت فرانسه تلاش می‌کند همواره حمایت‌هایی را برای پناه‌جویان در نظر بگیرد که شامل کمک به بازگشت داوطلبانه به کشور مبدأ و همچنین برنامه‌های تخصصی برای مدیریت جمعیت مهاجران، مخصوصاً جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند بیماران می‌شود. از دیگر مأموریت‌های سایت اداره مهاجرت فرانسه مبارزه با قاچاق انسان است. 

وظایف اداره مهاجرت فرانسه

وظایف اداره مهاجرت فرانسه 

یکی از اصلی‌ترین وظایف سایت اداره مهاجرت فرانسه مرتبط با پیگیری امور ویزا است. به این ترتیب متقاضیان می‌توانند به‌راحتی انواع ویزا را از جمله ویزاهای بلندمدت و ویزاهای کوتاه‌مدت را از طریق سایت اداره مهاجرت فرانسه پیگیری کنند. همچنین این سازمان موظف است که طریق پروتکل‌های آنلاین مانند سایت، تمامی الزامات و رویه‌های هر نوع خدماتی که ارائه می‌دهد را به صورت درست و طبق قانون به مراجعین معرفی کند تا روند قانونی سریع‌تر از پیش انجام گیرد. 

همچنین کسانی که در این کشور سکونت دارند می‌توانند از طریق سایت اداره مهاجرت فرانسه، به‌راحتی برای آوردن اعضای خانواده درجه‌یکشان به این کشور درخواست بدهند. دراین‌بین، سایت اداره مهاجرت فرانسه با پشت سر گذاشتن تأیید صلاحیت فرد دعوت شده به این کشور و اطمینان از برآورده‌شدن شرایطی قانونی، این مسئله را برای شما پیگیری می‌کند. 

از دیگر وظایف سایت اداره مهاجرت فرانسه رسیدگی به مجوزهای کار و پرونده‌های تحصیلی مهاجران است که به آن‌ها کمک می‌کند بتوانند به‌راحتی در این کشور شغلی پیدا کنند و یا فرصت‌های تحصیلی خوبی را در فرانسه به دست آوردند.

مراکز اداره مهاجرت فرانسه و اطلاعات تماس

سایت اداره مهاجرت فرانسه یا همان OFII چندین دفتر و کنسولگری را در سراسر فرانسه و حتی خارج از کشور اداره می‌کند و تلاش می‌کند با پراکندگی این دفاتر در موقعیت‌های مختلف دسترسی مهاجرین را به خدمات آسان‌تر گرداند. اصلی‌ترین دفاتر این سازمان در شهرهای پاریس، مارسی، لیون و همچنین دیگر شهرهای پرجمعیت واقع شده‌اند. مهاجران می‌توانند به‌راحتی از هر دفتر طیف مختلفی از خدمات را دریافت کنند. از آنجا که تعداد دفاتر بسیار زیادی است، شما می‌توانید با مراجعه به سایت اداره مهاجرت فرانسه در صفحه where to find us تمامی مراکز را با اطلاعات تماس و آدرس مشاهده کنید و به نسبت موقعیت مکانی خودتان مرکز مورد نظر را برگزینید. 

در این قسمت آدرس اداره مهاجرت فرانسه در پاریس را برای شما قرار می‌دهیم:

آدرس اداره مهاجرت فرانسه: پاریس 75013، خیابان Patay، پلاک 83

سایت اداره مهاجرت فرانسه: https://www.ofii.fr/en/

شماره اداره مهاجرت فرانسه در پاریس: 01 85 56 75 55

لینک صفحه مراکز اداره مهاجرت فرانسه: 

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران