رزرو مشاوره تخصصی

این کشور محبوب ترین کشور برای مهاجرت است

این کشور محبوب ترین کشور برای مهاجرت است

امیرحسین عقیلی

1403 - 03 - 27

مهاجرت به کشورهای مختلف این روزها بیشتر به یک‌روند تبدیل شده است. در برخی جوامع، انجام مهاجرت به‌عنوان یک مرحله از پیش تعیین شده در نظر گرفته می­‌شود. یکی از مثال­‌های مناسب برای این پدیده، شهروندان هندی هستند. مهاجران برای اهداف و مقاصد فردی مانند هزینه و کیفیت زندگی، اشتغال، تحصیل در مؤسسات آموزشی بین­‌المللی و یا اقامت دائم برای کسب شهروندی دست به مهاجرت می­‌زنند.

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت، بررسی تعداد افرادی است که یک کشور را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می­‌کنند.

 

با اتکا بر گزارش سال 2024 وب­سایت World Population Review، ایالات متحده بیش­ترین تعداد مهاجران را در جهان دارد. حدود 50.6 میلیون نفر در ایالات متحده - کمی بیش از 15٪ از کل جمعیت 331.4 میلیون نفری - در کشوری غیر از آمریکا متولد شده‌­اند. تعداد مهاجران در ایالات متحده از سال 1965 حداقل 400٪ افزایش یافته است. جمعیت مهاجران در ایالات متحده بسیار متنوع است و تقریباً از همه کشورهای جهان در بین مهاجران ایالات متحده حضور دارند.

با­ وجود محبوبیت آمریکا برای مهاجران، شاید منحصربه‌فردترین ورودی مهاجران، در میان ده کشور اول از نظر استقبال مهاجران، امارات متحده عربی است که 89 درصد از کل جمعیت کشور را مهاجران تشکیل می‌­دهند.

ایالات متحده سابقه­‌ای طولانی در جذب مهاجران از ملیت­‌های مختلف دارد که به سمت اقتصاد پویا، فرهنگ متنوع و فرصت­‌های گسترده جذب شده­‌اند. ایالات متحده با شهرت خود به‌عنوان سرزمین تحقق رؤیاها، سالیان سال است مقصدی است برای کسانی که به دنبال زندگی بهتر هستند. تعداد بسیار زیاد مهاجران در ایالات متحده نشان­‌دهنده سنت دیرینه این کشور در استقبال از مهاجران از سراسر دنیا و تأثیر عمیقی است که مهاجرت بر شکل‌دادن جامعه و اقتصاد این کشور داشته است.

مهاجران سهم قابل‌توجهی از نیروی کار ایالات متحده در طیف وسیعی از صنایع را به خود اختصاص می­‌دهند که بیش از دو پنجم کل کارگران کشاورزی، ماهیگیری و جنگلداری را تشکیل است؛ همچنین یک‌چهارم افرادی که در علوم کامپیوتر و ریاضی کار ­کنند. بیشترین تعداد مهاجران در صنعت مراقبت­‌های بهداشتی و کمک‌­های اجتماعی کار می­‌کنند. مهاجران بخشی جدایی‌ناپذیر از جامعه متنوع و پر شور ایالات متحده هستند و چرخش چرخ‌­های اقتصادی این کشور به وجود مهاجران بستگی دارد.

دلایل محبوبیت آمریکا برای مهاجران

با اینکه تصمیمات مهاجرتی بسیار فردی است و به شرایط و خواسته‌­های شخصی بستگی دارد، بااین‌وجود، می­‌توان دلایل کلی برای اینکه چرا ایالات متحده از لحاظ تاریخی مهاجران را جذب کرده است، ارائه کرد. دلایل رایج مهاجرت به آمریکا در زیر قابل‌مشاهده است:

فرصت‌­های اقتصادی

ایالات متحده آمریکا که به دلیل قدرت اقتصادی خود مشهور است، سرزمین فرصت‌­های فراوانی است که رؤیاهای مردم را از گوشه‌وکنار جهان به خود جذب می­‌کند. اقتصاد قوی و متنوع آن، همراه با فرهنگ کارآفرینی قوی، آن را به‌عنوان مقصدی برتر برای افرادی که به دنبال پیشرفت اقتصادی و استانداردهای زندگی بالاتر هستند، تبدیل کرده است.

 

|برای مشاوره پذیرش تحصیلی آمریکا همین حالا اقدام کنید|

 

 

اقتصاد آمریکا

 

سیاست مستقل و پایدار

ثبات سیاسی سنگ بنای ایالات متحده است که موقعیت خود را به‌عنوان یک رهبر جهانی مستحکم می­‌کند و منجر به جذب افرادی می­‌شود که به دنبال یک محیط امن و قابل‌پیش‌بینی برای فعالیت­‌های شخصی و حرفه­‌ای هستند. هسته اصلی ثبات سیاسی ایالات متحده، پایبندی این کشور به اصول حکومت دموکراتیک است. این کشور تحت یک سیستم دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی، با توزیع قدرت بین سه‌شاخه حکومت: قوه مجریه، مقننه و قضاییه عمل می‌­کند.

نظام آموزشی

ایالات متحده دارای یک سیستم آموزشی در سطح جهانی است که پیشینه­ا‌ی طولانی در جذب دانشجویان و دانش‌پژوهان از سراسر جهان دارد. سیستم آموزشی آمریکا که به دلیل برتری آکادمیک، تحقیقات نوآورانه و طیف متنوعی از مؤسسات آموزشی مشهور است، فرصت‌های فراوانی را برای رشد فکری و توسعه شخصی ارائه می­‌دهد. وجود دانشگاه­‌های سطح یکی مانند MIT، هاروارد، استنفورد و... سبب می‌­شود دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا، آمریکا را ره عنوان مقصد ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

تنوع فرهنگی

ایالات متحده آمریکا به دلیل تنوع فرهنگی و تعهد خود به پرورش فکری و فراگیری آموزش شهرت دارد. آمریکا با مجموعه‌ای غنی از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سنت‌ها به جامعه­‌ای تبدیل شده است که در آن افراد با پیشینه‌های مختلف گرد هم می‌آیند و ملتی پویا و پیشرو را تشکیل می‌­دهند. این فرشِ فرهنگی نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت ملت داشته و منبع قدرت، نوآوری و پیشرفت است.

کلام آخر

مهاجرت و انتخاب مقصد برای ادامه تحصیل، کار و در کل زندگی امری شخصی است. متقاضیان بسته به شرایطی نظیر اوضاع مالی، میزان تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان، مسیر و مقصد مهاجرت خود را انتخاب می‌­کنند.

ایالات متحده آمریکا از دیرباز تا کنون، به‌عنوان مهد مهاجران شناخته شده است. کشوری که از سرتاسر دنیا به آن می‌­آ‌یند تا رؤیاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند. با وجود همه چالش‌ها و تغییرات جهانی، آمریکا به‌عنوان یک مقصد پایدار برای زندگی و کار باقی‌مانده است، این کشور به دلیل فرصت‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی که ارائه می‌دهد، همچنان محبوب‌ترین مقصد مهاجرت جهان به­‌حساب می­‌آید.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران