Diversity Statement چیست و چگونه بنویسیم؟

بیانیه تنوع یا Diversity Statement برای دانشگاه بین‌المللی، یکی از مراحلی است که در موقع اخذ اپلای د

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 02 - 15
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بیانیه تنوع یا Diversity Statement برای دانشگاه بین‌المللی، یکی از مراحلی است که در موقع اخذ اپلای در موسسات آموزشی مختلف ممکن است مورد نیاز باشد. در این متن باید ذکر شود که، شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی چه نقشی در تنوع community دانشگاه می توانید ایفا کنید. به همین دلیل فاکتورهای فرهنگی مربوط به بکگراند شما مهم می شود. این فاکتورها باید از بعد فرهنگی، هویتی، نژادی، قومیتی، زبانی و ... بررسی شوند و تجربه در این زمینه ها و تاثیرگذاری شما در این موارد باید ذکرشود. مانند هر مدرک مورد نیاز دیگری مانند CV یا انگیزه‌نامه برای اپلای، بیانیه تنوع نیز مهم است. در مراکزی که از شما درخواست می‌شود که فرم مربوط به Diversity Statement را پر کنید، حمایت از تنوع جمعیت چشمگیرتر است نسبت به سایر دانشگاه‌ها است.

همانطور که می‌دانید در دانشگاه‌های بین‌المللی، دانشجویان مختلفی از سراسر دنیا حضور دارند. در نتیجه این تنوع و گوناگونی موجب می‌شود که تاثیرات متقابلی از نظر فرهنگی، زبانی و ... به وجود آید. به همین دلیل اهمیت پر کردن فرم مربوط به بیانیه تنوع بیشتر می‌شود. ما در موسسه اسکورایز با ارائه مشاوره می‌توانیم به شما در نگارش این بیانیه کمک کنیم. مانند هر مدرک دیگری که برای اپلای تحصیلی مورد نیاز باشد، این بیانیه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در تایید نهایی درخواست شما نقش مهمی ایفا کند. در ادامه به طور دقیق‌تری با این بیانیه آشنا خواهیم‌شد.

Diversity Statement چیست؟

اگر بخواهیم Diversity Statement را به فارسی ترجمه کنیم باید برای آن از «بیانیه تنوع» «بیانیه گوناگونی» استفاده کنیم. این بیانیه یکی از مدارک مورد نیاز برای اپلای تحصیلی برخی از موسسات آموزشی است. به طور معمول در یک متن 2 صفحه‌ای نگارش می‌شود و بیان‌کننده تجربیات، پیشینه، عقیده شما در مورد اقلیت‌ها و نیازهایی که یک جامعه متنوع با فرهنگ‌های گوناگون دارد، است. این متن برای آشنایی موسسه آموزشی مورد نظر با پیشینه یا بکگراند شما است. زیرا در چنین مراکز آموزشی مانند دانشگاه بین‌المللی، گوناگونی نژاد و زبان وجود دارد. در نتیجه باید با نوع فرهنگ، عقاید و نظریات شما در این موارد آشنا شوند.

در صورت تعهد بهDiversity ، دانشگاه برای بیانیه شما ارزش بیشتری قائل می‌شود و این موضوع می‌تواند در اپلای تحصیلی شما نقش مهمی داشته‌باشد. اغلب دانشجویان در هنگام مواجه با این درخواست دانشگاه، هیچ ایده‌ای برای تنظیم و نوشتن متن بیانیه ندارند. به همین دلیل استفاده از نظرات مشاوران می‌تواند کمک‌کننده باشد. این متن نیز مانند سایر بیانیه‌ها دارای ارزش و اعتبار زیادی است و باید به دقت به صورت اصولی نگارش شود.

مشاوره موسسه اسکورایز جهت نوشتن Diversity Statement

مدارک متنوعی به منظور اخذ اپلای تحصیلی در دانشگاه‌های بین‌المللی مورد نیاز است. یکی از این مدارک مهم که کمتر به آن توجه می‌شود، بیانیه تنوع یا همان Diversity Statement است. مشاوران ما در تیم اسکورایز تجربیات زیادی در زمینه نگارش این نوع متون دارند. در نتیجه با توجه به شرایط هر فرد، پیشینه و تجربیات وی می‌توانند یک متن اصولی را نگارش کنند. در این زمینه حتما باید از مشاوره خصوصی استفاده شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. مشاوره موسسه اسکورایز جهت نوشتن Diversity Statement می تواند به شما در راستای اخذ اپلای تحصیلی بسیار موثر باشد.

چرا نوشتن Diversity Statement مهم است؟

انواع مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی هر کدام بنا به یک ضرورت از دانشجو درخواست می‌شوند. بیانیه تنوع یا Diversity Statement نیز از این قاعده مستثنی نیست و دانشگاه مورد نظر دلایل خاص خود را برای درخواست این بیانیه دارد. اصلی ترین دلیل نوشتن آن، گوناگونی فرهنگی در دانشگاه‌های بین‌المللی است. شما با نگارش این بیانیه، شرحی از تجربیات خود در این زمینه را بیان می‌کنید. نگاه، عقیده و نظر شما در مورد فرهنگ‌های مختلف با نژاد و زبان مختلف در این متن باید بیان شود. در نتیجه میزان تاثیرپذیری و تاثیرگذاری شما در این موارد مشخص می‌شود.

Equlity Statement چیست؟

در این نوع بیانیه، مواردی مانند برابری در فرصت و پیشرفت مد نظر است. درواقع این بیانیه رفتار عادلانه را تضمین می‌کند و به دنبال رفع موانع است. در نتیجه ممکن است برخی از گروه‌ها از مشارکت کامل منع شوند. توزیع منابع یکسان به وسیله نهادها، گسترش عدالت و رعایت انصاف، بری طرفی در موارد مختلف همه در Equlity Statement وجود دارند.

Inclusion Statement چیست؟

بیانیه شمول یا Inclusion Statement به منظور حمایت از تفاوت‌ها، از افراد در گروه‌های مختلف برای مشارکت و نقش‌آفرینی دعوت به عمل‌ می‌آورد. در این بیانیه ذکر می‌شود هدف اصلی جلب مشارکت همه افراد است به گونه‌ای که در عمل و گفتار به همه اقشار احترام گذاشته شود. در این راستا یکی دیگر از اهداف رفع تبعیض‌ها و موانع پیش رو است.

شما می‌توانید برای سفارش diversity statement به لینک زیر مراجعه کنید:

https://scorize.com/sop/factor/

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز