رزرو مشاوره تخصصی

سفارت کانادا در ترکیه+ اطلاعات کامل

سفارت کانادا در ترکیه+ اطلاعات کامل

امیرحسین عقیلی

1403 - 07 - 02

کانادا یکی از کشورهایی است که از یک دهه پیش روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده است؛ به این ترتیب افراد برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا روش‌‌های دیگر، در خصوص دریافت ویزا باید به کشورهای همسایه سفر کنند. یکی از بهترین مراکز برای این کار، سفارت کانادا در ترکیه است. سالانه تعداد بیشتری متقاضی نسبت به دیگر کشورها، از سفارت کانادا در ترکیه استفاده می‌کنند؛ چرا که سفر به ترکیه ویزا نیاز ندارد و فاصله ترکیه تا ایران نیز چندان دور نیست و با یک سفر چندروزه کوتاه می‌توانید امور ویزای خود را انجام دهید.

موضوعی که در این بین اهمیت زیادی دارد این است که بدانید سفارت کانادا در ترکیه تنها در شهر آنکارا قرار دارد. از آنجایی که کلیه کارهای مرتبط با ویزا توسط کنسولگری و دفاتر VAC کانادا در ترکیه انجام می‌شود؛ پس شما می‌توانید در هر دو شهر استانبول و آنکارا کارهای خود را پیگیری کنید. البته کنسولگری استانبول نسبت به آنکارا متقاضیان بیشتری دارد؛ درحالی که در سفارت کانادا در ترکیه شعبه آنکارا، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص ویزای تحصیلی کانادا کسب کنید.

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

رزرو وقت سفارت کانادا در ترکیه

 

رزرو وقت سفارت کانادا در ترکیه

ابتدا مهم است که بدانید فرقی ندارد برای رزرو وقت سفارت کانادا در کدام شهر ترکیه اقدام می‌کنید؛ چرا که باید درخواست وقت ملاقات خود را از طریق سایت VFS Global ثبت کنید. همچنین تمام مراحل انگشت‌نگاری، دریافت و بررسی مدارک و مراحل بیومتریک نیز توسط دفاتر VAC انجام می‌شود. به این ترتیب برای رزرو وقت سفارت کانادا در ترکیه چه در استانبول و چه در آنکارا ابتدا باید وارد سایت وی اف اس گلوبال شوید و سپس با تنظیم کشور مبدأ و مقصد بر روی ایران و کانادا یک وقت رزرو کنید.

البته توجه داشته باشید که رزرو وقت سفارت کانادا در ترکیه، در هر دو شعبه استانبول و آنکارا، به صورت حضوری نیز ممکن است، اما برای ایرانیان مقیم داخل کشور بهتر است به صورت آنلاین اقدام کنند تا برای ارائه مدارک مجبور به تحمل هزینه سفر دوباره به ترکیه نباشند.

برای رزرو وقت سفارت ترکیه در کانادا شما باید ابتدا در سایت وی اف اس گلوبال یک حساب کاربری بسازید و سپس با زدن بر روی قسمت رزرو وقت ملاقات، انتخاب یک وقت خالی از روی تقویم انتخاب کنید. (عموماً وقت‌های خالی بیش از یک ماه آینده در دسترس هستند). سپس با پرداخت هزینه وقت سفارت، منتظر یک ایمیل تأیید باشید که به شما زمان و تاریخ حضورتان در دفاتر، جهت انجام مراحل بیومتریک و ارائه مدارک را اطلاع‌رسانی کرده است.

دقت داشته باشید که بدون در دست داشتن جواب آزمایش‌های بیومتریک شما نمی‌توانید هیچ‌کدام از مراحل ویزای خود را پیگیری کنید، اما خبر خوب این است که کل فرایند انگشت‌نگاری و بیومتریک در 1 الی 2 ساعت انجام خواهد شد.

راه های تماس با سفارت کانادا در ترکیه

برای تماس با سفارت کانادا در ترکیه می‌توانید به صورت حضوری هم به مرکز مراجعه کنید، اما برای ایرانیانی که در داخل کشور زندگی می‌کنند و ممکن است در مسیر پیگیری امور اداری نیاز به تماس با سفارت داشته باشند، راه‌های تماس زیر پیشنهاد می‌شود:

سفارت کانادا در ترکیه (آنکارا):

شماره‌تلفن: +90 312 409 27 00

سایت: www.turkey.gc.ca

ایمیل: [email protected]

سفارت کانادا در ترکیه (استانبول):

شماره: +90 212 373 58 07 (دفتر VAC) / +90 212 385 97 00 (کنسولگری)

فکس: +90-212-375-1000

سایت: www.turkey.gc.ca

ایمیل: [email protected]

آدرس و ساعات کاری سفارت کانادا در ترکیه

برای رفتن به سفارت کانادا در ترکیه در هر دو شهر استانبول و آنکارا لازم است که به‌خوبی آدرس را بلد باشید و از ساعت کاری هر دو مرکز اطلاع داشته باشید تا به‌خاطر ناهماهنگی وقت سفارت را از دست ندهید. دقت داشته باشید که سفارت کانادا در ترکیه و دفاتر VAC در تعطیلات تقویم ترکی و تعطیلات رسمی کانادایی باز نیستند.

آدرس سفارت کانادا در ترکیه (آنکارا): آنکارا، چانکایا، عزیزیه، خیابان سیناه، پلاک 58

آدرس سفارت کانادا در ترکیه آنکارا روی مپ

ساعت کاری سفارت کانادا در ترکیه آنکارا: روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8:00 تا 16:45، پنج‌شنبه ها 8:00 تا 12:30 / شنبه و یکشنبه تعطیل

آدرس سفارت کانادا در ترکیه (استانبول)

کنسولگری کانادا: استانبول، لوانت، خیابان buyukdere 209، برج تکفن، پلاک 4

ساعت کاری: روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 8:30 تا 12:30 (صبح ها) و 13 تا 17:15 (عصرها)/ شنبه و یکشنبه تعطیل

کنسولگری کانادا در ترکیه استانبول روی مپ

دفتر VAC: استانبول، شیشلی، ارگنکون، خیابان جمهوری، پلاک 193

ساعت کاری: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 16:30 / شنبه و یکشنبه تعطیل

دفتر VAC کانادا در استانبول روی مپ

چگونه به سفارت کانادا در ترکیه بروم؟

برای اینکه بتوانید به سفارت کانادا در ترکیه بروید، مسلماً باید از راه هوایی اقدام کنید، اما باید ابتدا تصمیم بگیرید که قرار است از کدام شهر برای پیگیری کارهایتان اقدام کنید. در این بخش، روش رفتن به سفارت کانادا در ترکیه در هر دو شهر آنکارا و استانبول برای شما نوشته شده است:

سفارت کانادا در ترکیه آنکارا

  1. ابتدا پروازی برای مبدأ فرودگاه امام خمینی تهران (IKA) به مقصد فرودگاه اسن بوغا (ESB) در آنکارا رزرو کنید.
  2. سر موعد سوار هواپیما شوید. پرواز شما تقریباً 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد.
  3. شما می‌توانید خارج از فرودگاه، از تاکسی‌ها و یا شاتل‌های فرودگاه برای رفتن به سفارت کانادا در ترکیه استفاده کنید. شاتل‌های فرودگاه شما را با هزینه‌ای کمتر به مراکز مهم شهر می‌رسانند که ممکن است در صورت ناآشنا بودن گم شوید. بهتر است از تاکسی‌ها استفاده کنید تا با هزینه‌ای تقریباً برابر 250 تا 350 لیر شما را به مقصد برسانند. سفر شما 30 الی 45 دقیقه طول می‌کشد.

کنسولگری کانادا و دفتر VAC در استانبول

  1. پرواز خود را از مبدأ فرودگاه امام خمینی از تهران (IKA) به مقصد فرودگاه بین‌المللی استانبول (IST) رزرو کنید.
  2. به‌موقع سوار هواپیما شوید. مدت‌زمان سفر شما تقریباً 3 تا 4 ساعت خواهد بود.
  3. خارج از فرودگاه شما می­توانید از تاکسی‌ها و یا اتوبوس‌های مخصوص فرودگاه استفاده کنید که اتوبوس‌ها قیمتی ارزان‌تر دارند، اما اگر می­خواهید سریع‌تر به سفارت کانادا در ترکیه برسید باید از تاکسی‌ها کمک بگیرید. تاکسی‌ها با هزینه‌ای برابر 400 تا 600 لیر شما را به کنسولگری و مرکز بررسی ویزا می‌رسانند و مدت زمان سفر شما 40 دقیقه الی 1 ساعت است.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران