◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

تحصیل رشته حقوق در آمریکا + شرایط و هزینه های تحصیل

اخذ مدرک دکتری حقوق در آمریکا برای دانشجویان تمام‌وقت سه سال و برای دانشجویان پاره‌وقت چهار سال به

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 10 - 24
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

تحصیل رشته حقوق در آمریکا  + شرایط و هزینه های تحصیل

حقوق یکی از رشته‌های تحصیلی در ایالات متحده است که ماهیت بسیار رقابتی دارد. آمریکا بدون شک، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می‌شود. تحصیل رشته حقوق در آمریکا نسبت به سایر کشورها متفاوت و پذیرش گرفتن در آن سخت است. در کشور آمریکا حقوق به‌عنوان یک ‌رشته آکادمیک حرفه‌ای محسوب می‌شود که با مدرک تحصیلات تکمیلی در سایر نقاط جهان برابری می‌کند. اخذ مدرک دکتری حقوق در آمریکا برای دانشجویان تمام‌وقت سه سال و برای دانشجویان پاره‌وقت چهار سال به طول می‌انجامد. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی در رشته حقوق را دارند، باتوجه‌به این‌که آمریکا معتبرترین دانشکده‌های حقوق جهان را دارد، بهترین گزینه است.

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته حقوق در آمریکا

پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا شرایط خاص خود را دارد و دانشجویان باید بتوانند با ارسال مدارک خود دانشگاه مقصد را برای پذیرش متقاعد کنند.

  1. برای پذیرش در دانشکده حقوق باید در آزمون ورودی LSAT شرکت نمایید.
  2. به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و در برخی موارد به‌خصوص، ارائه مدرک زبان برای متقاضیان اجباری نیست. برخی از دانشگاه‌ها نظیر استنفورد از دانشجویان نمره آزمون انگلیسی درخواست نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را از طریق قوانین خود بررسی و امتحان می‌کنند. در مواردی دیگر دانشجویان باید دارای مدرک آیلتس یا تافل باشند. 
  3. یکی از فرایندهای پذیرش دانشجویان خارجی برای اخذ ویزای تحصیلی، ارائه پاسپورت معتبر، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه است. همچنین دانشجویان باید تمکن مالی را برای پوشش هزینه‌های زندگی به دانشگاه مقصد ارائه دهند.
  4. دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد باید دارای مدرک حقوق از یک دانشگاه معتبر باشند.
  5. بسیاری از دانشگاه‌ها از دانشجویان می‌خواهند که نمره GRE ارائه دهند. نمره مورد‌نیاز GRE از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.
  6. از دیگر شرایط پذیرش دانشجویان، می‌توان به ریزنمرات، اخذ ویزای تحصیلی آمریکا و رزومه کاری اشاره کرد.

هزینه تحصیل رشته حقوق در آمریکا

هزینه دانشگاه حقوق باتوجه‌به محل تحصیل شما متفاوت است. متوسط هزینه دانشکده حقوق شامل شهریه و هزینه‌های زندگی 68726 دلار است. شهریه در دانشکده‌های مختلف متفاوت و هزینه‌هایی از جمله خرید کتاب، غذا، اجاره مسکن و غیره متغیر است. شهریه دانشگاه‌های آمریکا یکسان نیست و هر کدام هزینه متفاوتی دارند. هزینه متوسط سالانه یک دانشکده حقوق دولتی خارج از ایالت 42754 دلار است، در حالی دانشگاه‌های خصوصی نسبت به دولتی هزینه بالایی دارند. برخی از دانشگاه‌ها برای این‌که دانشجویان ممتاز بتوانند در بهترین دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کنند، بورسیه ارائه می‌دهند. دانشجویان خارجی با دریافت بورسیه تحصیلی، می‌توانند تا حد ممکن هزینه‌های خود را کاهش دهند.

گرین کارت نخبگی آمریکا

آمریکا یکی از کشورهایی است که به‌عنوان مقصد نهایی برای دانشجویان و سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. این کشور سالیانه انواع ویزای مهاجرتی باهدف تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری صادر می‌کند. برای دریافت این ویزا باید معیارهای لازم را داشته باشید که یکی از شرایط پذیرش موفقیت‌های بین‌المللی و تخصص در رشته‌های مختلف است.  از شرایط اخذ ویزای گرین کارت نخبگی آمریکا، می‌توان به ویزای EB1 اشاره کرد. این ویزا برای نخبگان، نوابغ و افراد خاص در نظر گرفته شده است. برای اخذ گرین کارت نخبگی دو نوع ویزای EB1 و EB2 صادر می‌شود که هر کدام شرایط متفاوتی برای پذیرش دارند. ویزای EB1 نسبت به EB2 شرایط سخت‌تری داشته و افراد باید توانایی یا ویژگی خارق‌العاده‌ای داشته باشند. در ویزای EB2 افراد با ارائه  مقاله، کتاب، جوایز و عضویت در انجمن‌ها موفق به اخذ گرین کارت می‌شوند.

لیست بهترین دانشگاه‌های ایالات متحده

آمریکا یکی از بهترین کشورهایی است که دانشجویان برای تحصیل، می‌توانند انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم بهترین دانشگاه‌های آمریکا در سال 2023 و 2024 را معرفی کنیم:

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد در سال 1891 تأسیس شد که در استنفورد، کالیفرنیا واقع شده است. این دانشگاه تاریخچه‌ای غنی دارد و بهترین دانشکده آمریکا محسوب می‌شود. استنفورد علاوه‌بر دانشجویان، به 150000 گردشگر آمریکایی و غیرآمریکایی اجازه می‌دهد سالانه از این مؤسسه بازدید کنند. این دانشگاه بهترین آموزش را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در این دانشگاه و اخذ بورسیه درخواست خود را ثبت کنند. این دانشگاه در زمینه پزشکی، حقوقی، مهندسی و تجارت دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه ییل

دانشگاه ییل در سال 1701 در کانکتیکات تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا است. این دانشگاه در مدت زمان فعالیت خود به پیشرفت دانشجویان کمک بسیاری کرده است. دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در دانشگاه ییل را دارند، می‌توانند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حقوق ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه در سال 1824 دانشکده حقوق ییل را تأسیس کرد. دانشکده حقوق ییل دارای یک سنت غنی و سیستم آموزشی عالی برای یادگیری و پیشرفت دانشجویان است. این دانشگاه در سراسر جهان دانشجو می‌پذیرد و حدود 22 درصد از دانشجویان خارجی از 121 کشور مختلف هستند.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو در سال 1890 تأسیس شد. این دانشگاه دارای سابقه عالی علمی است و دوره‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو در سال 1902 تأسیس و این دانشکده به‌دلیل سیستم آموزشی عالی و مطالعات حقوقی شناخته شده است. دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو دارای یک دانشکده مشهور که شامل متخصصان حقوق و اقتصاد، فلسفه حقوقی و تخصص‌های مختلف حقوقی است.

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا با نام پن شناخته شده و در سال 1740 تأسیس شده است. دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا یک مرکز تحقیقاتی ویژه دارد که تاریخچه آن به سال 1850 باز می‌گردد و از قدیمی‌ترین دانشگده‌های حقوق آمریکا محسوب می‌شود. این دانشگاه سیستم آموزش حقوقی قوی دارد و این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا استعداد و مهارت‌های خود را تقویت و شکوفا کنند. دانشگاه پنسیلوانیا، دارای بیش از 130 مؤسسه و مرکز تحقیقاتی است و سیستم آموزشی عالی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. تا به امروز بیش از 324995 دانشجو رشته حقوق در این دانشگاه فارغ‌التحصل شده‌اند.

دانشگاه دوک

دانشگاه دوک یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در کارولینای شمالی است. این دانشگاه در سال 1838 تأسیس شد. به‌طور‌کلی دانشگاه دوک شامل دانشکده‌های مختلفی نظیر دانشکده حقوق، دانشکده تجارت، هنر و مهندسی است. دانشکده حقوق دانشگاه دوک در سال 1930 تأسیس شد و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حقوق، دانشجویان خارجی را پذیرش می‌کند.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یکی از 10 دانشگاه برتر ایالات متحده آمریکا و سومین دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی و در کمبریج ماساچوست واقع شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال 1636 و قدیمی‌ترین دانشگاه در ایالات متحده آمریکا برای تحصیلات تکمیلی تأسیس شد. دانشگاه هاروارد سالیانه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بیش از 20000 دانشجو پذیرش می‌کند. از نظر سیستم آموزشی و پژوهشی بسیار قوی و هر ساله تعداد بالایی بورسیه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشجویان ممتاز، می‌توانند با ارائه مدارک و سوابق تحصیلی درخشان خود از دانشگاه هاروارد بورسیه دریافت نمایند.

دانشگاه ماساچوست (MIT)

MIT، یکی از محبوب‌ترین و برترین دانشگاه‌های آمریکا است. این دانشگاه جزء 10 دانشگاه برتر ایالات متحده به‌حساب می‌آید. مساحت این دانشگاه 166 هکتار بوده و برای دانشجویان فرصت‌های شغلی عالی را فراهم و نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند. دانشگاه MIT، یکی از جاذبه‌های توریستی معروف در کمبریج با یک میدان مرکزی در کنار رودخانه چارلز است.

دانشگاه کالیفرنیا

دانشگاه کالیفرنیا برای پیشرفت نسل‌های آینده تأسیس شد و یکی از بهترین کالج‌های آمریکا محسوب می‌شود. تنها هدف این دانشگاه آموزش به دانشجویان نیست، چراکه زمینه پیشرفت شغلی و یافتن علایق آن‌ها را مهیا می‌کند.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا است. دانشگاه کلمبیا به دلیل مرکز تحقیقاتی و محیط آموزشی مشهور جهانی خود برای هر دو مدرک UG و PG شناخته شده است. این دانشگاه دارای دانشکده‌های متعددی نظیر مهندسی، مطالعات عمومی، پزشکی، حقوق، روزنامه‌نگاری، امور بین‌الملل و عمومی است.

دانشگاه کالیفرنیا (لس‌آنجلس)

دانشگاه کالیفرنیا با ثبت 15 جایزه نوبل و 140 شرکت با فناوری UCLA، یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا محسوب می‌شود. بیش از 50 درصد داوطلبان این دانشگاه بورسیه دریافت می‌کنند و بیش از 100 برنامه به دانشجویان ارائه می‌دهند. این دانشگاه 72000 شغل را برای دانشجویان ایجاد کرده است.

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون در سال 1746 تأسیس شد، چهارمین دانشگاه از نظر قدمت آموزش عالی در ایالات متحده است. این دانشگاه واقع در نیویورک رویدادها، فعالیت‌ها و سازمان‌های زیادی را ارئه می‌دهد. پردیس‌ها این دانشگاه به‌عنوان زیباترین مکان نیویورک در نظر گرفته می‌شوند که در بیش از 500 هکتار زمین گسترده شده است. حدود 180 ساختمان از جمله 10 کتابخانه دارد. کالج‌های مسکونی به دانشجویان فرصت‌های متعددی را برای شرکت در رویدادهای خارج از دانشگاه ارائه می‌دهند. این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر آمریکا قرار دارد و به‌عنوان بهترین کالج ایالات متحده شناخته شده است.

مزایای تحصیل رشته حقوق در آمریکا

تحصیل در رشته حقوق در ایالات متحده دارای مزایای خاص خود است که در  ادامه به برخی از مزیت‌های آن اشاره می‌کنیم:

نفوذ جهانی

آمریکا تأثیر قابل‌توجهی بر قوانین بین‌المللی، استانداردهای حقوقی، تجارت بین‌المللی، حقوق بشر و دیپلماسی دارد. با مطالعه قوانین حقوقی آمریکا، می‌توانید بینش کلی دررابطه‌با چگونگی پرداختن به مسائل جهانی را کسب نمایید.

سیستم حقوقی پیچیده و متنوع

این کشور دارای نظام حقوقی متنوعی است که شامل حقوق عمومی، قانون اساسی و رویه قضایی می‌شود. تحصیل رشته حقوق در آمریکا، می‌تواند درک جامعی از این سیستم برای شما فراهم کند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کار در حقوق بین‌الملل را دارید، می‌تواند مؤثر باشد، چراکه اصول حقوقی این کشور تأثیر بسیاری بر هنجارهای حقوقی جهانی دارد.

فرصت‌های شغلی فراوان

مدرک حقوق در ایالات متحده، می‌تواند طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را فراهم کند. شما این فرصت را دارید که وکیل شوید، کارمند دولت شوید، وکیل شرکت‌ها باشید، به‌عنوان استاد در دانشگاه تدریس کنید و یا در دیگر مشاغل مشغول به فعالیت شوید. آمریکا بازار کار متنوعی را برای متخصصان حقوقی فراهم کرده است. دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار دارند و بعد از اتمام تحصیلات، می‌توانند برای ویزای کار اقدام نمایند.

شبکه و ارتباطات

دانشکده‌های حقوق ایالات متحده، اغلب دارای شبکه‌های فارغ‌التحصیلان قوی و ارتباط با متخصصان و سازمان‌های حقوقی هستند. ارتباط با متخصصان و سازمان‌های حقوقی فرصت یافتن کارآموزی و شغل مناسب بعد از  فارغ‌التحصیلی را افزایش می‌دهد.

تخصص‌های حقوقی

معمولاً در دانشکده‌های حقوق آمریکا، انواع تخصص‌های حقوقی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد بر روی حوزه‌های حقوقی تمرکز کنید که با علایق و اهداف شغلی شما هماهنگ است.

آموزش عالی

بسیاری از دانشگاه‌های حقوق آمریکا به برتری علمی و سیستم آموزشی عالی معروف هستند. کسب مدرک حقوق در یکی از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده، می‌تواند اعتبار بالایی به رزومه شما دهد و شانس موفقیت را در حوزه کاری افزا‌‌یش دهد.

تنوع فرهنگی

تحصیل حقوق در ایالات متحده، می‌تواند تجربه آموزشی متنوع و چندفرهنگی را برای شما فراهم کند. شما این فرصت را دارید با دانشجویان کشورهای مختلف و با فرهنگ‌های متفاوت تعامل داشته باشید که می‌تواند دیدگاه و آگاهی فرهنگی شما را افزایش دهد.

تحقیقات و منابع

معمولاً دانشگاه‌های حقوق ایالات متحده، دارای کتابخانه‌های حقوقی و امکانات تحقیقاتی گسترده‌ای هستند که می‌تواند برای انجام تحقیقات حقوقی و ایجاد تخصص شما در زمینه انتخابی بسیار مفید باشد.

کلام آخر

یکی از فرصت‌های استثنایی که برای دانشجویان فراهم می‌شود، تحصیل رشته حقوق در آمریکا است. باتوجه‌به این‌که آمریکا از بهترین دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی برخوردار بوده، می‌تواند بهترین انتخاب برای دانشجویان خارجی باشد. سالیانه کشور آمریکا، هزاران دانشجویان خارجی را از طریق دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف پذیرش می‌دهد. هزینه تحصیل در کشور آمریکا نسبت به دیگر کشورها بالا است و دانشجویان می‌توانند با اخذ بورسیه تحصیلی، هزینه‌های خود را  کاهش دهند.

نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز