🎉🎉 تولد ۶ سالگی اسکورایز 🎉🎉

رزرو مشاوره تخصصی

تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

مهران حسینی

1402 - 03 - 01

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

همان گونه که می‌دانید طی سال‌های اخیر افراد بسیاری علاقه‌مند به تحصیل در کشورهای توسعه‌یافته دنیا و استفاده از امکانات تحصیلی پیشرفته و مدرن آن کشورها هستند. ازاین‌رو اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی و اپلای از کشورهای فوق می‌نمایند. یکی از مواردی که باید متقاضیان قبل از هر گونه اقدامی در خصوص پذیرش به آن توجه داشته باشند، میزان تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در کشور موردنظر است. چرا که عدم اعتبار کافی و قابل‌قبول دراین‌خصوص باعث ریجکت درخواست ویزای تحصیلی افراد علی‌رغم پذیرش و اپلای تحصیلی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در کشور مقصد خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم به موضوع میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی دراین‌خصوص ارائه نماییم، امید که مفید فایده باشد.

تمکن مالی لازم برای ویزای تحصیلی آمریکا

افراد متقاضی تحصیل در آمریکا به‌عنوان یک دانشجو باید با مدارک لازم ثابت نمایند که قادر به تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور در مدت‌زمان تحصیل خود هستند و همچنین امکانات و توانایی لازم مالی را برای تأمین هزینه‌های همسر و فرزندان خود در صورت همراهی دارند. افراد متقاضی برای این منظور می‌بایست نشان دهند که یک حامی مالی هزینه‌های لازم برای تحصیل و زندگی آنها را در مدت‌زمان تحصیل در آمریکا ساپورت می‌نماید. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا به‌اندازه هزینه‌های یک سال تحصیل و زندگی فرد متقاضی را شامل خواهد شد. براین‌اساس فرد باید مدارک زیر را برای این منظور ارائه نماید:

  • صورت‌حساب‌های بانکی همه اعضای خانواده
  • همه شواهد و مدارک لازم برای یک حامی مالی به‌عنوان اسپانسر در مدت‌زمان تحصیل
  • نامه‌های کمک مالی برای فرد متقاضی
  • ارائه نامه‌های بورسیه تحصیلی متقاضی
  • در صورت اشتغال ارائه یک نامه از کارفرما مبنی بر حقوق سالانه متقاضی

و... از جمله مواردی است که با آن میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا فرد متقاضی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

منابع تمکن مالی فرد برای ویزای تحصیلی آمریکا

به‌طورکلی فرد با ارائه مدارک و شواهد دال بر وجوه شخصی می‌تواند منابع پشتیبان مالی را برای ویزای تحصیلی در آمریکا تأمین نماید. این گزینه‌ها شامل دارایی‌های شخصی و اموال می‌شود که به‌راحتی قابل به تبدیل پول نقد باشند. همان‌طور که متقاضیان تحصیل در آمریکا می‌دانند برای اثبات مالی و تأیید درخواست میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا باید اقدام به جمع‌آوری اسناد و شواهدی نمایند که به شرح زیر خواهد بود:

  • ارائه وجوه شخصی و خانوادگی مثل کپی اظهارات بانکی یا گواهی خرید سهام و اوراق بهادار

تحت این شرایط کل دارایی‌های نقدی فرد به همراه مدارک معتبر آن در یک لیست گنجانده شود. این نکته را در خصوص وجوه شخصی برای تمکن مالی به‌خاطر داشته باشید که چنانچه صورت‌حساب بانکی شما مربوط به سپرده اخیر باشد، اما میانگین مانده آن کم باشد سفارت آمریکا از شما برای این منظور دلیل و توضیح می‌خواهد. به همین خاطر برای رفع هرگونه سوءظن و شفاف‌سازی اقدام به ثبت درخواست کتبی به‌صورت اظهارنامه یا سند رسمی نماید که منبع وجه نقد جدید شما را نشان دهد و آن را به صورت‌حساب بانکی خود اضافه نمایید.

  • وضعیت شغلی اعضای خانواده پشتیبان شما در آمریکا

برای این منظور می‌بایست نامه یا سربرگ شرکت را از کارفرمای خود دریافت نمایید که در آن شغل، حقوق و دستمزد و موقعیت دائمی شما در آن مشخص شده باشد و یا خانواده اسپانسر شما با کپی اظهارنامه مالیاتی بر درآمد خود می‌توانند مدارک لازم را برای میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا برای شما ارائه نمایند.

  • دارایی‌های شما و یا اعضای خانواده

دارایی‌های شما و اعضای خانواده که نگهداری شده و قابل‌تبدیل به پول نقد هستند. لازم به ذکر است که چنج کردن و تبدیل پول باید در کشوری انجام شود که ارز آن در بورس بین‌الملل معامله شود. تحت این شرایط ارائه مدارک املاک و مستغلات به‌عنوان دارایی نگهداری شده می‌تواند گزینه مناسبی برای ارائه باشد. لازم به ذکر است که در این شرایط می‌بایست هر گونه بدهی و رهن مربوط به سند ملکی را تسویه نموده و یا با ارائه رسیدهای بانکی که نشان از پرداخت به‌موقع وام را دارد و مابقی میزان وام قابل‌پرداخت را نشان می‌دهد، مقامات سفارت آمریکا را متقاعد نمایید.

  • اگر برای میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا قرار به دریافت بورسیه تحصیلی، کمک‌هزینه تحصیلی، وام دانشجویی، وام دولتی یا خصوصی را دارید، می‌بایست کپی نامه اعلانی که دریافت نموده‌اید را نیز برای این منظور ارائه کنید. ضمن اینکه این گواهی‌ها می‌بایست در فرم I-120درج شود.
  • با پشتیبانی و حمایت اعضای خانواده با استفاده از فرم I-134USCIS فرد متقاضی قادر خواهد بود اثبات نماید که هزینه‌های تحصیل و زندگی او در مدت‌زمان تحصیل با حمایت خانواده تأمین خواهد شد.

تأمین میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا توسط اعضای غیر خانواده

چنانچه متقاضی تحصیل در آمریکا کسی را دارد که جزو خانواده آن نیست، اما مایل به حمایت فرد برای تحصیل در آمریکا است، می‌تواند با هر یک از شواهد و مدارک ذکر شده که در بخش قبل به آن اشاره نمودیم همچون نامه حمایت با ارائه فرم I-134به این کار مبادرت نماید. ازآنجایی‌که شاید ساپورت مالی متقاضی تحت این شرایط برای اداره مهاجرت و مأمور رسیدگی به پرونده کمی مشکوک و تعجب‌برانگیز باشد، ازاین‌رو شخص اسپانسر با ارائه یک بیانیه باید توضیح دهد که چرا مایل به پشتیبانی و ساپورت مالی متقاضی است و اثبات نماید که تنها اسماً فرد را پشتیبانی نمی‌کند و در صورت عدم موفقیت بلافاصله هزینه‌های مربوط به تحصیل فرد را پرداخت خواهد نمود.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا F یاM

متقاضیان تحصیل در آمریکا که در وضعیت دریافت ویزای F1 قرار دارند، باید تمکن مالی آنها یک دوره علمی ۱۲ ماه را تحت پوشش قرار دهد. ضمن اینکه فرد باید ثابت نماید هزینه‌های سالانه مازاد برای تحصیل را هم تأمین خواهد نمود. سفارت آمریکا برای تأیید ویزای شما نیاز به اثبات این مسئله دارد که شما بتوانید، هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی خود را نه به‌صورت یکجا، بلکه طی مدت‌زمان خاص پرداخت خواهید نمود. به همین ترتیب اگر ویزای تحصیلی شما در دسته دانشجویی حرفه‌ای M1 قرار بگیرد، میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا برای شما نیز باید هزینه‌های تحصیل و زندگی را طی ۱۲ ماه یا کمتر را تحت پوشش قرار دهد.

نکات مهم در خصوص میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی

  • حداقل ۶ ماه قبل از دریافت گواهی تمکن مالی اقدام به افتتاح حساب نماید و بعد از دریافت گواهی تاریخ افتتاح حساب را در آن ثبت کنید.
  • گواهی تمکن مالی می‌بایست به نام متقاضی و یا در صورت تأهل به نام همسر او صادر شده و سربرگ مخصوص بانک را دارا باشد.
  • کلیه اطلاعات اعم از شماره تماس و اطلاعات مربوط به شماره‌حساب که میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا شما در آن موجود است را می‌بایست در گواهی تمکن مالی به طور کامل درج نمایید.
  • برای بی‌نقص بودن مدارک مالی مربوطه بهتر است مقدار پولی که در حسابتان برای تمکن مالی در نظر گرفته‌اید، کمی بیشتر باشد و تا زمان مشخص‌شدن وضعیت پرونده و ویزای تحصیلی به موجودی حساب خود دست نزنید.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا میزان مشخصی برای گواهی تمکن مالی ارائه نشده، اما حداقل مبلغ موردنیاز برای اثبات توانایی مالی فرد برای تحصیل و زندگی در آمریکا ۱۰ هزار دلار به بالا است. برای دریافت ویزای تحصیلی و ارائه گواهی تمکن مالی می‌بایست بیشتر از این مبلغ را شش ماه قبل از ثبت درخواست خود برای ویزا در حساب بانکی مربوطه ثبت نموده باشید تا میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا برای فرد متقاضی از طرف سفارت این کشور مورد تأیید قرار بگیرد.

مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا

افراد برای دریافت گواهی تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا می‌بایست مدارک لازم برای این منظور را تهیه و با دردست‌داشتن آن به بانک موردنظر خود مراجعه نمایند. این مدارک به شرح زیر خواهد بود:

  • اصل کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی
  • ارائه اصل یا کپی معتبر پاسپورت فرد متقاضی
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست صدور گواهی تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا
  • در صورت داشتن وکیل، اصل وکالت‌نامه نماینده قانونی فردا متقاضی

کلام پایانی

از جمله موارد مهم در بحث مهاجرت به سایر کشورها مربوط به گواهی تمکن مالی افراد متقاضی است. این گواهی که جزو مدارک مهم و لازم برای اخذ ویزای هر کشور است، توسط بانک‌های داخل کشور برای فرد متقاضی صادر می‌شود و به‌موجب آن فرد متقاضی توانایی اقامت و تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی را در مدت‌زمان تحصیل در کشور مقصد را دارد. ما در این مقاله به میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا پرداختیم و در حد توان به کلیه ریزه‌کاری‌ها و موارد ضروری آن اشاره نمودیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای خوانندگان عزیز مفید واقع شود.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران