test

گرین کارت نخبگی آمریکا در 2023 و شرایط اخذ

شرایط گرفتن گرین کارت نخبگی آمریکا، مدارک لازم، مدت زمان لازم برای گرفتن گرین کارت نخبگی آمریکا، هزی

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 02 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

شرایط گرفتن گرین کارت نخبگی آمریکا، مدارک لازم، مدت زمان لازم برای گرفتن گرین کارت نخبگی آمریکا، هزینه و افراد واجد شرایط برای اخذ آن‌ها را در این مقاله به صورت کامل شرح خواهیم داد. همانطور که می‌دانید امروزه افراد بسیاری تمایل دارند که به کشورهای پیشرفته‌ای مانند آمریکا مهاجرت کنند. مهاجرت به آمریکا از طریق روش‌های مختلف امکان‌پذیر است.

یکی از این روش‌ها، استفاده از گرین کارت و ویزای نخبگی آمریکا است که برای افراد نخبه صادر می‌شود. شاید تصور کنید برای اخذ این نوع ویزا نیاز به مدرک تحصیلی در سطح بالا باشد؛ اما باید گفت که در شرایط اخذ ویزای نخبگی مدرک تحصیلی و سن مطرح نیستند. این روش مخصوص کسانی است که در زمینه‌های مختلف علمی، در حال تحقیق و پژوهش هستند. هنرمندان برجسته، ورزشکاران، مدیران اجرایی و ... از جمله این افراد هستند. شرایط ویژه‌ای وجود دارد که موجب می‌شود این افراد بتوانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز به همراه ببرند.

به منظور اطلاع از چگونگی استفاده از گرین کارت نخبگی آمریکا بهتر از مشاوره تخصصی استفاده کنید. ما در موسسه اسکورایز با یک تیم قوی از مشاوران باتجربه، سعی داریم بهترین مسیر و روش ممکن را برای اخذ ویزای آمریکا را به شما نشان دهیم. طی کردن مراحل دریافت گرین کارت نخبگی آمریکا ممکن است زمان‌بر باشد. از این رو نباید با رفتن در مسیرهای نادرست، زمان را از دست داد. در ادامه به طور دقیق تری به شرح گرین کارت و ویزای نخبگی آمریکا خواهیم پرداخت.

گرین کارت نخبگی آمریکا چیست؟

یکی از کشورهایی که به عنوان مقصد اصلی مهاجرت‌های تحصیلی، شغلی و سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود، آمریکا است. انواع ویزای مهاجرتی به منظور تحصیل، کار و ... در این کشور قابل اخذ هستند. به منظور دریافت گرین کارت نخبگی باید ویزای EB1 یا همان ویزای نخبگان آمریکا دریافت شود. این ویزا مخصوص هنرمندان، نخبگان، نوابغ و افراد خاص است. ده معیار برای اخذ ویزای نخبگی وجود دارد که در صورت داشتن چندین مورد از این معیارها، امکان ارائه ویزا وجود دارد.

موفقیت‌های بین‌المللی و تخصص در رشته‌های مختلف، می‌توانند در دریافت گرین کارت یا همان کارت سبز نوابغ، موثر باشند. به عنوان مثال اساتید دانشگاه، پژوهشگران، فعالان در عرصه‌های هنری، علمی و ورزشی می‌توانند جزو این دسته افراد باشند. دو نوع ویزای EB1 و EB2 در دسته‌بندی انواع ویزای نخبگان آمریکا قرار دارند.

با اخذ گرین کارت نخبگی آمریکا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در این کشور، امکان اخذ اقامت این کشور برای شما فراهم می‌شود. همچنین می‌توانید برای خانواده خود نیز از طریق، گرین کارت دریافت کنید. به همین علت بسیاری از افرادی که تمایل دارند به کشور آمریکا مهاجرت کنند، از این طریق برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام می‌کنند. بدیهی است که با استفاده از این روش، شرایط بهتری برای اخذ اقامت آمریکا فراهم می‌شود. در ادامه به انواع گرین کارت نخبگی آمریکا به صورت کامل خواهیم پرداخت.

انواع گرین کارت نخبگی آمریکا

انواع ویزای نخبگان آمریکا شامل EB1-A، EB1-B، EB2 و O1 هستند. همانطور که گفته شد برای اخذ این نوع گرین کارت آمریکا باید حداقل 3 ویژگی از 10 معیار تعیین‌شده را داشته باشیم. یکی از نکات مهم در دریافت این نوع ویزا، این است که افراد هم رده شخص (هنرمند، پژوهشگر و ...) کار فرد را نقد کرده‌باشند و یک فیدبک مثبت درمورد آثار وی ارائه داده باشند! درواقع این مورد نشان می‌دهد که شخص دارای یک فعالیت بین‌المللی بوده‌است که افراد هم رده در مورد وی نظر داده‌اند. چاپ مقالات و نظریات فرد نخبه در ژورنال‌ها و سایت های معتبر نیز می‌تواند در این راستا در جهت اخذ گرین کارت نخبگی به وی کمک کند. یکی از ویژگی‌های دیگر که می تواند به وی در راستای گرفتن گرین کارت نخبگی کمک کند، ممبرشیب با عضویت در انجمن‌های معتبر جهانی است. البته این عضویت به هیچ عنوان نباید در ازای پرداخت هزینه باشد. درواقع عضویت وی در یک بنیاد علمی یا هنری باید به پشتوانه فعالیت‌های وی باشد. 

فرد نخبه باید بتواند ثابت کند که نسبت به هم رده‌های خود درآمد بیشتری دارد. همچنین باید جوایز بین‌المللی در حوزه کاری خود کسب کرده باشد. در صورت عضویت در یک بناید علمی، باید در شرح ویژگی‌های وی ذکر شده باشد که توانسته است تاثیر مهمی در پیشبرد مقاصد انجمن داشته باشد. نوع شغل خاصی برای دریافت گرین کارت آمریکا ذکر نشده است و تمامی افراد خاصی که توانسته‌اند در یک حیطه تاثیرگذار باشند می‌توانند مشمول این نوع ویزا شوند. با داشتن 3 ویژگی از موارد ذکر شده فرد می تواند نسبت به اخذ ویزای نخبگان آمریکا اقدام کند. در ادامه به انواع ویزای نخبگی آمریکا اشاره خواهیم کرد.

تفاوت ویزای EB1 و ویزای EB2 در گرین کارت نخبگی آمریکا چیست؟

انتخاب کتگوری گرین کارت نخبگی آمریکا یکی از مسائلی است که همواره از طرف افرادی که قصد مهاجرت دارند، مطرح است. به همین دلیل بهتر است با تفاوت eb1 و eb2 به صورت اصولی آشنا شوید. در EB1 شرایط دشوارتری برای دریافت گرین کارت وجود دارد. به طور کلی داشتن داوری بسیار مهم است باید به گونه ای باشند که که قابل قبول باشند. این نوع ویزا برای کسانی است که دارای شرایط خاصی هستند که در سه بخش ذکرشده خلاصه می شوند. کسانی که دارای توانایی و ویژگی‌های خارق‌العاده هستند، جزء این دسته هستند مانند کسانی که در هنر، ورزش و ... توانسته اند جوایز کسب کنند.

همچنین 3 مورد از شروط دهگانه مانند دریافت جایزه بین‌المللی یا ملی، عضویت در انجمن ها، چاپ مقاله در مجله معتبر، انجام داوری انفرادی یا گروهی، مدرک برای تاثیرگذاری در رشته خود، گزارشات در مدیا در مورد تاثیرگذاری شما، استفاده از کار شما توسط افراد دیگر، مدارک نشان دهنده نقش مدیریتی در یک سازمان، بالا بودن درآمد نسبت به افراد هم رده و موفقیت های تجاری در رشته خود را دارا باشند. در این صورت می‌توانید EB1 را بدون نیاز به اسپانسر را اخذ کنید. در دسته دوم EB1 که مخصوص اساتید برجسته است که سابقه تحصیل و تدریس دارند و باید جاب آفر داشته باشند. همچنین باید حداقل دو شرط از شروط ارائه شده را داشته باشند. دسته سوم نیز کسانی هستند که در شعبات شرکت های آمریکایی کار می کنند و می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند.

اما در ویزای EB2 فرد باید مدارکی مانند مقاله، کتاب، جوایز، عضویت در انجمن‌ها و ... را ارائه دهد. این نوع ویزا نیز به دو دسته EB2 و EB2-NIW تقسیم بندی می‌شود. در گرین کارت EB2 نیاز است که یک امپلویر (کارفرما) برای شما اقدام کند. در واقع شما نمی‌توانید به صورت مستقیم اقدام کنید. اما در EB2-NIW به دلیل جذابیت کار شما برای آمریکا، بدون داشتن آفر کاری نیز می‌توانید برای دریافت گرین کارت اقدام کنید. البته اگر جاب آفر نیز داشته باشید، یک مزیت محسوب می شود.

واجدین شرایط ویزای نخبگی آمریکا

با توجه به تنوع نوع ویزای نخبگی آمریکا، واجدین شرایط نیز دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. به طور مثال برای دریافت ویزای EB1، فرد باید حداقل 3 مورد از ویژگی‌های مورد نیاز را داشته باشد. تنها در این صورت واجد شرایط ویزای نخبگی خواهدبود. اغلب هنرمندان، محققان، ورزشکاران برجسته می‌توانند در زمینه اخذ این نوع ویزا موفق عمل کنند. زیرا بیشتر شرایط لازم برای دریافت گرین کارت نخبگی آمریکا را دارا هستند.

هزینه اخذ ویزای نخبگی آمریکا

به منظور اخذ ویزای نخبگی آمریکا هزینه‌ی بیشتری نسبت به سایر ویزاها دریافت نمی‌شود. سایر متقاضیان برای اخذ انواع ویزا، هزینه‌های تقریبا یکسانی پرداخت می‌کنند. باید به این نکته توجه کنید که حتی اگر واجد شرایط برای دریافت ویزای نخبگی آمریکا باشید باید تمامی هزینه‌ها برای اخذ ویزا را پرداخت کنید. به منظور اطلاع از هزینه‌های دقیق اخذ ویزای نخبگی آمریکا می‌توانید از موسسه ما و تیم قوی اسکورایز، مشاوره دریافت نمایید.

مشاوره اخذ ویزای نخبگی آمریکا

ما در موسسه اسکورایز روش‌های ساده‌ و آسانی را برای دریافت ویزا با توجه به شرایط هر فرد را به او نشان خواهیم داد. اخذ ویزای نخبگی آمریکا یکی از سخت ترین انواع ویزا است که باید در این حوزه حتما از مشاوره تخصصی بهره ببرید. کوتاه‌تر شدن زمان اخذ ویزا، جلوگیری از انتخاب نوع ویزا به صورت اشتباه و ... از ویژگی‌های دریافت مشاوره از تیم تخصصی اسکورایز است.

آیا کسی که ویزای نخبگان آمریکا را دارد، میتواند خانوده خود را آمریکا ببرد؟

بله، دارنده ویزای نخبگی آمریکا می‌تواند خانواده خود را به آمریکا ببرد. در صورتی که ویزای نخبگی برای فردی صادر شود، او می‌تواند همسر و فرزندان خود را با خود به آمریکا ببرد و آنها نیز می‌توانند در آمریکا زندگی کنند و به تحصیل یا کار بپردازند. البته، برای ورود خانواده به آمریکا، نیاز به اخذ ویزای متناسب با وضعیتشان است و اطلاعات و مدارک مربوطه باید تهیه شود. برای مثال فرزندان بالای 18 سال مشمول خانواده این فرد نمی‌شوند و بایستی نوع دیگر از ویزا مثل ویزای تحصیلی دریافت کنند. همین طور پدر و مادر و خواهر و برادر شامل همراهان دارنده این بورسیه نمی‌شوند.

مدت‌زمان صدور گرین کارت آمریکا

این مدت بسته به شرایط فرد دارای زمان خاصی خواهد بود. اما به‌طورکلی فرایند دریافت گرین کارت بین چند ماه و در برخی شرایط حتی سال‌ها به طول می‌انجامد. یکی از عوامل تعیین‌کننده در مدت‌زمان صدور گرین کارت آمریکا به نوع درخواست افراد بستگی دارد. به‌طوری‌که صدور گرین کارت آمریکا برای متقاضیان مهاجرت کاری که دارای تخصص در این کشور هم باشند، با متقاضیان گرین کارت از طریق خانواده و بستگان هر کدام مستلزم مدت‌زمان خاص خود است. افراد برای این منظور بسته به نوع درخواست خود می‌توانند با مراجعه به مشاوران در این زمینه متناسب با شرایط خود از زمان انتظار در این زمینه مطلع شوند.

قانون جدید گرین کارت نخبگی آمریکا

گرین کارت آمریکا مجوزی است که به اتباع خارجی در صورت داشتن شرایط لازم اهدا می‌شود. بر طبق جدیدترین خبرها دراین‌خصوص که در ۱۰ جولای ۲۰۱۹ اعلام شد، طرح پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا که با نام HR1044 مطرح شد، با تعداد ۳۸۵ رأی موافق و ۶۵ رأی مخالف تصویب شد و بعد از عبور از سنا به امضای رئیس‌جمهوری رسید. هدف از تصویب این طرح برداشتن محدودیت ۷ درصدی گرین کارت آمریکا برای هر کشور به طور کامل است. این بدین معناست که مدت‌زمان برای دریافت گرین کارت برای بسیاری کشورها همچون ایران روندی افزایشی گرفت. این در حالی است که این شرایط برای کشورهایی همچون هند با کاهش این مدت همراه شد. به زبان ساده‌تر متقاضیان ایرانی مهاجرت به این کشور به‌عنوان یک دانشجو یا یک فرد شاغل از این تاریخ در اولویت دریافت گرین کارت نیستند و فرایند اقامت کامل برای این افراد شاید بین ۱۰ تا ۱۷ سال زمان در برداشته باشد. این قانون برای دریافت گرین کارت اتباع خارجی بعد از اتمام تحصیل و فارغ‌التحصیلی شامل هندی‌ها و چینی‌ها که از کشورهای با جمعیت بسیار بالا هستند، شامل خواهد شد. این قانون جدید گرین کارت آمریکا به ضرر سایر افراد خارجی در این کشور همچون ایرانیان شد‌. چرا که افرادی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور شوند، بعد از فارغ‌التحصیلی باید حداقل ۱۰ تا ۱۷ سال از دیدن خانواده محروم شوند تا قادر به دریافت گرین کارت آمریکا شوند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

علی

علی

15 - 07 - 1402

ممنون از سایت خیلی خیلی خیلی خوبتون . همه وبلاگ ها کامل هستن

پاسخ Scorize Office Admin

ممنون از نظرتون🌹