هزینه اپلای کانادا : هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه اپلای تحصیلی به کانادا چقدر است؟ مهاجرت کاری به کانادا چطور؟ در این مقاله هزینه اپلای کانادا و

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 12 - 25
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

کانادا از برترین مقاصد مهاجرتی چه از طریق تحصیلی، چه کاری و چه مهاجرتی است. خدمات رفاهی، تنوع نژادی، اقامت راحت و مواردی از این قبیل سبب شده افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. اگر دوست دارید از هزینه‌های اولیه مهاجرت به کانادا باخبر شوید، تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

هزینه اپلای و مهاجرت به کانادا چقدر است؟

کانادا از محبوب‌ترین کشورها برای اپلای تحصیلی است. گذشته از این که یک کشور انگلیسی زبان است، کانادا دانشگاه‌های قدرتمند، رفاه و البته شرایط اقامت راحت و کاریابی بعد از تحصیل را نیز برای شما فراهم می‌کند. هزینه‌ی اپلای برای دانشگاه‌های کانادا دارای مراحل مختلفی است:

هزینه دریافت مدرک زبان

همانطور که می‌دانید تقریبا برای اپلای همه‌ی دانشگاه‌های کانادا به مدرک معتبر آیلتس یا تافل نیازمندید. در هر صورت کانادا یک کشور انگلیسی زبان است، پس شکی هم نیست که برای تحصیل و زندگی در آن باید به خوبی به این زبان مسلط باشید. هر دوی این آزمون‌ها به صورت رسمی در ایران برگذار می‌شوند و می‌توانید هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. هزینه‌ی امتحان تافل 240 دلار و ایلتس نیز 250 دلار است. نرخ ریالی این آزمون‌ها بسته به نرخ ارز تغییر می‌کند و باید در زمان ثبت نام برای آزمون آن را از موسسه‌ی مد نظر خود جویا شوید.

هزینه آزاد سازی مدرک دانشگاهی

در صورتی که در دانشگاه‌های دولتی و به صورت روزانه تحصیل کرده باشید دارای تعهد به خدمت برای کشور هستید. بنابراین تا وقتی که این تعهد را انجام ندهید نمی‌توانید اصل مدرک خود را از دانشگاه تحویل گرفته و آن را ترجمه کنید تا به دانشگاه مقصد ارائه دهید. در این صورت چند راه مختلف وجود دارد:

راه اول این که تعهد خود را با کار کردن و رد شدن سابقه بیمه انجام دهید که این کار با توجه به سال‌های تحصیلی شما چند سال به طول می‌انجامد و تنها برای کسانی مناسب است که با فاصله از پایان تحصیل خود اقدام به اپلای کرده باشند.

یک راه دیگر آزاد سازی مدرک از طریق کاریابی است. برای آزاد سازی مدرک از این طریق، نباید بیش از شش ماه از زمان فارق‌التحصیلی شما گذشته باشد. در این بازه زمانی شما باید به کاریابی مراجعه کرده و مدرک موقت و اطلاعات خود را در اختیارشان قرار دهید. سپس در یک بازه زمانی شش ماهه، در صورتی که کاری برایتان پیدا نشود مدرکتان آزاد خواهد شد، به همین راحتی. نکته مهم این جاست که برای واجد شرایط بودن این نوع آزاد سازی مدرک، نباید سابقه بیمه برای شما رد شده باشد یا در آن زمان شاغل باشید.

راه سوم آزاد سازی مدرک از طریق پرداخت پول است. این راه برای کسانی که عجله دارند سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه است. لازم به ذکر است که مبلغ آزاد سازی مدرک اندازه دقیقی ندارد و بسته به رشته و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید متفاوت خواهد بود. اما به عنوان قاعده کلی این مبلغ برابر با هزینه‌ای است که یک دانشجوی شبانه در طول تحصیل پرداخته است. بعد از تسویه حساب و پر کردن فرم‌های مربوطه در سامانه جامع امور دانشجویان یا سجاد، ظرف مدت کوتاهی اصل مدرک خود را تحویل خواهید گرفت.

هزینه دریافت ریز نمرات

در اکثر مواقع، دانشگاه مقصد از شما ریزنمرات رسمی را خواهد خواست. با این وجود این امکان وجود دارد که در برخی موارد بتوانید آن‌ها را متقاعد کنید تا ریزنمرات غیر رسمی را نیز از شما قبول کنند. برخی از دانشگاه‌ها نیز خودشان ریزنمرات انگلیسی را در پاکت مهر و موم شده تحویل شما می‌دهند یا برای دانشگاه مقصد پست می‌کنند. در غیر این صورت باید خودتان ریزنمرات فارسی را ترجمه کرده و سپس آن را به وزارت علوم ببرید که در حال حاضر چیزی حدود 500 هزار تومان یا بیشتر هزینه دارد. این نکته مهم را فراموش نکنید که تا دانشنامه خود را دریافت نکرده باشید و مدرکتان آزاد نباشد نمی‌توانید ریزنمرات خود را نیز دریافت کنید.

 

هزینه وثیقه سربازی

همانطور که می‌دانید آقایان در صورت نگذراندن دوران سربازی نمی‌توانند از کشور خراج شوند، مگر این که به هر دلیلی معاف شده باشند. با این وجود می‌توانید با پرداخت وثیقه‌ی سربازی، مجوز خروج خود را از کشور دریافت کنید. قیمت این وثیقه در حال حاضر حدود 42 تا 48 میلیون تومان است. فراموش نکنید که ضمانت بانکی این وثیقه یک ساله است و هر سال باید توسط خودتان یا فردی که وکالت شما را بر عهده دارد تمدید شود.

هزینه اپلیکیشن فی

پرداخت اپلیکیشن فی از مراحل مهمی است که برای بررسی درخواست اپلای شما توسط دانشگاه مقصد باید صورت بگیرد. این هزینه صرف درخواست بررسی مدارک شما، نامه نگاری‌ها و مواردی از این قبیل صورت می‌گیرد، بنابراین حتی در صورت عدم قبولی شما نیز قابل برگشت نخواهد بود. میزان این هزینه با توجه به دانشگاه مقصد متفاوت است و معمولا عددی بین 50 الی 150 دلار است. البته برخی دانشگاه‌ها این هزینه را ندارند، به علاوه خیلی مواقع با ایمیل زدن به دانشگاه و توضیح شرایط، دانشگاه ممکن است این هزینه‌ را در نظر نگیرد.

هزینه ترجمه رسمی مدارک

قاعدتا باید مدارک خود را برای بررسی به زبان انگلیسی به دانشگاه مقصد و برای ویزا ارایه کنید. نکته مهم این جاست که هر ترجمه‌ای قابل قبول نیست و باید ترجمه‌های رسمی و با مهر معتبر را برای ارائه به همراه داشته باشید. این مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدارک تحصیلی، سند ازدواج و طلاق و دارایی‌های شما هستند که تک به تک نرخ جداگانه‌ای برای ترجمه دارند. اما در مجموع هزینه‌ای حدود یک میلیون تومان را برای آن کنار بگذارید.

هزینه لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه

این بخش از پر هزینه‌ترین بخش‌های اپلای است که قبل از اقدام به اپلای باید به آن فکر کنید و ببینید که آیا منابع لازم برای آن را در اختیار دارید یا خیر. هزینه شهریه باید به صورت سالانه پرداخت شود و هزینه آن با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی ارقامی بسیار مختلف دارد که باید از طریق سایت هر دانشگاه اطلاعات لازم را به دست آورید. در هر صورت به طور حدودی این عدد می‌تواند بین 16 تا 50 هزار دلار باشد.

توجه داشته باشید که با توجه به رزومه و شرایط ممکن است بتوانید شامل تخفیف در شهریه شوید. علاوه بر آن در صورت گرفتن فاند کامل، از پرداخت هزینه‌ی دانشگاه معاف خواهید شد و همین هم بخش بزرگی از هزینه‌ها را کم می‌کند.

همچنین بخوانید: مهاجرت تحصیلی به کانادا

هزینه لازم برای اثبات تمکن مالی

این مرحله برای بعد از دریافت پذیرش دانشگاه است. پس از قبولی و برای گرفتن ویزا، باید ثابت کنید که می‌تواند خرج زندگی خود را در کانادا تامین کنید و از این نظر مشکلی ندارید. این کار با ارائه‌ی نامه تمکن مالی امکان پذیر است. میزان تمکن مالی باید حداقل به اندازه‌ی خرج یک سال زندگی و دانشگاه به همراه بلیط است. میزان این تمکن برای افراد مجرد حدود 13 هزار دلار کانادا است. برای ارایه تمکن مالی باید گردش حساب و میزان پولی که در بانک دارید را با مهر رسمی بانک و زبان انگلیسی ارایه دهید.

هزینه دریافت ویزا

هزینه‌ی صدور ویزای دانشجویی 150 دلار به همراه 80 دلار برای انگشت نگاری است. اما این تنها هزینه‌ای نیست که برای دریافت ویزای کانادا باید انجام دهید. با توجه به این که سفارت کانادا در کشور ما وجود ندارد، باید برای انگشت نگاری به کشورهای همسایه مانند ترکیه به سفارت مراجعه کنید. بنابراین هزینه‌های این سفر را نیز باید در نظر داشته باشید.

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

کانادا برای کار نیز کشور ایده‌آلی محسوب می‌شود. بازار کار این کشور فرصت‌های زیادی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و افراد می‌توانند کار و درامد باثابتی را در آن جا پیدا کنند. برای مهاجرت کاری به کانادا در درجه اول باید یک پیشنهاد یا آفر کار دریافت کنید.

هزینه درخواست بررسی پرونده توسط نفر اصلی در این روش 825 دلار کانادا است که هزینه اقامت دائم به مبلغ 500 دلار نیز به آن اضافه می‌شود. در صورت اقدام به همراه همسر هزینه مد نظر 1325 دلار خواهد بود که به ازای هر فرزند 225 دلار دیگر نیز به آن افزوده می‌شود. در این روش نیز نیاز به ارائه تمکن مالی خواهید داشت که میزان آن مانند روش قبل حدود 13000 دلار است. هزینه‌های مربوط به ویزای کاری و ورک پرمیت نیز 155 دلار است.

هزینه مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

همانطور که از نام آن هم پیداست، ویزای سرمایه گذاری کانادا نیازمند منابع مالی قدرتمند و ثروت بالایی نسبت به روش‌های دیگر است. حداقل هزینه‌ی لازم برای سرمایه گذاری در کانادا بین 150 تا 350 هزار دلار است. حدود 3500 دلار برای بررسی پرونده خود نیاز است و البته هزینه‌های ویزا و بیومتریک را نیز باید در نظر بگیرید. در هر دو روش کاری و سرمایه گذاری هزینه‌ی دریافت مدرک زبان نیز وجود دارد.

کلام آخر

مهم‌ترین قدم برای اپلای تحصیلی کانادا داشتن برنامه ریزی درست است. هر راهی را که انتخاب می‌کنید، مهم است که ابتدا هزینه‌های مراحل مختلف آن را براورد کنید تا آمادگی کامل را داشته باشید و غافلگیر نشوید. در این مطلب سعی کردیم هزینه‌های ریز و درشت اپلای به کانادا را توضیح دهیم تا با دید روشن‌تری در این مسیر حرکت کنید.

سوالات متداول

روش‌های کاهش هزینه‌های اپلای کانادا کدامند؟

با داشتن رزومه‌ی قوی می‌توانید روی گرفتن فاند چه به صورت کامل و چه جزئی حساب کنید و از این طریق هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید. به علاوه با مکاتبه با دانشگاه می‌توان هزینه‌ی اپلیکیشن فی را نیز حذف کرد.

چگونه می‌توان هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت نمود؟

با توجه به تحریم‌ها نمی‌‌توان این هزینه‌ را به صورت مستقیم پرداخت کرد و می‌توانید از یک آشنا در کشور دیگر یا صرافی‌های معتبر بخواهید این کار را برای‌تان انجام دهند.

برای تمکن مالی کانادا گردش حساب تا چندوقت بررسی می‌شود؟

برای ارایه تمکن باید گردش حساب حداقل چهار ماه اخیر خود را ارایه دهید و از حد نصاب حداقلی برخوردار باشید.

آیا می‌توان به صورت رایگان در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کرد؟

بله. در صورت مصاحبه با اساتید و داشتن رزومه‌ی حرفه‌ای و با دریافت فاند کامل، هزینه‌ی شهریه دانشگاه برای شما حذف خواهد شد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز