test

هرچه باید درباره بهترین مدارس کانادا بدانید!

آشنایی با بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل در آنها

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1400 - 04 - 27
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بی‌شک انتخاب محل زندگی و درس در ابتدای مهاجرت، برای والدینی که فرزند محصل دارند، جزء اولویت­‌های مهم و حساس به شمار می­‌رود. در این مورد نهایت حساسیت توسط خانواده‌ها اعمال می­‌شود تا شرایط برای ادامه تحصیل بهتر فرزندان مهیا شود.

نخستین گام برای اخذ پذیرش در کانادا بررسی شرایط متقاضی است. ما در این مقاله سعی داریم با ارائه اطلاعات مفید در مورد انواع مدارس در کانادا با شما همراه باشیم تا با توجه به شرایط مهاجرت و موقعیت تحصیلی فرزند خود گزینه بهتر و مناسبی را برای ادامه تحصیل، انتخاب کنید.

کشور کانادا در یک نگاه

کشور کانادا از لحاظ پیشرفت و نوع ساختار اقتصادی و تحصیلی، به آمریکای دوم شهرت دارد. این مسئله به این معنا است که کانادا، سطح رفاه بسیار بالایی را به شما ارائه خواهد داد و اگر در زمینۀ فعالیتی که انجام می‌دهید متخصص و پرتلاش باشید، زندگی در کانادا بهترین گزینه مقابل برای شما است.

از ارزان‌ترین شهر‌های کانادا می‌توان مونترآل، کبک، همیلتون را نام برد. ونکوور و تورنتو هم در لیست گران‌ترین شهر‌ها قرار می‌گیرند. هزینه‌های زندگی در کانادا به شهری که شما برای زندگی انتخاب کرده‌اید، وابسته است. کانادا شمالی­‌ترین کشور قاره آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان است، که در حال حاضر جزء مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب می‌­شود.میانگین سنی مهاجرت به کشور کانادا عموما زیر 40 سال و بالای 20 سال است. برای ثبت نام در تمامی مدارس کانادا نیازی به مدرک زبان انگلیسی و فرانسه نیست و در صورت نیاز دوره‌های زبان برای دانش آموزان خارجی برگزار می­‌شود.

بهترین مدارس کانادا

نظام آموزشی در کشور کانادا چگونه است؟

تحصیل در مدارس کانادا از سن 5 سالگی شروع می‌شود و تا سن 17 سالگی ادامه خواهد داشت که در کل شامل 12 پایه تحصیلی است و در نهایت فارغ‌التحصیلان پایه از ۱۸ سالگی در کالج و یا دانشگاه‌های کانادا را آغاز می‌کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد نظام آموزشی کشور کانادا و انواع مدارس این کشور اطلاعات کسب کنید:

مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی کانادا فقط برای شهرواندان کانادایی و کسانی که اقامت دائم دارند رایگان است. مهاجرین و دانش‌آموزان خارجی تنها با پرداخت شهریه، اجازه اپلای تحصیلی کانادا دارند. شهریه این مدارس سالانه حدود 10 تا 14هزار دلار است. در ضمن این مدارس فقط در شیفت صبح فعالیت می­‌کنند و اغلب کلاس‌ها در این مدارس شلوغ و پر جمعیت است. مدارس دولتی توسط مقامات محلی اداره می‌­شود که از جمله وظایف آن‌ها استخدام معلمان، نظارت کلی بر اداره روزانه مدارس و همچنین خرید تجهیزات مورد نیاز است.

شهرت مدارس دولتی در کانادا به تعداد دانش آموزانی است که هرساله از آن مدرسه به بهترین دانشگاه­‌های کانادا راه یافته­اند، بنابراین پذیرش در مدارس دولتی کشور کانادا که دارای کیفیت آموزش عمومی بسیار بالا در مقایسه با دیگر مدارس کشورهای دنیاست، یکی از فرصت­‌های بزرگ دانش‌­آموزان برای ورود به برترین دانشگاه­‌های کانادا است. اگر می‌خواهید با بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا بیشتر آشنا شوید تا انتخاب راحت و بهتری داشته باشید، مقاله بهترین دانشگاه‌های کانادارا بخوانید.

بهترین مدارس کانادا

مدارس خصوصی کانادا

تنها تفاوت ثبت نام در مدارس دولتی با مدارس خصوصی در میزان شهریه و فعالیت­‌های فوق برنامه است. درجه و کیفیت این فعالیت‌­ها براساس موقعیت جغرافیایی منطقه متفاوت است. برای مثال، برخی بر تقویت مهارت‌های هوش اجتماعی و برخی دیگر بر روی موسیقی و فعالیت‌های هنری از جمله نمایش، رقص و ... تمرکز دارند. همچنین مدارسی همانند والدورف و مونتسوری وجود دارد که بر روی فعالیت­‌هایی مثل زندگی و تربیت در فضای باز تمرکز و تأکید دارند و به یک فلسفه آموزشی خاص در طول دوران تحصیل می‌­اندیشند.

شهرواندان کانادایی برای ثبت نام در مدارس خصوصی باید شهریه مربوط به مقطع تحصیلی خود را پرداخت کنند که اغلب بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در سال است. پذیرش در مدارس خصوصی در شهرهای بزرگ کانادا کمی دشوار است و اغلب درخواست متقاضیان در لیست انتظار باقی می­‌ماند.

از بین کسانی که در مدارس خصوصی ثبت نام می­‌کنند، افرادی زیادی هستند که از ابتدا به دنبال تخصص و دریافت مدرک در رشته خاصی هستند. اگر کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کرده‌­اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا از برترین مدارس و کالج‌­های کانادا مطلع شوید.

مدارس شبانه کانادا

بیشتر مدارس خصوصی کانادا مدارس شبانه هستند که در آن­ها دانش‌­آموزان در طول سال تحصیلی در مدرسه اقامت دارند و فقط برای تعطیلات پایان هفته و تعطیلات سال نو میلادی به خانه باز می‌گردند.

 دانش‌­آموزان مدارس شبانه‌روزی در کانادا طول روز را در کلاس‌­های متنوع و مختلف سپری و شب‌ها در خوابگاه زندگی می‌کنند، به همین خاطر خوابگاه­‌ها دارای استاندارد بالا و محیطی آرام هستند تا فضای مناسبی برای استراحت آن­ها فراهم شود. از مزیت‌های ثبت نام در این مدارس و زندگی در خوابگاه‌­ها، می‌­توان به بالا رفتن روحیه زندگی گروهی، افزایش میزان سازگاری و بهره‌وری زندگی اجتماعی نام برد.

از دیگر مزیت­‌های این مدارس می­‌توان به یادگیری هم زمان و سریع دو زبان انگلیسی و فرانسه اشاره کرد و از آن جایی که این دو زبان، به عنوان زبان رسمی این کشور محسوب می­‌شوند، این فرصت را به دانش‌­آموزان می‌­دهد تا در کنار دیگر مهارت‌ها به این دو زبان مفید و کاربردی هم تسلط پیدا کنند.

این مدارس به دلیل امکان اقامت شبانه‌­روزی که در اختیار دانش‌­آموزان قرار می‌­دهند، گزینه مناسبی برای مهاجران و اتباع خارجی دیگر کشورها به حساب می‌­آیند که از این طریق ویزای اقامت موقت را تا پایان دوره تحصیلی دریافت کنند.

یکی از شرایط پذیرش در این مدارس، محدودیت سنی داوطلبین است که بین 10 تا 19 سال است. هزینه پذیرش و اپلای در مدارس شبانه‌روزی کانادا بسیار مقرون به صرفه است که اغلب بین 35 تا 45 هزار دلار در سال است.

بهترین مدارس کانادا

معرفی برترین مدارس کشور کانادا

موفقیت در کالج یا دانشگاه در رشته مورد علاقه دانش‌­آموز، به ­نوع و کیفیت مدرسه­‌ای بستگی دارد که در ابتدای تحصیل انتخاب کرده است. میزان مهارت و دانش کسب شده در طول دوران تحصیل فرد را برای کسب مدارج بالاتر آماده می­‌کند. این مدارس دانش‌آموزان را به تجربه یک سبک زندگی متفاوت دعوت می­‌کند.

در این قسمت از مقاله به تعدادی از مدارس عالی دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی کشور کانادا اشاره خواهیم کرد:

  1. مدارس عالی دولتی و خصوصی

  • دبیرستان دولتی ادمونتون (Edmonton Public Schools)
  • دبیرستان بادوول Bodwell High School))
  • دبیرستان دلتا (Delta School District
  • کالج بریمار Braemar College)(
  1. مدارس عالی شبانه‌روزی

  • مدرسه عالی برنتوود  (Brentwood College School)
  • مدرسه عالی لیکفیلد  (Lakefield College School)
  • مدرسه عالی ریدلی  (Ridley College)
  • مدرسه عالی شاونیگان  (Shawnigan Lake School)
  • کالج سنت اندروز  (St. Andrew’s College)
  • مدرسه عالی اپلبی (Appleby College)

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا در برترین مدارس کشور کانادا

ویزای کانادا شامل ویزای دانش‌­آموزی و دانشجویی است که از طریق آن، این امکان به دیگر اعضاء خانواده­ داده می­‌شود که به همراه فرد پذیرش گرفته در کانادا زندگی کند. فرد پس از اخذ نامه پذیرش تحصیلی از سوی یک مدرسه یا دانشگاه، اقدام به درخواست ویزای تحصیلی می‌­نماید.

حدوداً 11 هفته برای صدور ویزای تحصیلی از سوی سفارت کانادا زمان لازم است. اعتبار این ویزا در ابتدای ورود شما به کانادا موقت است، اما در طول تحصیل با در نظر گرفتن مقطع تحصیلی و رشته مربوطه، این ویزا تمدید می‌شود.

مدارک لازم شامل:

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

بهترین مدارس کانادا

در چند خط بخوانید

ما در این مقاله به معرفی بهترین مدارس کانادا در مقاطع پایین‌تر در این کشور پرداختیم. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، کشور کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که می‌توانید زندگی و البته کار انتخاب کنید. اگر در کشور کانادا زندگی می‌کنید از تجربیات خود برای ما بنویسید و اگر قصد دارید که به این کشور بسیار عالی مهاجرت کنید، از دغدغه‌های خود برای ما بنویسید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا با کارشناسان خبره مجموعه اسکورایز در تماس باشید. 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز