مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و نحوه کسب اقامت دائم پس ازسرمایه‌گذاری در آمریکا را بشناسید.

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 07 - 11
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

امکان تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری بعد از پایان یافتن دوره‌ی تحصیلی یکی از ملاک‌های مهم انتخاب یک کشور برای اپلای و مهاجرت تحصیلی است. خوب کشور‌ها بعد از پایان تحصیلات به شما فرصت میدهند تا کاری پیدا کنید، سپس می‌توانید اقامت خود را به اقامت کاری تغیر دهید،

ولی در کدام کشور‌ها امکان پیدا کردن کار برای من بیشتر است؟

چجوری شانسم را برای پیدا کردن کار بیشتر کنم؟

در ادامه‌ی این مقاله سعی بر آن داریم که بیشترین کمک را به شما بدهیم تا بتوانید بهترین کشور را برای مهاجرت خود پیدا کنید.

کدام کشور را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

در این قسمت فقط روی یکی از ملاک‌های انتخاب کشور تمرکز میکنیم، امکان اقامت کاری بعد از تحصیل.

یادتون باشه برای انتخاب یک کشور‌ ملاک‌های خیلی زیادی را باید بررسی کنید، این ملاک به تنهایی کافی نیست.

برای اینکه بدانید برای رشته‌ی شما در کشور (مثلا کانادا( کار به اندازه‌ی کافی وجود دارد یا نه می‌توانید وارد سایت indeed.com شوید و ببینید برای کار در رشته‌ی شما در کشور مورد نظر شما چقدر آگهی کاری هست و چقدر حقوق برای آن کار در نظر گرفته شده.

یادتون باشه درآمد هرکاری را عرضه تقاضا تعین میکنه، مثلا برای شغل نگهبانی نیروی کار بسیار بیشتر از نیروی ماهر مدیریت مارکتینگ هست در نتیجه درآمد بیشتری هم دارند.

دومین نکته که شما را در پیدا کردن کشور مقصد یاری میکند، صنعت و روند پیشرفت کشور است، مثلا صنعت‌های مربوط به کشاورزی در کشور‌های اسکاندیناوی و هلند بسیار رو به رشد است و کار‌های بسیاری تعریف میشود، ولی مثلا در این زمینه شمال کانادا أصلا مناسب نیست.

سومین نکته برای انتخاب کشور این است قوانین آن است، اصلا چقدر فرصت به شما میدهند کار پیدا کنید، چقدر طول میکشه اقامت موقت خود را به اقامت دائم کنید، این قوانین به راحتی با یک سرچ ساده قابل دستیابی است.

چجوری شانسم را برای پیدا کردن کار در کشور خارجی بیشتر کنم؟

اگر از اینجای مقاله با ما همراه شدید لازم است ذکر کنم که صحبت ما در زمینه پیدا کردن کار بعد از اتمام تحصیل است، نه صرفا پیدا کردن کار در یک کشور خارجی.

برای اینکه شانس خود را در پیدا کردن کار بیشتر کنید، زبان اون کشور را کامل یاد بگیرید، بعضی از شغل‌ها که حتما باید زبان کشور را فراگرفته باشید، مثلا اگر در رشته‌ی حقوق تحصیل میکنید، زبان شما ابزار شما است.

دومین نکته: اگر کشور مقصد اجازه‌ی کار حین تحصیل را می‌دهد، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و حین تحصیلی کاری (کارآموزی) مرتبط با رشته‌ی خود پیدا کنید تا هم درآمدی هرچند اندک داشته باشید، من هم رزومه‌ی خود را بهبود ببخشید.

سومین نکته: حین تحصیل حتما با اساتید خود ارتباط برقرار کنید، لینک بسازید، دوست‌های خوب پیدا کنید، شک نکنید یک روزی موثر واقع خواهند شد.

چهارمین نکته: این نکته اصلا نیاز به گفتن نداره، با معدل خوب فارق‌التحصیل شوید، مقاله بدهید و رزومه‌ی علمی خود را تقویت کنید.

به نظر شما دیگر چه کار‌هایی باید انجام دهیم تا شانس پیدا کردن کار بعد از تحصیل را افزایش دهیم؟ کامنت کنید!!


روند دریافت اقامت کاری پس از تحصیلات

الزاماتی که کشور‌ها از شما می‌خواهند تا بتوانید به کار در آن کشور بپردازید متفاوت است، که در ادامه چند‌تا از کشور‌ها را بررسی میکنیم.

ولی نکته خیلی مهمی که در همه‌ی کشور‌ها یکسان است:

که یک شخص تحصیل کرده صرفاً در شغل مرتبط با زمینه تحصیلی خود می‌ تواند فعالیت داشته باشد. بهتر است بدانید کار کردن در شغل‌ های متفرقه بی‌ ارتباط به شغل اصلی و رشته تحصیلی، در کشورهای خارجی ممنوع می‌ باشد.

درخواست ویزای کار

معمولاً در بیشتر کشورها اولین مرحله برای دریافت اقامت کاری، درخواست ویزای کار است. پس از ارائه درخواست خود به کشوری که مد نظر دارید، صحت مدارک و میزان اعتبار آنها بررسی می‌ شود و اگر از شرایط لازم برخوردار بودید، اقامت موقت کاری برای شما صادر خواهد شد. در زمان اقامت موقت باید ثابت کنید که توانایی فعالیت در زمینه کاری خود را دارید و میتوانید مهره موثری برای پیشبرد فعالیت‌ های شرکت باشید. همچنین در این مرحله دوره‌ های کارآموزی مرتبط با شغل تان برگزار می‌ شود که با شرکت در آنها مهارت بیشتری برای انجام کارها به دست می‌ آورید و به این صورت شانس دریافت اقامت دائم را افزایش خواهید داد. 
افرادی که تحصیلات خود را در خارج از کشور به اتمام می‌ رسانند، باید حتماً به محض اتمام تحصیلات برنامه‌ ریزی‌ های لازم برای ورود به بازار کار را انجام دهند تا به این شکل بتوانند بدون هیچ فاصله زمانی در روند دریافت اقامت دائم آن کشور قرار بگیرند.

ریز جزئیات قوانین مربوط به این عرصه با توجه به قوانین کشور مورد نظر می‌ تواند متفاوت باشد، به همین دلیل انجام تحقیقات تخصصی در خصوص قوانین دریافت ویزای کاری برای هر کشور ضروری است.

اقامت کاری پس از تحصیلات در کانادا

یکی از پرطرفدارترین کشورها برای دریافت ویزای تحصیلی و کاری کانادا است. روند دریافت اقامت کاری پس از تحصیل در کانادا شامل مراحلی می‌ شود که به صورت خلاصه عبارتند از: 
● فرد متقاضی باید به صورت دوره‌ های حداقل هشت ماهه یا تمام وقت تحصیلات خود را در کانادا به اتمام رسانده و مدرک تحصیلی مربوطه را از موسسات دولتی یا خصوصی این کشور دریافت کند.
● بعد از اتمام تحصیلات حدود ۹۰ روز فرصت دارید تا اقدامات لازم برای دریافت ویزای کاری را انجام دهید. اما از آنجایی که وجود کوچک‌ ترین مشکل در روند کارها ممکن است به هم ریختن برنامه‌ ریزی‌ ها شود، بهتر است دقیقاً بعد از فارغ التحصیلی اقدامات لازم برای دریافت اقامت کاری را انجام دهید.
● مدت زمان اقامت موقت برای دانشجویانی که بیشتر از از دو سال در این کشور بودند، حداکثر سه سال است. 
● فرصت اقامت موقت کاری در کشور کانادا فقط یک بار به شما داده می‌ شود. اگر در این مدت زمان نتوانید روند کارهای خود را به درستی انجام دهید به مشکل بر می‌ خورید.

اقامت کاری پس از تحصیلات در انگلستان

کشور انگلستان دارای طرح‌ های متفاوتی برای دانشجویان در رشته‌ های مختلف است. قوانین و طرح‌ های مختلف اجرا شده توسط دولت انگلستان به شکلی است که تمرکز خود را بر روی فارغ التحصیلان با ارزش می‌ گذارد و توجه کمتری به فارغ التحصیلان با مهارت کمتر دارد.

همچنین روند اداری این کشور برای صدور ویزای کاری پس از تحصیل پیچیدگی بالایی دارد. اگر در انگلستان تحصیل می‌ کنید، بهتر است برای اطلاعات بیشتر سراغ مشاورین فعال در دانشگاه‌ ها بروید.

در صورتی که از شرایط لازم برای کار در این کشور برخوردار بودید، می‌ توانید بدون هیچ مشکلی سراغ شغلی مرتبط با زمینه تحصیلی خود بروید. همچنین افرادی که قصد دارند در زمینه کارآفرینی فعالیت کنند، در دسته فارغ‌التحصیلان با ارزش بالا یا TIRE ۱ قرار می‌ گیرند. 

روند دریافت اقامت کاری پس از تحصیلات به قوانین کشور مورد نظر و شرایط شما بستگی دارد. مشاوران ما در اسکورایز پیشنهاد می‌ دهند که حتما قبل از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی شرایط کشور مقصد برای اقامت کاری را بررسی کنید. انجام این کار باعث می‌ شود با دید بازتری در مسیر مهاجرت دائمی قدم بردارید. مورد مهم برای دریافت اقامت کاری در هر کشور، داشتن مدارک درخواست شده توسط دولت است. در اختیار داشتن تمامی این مدارک به افسران مهاجرتی اجازه می‌ دهد که قبول کنند شما شرایط خوبی برای کار در کشور آنها دارید. برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه می‌ توانید از سیستم مشاوره سایت اسکورایز استفاده و با مشاوران با تجربه ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

بعد از فارغ التحصیلی چند روز فرصت برای دریافت ویزای کاری داریم؟

فرصت داده شده برای دریافت اقامت کاری پس از تحصیلات به قوانین کشور مورد نظر بستگی دارد و به عنوان مثال حداکثر ۹۰ روز می‌ باشد.

کشور مناسب برای دریافت ویزای کاری بعد از تحصیلات کدام است؟

بسته به رشته تحصیلی و اهداف شما می‌ تواند متفاوت باشد. بهتر است قبل از اقدام به تحصیل در خارج از کشور از مشاوران با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

آیا دریافت اقامت کاری برای محصلان خارج از کشور راحت‌ تر است؟

بله، این افراد به دلیل سابقه اقامتی که در آن کشور داشته اند، آشنایی بیشتری با روند کارها داشته و از طرفی بدون واسطه قادر به انجام کارهای خود هستند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز