مقررات جدید کانادا برای تازه ‎واردان در سال 2024

مقررات جدید کانادا برای تازه ‎واردان در سال 2024

مهران حسینی

1403 - 03 - 06

 

امسال، تازه واردان کانادایی می توانند انتظار داشته باشند که چندین مقررات و قوانین جدید در هر دو سطح فدرال و استانی/منطقه ای اجرا شوند. این تغییرات، از اشتغال و مالیات گرفته تا شهریه دانشجویان بین‌المللی، احتمالاً بر دانشجویان بین‌المللی، کارگران خارجی موقت و ساکنان دائم در سراسر این کشور تأثیر می‌گذارد. در ادامه مروری بر این تغییرات ارائه می‌شود، که با بحث در مورد مقررات فدرال شروع می‌شود که قبل از پرداختن به اصلاحات مربوط به استان/منطقه که تازه واردان می‌توانند در سال 2024 انتظار داشته باشند، کل کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

 

قوانین مالیاتی جدید در سراسر کانادا اجرا می شود

آژانس درآمد کانادا (CRA) در سال جاری چندین قانون مالیاتی را تغییر می‌دهد که همه آنها بر ساکنان دائم کانادا تأثیر می‌گذارد.

 

الزامات مالی جدید برای دانشجویان بین المللی

برای همه دانشجویان بین‌المللی که درخواست‌های مجوز تحصیلی دریافت/تسلیم شده از اول ژانویه دارند، دولت فدرال اکنون بیش از دو برابر نیاز مالی هزینه زندگی را که متقاضیان باید در طول فرآیند درخواست ارائه دهند، افزایش داده است.

 

حساب پس انداز بدون مالیات (TFSA)

در 1 ژانویه، CRA محدودیت مشارکت سالانه برای TFSA ها را 500 دلار افزایش داد - از 6500 دلار به 7000 دلار در سال. این نوع حساب پس‌انداز برای همه ساکنان کانادا، از جمله مقیم دائم مهم است، زیرا به دارندگان حساب اجازه می‌دهد از مالیات بر سود سرمایه و برداشت جلوگیری کنند.

 

طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده (RRSP)

اگرچه درصد سالانه درآمدی که دارندگان RRSP می‌توانند به حساب خود واریز کنند (18٪) در سال 2024 ثابت می‌ماند، CRA حداکثر سهمی را که دارندگان حساب می‌توانند در این سال داشته باشند افزایش داده است. از 30,780 دلار در سال 2023، دارندگان RRSP اکنون می توانند 31,560 دلار به حساب خود واریز کنند که برای ساکنان دائمی کانادا به عنوان پس اندازی برای آینده بلندمدت آن‌ها سودمند خواهد بود.

 

طرح بازنشستگی کانادا (CPP) و بیمه اشتغال (EI)

هر ماه، اکثر اعضای نیروی کار کانادا، پرداخت‌های CPP و EI از چک حقوقشان کسر می‌شود. در سال 2024، مطابق با افزایش حداکثر سهم CPP در سراسر کانادا - از جمله طرح بازنشستگی کبک (QPP)، برنامه بازنشستگی خود استان - پول بیشتری از چک حقوق کسر خواهد شد. به طور خاص، کارمندان در کانادا اکنون باید 3867 دلار برای CPP در سال 2024 بپردازند که برای کسانی که حداقل 68500 دلار در سال درآمد دارند، 113 دلار افزایش سالانه نسبت به سال گذشته دارد.

 

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران