test

معرفی دانشگاه ها: پلی تکنیک تورین

پلی تکنیک تورین دارای رشته های مهندسی و معماریست که در 15 رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود

شایان زمانی

شایان زمانی

1396 - 10 - 23
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

دانشگاه پلی تکنیک تورین رشته های مهندسی و معماری رو ارائه میکنه و توی این رشته ها حدود ۱۵ رشته به زبان انگلیسی ارائه میشه و بقیه به زبان ایتالیایی.

شرایط ورود به این دانشگاه

مهندسی نفت جزو رشته های انگلیسی زبان این دانشگاس و برای ورود به این رشته مینیمم نمره ی تافل ۷۸ مورد نیازه که نسبتا کم و قابل دسترسیه. در کنار اون می نیمم معدل ۱۵ برای دانشجوهای فارغ التحصیل از دانشگاهای ایران در نظر گرفته شده. در مقایسه ی این دو مورد در مراحل اپلای، طبق تجربه ی خودم و سال بالایی های رشته معدل شدیدا مهمتره. حتی تو سال های قبل مینیمم رو داشتن به معنی قبولی تو این رشته نبوده و چون تعداد اپلای کننده ها زیاد بوده تقریبا حالت رقابتی پیدا کرده.

درباره مهندسی نفت در دانشگاه پلی تکنیک تورین

رشته ی مهندسی نفت در مقطع لیسانس در این دانشگاه ارائه نمیشه به همین علت مقطع ارشد این رشته course-based هست. یعنی از ۱۱۰ واحدی که باید پاس بشه در این دوسال ۳۰ واحد پروژه (thesis) و بقیه ی واحد ها شامل کلاس و امتحان و بقیه ی ماجراهای درسی میشه. درس ها از ۶ واحد تا دوازده واحد هستند با توجه به تعداد ساعت هایی که در کل طول ترم به هر درس اختصاص داده میشه. ۶ واحد: ۶۰ ساعت، ۸ واحد: ۸۰ ساعت و …

فاند و بورس در دانشگاه پلی تکنیک تورین

اسکولارشیپ های مختلفی توسط دانشگاه ارائه میشه که عملا بهترین و کم دردسر ترینشون توسط سازمان بورس ایتالیا ارائه میشه شامل سالی حدودا ۵۰۰۰ یورو که هزینه های زندگی (اجاره ی خونه، خورد و خوراک، و بقیه ی هزینه ها مثل خرید پوشاک و … در حد معقول) رو پوشش میده. هزینه ی زندگی در شهر تورین نسبت بقیه ی شهر های شمال ایتالیا پایین تره و با ماهی ۴۰۰-۴۵۰ یورو تقریبا همه ی خرج های زندگی عادی پوشش داده میشه. این بورس یه کمک هزینه ی تحصیلی یا همون اسکولارشیپه و نمیشه ازش انتظار بیشتری داشت.

درباره شهر تورین

تورین در عین پیشرفت های صنعتی ای که داشته بافت سنتی و قدیمی ایتالیایی داره و پر از کلیسا ها و کاخ ها و موزه ها و … است. اولین پایتخت ایتالیا و ثروتمند ترین استان ایتالیا (piedmont) شهر آروم و دلنشینیه. حدود یک میلیون جمعیت داره و اندازه ی شهر بزرگ نیست و از همه جای شهر به مرکز شهر دسترسی راحت و سریع وجود داره که خودش مزیت محسوب میشه. برای کار کردن تو ایتالیا باید زبان ایتالیایی بلد باشین.. با زبان انگلیسی تو زندگی عادیتون به مشکل بر نمیخورین چون همه در سطحی از انگلیسی هستن که کارتون رو درست پیش ببرن (و البته مردم همه خوش برخوردن و تلاش میکنن برای کمک کردنتون تو هر کاری که بتونن). اما برای کار پیدا کردن مهمترین موضوع زبان ایتالیائیه که البته ترم اول یه درس ۶ واحدی زبان ایتالیایی باید پاس کنین و عملا استارت یادگیری تو ترم اول زده میشه.

نویسنده: بیژن زاهدی

کارشناسی: مهندسی نفت دانشگاه شریف

کارشناسی ارشد: مهندسی نفت پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino)

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز